Man wil mijn pony's verkopen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:53

@ellebelltje: thnx
@kimmie_paard: oke miss heb je wel gelijk en heb jij egt wat mee gemaakt. zou dat ook niet metteen in twijfel trekken. maar er zijn zat mensen die zeggen: "oh ik heb het zo moeilijk en dit meegemaakt en dat meegemaakt" terwijl het dan aanstelleritus is. Je kan niet van de TS uitgaan of het waar is of niet en de opmerkingen zijn miss wat overdreven. dus vandaar.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:56

ja maar dat weetje niet, misschien heeft zij het wel egt heel moeilijk en dan heeft zij nu het gevoel dat niemand haar geloofd en dat haar problemen niemand wat uitmaken en dat soort dingen! Mensen die verzinnen dat ze erge dingen mee gemaakt hebben en mensen die zich zelf zielig vinden die mensen zijn triest! waarom zou je zeggen dat je het o zo moeilijk hebt, ik denk dat je er trotser op kan zijn en er blijer mee kan wezen als je op je 14de nog niets ergers heb mee gemaakt als ruzie met je beste vriendin! waarom zou de TS haar leven erger omschrijven als dat het is? ik ga er van uit dat de TS niet zo iemand is, waarom meteen er van uit gaan dat zei slecht is en liegt. je hebt tog geen bewijs, ze komt misschien kinderachtig en penny over hier op bokt maar ik kom ook niet altijd over hier zoals ik ben , en niemand komt altijd over als hoe hij egt is op internet, daardoor ontstaan er ook zoveel misverstanden op internet lijkt mij, maar neem iemand gewoon zoals hij is, en ga er pas van uit dat die gene liegt en overdrijft als je daar ook egt zeker van bent!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:59

ik zeg oook niet dat ik het eens ben met de opmerkingen. vond jou alleen heftig reageren in je hulp voor de TS

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:00

Ja oke mischien reageerde ik ook wel heftig sorry dan daar voor;)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:00

Helaas zijn er een heleboel bokkers geweest die in leugenverhalen zijn getuind die iemand op bokt heeft neergezet. Ga maar even zoeken op alle verhalen over Miep, dan weet je misschien waarom mensen hier wat wantrouwender zijn geworden.

Ik heb verder niet alles doorgelezen, weet ook niet wat de situatie nu is. Maar TS: als het echt je pony's zijn, dan kun je ze altijd daar weg gaan halen, en kan de voormalige eigenaar ze niet verkopen. Als eigenaar wordt diegene gezien die financieel voor het paard opkomt, en niet degenen die het paspoort in huis heeft.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:04

Ja oke, er bestaan misschien mensen die zo zielig zijn om dingen te verzinnen, maar ik zou het gewoon heel rot vinden voor de TS als zei nou net niet zo iemand is, maar er wel van word beschuldigt wie weet in wat vor situatie zij zit! als ik hier zou vertellen dat ik een rot tijd achter de rug hebt en ik krijg dan reacties naar mij hoofd gegooit als ach ja mischien heeft ze ook wel een *kuch* heel zwaar leven achter de rug, en dat soort dingen dan zuo ik me daar heel rot omvoelen! maar ik zal me voortaan een beetje inhouden;)

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:04

@ kimmie_paard: excuses aanvaard

en je moet opmerkingen van sommige mensen met een korreltje (of bak) zout nemen.

Was ook ooit een topic en dat was gewoon omdat de TS erom vroeg dat iedereen banketstaaf ging doen. De 2 mensen die dat banketstaaf doen hadden gestart kregen een OW en mochten er niet meer opkomen. Andere mensen zeiden dat het zielig was en de mensen die de meest rotte opmerkingen maakt zeiden opeens: ja het is ook rot voor haar enzo.. Dus dat waren gewooon een stel overlopers

Kaatie

Re: Man wil mijn pony's verkopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:08

shettie schreef:
ik weet niet of het hier goed staat
maarik moet mijn verhaal even kwijt

ik had vandaag een hele leuke dag ( eindelijk weer es)
fiets ik van school terug naar huis kom ik de man tegen waar ik shets van verzorg en hij heeft mijn vriendin en mij een shet hengstje gegeven elk 1
harstikke leuk en aardig

zeker wel, om jou en je vriendin zomaar elk een pony cadeau te doen...die zijn niet dik gezaaid hoor

maar wat hij van daag zei
hij zei dat het niet goed kwam met onze pony's
omdat ze hun wintervact nog hadden en die van hem natuuuuuuurlijk niet ( hij doet nooit wat man met die pony's :S)
wntervacht met zulk weer van de afgelopen dagen is mijns inziens helemaal niet gezond. En het is niet zo dat je met paarden bezig moet zijn voor ze verharen. Dat gebeurt vanzelf. Je kan ze hoogstens een handje helpen door te borstelen.
ja ze hebben nog een deel van hun wintervacht ja die van ons
nou en
we borstelen en plukken ze elke dag
goed, als je zo doorgaat zal die vacht er wel uit komen. En anders scheren!
hij zei zo
ja ze hebben ook geen hooi meer
neej dat halen we vanmiddag op
en hij zei hoeveel biks krijgen ze dan per dag
ik zo elke dag 1.5 handje biks met zonnebloem olie
en ze krijgen brood wortel appel enz enz
1.5 handje met een paar appeltjes en worteltjes is écht niet genoeg. Als ik jou was zou ik maar snel eens wat doorvoeren, misschien ruift die wintervacht dan ook sneller uit.
hij zo ja dat is niet genoeg ze moeten elke dag 1 kilo biks
ik zei zo
die van jou mischien maar dit zijn onze pony's wij hebben ze gekregen van jou
nogal ondankbare reactie tegen iemand waarvan jij je pony hebt gekregen, vind je niet?
en toen was ik dus echt pissig het kwam er dus op neer dat we niet voor onze pony's zorgen
dat heeft hij toch helemaal niet gezegd? hij geeft alleen goedbedoeld advies, jij maakt dit ervan.
en hij zei omdat ze de wintervacht nog hebben hebben ze geen goede conditie nou we lopen elke dag met ze ze hebben conditie genoeg
ik was echt pissig maar nu heb ergste
hij zei
als we ze niet goed verzorgen gaan ze weg
ik zo tegen hem vet schreeuwen en doen
ik zei dat dacht ik dus even niet
het zijn onze pony's wij hebben paspoort in huis
dus je blijft er van af
ik was zoooooo kwaad op hem
soowee...sorry hoor, maar hier loopt de situatie uit de hand door jouw overdreven reactie. Hier ben je gewoon ronduit brutaal!!
en toen werd hij ook chaggie
Jah, hoe zou het komen? Je geeft iemand een pony, krijg je zoiets...
ik ging steeds harder schreeuwen
en toen ben ik weg gefiets
dat is wel lekker makkelijk he? je was beter gebleven om het uit te praten
ik haat em
'haten' gebruik je wel erg gemakkelijk voor iemand waaraan jij je pony te danken hebt...
hij moet van me pony afblijven
ik zit hier nu vet te huilen
hij drijgt wel vaker dat ze weg gaan
ik haat hem
sorry dit moest ik even kwijt

TS kan duidelijk niet tegen enige kritiek, en natuurlijk slaat dat tegen wanneer ze dan ziet dat niet iedereen die man ook stante pede 'haat'. Voor dit soort reacties heb ik bitter weinig respect en ik snap de man in kwestie volledig. Als je zo onvolwassen reageert, vraag ik me serieus af of je wel fatsoenlijk voor een pony kan zorgen. Ik vind dat je heel erg brutaal gereageerd hebt, zo praat je niet tegen iemand die jou je pony gegeven heeft, en wat mij betreft heeft hij groot gelijk als hij die pony verkoopt. Het zou beter zijn als je binnen een paar jaar zo'n verantwoordelijkheid krijgt, want die kan je nu duidelijk nog niet aan

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:12

Afhankelijk van de situatie waar de pony's staan, en afhankelijk van de maat en het ras kan 1,5 handje biks wel degelijk voldoende zijn voor een pony.

Over de situatie waarin iemand zich bevind: dat kan en mag nooit een excuus zijn voor het verzinnen van verhalen om aandacht te trekken. En zomaar verzonnen verhalen om aandacht te trekken kunnen heel verregaande gevolgen hebben, meer dan een kind zich dat op dat moment kan voorstellen.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:13

Ik vind het ronduit asociaal hoe de ts zich heeft gedragen.
Zowel in haar verhaal als hier op dit forum.
Of je nou 14 bent, of je het moeilijk hebt gehad, of what--ever.
Dat heeft er niks mee te maken!
Kan me voorstellen dat je daar reacties op krijgt omdat het er gewoon niks mee te maken heeft!

Wanneer het niet klikt met die meneer (niet die gast ) moet je erover praten, samen met je ouders. Dan kan je beslissen of je ermee wilt stoppen..... of hij!

Respectloos! Ondertussen wel een pony verzorgen

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:30

Heb net even hele topic doorgelezen,En ben wel benieuwd hoe het gesprekje ging.heb je je excuses nog aangeboden?

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

ik denk dat jullie wel gelijk hebben, ik geloof dat ze het moeilijk heeft maar ik stoor me al vanaf het begin hoe ze over die meneer praat, ik wou er niks over zeggen omdat ik het gewoon heel rot voo rhaar vind hoe er hier op haar gereageert word, maar even voor de TS misschien moe tje iets aan je taal gebruik doen zodat je niet zo assosiaal over komt, dathad je heel veel rot opmerkingen van je mede bokkers kunnen besparen

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:38

nou sorry hoor maar wat kunnen we weer overdreven reageren. ze hebben het hier over respect. weten sommige mensen wel wat dat is.
ik kan me best voorstellen waarom je zo hebt gereageert. ik zou ook flippen als iemand zou zeggen dat ze mijn pony zouden verkopen ook al zou ik hem hebben gekregen. het is niet eerlijk van hem dat hij hier mee dreigt. hij heeft ze weggegeven en als de pony niet meer op zijn naam staat is de pony niet meer van hem dus heeft er weinig over te zeggen. dan had hij ze niet weg mogen geven. het is wel lief van die meneer dat hij jullie wil helpen met de verzorging. hier had je wat beter op kunnen reageren.

ik geef mijn shetlanders helemaal geen brok. verzorg ik ze nu slecht??hooi krijgen ze ook niet. ze staan alleen maar op de wei.

wat ik ook onzin vind van sommige mensen is dat ze geen lol mag maken met haar shet. wat ik vroeger allemaal niet heb gedaan met de shetties bij ons. heb ze ook vanalles om gedaan en gek gedaan met die beestjes. als ze het niet erg vinden en ze er geen pijn mee doet dan is het best vind ik. vinden mensen dat niet mogen ze het van mij best zeggen maar grote kans dat ik er toch niet naar luister.

dat sommige mensen het penny vinden, vind IK ook onzin. het is makkelijk om iemand penny te vinden. laat ze lekker haar eigen gang gaan. zolang het ponytje er niet onder te leiden heeft is toch alles best.

ze zegt zelf dat de dierenarts komt en dat ze daar even om advies zal vragen. ik denk dat je heel goed voor je pony zorgt.

ook vind ik niet dat mensen afgezeken mogen worden omdat ze zegt dat ze problemen heeft. je weet helemaal niet wat voor problemen zij heeft en hoe ze er onder is.

laten we nou gewoon aardig zijn tegen elkaar. we hebben allemaal 1 ding gemeen en dat is dat we van paarden houden. de een gaat zo met zijn paard om en de ander weer anders. laten we elkaar daarop niet gaan zitten afkraken. en ben je het ergens niet mee eens leg dat dan even netjes uit en dan is het genoeg. heb jij je mening laten weten en kan de ander kijken of ze daar iets mee kan doen.
niet iedereen heeft evenveel ervaring en kan net zo goed rijden als anky. nou laten we daar respect voor hebben.
kom op mensen. dit moet een leuke site zijn waar we onze verhalen kwijt kunnen omdat we vriendinnen kunnen hebben wie het allemaal niet interreseert. (spreek uit ervaring haha, bijna al mijn vriendinnen rijden geen paard) en dan is het leuk om je ervaringen en minder leuke ervaringen hier te delen.

ik hoop dat alles goed komt met die man en dat je nog jaren van je pony kan genieten.
laat nog even weten hoe je gesprek is gegaan.

(het is allemaal niet zo aanvallend bedoeld als dat het misschien op sommige mensen kan overkomen. hoop dat alles duidelijk is.)

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:40

ALs die het zwart op wit heeft staan dat hij die ponny's aan jullie heeft gegeven kan die jullie niets maken,met een paspoort kom je niet ver.Hebben jullie het niet zwart op wit staan tja dan mag die man doen met die ponny's wat hij wil

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

Cassidy schreef:

Over de situatie waarin iemand zich bevind: dat kan en mag nooit een excuus zijn voor het verzinnen van verhalen om aandacht te trekken. En zomaar verzonnen verhalen om aandacht te trekken kunnen heel verregaande gevolgen hebben, meer dan een kind zich dat op dat moment kan voorstellen.

je haalt me de woorden uit mijn mond. wat ik al eerder gezegd heb:
wat voor situatie je ook hebt, je kan het niet als kwijtschelding gebruiken voor asociaal gedrag.
dan zou het een lekkere boel worden. 'ja, sorry, maar ik ik heb net ruzie gehad met mijn moeder, dus daarom sloeg ik je.'

daarnaast kan ik niet beoordelen over de situatie van de TS, maar ik heb het idee dat ze haar situatie als goedkeuring voor slecht gedrag gebruikt.

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:57

de reactie van haar is idd overdreven.Iemand anders hoeft(volgens mij) niet te lijden onder je eigen problemen,Ik weet natuurlijk ook niet hoe zij zich voelt,Maar als je pony echt van jezelf is hoef je toch nergens bang voor te zijn, die man wou je waarschijnlijk alleen helpen.

In ieder geval succes met het gesprek(als je die al niet gehad hebt)

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:58

is die pony wel van haar? als hij van haar is waarom bestaat dit topic dan:S

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:03

helemaal met je eens Cassidy: de meeste shets hebben uberhaubt geen biks nodig, die worden al dik van naar gras te kijken!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:44

wow wat een reacties. ik ben er ff een dag tussen uit geweest daarom reageer ik nou pas.
het gesprek is geweest en het is nu goed, hij bemoeit zich niet meer met ons en zegt niet meer dat ze weggaan.dat hoop ik dan maar

odetteke en Cassidy
mijn shetlander is 79 cm en staat op een groot grasveld met gras;)
en daarom krijgt hij maar 1.5 handje biks
dat heeft de DA gezegt dus daar geloof ik dan maar in.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:02

Heeey ik zie leestekens hehe
Gelukkig dat het gesprek goed is gegaan!

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:24

Goed geregeld van jullie ouders, en veel plezier verder met jullie paardjes.
Ik vind een handje biks ook meer dan genoeg, mijn fjord krijgt nu helemaal geen biks en staat met een graasmasker op. Ze is echt te zwaar.

PS Zelfgebreid die beenwarmers?

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:27

mooii dat het goed is veel plezier met je shetlander:)

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:45

dank je wel allemaal.
nej die beenwarmers heb ik gekocht.
ze zijn eigenlijk van me zelf.
ik had ze om voor de foto haha

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:49

ik vind het hele leuke been warmers hoor alleen volgende keer zorgen dat ze niet zo slap zitten als je begrijpt wat ik bedoel;),, vind het een hele gave shet trouwens! en die haarbant of wat dan ook is kei schatig

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:51

mooi shettie dat het gespek goed is gegaan
en nou inderdaad hopen dat die jullie niet meer gaat 'lastigvallen'
en zeggen dat de pony's weg gaan

( goh nou gaat ineens iedereen weer aardig doen en ineens zeggen dat de beenwarmers leuk zijn. terwijl er net onnodig cometaar op was geweest maar goed dat ze niet meer rot doen hoor ma valt gewoon op)