Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chevano schreef:Hoi ik heb een Arabier en ondankt dat ik niet te groot ben hij is 157cm en ik 167cm maar ik wel wat zwaarder weeg dik 115 kilo. En het is geen mooi gezicht maar we hebben veel lol en hij is supersterk. Maar omdat je altijd mensen krijgt van je bent te zwaar heb ik het aan verschillende experts gevraagd . Degene in de kliniek in Utrecht en in Ermelo en anderen. . En ze zeggen allemaal het zelfde een lichte ruiter die niet kan rijden kan het paard/pony zijn rug veel meer verpesten dan een zwaardere ruiter die wel kan rijden. Denk maar aan die manegepaarden en ponys waar de ruggen naar verloop van tijd echt niet meer goed zijn. Iedereen loopt er op te hossen. En over de grote (lange mensen) zeggen ze zolang je nog plezier in het rijden van je paard/pony hebt maakt het niks uit. Alleen met het evenwicht word het moeilijker als je te lang en te zwaar bent dus je moet goed kunnen rijden.
silviaftmax schreef:Ja hoor deze combi ziet er niet heel raar uit, je benen zitten goed dus dat kan wel, je bent niet te lang voor deze pony let wel op de zwaarte. Hoe zwaar ben je???
SannySunny schreef:Ik zou een groter pony/paard zoeken...
siviap_mrl schreef:SannySunny schreef:Ik zou een groter pony/paard zoeken...
Heb ik ook maar het is alleen heel effe rijden omdat hij anders gewoon te vervelend is voor zijn verzorger/mijn nichtjes... en dan nog ineens 5 minuten...