paardrijden als je ongesteld bent??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:52

ik zou wel willen rijden maar kan dit gewoon niet, ik krijg zulke hevige buikpijn/kramp dat ik niet eens op kan staan. laat staan paardrijden. gelukkig is dit alleen de 1e dag soms de 2e ook nog ,daarna rijd ik wel gewoon. gebruik maandverband want vind tampons helemaal niks. kan bij mij gewoon want ben tog nooit zo "erg".

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:53

Ik heb er ook geen buikpijn van of zo hoor maar ik wil echt niet doorlekken nee echt!! Als ik op school ben en ik heb mijn maandstonden de tweede of derde dag dan moet ik zeker om de twee uur gaan verversen of ik lek gewoon door met zwaar maandverband en tampons vind ik eng..hehe kan er ook niet aan doen... dus als ik ga rijden ga ik zo doorlekken ik vrees er gewoon voor!! Ik wil het dus niet proberen en ben zo bang voor tampons..

DianneM

Re: paardrijden als je ongestelt bent??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:01

Ken het probleem niet, ik word helemaal niet ongesteld namelijk Ik heb een implanon --> IDEAAL!

Daarvoor slikte ik de pil continu door op aanraden van de gynaecoloog.. Ik heb té erge menstruatieklachten om het gewoon te laten komen, ik moet echt een halve week plat, donker en zonder geluid op bed.. Zware migraine en kotsmisselijk en niet kunnen lopen van de buikpijn.. Blech! Gelukkig hoeft dat niet meer

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:05

het niet kunnen lopen heb ik ook en lichte migraine en idd licht is heeel irritant dan. maar ik heb het 1-2 dagen en dan is het over.
en slik niet de pil. moet ik tog maar eens gaan doen denk ik.

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:06

wow, hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben 14 en heb mijn maandstonden ondertussen al bijna 2 jaar... en ben nogaltijd hevig ongesteld op tweede en derde dag, is echt haatelijk! Durf geen tampons te gebruiken, en wat ze hier al zeggen van maandverband.. ik moet het 3uur doen met het zelfde maandverband.. kan ik zelf niet als ik gewoon op school zit (op tweede of derde dag van mijn menstruatie..)duz stel je voor

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:14

@Celia. tegen mij??? ik ben bijna 17.
ik heb het nu al 7 jaar(ja erg vroeg ik weet het) het is sinds een jaar of 2 dat ik zulke buikpijn heb. en ben dus niet heel erg maar het is bij mij wel heel onvoorspelbaar. dan 3 weken dan 2 maand dan 6 weken tis altijd afwachten.

ja en als ik jou was zou ik toch tampons proberen hoor. als je zo hevig ongesteld bent. dan kun je bijv bij het paardrijden nog maandverband extra erbij doen. ik vindt het persoonlijk gewoon niet echt fijn maar ik hoef het dus ook niet omdat het bij mij niet erg is, maar als het wel heviger was zou ik ook tampons gebruiken.

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:22

fff rijdt nu gewoon niet is ook een optie.. maar het is omdat ik eigenlijk gewoon in een manege rijdt.. en ik wil daar niet doorlekken terwijl iedreen erbij staat haha moest ik mijn eigen paard hebben zou ik wel iets op vinden of zo maar ik weet het niet jah tampons fffff

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:25

maar ik ga doorlekken als ik maandverband gebruik!!! weet ik zeker...haha... vroeger voetbalde ik en heb eens gevoetbalt als ik mijn maandstonden had de eerste dag (wat dan eigenlijk nog niet erg is) en ben gestopt want ik lekte bijna door.. voelde het de hele tijd stromen, niet fijn dus

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:27

heb bij mijn vorige maandstonden gereden (was op de vierde dag toen) maarja moet normaal nu vrijdag of zaterdag mijn maandstonden hebben, meestal ben ik vroeger soms later, dus nu zit ik te hopen dat ik niet ongesteld ben morgen,overmorgen of woensdag.....

cp112

Re:

ik heb het 1 keer gehad, doorlekken terwijl ik reed in de manegeles. gewoon doorije, boeie, ik ben nu eenmaal een meid en word ongesteld, is toch iets heel gewoons en ik kan er tog niks aan doen dat et doorlekt. niemand heeft me uitgelachen hoor, ze vonden het juist super dat ik gewoon doorreed(wel ff naar wc nieuwe maandverband indoen natuurlijk).

Elixir

Re:

want ik rijdt de woensdag...

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:29

haha ja ik zou niet graag in je plaats zijn hoor!!!!!!(ben namelijk verliefd op onze leraar paardrijden wat ook zo dom lijkt maar hahaha mag dus niet afdoen bij hem!!LOLLLL) en euhm ik kan daar niet naar het toilet.. rijdt van 5 tot 8 of later en moet het dus drie uur volhoudn niet echt handig dus

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:32

haha verliefd op de leraar, nee dan lijkt het me niet snugger om door te lekken haha. gelukkig had ik een vrouwelijk instructie en ook alleen maar meiden in de les. de wc op de manege wordt ook nooit gebruikt hoor, we hebben wel aparte wc's voor als er wedstrijd is maar die zijn altijd op slot, maar toen ik doorgelekt was hadden ze die even voor mij opengedaan:D

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:40

hahaha, wij hebben maar één wc en ga ik echt niet op hij is echt hoor, en het is eigenlijk in een soort badkamer in de manege, er hangen zelf zadels.. hahahaha.. echt grappig maar die wc is zo goor!!!!dus ik ga er niet op, en ja ik ben dus verliefd op de leraar hahaha en ben soms als enig meisje in onze groep.. niet goed dus haha wil ik niet meemaken echt niet!!! heb je msn adres?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:39

Jahoor ik rij ook altijd gewoon als ik ongesteld ben. Scheelt denk ik ook wel dat ik meestal bijna nergens last van heb. Alleen de 1ste dag een beetje buikpijn, verder niks.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:23

Tuurlijk kan dat, alleen ik vind het zelf minder prettig omdat een tampon zeer doet en het met maandverband vrij ranzig aanvoelt..

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:36

tuuuuurrrlijk
merk je juist bijna niks van
Alleen in galop moet je oplette dat je goed in het zadel blijft zitten

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:16

Tuurlijk kun je gewoon rijden als je ongesteld bent, denk je dat Anky en consorten 1week per maand helemaal niet op hun paard zitten? Lijkt me vreemd op de olympische spelen: "neuj ik ga niet starten, ik ben ongesteld"

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:00

Ik weet niet of je het kan
Ik doe het niet. Ik moet dan om het uur naar de wc, en de paarden staan niet bij huis. Ik kan dus niet opzadelen, naar de wc, en gaan rijden. En als ik niet naar de wc ga... Naja, we weten wat er dan gebeurd.
Dus als ik (zwaar) ongesteld ben, zet ik ze lekker in de wei. Eigenlijk doe ik dat meestal, maar dan rij ik dus sowieso niet...

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:59

Het is erg verschillend...de ene keer heb ik er niet zo veel last van en klim ik gewoon te paard.
Maar meestal heb ik het te heftig, en dan kan ik echt helemaal niks Zelfs pijnstillers helpen niet tegen de pijn
Dus dan zit er niks anders op dan alleen maar in bed te blijven liggen en pijnlijden

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:27

ik heb der meestal geen last van.. alleen de eerste dag ga ik nooit rijden.. dan lig ik alleen maar te kramperen op me bed

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:32

Ik rij ook gewoon!
Met tampons, gaat het prima!

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:50

Na 3 ibuprofen klim ik ook gewoon op mijn paard. daarna heb ik nergens meer last van, ik ontspan toch meer als ik aan het rijden ben. Alleen zodra ik eraf kom krijg ik weer kramp, daar wordt afzadelen toch een stuk minder leuk van.

Wel altijd met tampons en een inlegkruisje tegen doorlekken, en natuurlijk een donkere broek aan. Het is mij al 2 keer gebeurt dat ik tijdens een wedstrijd (witte broek!) ongesteld werd, dan baal je. (maar gelukkig was ik wel op tijd hoor)

Meliaforever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:21

Gaan jullie ook zwemmen als je ongesteld bent?

ErasLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:09

Ja, ik ga wel zwemmen als ik ongesteld ben.. ligt er aan hoe erg je het bent ben je heel erg dan ga ik niet en als het minder is kan het wel maar ik doe wel een tampon in met zwemmen nog al logisch