Waarom rijden jullie zonder cap ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

N0_Limit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:30

Opzich zou je een cap altijd moeten dragen je weet maar nooit wat der kan gaan gebeuren.. maar zelf rijd k ook niet met cap k denk toch meer dat het gewoon luiheid is om het te pakken en omdat het gewoon vreselijk zit.. Met beleren heb k standaard altijd een cap op.. Maar dat valt denk k wel te begrijpen ..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:39

Ik rijd altijd met cap.
Mijn paard is gevaarlijk! Nou, niet gevaarlijk, maar soms schrikt hij van die stomme bakkabouters. Of hij gaat zomaar uit het niets gek doen. Dan heb ik toch liever een cap op!

Ben een keer op de manege gelanceerd! Met mijn hoofd zo tegen de bakrand aan. Ben echt blij dat het daar verplicht is!

mahsa

Re: Waarom rijden jullie zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:24

ik rij ook welles zonder cap
en vorige week ben ik nog eens gevalle ook khad toen ook geen cap op! liep wel goed af ..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:25

Miriano schreef:
Ik rijd altijd met cap.
Mijn paard is gevaarlijk! Nou, niet gevaarlijk, maar soms schrikt hij van die stomme bakkabouters. Of hij gaat zomaar uit het niets gek doen. Dan heb ik toch liever een cap op!

Ben een keer op de manege gelanceerd! Met mijn hoofd zo tegen de bakrand aan. Ben echt blij dat het daar verplicht is!

Oke... heb vandaag voor het eerst zonder cap gereden!
Was hem thuis vergeten
en paard was al helemaal opgezadeld enzo..
dus dan maar zonder he!

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:10

ik rijd echt 9 van de 10 keer zonder cap. en thuis rijd ik altijd zonder..op de manege soms met maar meestal zonder(als er geen toezicht is dan)
het schuurt het jeukt en zweet en je haar gaat er van in de war zitten..genoeg redenen om hem niet op te zetten( maar om hem wel op te zetten zijn ook weer genoegredenen voor..maar die realiseer ik me niet)

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:28

Ik rijd altijd wel met cap, gewoon omdat het veiliger voelt en denk ik ook is, ookal kan je alsnog je nek breken en dan verlamt raken, maar de meeste jongeren die zonder cap rijden doen het om stoer de doen, zo als mijn oude vriendin en haar paard ze reden altijd zonder cap en toen vroeg ik een keertje waarom ze zonder cap reed antwoord was'dan denken mensen dat ik goed kan rijden' maar dat maakt echt niets uit! want als je nou met cap rijd dan kan je denken dat het paard weer druk is enzo=S ik vind het nergens op slaan dat ze dat zeggen, natuurlijk rijd ik ook wellis zonder cap omdat ik er gewoon geen zin in heb..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:59

ik rij altijd met cap, nog nooit gevallen. laat ik nu net maandag vallen. meteen op mijn hoofd, maar had gelukkig mijn cap op dus ik zweer nu bij een cap

MissPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:35

Dan blijft mijn haar goed zitten!

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:38

Ik heb geen zin om de stofnesten eruit te halen!

Nee, mijn cap (zo'n casco) past me niet goed en schuift, dan kan ik maar beter zonder rijden dan met een slecht passende cap. Ik moet nog een nieuwe kopen, maar het model wat ik wil is nogal prijzig helaas... Dus nog even sparen.

EveryWhisper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:55

ik rijd nu altijd wel met cap...eerst had ik een verzorgpaard die heel mak was en toen heb ik wel eens zonder cap erop gezeten...maar achteraf bedenk je dan dat er toch iets had kunnen gebeuren...
ik ben een keertje gevallen en had een lichte hersenschudding ondanks dat ik toch een cap op had...maar was wel blij dat ik hem op had anders was het veel erger geweest...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:10

Ik ben laatst ook nog eraf "gegleden"
Omdat ik niet goed had aangesingeld.. en hij dacht: laat ik er eens vandoor gaan! En toen zakte het zadel steeds verder weg
Mijn arm tegen zo'n paal, maar als ik iets vroeger of later was gevallen, had ik er tegenaan kunnen vallen! Gelukkig had ik men cap op!
Lang leve de caps!

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:47

omdat ik hem 1 keer ben vergeten:) nee rijd eigenlijk niet egt zonder cap als ik em vergeet of zonder erg opt paard klim zonder cap op:)soms hebben ze voordelen maar nadelen kunnen er ook aan zitten:)

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:18

ik rij meerdere paarden en om steeds de cap te pakken, terwijl ik weet dat de paarden zich gedragen...
bij jonge paarden heb ik altijd wel een cap op...
Ik vind het voor mensen een eigen keus als ze wel of geen cap dragen.. maar voor de veiligheid moeten we hem dragen, maar goed...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:58

Ik rij nu trouwens steeds vaker zonder cap
Ik vergeet hem steeds

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:28

ik rij zonder cap, behalve als ik hoger spring dan n meter.. of op de manege, daar moet het.. ik vind het lekkerder zitten, en ik vergeet m voor de helft van de tijd

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:15

Ik rijd alleen op 'n manege, en soms een keertje bij m'n tante op haar dressuurpaard. Op de manege is cap verplicht, en dat paard van m'n tante is erg snel lastig/druk, bokkerig, enz. Dus ik rijd gewoon altijd met cap, zo simpel is dat.

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:43

Ik rijd meestal wel met cap, niet altijd... Meestal vergeet ik het en na een kwartier ofzo kom ik er achter dat ik m'n cap vergeten ben en meestal zet ik hem dan wel op! Op de manege is het verplicht. ik rij alleen zonder cap soms bij stal in de bak ofzo..buiten en met springen heb ik echt altijd een cap op! Alleen soms niet als ik er alleen maar 2 minuten op zit voor een foto ofzo..

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:12

ik rijd eigenlijk altijd met cap 1 keer ben ik het vergeten en toen kwam ik er nog wel achter dus heb hem toen maar weer opgedaan

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:18

ik rij bijna altijd met cap alleen op mijn verzorg shetten niet maar als ik daar vanaf van val ik niet op mjn hoofd daar ben ik net iets te lang voor en dan vind ik het niet echt nodig. maar op paarden en op de manege rij ik wel met cap