Je bent een typische ... ruiter als je...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:13

Ibbel schreef:
Je bent een typische ruiter als je auto er uit ziet als een dependance van je zadelkamer én voerhok.

:+ :oo

:j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:13

jesss_amigo schreef:
Je bent een echte ruiter als je als kind zijnde heuse springparcoursen uitzette voor je hond (of jezelf hihi)

Wij deden het spelenderwijs, nu begint het bijna een topsport te worden :+

Ben je ook een typische ruiter als je niet ècht snapt (maar eigenlijk ook weer wel een beetje) dat zadeldekken ed niet in de wasmachine ‘van thuis’ gewassen mogen worden?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:17

Ibbel schreef:
Je bent een typische ruiter als je auto er uit ziet als een dependance van je zadelkamer én voerhok.

Schuldig :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:21

Granoek schreef:
Koper schreef:
Je bent een echte grotewarmbloedruiter wanneer je mensen met een tinker/haflinger/fjord/ietswatgeengrotewarmbloedis meewarig aankijkt of minzaam toeknikt wanneer je een ruiter met zo'n paard tegenkomt in het bos.

Ik hoop echt dat jij de persoon met de tinker/haflinger/fjord bent en niet deze specifieke omhooggevallen grotewarmbloedruiter :P

Geen van beide, ik rijd zelfs niet eens. Maar vond 't goed passen bij de ironische toon van dit topic. En soms is het ook gewoon echt wáár.

Ibbel

Re: Je bent een typische ... ruiter als je...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:29

Je bent een grotewarmbloedruiter als je alleen met slof het bos in durft en andere ruiters vermijdt door snel een zijpad in te slaan :+

Die is ook erg waar, ben ik bang :+

De ruiters die op tilt slaan als ik vraag ze te mogen inhalen zijn niet op 1 hand te tellen :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:37

Je bent een typische ruiter als je bezoek met kerst al aan de deur staat maar jij je rijbroek nog aanhebt. Ze waren ook wel ruim 15 minuten te vroeg. :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:50

Je bent een typische ponyruiter als je in het bos de grote paarden een voorsprong geeft met galoperen en ze dan alsnog in twee tellen weer ingehaald hebt. :+

Echt, maakt niet uit hoe groot ze zijn, de pony's zijn altijd sneller.
Die racen echt, lijkt wel of grote paarden dat minder goed kunnen. (Friezen zijn de ergste haha)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:49

Hier ook schuldig:
- Verlichte zit bij bulten in de weg, zowel op de fiets als in de auto.
- Bij inhalen of van rijbaan veranderen 'been aanleggen', gek genoeg reageren mn fiets en auto er ook nog op :=
- Elke trailer bekijken of er een paard in staat, net als elk weiland of bospad
- Grote stukken wei al helemaal indelen ("dit wordt de inloopstal, hier maak ik paddock"), voor het geval die jackpot ooit valt
- Die lucht van vliegenspray kennen ze op mijn werk (helaas) ook al... _O- _O-

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:58

Granoek schreef:
Ik geef mijn auto schouder dashboardklopjes wanneer hij aan het stoplicht als eerste vertrok :+

Dit doe ik ook :o Ik beloon haar (hem?) sowieso wel vaak...mijn auto heeft ook een naam...Witje of Peugie..achjaa bekenden van mij zijn het inmiddels gewend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:12

Benthhh schreef:
jesss_amigo schreef:
Je bent een echte ruiter als je als kind zijnde heuse springparcoursen uitzette voor je hond (of jezelf hihi)

Wij deden het spelenderwijs, nu begint het bijna een topsport te worden :+

Ben je ook een typische ruiter als je niet ècht snapt (maar eigenlijk ook weer wel een beetje) dat zadeldekken ed niet in de wasmachine ‘van thuis’ gewassen mogen worden?

Mijn vader vind het nooit leuk als ik in de lente dekjes was (lees: wasmachine vol met haar) :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:15

Ibbel schreef:

Ik heb zonder grappen hier een grotere auto voor gekocht omdat ik geen zadelkast heb := :x

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:20

Oh die auto... zo herkenbaar. Zag een pony loslopen.ik parkeer de auto. Haal halster met touw en vroedschap uit de kofferbak..... de blik van degene in mijn auto.....

Ik heb ook weleens beweerd dat kalkoenen niet kunnen lopen....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:43

Koper schreef:
Geen van beide, ik rijd zelfs niet eens. Maar vond 't goed passen bij de ironische toon van dit topic. En soms is het ook gewoon echt wáár.

Het IS ook waar haha, ik bedoelde het niet verkeerd hoor, zag dat sommigen mijn reactie wat te serieus namen :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:44

Loes1996 schreef:
Granoek schreef:
Ik geef mijn auto schouder dashboardklopjes wanneer hij aan het stoplicht als eerste vertrok :+

Dit doe ik ook :o Ik beloon haar (hem?) sowieso wel vaak...mijn auto heeft ook een naam...Witje of Peugie..achjaa bekenden van mij zijn het inmiddels gewend :')

Die van mij is sowieso een haar.
Ze is veel te mooi om een vent te zijn :o

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:04

Je dochter je wel tien keer vraagt “je let wel op de paardjes vanavond he” komen hier de jaarwisseling vieren waarom dacht je dat ze hier kwamen dan haha kan ik de paardjes in de gaten houdem

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:16

je bent een typisch paarden persoon als je op oudjaarsdag 's avonds thuiskomt in je stinkende paardenkleren, van top tot teen in de modder omdat ook de paarden gewoon verzorgd moeten worden op feestelijke dagen :D

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:21

Je bent vriendinnen met typische paardenmensen als je mekaar uitlegt waar iets is aan de hand van de paarden die er in de buurt staan. "Het tuincentrum is links de straat in van waar die kleine welshjes staan." "Ohja, waarvan er één bruin is met een witte brede bles toch?"

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:03

xZiva_ schreef:
je bent een typisch paarden persoon als je op oudjaarsdag 's avonds thuiskomt in je stinkende paardenkleren, van top tot teen in de modder omdat ook de paarden gewoon verzorgd moeten worden op feestelijke dagen :D

En de een extra dikke stro laag geeft omdat het zo zielig voor ze is al dat vuurwerk

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:12

ChiVet schreef:
Je bent vriendinnen met typische paardenmensen als je mekaar uitlegt waar iets is aan de hand van de paarden die er in de buurt staan. "Het tuincentrum is links de straat in van waar die kleine welshjes staan." "Ohja, waarvan er één bruin is met een witte brede bles toch?"

Jaaaa :D Dit klopt inderdaad helemaal :))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:14

yfkelover schreef:
xZiva_ schreef:

En de een extra dikke stro laag geeft omdat het zo zielig voor ze is al dat vuurwerk

die van mij staat 24/7 buiten maar heb ze wel een liksteen gegeven en wat extra kriebels :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:13

Je bent een typisch paardenmens als je bij heel schel vuurwerk, wat lijkt op een bange hinnik, je bed uitkruipt en kijkt of er geen paard in de straat staat... :=
Raad eens wat ik zonet deed?

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:30

Je bent een typische ruiter als je met je tong klakt om er voor te zorgen dat je cliënten doorlopen.... :")
*schaamt zich*

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 02:25

Inplaats van vuurwerk kijken bij je paardje blijven staan tot ze weer rustig zijn

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:52

PeerAppel schreef:
Je bent een echte ruiter als je gaat klikken om je hond door te laten lopen. (Inmiddels begrijpt hij het klikken dus :') )

Hahaaa ja hier ook. Onlangs op wandeling had ik ad ene hand m'n paard en ad andere hand een van m'n honden, en ik had een zweep mee omdat ik daarmee m'n paard aanwijzigen geef in welke richting ie moet, waar mijn ruimte is enzo vanuit partnerpositie. Probeerde ik dat ook uit met m'n hond :)) maar die snapte het niet. Totaal geen oog voor dat ding dat langs haar zwiepte. Is ook normaal want ze is het niet aangeleerd hahaha, na een tijd zal ze het mss wel leren snappen :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:30

oh en deze;
Als je denkt wel even in je gewone/nette kleding (met zulk weer) je paard uit de wei te kunnen vissen en te voeren zonder ook maar iets van vies te worden.

:+