[Centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony2?-Max 2 fotos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauwsiej

Re: [centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:57

fyenna: ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom jij je foto plaatst....want je ziet toch zelf wel dat je niet te groot bent Nors opkijken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:06

Afbeelding
De pony is 1.29 cm en ik ben nu 168 cm.
P.s. Ik heb de pony na het inrijden doorgereden.
Het meisje dat er op reed durfde niet meer( beginner + jonge pony is dus slechte combi) Quinsy vond mij niet te zwaar. Maar ze werd verkocht en ik wou er zelf ook niet echt meer op. Zowiezo ik kon niet echt mijn evenwicht houden en in galop zat ik er op als een kip. Maargoed..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:28

Het feit dat je je evenwicht niet goed kon houden lijkt me al duidelijk...
idd, veel te groot.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:37

Hoi ik heb een Arabier en ondankt dat ik niet te groot ben hij is 157cm en ik 167cm maar ik wel wat zwaarder weeg dik 115 kilo. En het is geen mooi gezicht maar we hebben veel lol en hij is supersterk. Maar omdat je altijd mensen krijgt van je bent te zwaar heb ik het aan verschillende experts gevraagd . Degene in de kliniek in Utrecht en in Ermelo en anderen. . En ze zeggen allemaal het zelfde een lichte ruiter die niet kan rijden kan het paard/pony zijn rug veel meer verpesten dan een zwaardere ruiter die wel kan rijden. Denk maar aan die manegepaarden en ponys waar de ruggen naar verloop van tijd echt niet meer goed zijn. Iedereen loopt er op te hossen. En over de grote (lange mensen) zeggen ze zolang je nog plezier in het rijden van je paard/pony hebt maakt het niks uit. Alleen met het evenwicht word het moeilijker als je te lang en te zwaar bent dus je moet goed kunnen rijden.

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:12

Ik dan?
Ik stop binenkort met rijden! Komt er een kleiner iemand op rijden Knipoog

Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:24

Das makkelijk Chevano, jij vergelijkt je dus met een ruiter die niet kan rijden, dat dát erger is. Je kan toch wel begrijpen dat een goede ruiter die lichter is, prettiger is voor je pony?

Jij bent 23 % van zijn lichaamsgewicht áls hij zo'n 500 kg weegt.
Dat is zo'n 26.5 kg voor jou als je 23% moet dragen.

Het is zeker een verhoogde kans in vergelijking met andere paarden om klachten te krijgen.

waarom zoek je geen paard uit die beter bij je past?
Ik ga ook niet op een shetlander of A óf zelfs B-pony rijden, omdat het niet past.
(Ik rij alleen op paarden)

Ik vind niet dat je moet stoppen met rijden, maar wel een goed paard moet uitzoeken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:26

miky, mooi dat je gaat stoppen. Je bent idd wel wat lang ja, voornamelijk het gedeelte van je romp komt veel boven de pony uit.
Bij je benen vind ik het nog mee vallen, maar ik kijk naar het gehele plaatje Knipoog

Sanne_Kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:58

ik vind miky ook wel wat te groot

SuzanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:17

Jolandaa_ ik vind jou ook wel te groot!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:36

Chevano schreef:
Hoi ik heb een Arabier en ondankt dat ik niet te groot ben hij is 157cm en ik 167cm maar ik wel wat zwaarder weeg dik 115 kilo. En het is geen mooi gezicht maar we hebben veel lol en hij is supersterk. Maar omdat je altijd mensen krijgt van je bent te zwaar heb ik het aan verschillende experts gevraagd . Degene in de kliniek in Utrecht en in Ermelo en anderen. . En ze zeggen allemaal het zelfde een lichte ruiter die niet kan rijden kan het paard/pony zijn rug veel meer verpesten dan een zwaardere ruiter die wel kan rijden. Denk maar aan die manegepaarden en ponys waar de ruggen naar verloop van tijd echt niet meer goed zijn. Iedereen loopt er op te hossen. En over de grote (lange mensen) zeggen ze zolang je nog plezier in het rijden van je paard/pony hebt maakt het niks uit. Alleen met het evenwicht word het moeilijker als je te lang en te zwaar bent dus je moet goed kunnen rijden.

Maar kun jij goed rijden? Dat is dan ook weer de vraag. Ik oordeel niet over jouw rijkunsten, want dat kan ik niet. Wat ik wél heb gemerkt, is dat er maar verrekkes weinig mensen goed kunnen rijden (Dan heb ik het over mensen met een eigen pony/paard, die ze toch al een tijdje hebben).
Dus de vraag is toch echt of jij je pony niet in de weg zit. Want besef wel (En dit is echt niet gemeen bedoelt) dat als jij scheef zit/niet meegaat in de bewegen/maakt niet uit wat, dat gewoon wel zwaarder is voor jouw pony, dan wanneer er een lichter iemand opzit.
Daarnaast zit jij misschien jezelf ook in de weg (Dat komt vaak voor), en daardoor dus ook je pony. Daar is veel kans op. Ik zeg ook niet dat je niet moet rijden, want ik gun jou het plezier van rijden en met paarden bezig zijn net zo hartelijk als ieder ander! Maar blijf wel realistisch, en ga wellicht op zoek naar een paardje dat toch wat beter bij je past of ga je niet vaststaren op dat moeten rijden. Want persoonlijk vind ik je toch te zwaar.

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:34

Ja hoor deze combi ziet er niet heel raar uit, je benen zitten goed dus dat kan wel, je bent niet te lang voor deze pony let wel op de zwaarte. Hoe zwaar ben je???

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:26

silviaftmax schreef:
Ja hoor deze combi ziet er niet heel raar uit, je benen zitten goed dus dat kan wel, je bent niet te lang voor deze pony let wel op de zwaarte. Hoe zwaar ben je???

Over welke combi heb je het? Tong uitsteken

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:01

Ik dan?
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:10

Misschien voor het plaatje, volgens mij hinder je de pony niet.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:17

volgens mij heb je op beide foto's je beugels op spring maat.
heb je misschien ook een wat duidelijkere foto waar je je beugels gewoon hebt?

edit: heb even in je profiel gekeken en op sommige foto's vind ik je toch wat te groot.
Maar het wil nog wel.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:57

thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:01

Ik ben 175 cm, 50 kg, heb een shet van 110 cm... dit is een foto;

Afbeelding

ik wil niet afgekraakt te worden want ik zou het niet weten of ik wel te groot ben in jullie ogen

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:11

ja ik vind je echt veel te groot, ik ben 1.78 en ik rij ook niet meer op een shet.
Maar ik ben van mening dat het qua gewicht nog wel wil, al vinden sommigen hier dat niet.
Je pony zal wel last hebben van het hefboom effect, want je bovenlichaam en je benen steken erg uit.
Ik vind je echt te groot, zou een leuke verzorger/ster zoeken die er beter op past.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:42

Ik vind het ook niet meer kunnen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:38

Ik zou een groter pony/paard zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:58

SannySunny schreef:

Heb ik ook maar het is alleen heel effe rijden omdat hij anders gewoon te vervelend is voor zijn verzorger/mijn nichtjes... en dan nog ineens 5 minuten...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:03

Dat is toch geen oplossing

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:18

siviap_mrl schreef:
SannySunny schreef:

Heb ik ook maar het is alleen heel effe rijden omdat hij anders gewoon te vervelend is voor zijn verzorger/mijn nichtjes... en dan nog ineens 5 minuten...

Het is dan beter om jouw nichtjes te begeleiden als ze problemen hebben. Een pony weet namelijk dondersgoed wie er op hem zit en weet dus ook precies wat hij wel en niet kan maken bij die ruiter.
Het beste is dus om ze te begeleiden, vertel ze wat ze in zo'n situatie moeten doen. Dan gaat het vanzelf beter.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:20

Ik ben het met karo eens. Je moet de verzorgster leren om het op te lossen. Ik laat mijn instructeur het ook niet steeds oplossen....omdat dayt ook niet werkt. Het is een tijdelijke oplossing die vaak van kwaad tot erger wordt.

roos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:06

@ siviap_mrl : je bent wel iets te groot ja, maar ik vind het wel kunnen dat jij er even op gaat omdat hij druk is... tuurlijk is het beter als je je nichtjes zelf het probleeem leert op te lossen, maar als ze dat zelf niet lukt/willen vind ik het wel kunnen dat jij het doet
jij weet natuurlijk zelf wel beter of je pony dan luisterd of dat hij bij je nichtjes alsnog vervelend blijft doen!