Veiligheid boven alles In ieder geval zit de cap 9 vd 10 keer op m'n kop vast gesnoert Bij hoge uitzondering heb ik em wel eens af, maar zelden. Bodyprotector heb ik (nog) niet , maar ik heb der niks op tegen en zou er zo nog één willen aanschaffen!
Meestal rij ik wel met cap (met enkele uitzonderingen), voornamelijk ook omdat ik nu specifiek bezig ben om paarden zadelmak ezo te maken. Bodyprotector draag ik niet, kan me niet vrij bewegen. Gebruik dat ding alleen als ik hoger dan 1m. spring.
laats was ik bij mn verzorgpony geweest, ik moest naar huis, was bijna op de helft, ik zeg, shar, ik heb mn cap nog op khad het helemaal niet door ofzo naja, toen hem ik hem wel afgedaan, en naar huis gefietst , nu moet ik hem niet vergeten weer mee te nemen, anders ga ik niet rijden, zo simpel is het!
Ik heb in mijn leven welgeteld 1 keer zonder cap gereden.. En een viertal keren al afgezet met uitstappen. Maar ik draag hem echt altijd.
Waar ik vroeger reed hing aan de muur vd stallen en in de bak "je bent niet verzekerd zonder cap." maar iedereen deed rustig verder (zonder cap). Wanneer je met een manegepony reed zeiden ze er wel iets van.
enne de titel; bijlange niet alleen kinderen hoor. Bij ons rijdt er zo een kerel ik denk ergens in de 30, was hij vorige week zijn vierjarige merrie aan het springen, nieuw soort hindernis die ze nog nooit eerder had gezien. Ging die dat lekker zonder cap doen. Het is natuurlijk ieders eigen vrije keus, maar dat zou ik bv. nooit doen..
Kun je je rot betalen aan je verzekeringen wat je wil, zonder cap ben je niet verzekerd. (of toch zo ver ik weet)
Toen ik mn paard net had, *jong, net beleerd*. Ben ik een x van hem afgevallen tegen de bakrand aan. ik had geen cap op. En zelfs de dokter heeft tegen mij gezegt, als je een cap opgehad had, had je je nek gebroken gehad. En toen had ik alleen maar een gebroken schouder. Nouja toen heb ik een hele tijd niet meer met cap durven rijden Maar nu wel weer... Toch rij ik thuis wel zonder.
Ik rijd altijd met cap ! altijd als ik er af val zit mijn cap onder het zand/stof ik vind het eigelijk ook niet raar zitte ofsoo Het is natuurlijk wel je eigen keus maar als ze hun cap niet opzetten omdat anders hun haar anders niet meer goed zit denk ik ook van
Ik rijd ook altijd met cap. Ik heb nog nooit zonder cap gereden! En ik ga het ook nooit uitproberen Bij ons op de manege is het ook verplicht. Hoe goed je ook kunt rijden, of hoe braaf je paard ook is, een ongeluk zit in een klein hoekje! Als je paard ineens onverwachts schrikt van iets en opzij springt, ben je dr niet op voorbereid, en kun je er zo naast liggen!! Zelfs de prof ruiters vallen er nog wel eens af!!