Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:24

Eh, ik wil niet veel zeggen hoor, maar TS heeft Tucker toch in opdracht van die eigenaren verplaatst omdat ze steeds van haar vorige weilandje ontsnapte? Wel blijven opletten ;)

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:26

brokken zijn gewoon aanwezig

TeckTonie schreef:
50 all in? wauw, die staleigenaar heeft geld teveel?
En je ouders vinden het goed dat hun dochter een pony gestolen heeft? :roll:
[/quote]

Da's een andere kwestie. Zijn de brokken aanwezig? Of moet ze die zelf nog aankopen?[/quote]

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:26

jeetje tecktonie: jij blijft ook lekker doorhameren

@ts: of het nu allemaal zo slim gebeurd weet ik niet, maar ik hoop voor jou dat er nu snel duidelijkheid komt over tucker. het is wel wat andere hier zeggen: wat als tucker nu erg ziek word opeens?

swoeky

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:27

en over die brokken, niet elke pony heeft brok nodig ;) en hebben genoeg aan hooi

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:28

Smee__ schreef:
Eh, ik wil niet veel zeggen hoor, maar TS heeft Tucker toch in opdracht van die eigenaren verplaatst omdat ze steeds van haar vorige weilandje ontsnapte? Wel blijven opletten ;)

Huh? Ze had die toch verplaatst omdat ze de pony niet meer verzorgden?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:29

De eigenaar heeft haar gezegt dat ze de pony op mocht halen. Dat heeft ze gedaan. Als ze heel fout willen zijn kan de eigenaar moeilijk doen ivm diefstal. Ik zie het niet als diefstal. Anders had ze die pony al veel eerder op kunnen halen. Als ik zeg dat iemand mijn pony op moet halen en dat gebeurd dan, kun je het ( als je niet ongelovelijk laf bent ) niet maken om haar uit te maken voor dief.

Ik heb zelf 2 shetlanders. 80 per maand all in, 40 per pony...
Natuurlijk verdere dingen die erbij komen moet je ook nog betalen. ALs haar ouders willen helpen met betalen, waar maak jij je dan druk om. Mijn shetlander heeft nog geen brokje gezien sinds ik haar heb... Gras, hooi en water...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:29

Eigenaar heeft gezegt dat TS de pony moest verlaatsen van de stal waar de pony eerst stond en savonds met spoed weg moest...

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:30

TeckTonie schreef:
Smee__ schreef:

Huh? Ze had die toch verplaatst omdat ze de pony niet meer verzorgden?

misschien moet jij gewoon heel het topic even gaan lezen ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:31

Heb ik daar dan serieus overgelezen?
Ik heb er al lang over gedaan om alle 50 pagina's te lezen, maar heb ik dan een pagina gemist?

Nu, dan bied ik ook mijn excuses aan aan TS, dit wist ik niet.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:32

Een compleet misverstand dus... Ach kan gebeuren...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:32

sharontucker schreef:
Nee,spoed,ze zou vanacht toch ergens moeten staan..
Ze moet gewoon naar een andere wei, eigenaar,,heeft blijkbaar overlegd met de toezichthouder. Dat ik haar weg moest halen.
Ik denk dat in dit verhaal geen eigemaar is..

Even een bericht opgezocht die daarover ging :)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:38

Smee__ schreef:
sharontucker schreef:
Nee,spoed,ze zou vanacht toch ergens moeten staan..
Ze moet gewoon naar een andere wei, eigenaar,,heeft blijkbaar overlegd met de toezichthouder. Dat ik haar weg moest halen.
Ik denk dat in dit verhaal geen eigemaar is..

Even een bericht opgezocht die daarover ging :)

Oh, dan heb ik dit volledig verkeerd gelezen/begrepen. Bedankt om het op te zoeken!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:43

Ik zeg niet dat ik je niet geloof, alleen dat meer uitleg ervoor zorgt dat mee mensen erin blijven geloven.
Je zou toch maximaal een maand de stalling betalen en dan de pony teruggeven als hij nog steeds niet van jou is?
Er zitten allemaal risico's aan zoals eerder genoemd (ziek worden etc). Verder is het vrij zuur, als je de pony alsnog na een paar maanden terug moet geven. Ik denk dat je zelf ook wel door hebt, dat die mensen op het kamp met opzet excuses verzinnen waarom die man niet kan tekenen??
Maar eind september is het dus einde verhaal als er niet getekend is? Dan breng je hem terug?
Je kunt dit toch niet eeuwig laten voortslepen meis.. Voor het geld wat je al kwijt bent, had je zelf al met gemak een leuke pony kunnen kopen.
Wat ga je precies doen nu?? Hoe lang accepteer je nog dat je afgescheept wordt met excuses?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:46

O ben trouwens naar het kamp geweest.
Ze hebben de menneer nog niet gesproken,ze bellen me als ze meer weten.
Enja,als de dierenarts moet komen,laat ik die komen als het voor spoed is oid.
En anders bel ik de famillie van die menneer denk ik dan.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:50

en het nummer van die man zelf heb je niet? kan je daar niet aankomen via de familie?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:53

nee die heb ik niet meer.
Die willen ze ool niet geven omdat ze er liever zelf heen wild ofzo.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:12

Dus je wilt al even dat contract getekend hebben, maar zij zeggen dat ze die man nog niet gesproken hebben.
Op zo'n kamp kent iedereen elkaar toch goed? Lijkt mij weinig moeite om er even heen te lopen.
Je wordt aan het lijntje gehouden... En niet zo'n beetje ook.

Edit: je geeft alleen nog steeds geen antwoord op de andere vragen? O.a. Wanneer je de pony terugbrengt en stopt met betalen als ze je blijven afschepen.. Zie mijn post hier boven.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:18

sorry overheen gelezen.
ik wacht af hoe hij reageerd als hij dat papier ziet.
ja iedereen kent elkaar maar hij woont niet op het kamp vandaar :)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:25

sharontucker schreef:

Maar dan nog, als de pony ziek wordt of blijft ergens aan haken, en neem aan dat de pony niet verzekerd is?
Als ze dan banketstaaf willen doen, kunnen ze het contract tekenen, en zit jij met een zieke pony opgescheept waarbij een hele hoop geld bij komt kijken voor de dierenarts kosten, en niet verzekerd... Wordt een mooi prijskaartje hoor meid!
Hoe zou jij dan bijv €500 kunnen betalen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:41

TeckTonie schreef:
Als je ouders meebetalen, vragen ze dan nooit hoe je die pony hebt gekregen/betaald?
Zoja, dan denk ik niet dat je zegt dat je haar zomaar hebt meegenomen. Want dan weten zij ook wel dat jij haar hebt gestolen..

Wat een geblaat hier allemaal. Sorry dat ik het zeg hoor.
Zo verdraai je wel makkelijk verhalen.

TeckTonie: niet l*llig bedoeld, maar leés eens goed. Ik las dat je enkele pagina's eerder ook al een opmerking maakte over 'stiekum' pony verplaatsen, en 'stelen'.

Ik maakte een opmerking over diefstal, omdat die vorige eigenaren (of hoe je het nu ook wil noemen), het zó zouden kunnen verdraaien dat TS de pony 'gestolen' zou hebben.
Het werkelijke verhaal, is dat deze mensen TS zélf hebben gevraagd en medegedeeld dat de pony subiet ergens anders gestald moest worden, aangezien ze blijkbaar constant uitbrak.

Edit: ik zie dat TeckTonie inmiddels éindelijk duidelijk heeft dat TS de pony echt niet zomaar/zonder toestemming/stiekum heeft verplaatst. Zelfs excuses aangeboden. Top van je, wel zo eerlijk! +:)+

TeckTonie schreef:
_AAASCHAAA_ schreef:
Sorry maar ik Tem Tecktonie...

Ik vind het erg ver gaan om nou meermalen te herhalen dat ze hem zomaar mee zou nemen ( diefstal )
Ik geloof wat ts zegt, zij moest de pony weghalen en heeft dat gedaan. Geen stelen in mijn ogen

Dus jij vindt het normaal dat ze de pony van een ander meeneemt?
Zouden ze eens bij jou moeten doen :roll:
En als zij de papieren niet heeft, dan is de pony niet van haar?.
Ook is het érg raar dat haar ouders haar dit allemaal laten doen + ze beweert de pony te onderhouden van 100 euro??

Gaan we het weer over de eigendomskwestie hebben.

Als alles zo is hoe TS het heeft verteld (en ja, daar ben ik wél van overtuigd), dan is TS wettelijk gezien gewoon EIGENAAR van de pony. Zij heeft de pony immers geschonken gekregen. MAAR dat is helaas mondeling gebeurd, er staat niets van op papier en TS heeft eigenlijk bijna geen bewijs. Behalve dan dat ze in het verleden enkele keren DA + stallingskosten voor een tijdje heeft betaald. Dat bewijs telt dan wel weer, maakt het alleen wel moeilijker.

Daarnaast ligt alles wat gecompliceerder omdat het hier niet om koop gaat, maar om schenking.

Dit is nog véel duidelijker en uitgebreider uitgelegd een tiental pagina's terug door mij (rechtenstudent) en bokker Douraque (advocaat).

Dat TS 'de papieren' van de pony niet heeft doet daar niets aan af.. 1. met 'papieren' worden normaal stamboekpapieren genoemd. 2. ik ga er dus vanuit dat je het hebt over het paspoort. 3. het paspoort is geen eigendomsbewijs en dat is hier werkelijk honderden malen herhaald en uitgebreid voorgekauwd, hergekauwd en nogmaals uitgelegd.
Sterker nog, het paspoort van een paard hoort bijv. officieel bij de stalhouder/pensionhouder te liggen, als jij je paard op een stal/pension hebt staan. Dat maakt de stalhouder toch écht geen eigenaar van jou paard.

En in het paspoort zelf staat ook nog eens duidelijk aangegeven dat het paspoort géén eigendomsbewijs is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:55

sharontucker schreef:

En door hen om toestemming te vragen 'mag ik de DA er bij halen' of alleen al door het melden 'ik ga de DA er bij halen' erken je eigenlijk min of meer dat jij jezelf niet eens als eigenaar van Tucker beschouwt.
Een eigenaar gaat nl. geen toestemming aan wie dan ook vragen, of mededelen dat de DA komt...............!

Dan graaf je wéér je eigen graf, even plat gezegd.

En tuurlijk, als er spoed is moet de DA komen. Maar daar ging mijn opmerking niet over. Het gaat er dan om dat die DA ook betaald moet worden uiteindelijk. En als jij dat netjes betaald (of je ouders) en die mensen eisen vervolgens weer 'hun' pony op..........?!
Of er moet besloten worden om haar in te laten slapen of niet? Opereren of niet? Misschien extreem voorbeeld maar zo kan het helaas wel gaan, geheel onverwachts.

Als jij met hen overlegt 'ik wil haar laten inslapen' dan vraag je ze om toestemming en erken je tegenover hen dat jij niet zeker bent van je positie als eigenaar en geef je hun dus gelijk. Als je níet overlegt en pony laat opereren/inslapen kunnen zij daarover heel erg moeilijk tegen je gaan doen.

Dus wat je ook doet, het gaat problemen opleveren................. en dáárom is het noodzaak dat er ZSM door hen OP PAPIER wordt ondertekent dat zij idd JOU als eigenaar van de pony zien.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:04

Sharontucker, wat heb je eigenlijk op papier gezet dat je aan hun hebt gegeven wat ze konden ondertekenen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:07

xPenny schreef:
Sharontucker, wat heb je eigenlijk op papier gezet dat je aan hun hebt gegeven wat ze konden ondertekenen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want als je verkeerde woorden gebruikt of niet duidelijk genoeg bent, kan het maar zo anders geinterpreteerd worden.
En dan maak je de problemen nog groter dan ze al zijn.

Het is niet voor niets dat ik die juridische brief heb opgesteld, met alle wettelijke termen en artikelen er bij. En dan natuurlijk wel in jip- en janneke taal uitleggen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:12

Nu begrijp ik het even niet. De vorige eigenaar van de pony was toch een kamper? Daarom durfde je de pony toch niet mee te nemen? Maar hij woont dus niet op het kamp. Heb ik het dan verkeerd begrepen?
Dat begrijp ik, dat je afwacht wat die man doet als hij het papier ziet... Maar hoe lang blijf je wachten?????
Je mocht hem wel even uit de brand helpen door de pony te verplaatsen (en te gaan betalen in onderhoud), maar nu word je weer eenvoudig afgescheept en aan het lijntje gehouden?
Dus nogmaals.. Hoe lang blijf je wachten tot je iets hoort? Wanneer besluit je dat hij je aan het lijntje houdt en de pony niet wil overdragen en jou weer zo lang mogelijk voor de kosten op laat draaien?
(laat ik duidelijk zijn: dat is het gevoel wat ik er bij krijg. Hoop echt dat ik het mis heb!!!!).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:55

Sharon, heb je een mail adres van de wettelijke eigenaar? Wellicht kan je correspondentie op gang brengen waarin hij bevestigt dat Tucker van jou is.
Je kan bijvoorbeeld mailen over de kwestie van het mondeling schenken, maar dat jij geen problemen wil en het op schrift wil. Wie weet komt daar een reactie uit.