Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:44

rare verhalen van scholen heb je overal maar ik moet zeggen dat deurne wel steeds verder afzakt! eerder selecteerden ze zwaarder want nu lijkt het net alsof ze iedereen aannemen Ach gut toch denk ik wel dat deurne 1 van de betere opleidingen is op paardengebied in nederland...Maar denk er heel goed overna...niet iedereen neemt het ''veegdiploma'' uit deurne erg serieus Clown maar als je echt wil is er een weg!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:47

ik ga nu naar 4 havo en ik wil naar Deurne. ik ben al op een opendag geweest en ik heb er veel informatie gekregen en ik weet zeker dat ik daar heen wil. Ik weet dat het zwaar is, je commentaar krijgt maar ik wil dit echt! en als je maar laat zien dat je wil werken kun je ook echt wel werk vinden.. zolang je je best maar doet Lachen ik heb overgins een eigen paard, maar ik heb nooit een officiele wedstrijd gereden. Dit ben ik wel van plan trouwends Knipoog

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:57

vroeger was het veel strenger hoor.en als ze idereen door zouden laten gaan zou het ook niet goed komen he.
je moet gewoon goed je best doen en moest je het niet halen dan wil dat nog niet zeggen dat je het moet opgeven zijn nog scholen en cursussen,ik heb de orun cursus gedaan.
en nog iets in de paardenwereld geld verdienen is heel moeilijk,het is eender een dure bisness dan een waar je veel mee verdient.je moet er vaak eerst veel geld insteken voor je er zelf maar mee verdient.
maar raad het je zeker niet af hoor,je doet gewoon je best en ziet dan van zelf of je de selectie haalt.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:49

Dus als ik het goed begrijp moet je ook bij de opleiding management blablabla... je paard meenemen, en verplicht in een bepaalde klasse rijden?
Nou sorry, niet iedereen gaat ieder weekend concoursen af....

Dus als ik geen wedstrijden rijd, is deze opleiding dus al euh... afgeschreven?

Iemand die wil PB'en die ervaring heeft met deze opleiding? barst van de vragen Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:54

Romykiki schreef:
Dus als ik het goed begrijp moet je ook bij de opleiding management blablabla... je paard meenemen, en verplicht in een bepaalde klasse rijden?
Nou sorry, niet iedereen gaat ieder weekend concoursen af....

Dus als ik geen wedstrijden rijd, is deze opleiding dus al euh... afgeschreven?

Iemand die wil PB'en die ervaring heeft met deze opleiding? barst van de vragen Tong uitsteken

het is per opleiding verschillend of je een paard nodig hebt of niet... en je hoeft ook geen eigen apard te hebben want ze hebben ook schoolpaarden die je kunt huren!
wedstrijden rijden is ook geen must hoor in deurne!
ik heb dat ook nooit gedaan omdat het me niks boeide en zo goed kon ik ook niet ridjen maar werd wel aangenomen!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:17

Ooh, ik heb dan wel een eigen paard die ik opzich best mee wil nemen, maar het enige probleem is dan dat ik echt niet binnen 3 jaar ofzo in het Z kan komen(officieel dan) ... of gaat het puur om het Z-'niveau'?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:26

Dat Z-niveau kennen ze in deurne amper. Er zijn 2 4ejaars die Z rijden en de rest hangt nog in het B. (op de mbo cursus dan). Wat een vooruitgang in 4 jaar tijd he.

Ik heb zelf in deurne gezeten maar k vond het niks. Het niveau ligt er zo belabberd laag, er zat zelfs iemand bij ons in de klas die amper een jaar reed..nouja rijden durf ik het niet eens te noemen, zo belabberd!

Dat je zo;n duur paard moet hebben voor die opleiding klopt echt niet. Ik zou er zeker geen duur paard voor aanschaffen want je paardje heeft er toch wel wat te lijden hoor..

Ze noemen het een sport opleiding, maar slecht een klein groepje uit mijn klas had ooit meegedaan aan een concours..hoezo dan SPORT opleiding Verward

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:28

Ik zou zeggen..als je later in de paarden wil, kies dan aub een andere weg als deurne. Deurne is neit de enige manier...en het zal je nog heel wat geld besparen..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:39

Wat ik me afvraag he.. Iedereen hier de hele tijd van 'Als je verder de sport inwilt, is deurne een goede keus. Blabla', maar, om goed te kunnen rijden hoef je toch geen paardenopleiding gedaan te hebben?
Ik zie/ken/hoor genoeg mensen die hoog dressuur rijden, maar daar geen opleiding voor hebben gedaan. Waarom zou je niet gewoon verder zelf gaan trainen, privélesje erbij.. Ik ben van mening dat je dan net zo goed internationaal kan komen.

Daarbij hoef je, als je een manege, fokstal, handelstal, pensionstal wilt beginnen, ook de opleiding paardhouderij te doen. Eigenlijk is dat gewoon een management studie, met wat verdwaalde paardenvakken erin (ja, van horen zeggen ja. Maar wel van mensen die de opleiding zelf hebben gedaan). Nergens voor nodig eigenlijk.

Oke, mijn mening is dus, dat Deurne best wel léúk is, en je zult er ook best veel van léren, maar het nut ervan ontgaat mij een beetje. Hoog komen in de sport is geen opleiding voor nodig, stalhouderij is geen opleiding voor nodig, en als je instructrice wilt worden hoef je daar geen 4 jaar intern voor, maar kun je ook met een cursus worden.

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:50

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in!! Mijn ruiter rijd op een goedgekeurde hengst bij de Young Riders en op stal traint ze alle jonge beesten. Zij heeft ook geen Deurne gedaan. Het gevoel is er of niet.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:08

Ik heb dus in deurne gezeten, ik reed M2 met mijn paard, en als ik in het weekend wedstrijd had mocht ik doordeweeks geen eens schouderbinnenwaart en travers rijden Verward

Op deurne worden heus geen goede ruiters geproduceerd, hoewel dit helaas vaak wel wordt gedacht!

Ik ben het met bovenstaande reacties eens

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:02

De opleiding op zich lijkt me léúk ja....
en ik heb ook niet echt een sterk idee wat ik anders zou willen doen.
Maar ik ben zo bang dat als ik straks mijn diploma binnenheb, dat ik dan idd niks heb bereikt.

Dus ik heb dan mijn diploma en dan? bij iemand op het bedrijf werken,, en daarna... ik ken een paar mensen die zijn een aardig eindje gekomen met deze opleiding, maar ook heel veel die zonder opleiding al internationaal sporten.
Hoe zet ik dan mijn eigen gebeuren op, of waar zal ik terechtkomen, dát is het enige wat mij tot nu toe tegenhoud......

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:52

Mijn zus heeft er ook op gezeten en eigenlijk niet veel geleerd en ze moes heel veel dingen doen die ze niet mocht doen..(omdat ze toen nog maar 16 was..) en k wou er eigenlijk ook heen maar dat mag niet van mn moeder, omdat ik daar dan nog minder leer omdat ik alles al van mn zus weet..

en ook meer als de helft stopt ermee na de opleiding omdat t hen toch niet bevalt.. en dat is dan zonde van je geld.. (omdat het ook nog is een keer duur is..)

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:13

Nou Veronique dat je paard er wat te lijden heeft ben ik echt totaal niet met je eens..! Het is zonde dat meer dan de helft van de leerlingen gewoon niet weten hoever ze kunnen gaan met hun paard.. Komen met 4 en 5 jarige aanzetten en dan volop aan de bak en niet zelf aan de rem trekken.. Dan ben je er zelf ook een beetje bij hoor, vind t niet gek dat helft van 1e jaars paarden allemaal rugklachten enz hadden..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:33

Ik ben het ook niet helemaal met Veronique eens, bij ons op de cursus rijden er verschillende M2 of Z zelfs al 2e jaars!

Gek dat wij dezelfde instructeur hadden en dat ik wel alle oefeningen gewoon mocht rijden dan

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:23

Maar, kan iemand mij vertellen wat echt het nút van een Deurneopleiding is?
Ja, dat je instructrice bent/kan worden (?) weet ik, maar daar hoef je niet voor naar Deurne.
Dat je een paard kan rijden weet ik, maar daar hoef je niet voor naar Deurne.
Dat je een stal kan beginnen weet ik, maar ook daar hoef je niet voor naar Deurne.

Waar moet je dan wél voor naar Deurne? Ik zat zelf ook te twijfelen erheen te gaan (over 3 jaar pas Knipoog ), maar, met een VWO diploma vind ik dat toch wel zonde als je er eigenlijk niets aan hebt, behalve lol.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:26

Ja met een VWO diploma zou het ook niet zo verstandig zijn om naar Deurne te gaan, kan je beter naar universiteit gaan!! Ik vind het belangrijk dat je doet wat je leuk vind en graag doet.. En via Deurne krijg je zowiezo ook al connecties, via stage of mensen op school..

L_niie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:28

ik heb ook af en toe maffe verhalen gehoord.
ik wou ook eerst naar deurne, maar ik doe het maar niet. ik woon zelf in winterswijk, ongeveer 4 uur met de trein, en in enschede, half uurtje rijden, is ook een soort van deurne, maar dan kleiner,
ik ga daar nu paarden sport opleiding doen Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:29

Ja, ik wil ook graag doen wat ik leuk vind, en de paard&sport opleiding lijkt me erg leuk, maar behalve de lol en de 'connecties' (die je op andere manieren ook makkelijk kunt krijgen) zie ik het nut er niet van in eigenlijk..
Vandaar dat ik het vraag Knipoog

Is er een beroep wat je alléén met een paardenopleiding kan doen? Want dat maneges je bijvoorbeeld sneller aannemen is niet echt waar. De stal waar ik reed wilde juist liever geen mensen vanuit Deurne..

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:32

Ja dat is overal Knipoog Daar hebben ze weer liever geen mensen van Deurne daar weer niet van t STOAS of iets.. Ik vind het gewoon een leuke opleiding omdat als je op school bent theorie en praktijk gewoon door elkaar hebt.. Niet alleen maar theorie die je in een management opleiding zou krijgen.. Je bent hele dag bezig over de paarden en met paarden, theoretisch en praktisch. En dat is idd wat iedereen voor zichzelf moet weten!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:57

Als ik mijn ouders overstag krijg ga ik zeker naar Deurne.
Of ik er wat mee bereik of niet, klinkt nu heel dom...
weet ik,, maar ík vind dat gaaf, en ík wil daar verder.
En ik hoop dat het mag, en ooit hetgeen zal bereiken waarbij mijn diploma flink van pas zal komen....

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:25

Sandra15 schreef:
Ja met een VWO diploma zou het ook niet zo verstandig zijn om naar Deurne te gaan, kan je beter naar universiteit gaan!! Ik vind het belangrijk dat je doet wat je leuk vind en graag doet.. En via Deurne krijg je zowiezo ook al connecties, via stage of mensen op school..

Dan ben ik blijkbaar erg dom bezig geweest... Ik heb eerst de HAVO gedaan, toen VWO en vervolgens Deurne...
En toch geen spijt!!! Raar he...????

Helaas bestaat er geen universitaire paardensportopleiding, anders had ik daar natuurlijk wel voor gekozen. Dankzij de HBO-opleiding ism STOAS is het niveau wel behoorlijk opgeschroefd en heeft de opleiding behoorlijk diepgang gekregen. Ik heb heel wat latijn om de oren geslingerd gekregen tijdens de Deurne-opleiding in de anatomie- en ziekteleerlessen... Kwam het VWO toch nog mooi van pas!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:11

Tjah, dat is joun eigen keuze! Ik zeg niet dat iemand het niet moet doen, maar ik persoonlijk vind dat als je eenmaal VWO hebt, dan ook beter naar universiteit kunt gaan.. Anders had je je dat jaar kunnen besparen.. En ik heb zelf helemaal geen ervaring met de HBO opleiding dus is alleen maar fijn geweest voor jou dan, dat je VWO hebt gedaan..

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:12

Nou je zou een hoop geld besparen om niet naar Deurne te gaan.. Ik heb mijn 3 jarige opleiding in Barneveld (Groenhorst College) gehaald. Niv.3 En heb stage gelopen met een meisje die in deurne zit. Maar of zij daar nou echt wat leert..?? Hard werken heeft ze nog nooit van gehoord. En doorzetten vraag ik me ook af.. Verder had ik het idee dat ik meer kennis van de paarden heb geleerd dan zij!
Oftewel bespaar je geld en ga Paardenhouderij of sport op een andere school doen.. Je leert net zoveel en zonder diploma kom je ook wel in de paarden te werken..!!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:21

Op iedere opleiding heb je rotte appels er tussen zitten.. Luie mensen, geen doorzettingsvermogen inderdaad.. Maar ik merk op dat zo over iedereen van deurne gedacht word.. Ik weet niet of jij 5 uur op staan hele dag doorwerken, hele week lang, lui vind? als het slecht gaat gewoon doorgaan, geen doorzettingsvermogen?