.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:16

Natas_joy, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik deze foto IN LINK eventjes hier neer zet;
http://img511.imageshack.us/img511/2724 ... 024ex6.jpg

Zo zit ik ook op m´n paard, maar dan met onze afmetingen. Dus ook m´n benen net onder haar buik uit enzovoort. Ik groei waarschijnlijk of niet meer of nog 1 a 2 cm. Paard groeit nog wel.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:21

Even ter voorbeeld: Ik ben zelf 1,73 en weeg 50 kilo en ik vind dat ik nog makkelijk op mijn pony van 1,54 m kan, foto:
Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:24

Naomi_unique , dat past idd nog prima en dat komt mede ook door je gewicht. .

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:38

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:44

Safiera ik vindt dat het nog wel kan, je hinderd de pony niet.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:22

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:47

Safira ik vindt je nog passen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:33

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:17

mootjah schreef:
Safiera ik vindt dat het nog wel kan, je hinderd de pony niet.

Hoe kun je dat zien?

Als ik haar voet zie, denk ik dat de kans op het aantikken van de voorbenen met haar voeten vrij groot is.

@Safiera; Ookal vind ik je niet vreselijk te groot, ik vind je wel gewoon te groot.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:23

Safira: twijfelgevalletje.....

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:29

Hmm ik vind je wel iets groot eigenlijk, maar niet zo van ga ajb van die pony af. Snapje? Tong uitsteken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:22

Marieke1495 schreef:
Kan ik ( 1,50 40 kilo) op ee nstevige shet van 1,10??

Ik heb helaas geen foto.

ik denk het wel. als ik naar de shetten hier op stal kijk moet het nog prima kunnen. het gaat dan wel om flínke, ouderwetse shetten. 40 kilo is zowiezo niet te zwaar, voor de lengte zou ik graag een foto zien waarop je erop zit, maar nogmaals, ik denk dat het nog prima kan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:24

Safiera schreef:
Maare, pas ik nogsteeds?
Ik ben 1,70 en weeg 60 kg. Pony is 1,35...
Foto's: [JITP] Kkkoude buitenrit met (zwarte) sneeuwpony

het oogt niet zo fijn, maar je bovenlichaam lijkt door dat vestje ook enorm, hihi! je bent niet TE groot of TE lang, zo op deze foto's afgaand, maar je onderbeen ligt wel te ver naar voren, dat vertekent het beeld flink. ligt je zadel wel goed? het oogt erg ver naar voren ook.
typsich twijfelgeval, inderdaad... maar ik zou niet gelijk roepen 'stop met rijden'. ik vind het er wel vriendelijk uitzien, dat zeker!

@ lisetje, je past er nog prima op maar ook jouw been ligt te ver naar voren, maar je hele zadel ook. de pommel (harde gedeelte voorin je zadel) hoort áchter de schouder te liggen, nu ligt hij erop. niet erg fijn voor je pony. als je naar verhouding al wat groter bent tov de pony, zou ik ook zeker niet voor boomloos kiezen...

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:35

@Safira, ik vind het op het randje, maar eigenlijk niet echt kunnen. Denk erom dat als je zelf zegt 60 kilo te wegen, komt je kleding en schoeisel en ook nog het zadel erbij heb je makkelijk 70 kilo op je pony. En je bent ook vrij lang in verhouding met het pony.

Ter vergelijking, ik vind mezelf NET kunnen op ons pony. De pony is gebouwed zoals die van jouw (niet erg stevig maar ook niet echt iel), zij is 1.40. Ik zelf ben 1.63 en 55 kilo (plus zadel, plus kleding/jas kom ik w.s. op iets over de 60).

Jij hebt een kleinere pony, en bent ietsje zwarder en een stuk langer. Je lengte gecombineerd met het gewicht, zou mij zeggen niet doen. Het zou wel voor een xtje kunnen, maar niet voor dagelijs serieus rijden. En als je af en toe erop ga, moet je wel zorgen dat je paard zijn conditie wel klopt.

Sorry !! Ach gut Mss voor de kar??

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:00

elee is goed hoor Knipoog en het past dan nog Tong uitsteken
enne naomi het kan makkelijk!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:17

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:18

Michelle99 schreef:
@Safira, ik vind het op het randje, maar eigenlijk niet echt kunnen. Denk erom dat als je zelf zegt 60 kilo te wegen, komt je kleding en schoeisel en ook nog het zadel erbij heb je makkelijk 70 kilo op je pony. En je bent ook vrij lang in verhouding met het pony.

Ter vergelijking, ik vind mezelf NET kunnen op ons pony. De pony is gebouwed zoals die van jouw (niet erg stevig maar ook niet echt iel), zij is 1.40. Ik zelf ben 1.63 en 55 kilo (plus zadel, plus kleding/jas kom ik w.s. op iets over de 60).

Jij hebt een kleinere pony, en bent ietsje zwarder en een stuk langer. Je lengte gecombineerd met het gewicht, zou mij zeggen niet doen. Het zou wel voor een xtje kunnen, maar niet voor dagelijs serieus rijden. En als je af en toe erop ga, moet je wel zorgen dat je paard zijn conditie wel klopt.

Sorry !! Ach gut Mss voor de kar??

Als die zou gebouwd is als bovenstaande pony pas je ook nog op je eigen pony hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk niet dta jij erbovenuit steekt, je bent namelijk maar iets meer dan 20cm. groter dan je pony.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:19

x_Marr schreef:
Als die zou gebouwd is als bovenstaande pony pas je ook nog op je eigen pony hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk niet dta jij erbovenuit steekt, je bent namelijk maar iets meer dan 20cm. groter dan je pony.

x_Marr, dank je wel, dat zei ik al, ik pas er net op. Misschien heb je niet gelezen. Maar toch vind ik dat als ik nog 7 cm groter was en 5 kilo zwarder dan niet. Pling

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:21

Naomi_unique past nog perfect
Safiera vind ik te groot, geen mooi plaatje meer. Maar ik denk ook dat je pony d'r last van kan krijgen. Ik zou zeggen, voor af en toe kan het nog wel, maar niet te vaak meer.

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:00

@merrieveulen:
klopt mijn benen steek ik naar voren Tong uitsteken dat krijg je als je veel zonder zadel rijd.
heb even de foto's terug gekeken en het zadel ligt idd naar voren bij de eerste twee had ik gesprongen en dan glijd ie naar voren toe en bij de derde foto Haha! had ik zo een zadel een week op proef en er zat een singel bij die te groot was.
normaal ligt ie wel goed! en mijn pony loopt fijner sinds ik een boomlooszadel hebt en zelf vind ik het ook fijner rijden.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:38

Safira: past nog alleen je beenligging beetje veranderen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:12

De helft zegt van wel, de andere van niet!? Als je dit nu weet;
Ik rijd maar af en toe op haar, meestal is het mijn zusje. We gaan er ook maar 1-2 x per week heen, dus wees niet bang dat ik er dagelijks een uur dressuurtraining of springen mee doe. We kunnen nu alleen maar buitenrijden, en stappen dan ong. 3/4 van de tijd. (Wei is te slecht, hebben geen bak)
Kan het dan nog wel of ook niet meer?

@ Merrieveulen; Ik wilde dat vestje al wat smaller maken, is zo'n "one size fits all" ding. Had er alleen geen tijd meer voor Knipoog
Ja, mijn been ligt niet goed, ik zit ook niet bepaald goed Bloos . Ik heb nogal last van mijn rug, dus probeer het wel, maar lukt niet erg Boos! . Het lijkt ook of ik mijn hak erg ver uitdruk (kan zo zijn, maar ik heb ook dikke zooltjes met hak in mijn laarzen). Zal de volgende keer nog beter op het zadel letten, door haar grasbuikje blijft de singel niet echt mooi liggen. Nog iets verder naar achteren en staartriem korter?

@ Michelle99; Rijd hooguit 1x per week vooral stap. Voor de kar is geen optie, kar is veel te zwaar voor haar.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:18

Hoi Safiera, Op de manier dat je omschrijvt kan het nog wel. Let goed op je gewicht als je zo door wil gaan. Anders moet je gewoon met d'r aan de hand. Vrijheids dressuur is ook een optie.
Groets