Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

its_laraa

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:58

@dabbo19 Heb je een patroon ofz voor het oornetje? Zo ja zou je die willen sturen? (:

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:27

ja heb het van een andere op bokt het is wel handig zelf een oornetje te hebben dan kun je kijken of het wel goed gaat is

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:33

Jaa, heb tweedehands setje gekocht waar er een bij zit moet alleen nog op de post gedaan worden.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:44

hee, kan ik me melden?

ik wil trouwens zon halsterhoofdstel gaan maken, maar ik heb echt geen idee waar je musketons en van die ringen moet kopen...
en als je je vastbrand, vliegt het dan niet in de fik? van welk materiaal moet dat touw zijn?

o en ik ben van plan om een heel rood setje te maken (dekje + hoofdstel + bandages + nog dingen die ik tegen die tijd weer wil hebben..) voor mijn verzorgpaard :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:22

dinek123 schreef:
hee, kan ik me melden?

ik wil trouwens zon halsterhoofdstel gaan maken, maar ik heb echt geen idee waar je musketons en van die ringen moet kopen...
en als je je vastbrand, vliegt het dan niet in de fik? van welk materiaal moet dat touw zijn?

o en ik ben van plan om een heel rood setje te maken (dekje + hoofdstel + bandages + nog dingen die ik tegen die tijd weer wil hebben..) voor mijn verzorgpaard :D

klinkt leuk :)
en zou je die niet bij een sportzaak kunnen kopen? (ivm bergbeklimmers enzo) of bij een paardenzaak??
(ik heb trouwens echt GEEN idee, dus don't blame me als ze ze niet hebben :+

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:33

dabbo19 schreef:
ja heb het van een andere op bokt het is wel handig zelf een oornetje te hebben dan kun je kijken of het wel goed gaat is

Zou je het patroon van het oornetje misschien naar mij willen sturen?? :)

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:37

hoi
jawel ben ook bezig om hem te haken maar kan nog niet het patroon daar van geven

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:38

heb dit van een andere bokker over genomen
Ben nu bezig aan me tweede deze is beter, ik brei die met naald nr 4,5 en met 100% acryl voor naald 3/3,5. Deze is wel iets anders. Deze is zo goed als af moet alleen nog stof halen voor de oren en de verdere afwerking.

Oornetje maat full:
Breinaalden nr 5

10 steken opzetten.
1ste naald alles recht breien

Vervolgens brei je alles via dit patroon:
1e naald: 1 recht – 2 recht samenbreien – omslag – 2 recht samenbreien – omslag - laatste steek recht.
2e naald: van 1 steek 2 maken – Alles recht – Laatste steek van 1 steek 2 maken.
3e naald: 1 recht – omslag- 2 recht samenbreien – omslag – 2 recht samenbreien – laatste steek recht.
4e naald: van 1 steek 2 maken – Alles recht – Laatste steek van 1 steek 2 maken.

Brei dit vervolgens 7 x in totaal(totaal heb je dan 28 naalden van dit patroon).
Vervolgens brei je van het volgende serie van 4 naalden de 1ste serie de 2e naald zonder te meerderen. De 2de serie brei je alleen de 4e naald zonder te meerderen.( totaal van 36 naalden van het patroon)
Dit omdat het anders te breed wordt.
Daarna brei je nogmaals 1 serie van 4 naalden volgens het patroon(40 naalden van patroon).

Vervolgens gaan we in totaal 48 steken meerderen in 1 serie van het patroon.
1ste naald brei je volgens patroon.
2de naald ga je aan het begin 12 steken meerderen – daarna alles recht tot de laatste 12 steken en ook deze meerderen zodat er in totaal 24 steken bij komen.
3de naald brei volgens patroon.
4de naald ga je aan het begin 12 steken meerderen – daarna alles recht tot de laatste 12 steken en ook deze meerderen zodat er in totaal 24 steken bij komen.
Brei dan de serie vervolgens nog 2 maal maar dan zonder meerderen.

Daarna de eerste 3 naalden van de serie breien volgens patroon zonder te meerdere in 2de naald(Als alles goed is heb je nu in totaal 72 steken)
De 4de naald: 12 steken recht breien – 10 steken afkanten – 28 steken recht breien – 10 steken afkanten – 12 steken recht breien. ( Nu in totaal 52 steken op je naald)

Vervolgens gaan we de eerste 12 steken van de naald breien de rest blijft zitten.
Je vervolgt gewoon het patroon maar dan zonder te meerderen dus de 2de en 4de naald doe je geheel recht breien.
Doe de serie van 4 naalden 6x.
Daarna gaan de 12 steken die je net gebreid hebt op een veiligheid speld zodat je ze wel behoudt maar je hebt ze even niet nodig let er goed op dat je ze niet kwijt helpt en knip vervolgens ook je draad af moet wel een stuk aanblijven zitten voor later.
Dan zet je de volgende 28 steken op de andere naald daar doe je helemaal niets mee gewoon overzetten.
We gaan nu de andere 12 steken van de andere kant breien die doen we hetzelfde als de andere 12 steken ook 6x de serie van 4 naalden.
Ook deze zetten we op een veiligheidsspeld zoals de andere 12 steken ook hieraan laten we een stuk draad zitten.
Nu gaan we de 28 steken die nog op de naald zitten breien. Weer volgens het patroon zonder te meerderen. We doen nu 6x een serie van de 4 naalden.

Vervolgens maak je de flappen vast aan het middenstuk. Je legt het aan de bovenkant op elkaar als het goed is heb je dan 2 gelijke gaten voor het oor waar je straks de stof in kan maken.

Zou kunnen dat er wat foutjes instaan gezien ik het zelf zo geschreven heb dat ik het zelf begrijp

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:53

zal is kijken
zal het bij de anwb winkel ook kunnen?

Lienie_F schreef:
dinek123 schreef:
hee, kan ik me melden?

klinkt leuk :)
en zou je die niet bij een sportzaak kunnen kopen? (ivm bergbeklimmers enzo) of bij een paardenzaak??
(ik heb trouwens echt GEEN idee, dus don't blame me als ze ze niet hebben :+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:08

Hoe zat het ook alweer met touw van de Aldi?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:22

Mn noeder heeft gekeken en het lag er niet |(

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:47

hello mag ik me melden
ik heb al frontriempjes gemaakt en wil nog meer dingen maken :p /3

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:54

foto's?

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:52

Anke98 schreef:
foto's?

Ik zal er vandaag op zetten :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:51

dinek123 schreef:
zal is kijken
zal het bij de anwb winkel ook kunnen?

misschien wel, als het een grote winkel is :)

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:42

:wave:

Kan ik me hier melden?
Ik ben niet heel fanatiek en actief maar vind het wel erg leuk om zelf (paarden)dingen te ontwerpen :)
Vorig jaar heb ik samen met mijn moeder een reflecterende uitrijdeken gemaakt (foto kan ik plaatsen als daar animo voor is?)
Dit jaar ga ik een reflecterende deken maken met het borst gedeelte van fleece (ik moet tien minuten over de weg stappen naar de bak, helaas blijft zonder zadel (als ik ga longeren bijvoorbeeld) de reflecterende uitrijdeken niet liggen).
En ik ben van plan een touwhoofdstel te gaan maken. Maar hoe ik dat ga aanpakken weet ik (nog) niet!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:41

Neantje schreef:

Kan ik me hier melden?
Ik ben niet heel fanatiek en actief maar vind het wel erg leuk om zelf (paarden)dingen te ontwerpen :)
Vorig jaar heb ik samen met mijn moeder een reflecterende uitrijdeken gemaakt (foto kan ik plaatsen als daar animo voor is?)
Dit jaar ga ik een reflecterende deken maken met het borst gedeelte van fleece (ik moet tien minuten over de weg stappen naar de bak, helaas blijft zonder zadel (als ik ga longeren bijvoorbeeld) de reflecterende uitrijdeken niet liggen).
En ik ben van plan een touwhoofdstel te gaan maken. Maar hoe ik dat ga aanpakken weet ik (nog) niet!

hoi :D
ik wil je deken wel zien?? :+

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:38

Dit topic is dood :j

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:24

noaxhorses schreef:

Dit topic is dood :j

Hwt is we zo

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:21

Lienie_F schreef:
hoi :D
ik wil je deken wel zien?? :+

Ik kan helaas geen betere foto vinden, de deken staat hier niet helemaal op.
Afbeelding

Het knal gele gaas (paar euro bij de Welkoop) was een rechthoekig vlak dat we dubbel gevouwen hebben. Daar hebben we de strepen op vast genaaid en de staartriem bevestigd aan het zwarte boordje.
Met een bruine fleece (paar euro bij de Xenos) plaid hebben we het deel gemaakt wat om en over het zadel heen ligt. Aan de voorkant (onder de zwarte zadeltas) zit een klitteband sluiting.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:46

voor iedereen die nog touw zoekt voor weetikveelwat
bij de Aldi hebben ze nu touw(rood oranje en groen)
rood is 30 meter voor 4 euro!
is 5,4 mm dik

edit ; als iemand uit kan leggen hoe ik fotos kan plaatsen wil.ik dat wel doen ;) (vanaf telefoon)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:03

Is 5.4 mm niet heel dun?

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:33

Uhh hoe maak je een neustuk

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:45

Hoi,

Wat voor wol/touw gebruiken jullie voor een leadrope gevlochten op de skobidoe (of hoe je het ook schrijft) manier??

Ik gebruik nu wol maar het word,veels te dun |(

Groetjes

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:07

Als je het kan haken, of iets anders, wordt het toch steviger :j