Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:39

Telpeva schreef:
Roosje01 schreef:
jeej! maar wat win ik dan?

strak weer ff verder pastellen op de twh.

Ehh Uuhm eh... je wint... een gratis bodembedekker voor al je projecten! je moet de kranten daarvoor alleen wel eerst zelf verzamelen :list:Gefeliciteerd met je prijs :D

*zal eens kijken of ik je nog een leuk hebbeding mee kan sturen in het pakket met het hoofdstel zodra die af is*

haha moet ik me eigen prijs nog gaan verzamelen ook :')
twh ligt nu weer te drogen met 2e laag fixeer.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:15

Hmmm, de nieuwe paardjes vallen me best tegen, maar moet zeggen dat ik er een paar wel heel erg leuk vind!
Ojaa, pip, mooie repaint!! Bruin op de twh staat erg goed.

xBontfire

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:01

Wauw die is echt leuk geworden pip :)

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:05

Cyntje schreef:
Heb je dat allemaal bij ProArt vandaan?

de pastel wel, de verf ook, maar de Fixeerspray komt uit het winkeltje van de kunstacademie Artez.
ik ken iemand die daar op zit, dus die had ik gevraagd om te kijken naar fijne fixeer. want ik heb ook een ander merk gehad en die vond ik niet fijn.
maar het zou best kunnen dat ze die fixeer van Daler Rowney toch bij Pro Art hebben, aangezien ze de verf daar ook hadden.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:46

nou de pastel is binnen nu nog even aan het uittesten op mijn eerste slachtoffer... <<)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:36

Hihi welk model is je slachtoffer? :P

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:40

mijn eerder repaint op de fallabella ruin als je hem wil zien zie mijn site

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:42

Haha hij doet aan vrijheidsdressuur!
Geniaal :')

Heel leuk bedacht hoor ;)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:45

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag al mijn schleich paarden weer gevonden op zolder en ze te koop gezet.
Nu ik dit topic zie begint het toch wel te kriebelen om ze te schilderen.
Zal dit topic even doorlezen(poging tot :o ) om te kijken wat jullie methodes zijn :j
Zoekt 1 van jullie nog een specifiek paardje kan ik even kijken of ik het heb liggen ;)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:49

Ja ga ook repainten :)
En ik wens je succes met lezen :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:03

Als ik even beetje samenvat wat ik nu gelezen heb,

Jullie verfen de paarden met pastelverf, soms meerdere laagjes
Om een paard bijv. manen te geven ect gebruiken jullie (kijken of ik het goed zeg) Exposy? Zoiets :+
Schuren jullie de paarden ook voordat ze in de verf gaan?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:05

Nee nagellak remover en daarna de remover eventjes afspoelen :)

Tenzij er natuurlijk Bandages of manen ofzo afgeschuurd moeten worden of iets bijgeschuurd moet worden.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:13

Ik zat dus te denken om het dressuurpaard te customisen.
Begin meteen al met een hele uitdaging als ik er zo over nadenk :+
Dus voordat je verft nagelrakremover, met of zonder aceton erin of maakt dat niet uit?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:20

Hoi Negra Lover! als je het graag eens wilt proberen te repainten zou ik zeggen, gewoon doen! het is namelijk erg leuk en verslavend :D vragen kan je altijd stellen, er zitten hier zat mensen met ervaring die tips kunnen geven :) heb je al een idee van welk paard je wilt beschilderen en welke kleur?

Pastel is een krijtstaafje, die je moet pletten. Het poeder kun je dan met een kwastje op je paard aanbrengen, en daarna moet je het fixeren, omdat het poeder er anders weer af valt. Dan moet je wachten tot dat opgedroogd is, en dan weer nog een laag pastel aanbengen. Pastel is dus poeder, geen verf.

Om manen etc. te boetseren kan je inderdaad epoxy gebruiken maar dit is vrij prijzig, rond de 20 euro, en alleen in speciaalzaken te koop. Wat ik zou aanraden om mee te beginnen is een klei die aan de lucht droogt, deze heb je in diverse prijsclassen. Te koop bij o.a. de Pipoos, hobbyzaken, soms in speelgoedwinkels.

Wanneer ik te werk ga doe ik standaard eerst het model helemaal schoonmaken met water en handzeep, om de vetten van het model te verwijderen zodat mijn primer laag hierna beter hecht aan het model. Primer is vaak een witte of zwarte verf, de dikte ervan kan verschillen, maar het practisch nut ervan is dat je paard hierdoor een egale kleur krijgt zodat je van daaruit kunt beginnen.

Witte primer kan je aanbrengen voor paarden met een lichtere kleur, palomino's, vossen, pinto, etc.
Zwarte primer kan je aanbrengen voor donkere paarden, donkerbruin, zwart etc.
Er zijn wel meerdere kleuren primers maar deze 2 worden zo ver ik weet meestal gebruikt, en dan voornamelijk de witte primer. Hier kan je speciale primer voor gebruiken, maar je kan ook gewoon witte verf hiervoor gebruiken.

Even serieus 9 van de 10 keer wanneer ik een bericht plaats zijn het van die lange berichten :wow: nouja hopelijk was het niet te saai :')

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:34

Helemaal niet hoor Telpeva!!

Ik doe ze dus eerst met nagellakremover. Mijne is toevallig met aceton. Er word gzegt dat het niet goed is voor het materiaal van een model, maar daar merk ik werkelijk niks van. Ik spoel daarna goed af en laat hem minimaal 1 dag aan de lucht drogen. Zo kan eventueel achtergebleven aceton 'vervliegen'. Daarna tijd voor primer. Tenzij je natuurlijk eerst gaat custen. De verf die we gebruiken is acrylverf.
Welkom, succes en veel plezier met je eerste repaint!!!

Morgen kan ik het geheime project waar ik het ooit eens eerder over had, laten zien!
Ze is namelijk af!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:36

Shettepret schreef:
Morgen kan ik het geheime project waar ik het ooit eens eerder over had, laten zien!
Ze is namelijk af!!

*\o/* Ben heel nieuwsgierig!!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:36

Wat goed! Bedankt voor je tips! Ik wilde meteen met het dressuurpaard beginnen maar dat lijkt me voor nu te lastig. Ik heb aardig wat modellen hier liggen dus ik zoek een makkelijke uit. Dat pastel haal je ook gewoon in handwerkwinkeltjes? En dat vermeng je met water? Heb nu een idee voor me dat er poeder op dat paardje moet maar hoe blijft dat plakken :+

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:47

@Negra_Lover: geen verstand van Pastel :o alleen ervaring met acryl maar heb zon beetje 2 Van de 3 repaints verprutst, dus die staan nouja halflelijk in de kast

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:55

Ik wil het meteen goed doen dus doe het wel met pastel :+
Misschien een idee voor het volgende topic om een soort stappenplan te maken of spulletjes erin te zetten wat je nodig hebt?
Krijg je niet van die vragen zoals ik :+

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:57

Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 28-10-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:59

Is de kwaliteit ook net zo goed als uit een handwerkwinkel?
En de pastel heb je dan in diverse kleuren neem ik aan, want daarmee geef je het paard de uiteindelijke kleuren die je wilt toch?

Sorry voor al die vragen hoor :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:03

shettepret had er al mee gewerkt en die vond het goed werken, toch..

bij de kruidvat heb je 24 kleurtjes, waaronder 3 bruintinten, wit, grijs en zwart
en anders kan je de pastelkleurtjes ook nog mengen..

en in hobbywinkels kun je de kleurtjes los kopen, maar dan zit je per kleurtje soms al rond de prijs van de doos met 24 kleurtjes samen..

btw doe net mijn doosje open en een aantal krijtjes zijn gebroken :S,
hadden jullie dit ook..?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:06

Dat klopt! Ik heb die van het kruidvat er nu ook bij en vind die super goed werken!
Je smeert met een kwastje (make up kwastjes) de poeder op het model. De kleur blijft dan op het model zitten. Fixatief erop en laten drogen. Dan de volgende laag tot het de goede kleur heeft.
Op YouTube staan ook goede video's. Je hoeft trouwens niet te pletten. Als je met een mesje over het krijtje schraapt komt er mooie fijne poeder vanaf. Die poeder kan je uiteraard mengen tot andere kleuren.

@PBL: wat balen!! Mijne waren allemaal heel!!

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:08

heeft iemand hier al de nieuwe pony/paard van 2012

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:10

Mijn kruitvatkrijtjes zijn ook allemaal heel.

Natasha lees even terug is al héél vaak gezegt hier.