Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik rijd met sporen, omdat ik op manegepaarden rijd en iedereen rijdt met sporen dus zijn de meeste paarden niet zonder te rijden. Daarbij oefenen we vaak met wijken en appuyeren, dus dan zijn ze wel nodig. Als het niet hoeft rijd ik zonder of met een heel klein spoortje. Grtz
TurboBoem schreef:Mijn mening is dat sporen een van de belachelijkste uitvinding is, net zoals het hoefijzer.
Grtz
), met training is dit gewoon net even nodig omdat hij echt heel moeilijk aan het werk is te zetten. En daarbij in de klasse dressuur waar ik nu rijd zijn sporen verplicht. Meestal rij ik gewoon met schoenen en chaps omdat ik vind dat hij dan ook goed aan mijn hulpen moet zijn (en mn laarzen kapot zijn
)horse_girl schreef:FF vraagje: wat is er belachelijk aan hoefijzers dan? Vele paarden hebben daar steun aan, raken minder snel kreupel, hoeven blijven steviger omdat het bescherming biedt tegen afslijten... Ik zie niks erg aan hoefijzers? Sorry dat ik wat afdwaal van het onderwerpGrtz