Heartland Boekenserie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:14

nou ja ik blijf bij mijn standpunt dat je ze niet straft maar goed. nu maar weer gewoon naar waar dit topic voor bedoelt was!!!
boeken van heartland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oh en wat zijn stranmeerders???

Hollyleaves

Re: Heartland Boekenserie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:18

Ik meld me ook als fan!!
Geweldige boeken! Heb ze zelf alle 10 en lees ze ook vaak over, ze blijven leuk!
Leuk dat nummero 11 eraan komt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:21

Oh, meerdere mensen uit dit topic rijden bij de westernmanege in Starnmeer onder andere ikke . Maar als jij bij je standpunt wil blijven vind ik dat best net zoals ik bij de mijne blijf.

Maar ik heb wel nog 1 vraagje voordat ik jouw gedachtegang kan begrijpen:
Wat versta jij onder het likken en kauwbewegingen maken van het paard? Voor de mensen die paardengedrag goed kennen zullen dat altijd tekenen van onderdanigheid blijven en onderdanigheid kan je alleen maar bereiken door iets te doen waar een paard of elk ander dier zich niet prettig bij voelt. Ze worden gedwongen tot dat gedrag en worden dan pas weer lief gevonden, ik vind het een beetje een nare 'onderhandeling' en niet eerlijk. Kijk maar naar honden die vaak geslagen zijn, die vertonen ook veel gedrag van onderdanigheid maar dat doen ze echt niet voor de lol hoor. Maargoed, leg jij mij eens uit wat volgens jou de lik en kauwbewegingen zijn en waarom een paard die maakt volgens jou? Daarna houd ik er wel over op.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:23

Ik ben erg van van ze, ik meen dat ik ergens gelezen heb dat de schijfster zelf Amy is, en dit zijn haar verhalen die zij als kind heeft meegemaakt. Ze heeft alleen de namen verandert.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:24

sylva schreef:
Ik meld me ook als fan!!
Geweldige boeken! Heb ze zelf alle 10 en lees ze ook vaak over, ze blijven leuk!
Leuk dat nummero 11 eraan komt!

Precies hetzelfde

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:30

Ik heb geen zin om het helemaal door te lezen, maar ik ben voor de methode die Amy toepast. Alleen ik lees hier en daar ook wel dat als een paard onderdanig is daarvoor gestraft is Als iemand mij site's o.i.d. kan geven waar alles duidelijk uitgelecht staat ben ik hier heel blij mee! Ik wil graag TTouch leren, maar moet me er natuurlijk eerst in verdiepen.. Ook wil ik graag een join-up kunnen doen, maar de paarden waar ik vaak mee optrek hebben het eigenlijk niet nodig. Het kan wel altijd van pas komen, daarom wil het ook leren.. Ik wil me er zeker in gaan verdiepen..

Dit het lievste over PM (pb), Want dit toppic is hier eigenlijk niet voor bedoelt..

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:37

Miss_Montana schreef:
Wat versta jij onder het likken en kauwbewegingen maken van het paard? Voor de mensen die paardengedrag goed kennen zullen dat altijd tekenen van onderdanigheid blijven en onderdanigheid kan je alleen maar bereiken door iets te doen waar een paard of elk ander dier zich niet prettig bij voelt.

Likken en kauwen van een paard zijn niet altijd tekenen van ontspanning en onderdanigheid, maar kunnen ook tekenen van stress en angst zijn. Je moet de andere tekenen die een paard erbij geeft van een paard goed weten te lezen voordat je allen op grond van likken en kauwen de conclusie trekt dat hij ontspannen is en zich overgeeft.

In de psychologie heet zoiets "Ubersprungshandlung". In een spannende situatie waar een dier in het nauw gedreven word kan het geheel aan de situatie ongerelateerde reacties geven....

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:40

join up en ttouch werkt erg goed bij het paard
als ik een eigen paard zal hebben doe ik dat zeker

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:23

hoi schreef:
join up en ttouch werkt erg goed bij het paard
als ik een eigen paard zal hebben doe ik dat zeker

En wat als je paard dat niet nodig heeft en je er alleen maar dingen mee kunt verknallen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:24

Ze is 11 jaar, laten we daar even rekening mee houden. Ik kijk normaal niet in de profielen maar deze heb ik wel gezien.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:26

ik meld me ook als fan
Kom ik er toch net achter dat ik een boek achterloop.. Die ga ik snel halen vandeweek!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:28

jah misschien als ik zo'n paard krijgt hof ik het niet te doen
maar jah ik zie wel als ik groot ben

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:30

Cassidy schreef:
Ze is 11 jaar, laten we daar even rekening mee houden. Ik kijk normaal niet in de profielen maar deze heb ik wel gezien.

Ja oké, dat zag ik dus ook net...

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:31

nou ja ieder zijn eigen leeftijd

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:54

zo dat zijn veel posts in een keer.
nou ja hier komtie dan.
okee ik heb dat lik en kauw gebeuren bij heel wat paarden gezien.
maar ik moet zeggen datie van mij allen likt en kauwt als ze ontspannen is. en ja ik zie heel goed wnnr ze dat is.
bij andere paarden heb ik gezien dat ze ook wel is likken en kauwen als ze gestrest zijn of gewoon heel erg moe zijn en dan uitfrustratie dan gaan doen. maar ik zeg ook niet dat het bij ieder paard het zelfde is. zoals ik net ook al zij mijn paard van wat ik tot nu toe in 2,5 jaar dat ik haar ong echt heb zeg maar dat ze het alleen heeft gedaan als ze lekker los en ontspanne was alleen dat likken en kauwen zeg maar. maar mijn paard als die gestrest is doet zij bv aan knarstanden klinkt mssn heel raar maar als ze het niet met je eens is gaat ze dat doen of gewoon als ze geen zin heeft. dus nou ja dat vind ik ervan!!!

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:21

Cassidy schreef:

Wie is 11 jaar??

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:26

ik ben 11 jaar!

hoi

ik ben 11 jaar!

hoi

sorry twee keer

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:09

Ik ben ook 11 jaar, maar ze zijn hier aan het praten over iemand.(Of ben jij dat wie ze bedoelen?)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:25

We hadden het over "hoi", gezien haar uitspraak over de join-up.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:09

haha hier nog een fan ik heb alle delen tot nu toe dan he

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:35

ik heb nu ff een klein stukje gelezen van het einde van dit topic en ik merk dat er erg veel onenigheid is over de join-up, ik zelf ben er zeker voor, maar dat ga ik niet allemaal precies uitleggen, want dat heb ik al gedaan in een ander topic dat speciaal over join-up's gaat, ik weet niet of er hier mensen zijn die graag de link hiervan willen, want er word erg duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is van een join-up. nouja als jullie de link willen moeten jullie het maar zeggen

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:40

_Marinke_ schreef:
Ik heb geen zin om het helemaal door te lezen, maar ik ben voor de methode die Amy toepast. Alleen ik lees hier en daar ook wel dat als een paard onderdanig is daarvoor gestraft is Als iemand mij site's o.i.d. kan geven waar alles duidelijk uitgelecht staat ben ik hier heel blij mee! Ik wil graag TTouch leren, maar moet me er natuurlijk eerst in verdiepen.. Ook wil ik graag een join-up kunnen doen, maar de paarden waar ik vaak mee optrek hebben het eigenlijk niet nodig. Het kan wel altijd van pas komen, daarom wil het ook leren.. Ik wil me er zeker in gaan verdiepen..

Dit het lievste over PM (pb), Want dit toppic is hier eigenlijk niet voor bedoelt..

heej

ik heb geen site voor je, maar ik heb hier wel een boek waar heel duidelijk in word uitgelegd wat T-touch is en misschien kun je het in de bibliotheek krijgen ofzo, nou ja in ieder geval hier de titel:
Linda Tellinton-Jones - T-team en T-touch in vraag en antwoord

zelf heb ik dit boek helemaal doorgenomen en ik verdiep me veel in dit soort dingen vind ik leuk

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:45

Hoe heet deel 11 die komt dan?