Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kuggur schreef:Ik vind dat altijd zo'n leuke in dit soort topics"als de ouders er toch het geld voor hebben, waarom dan niet?".
Omdat die ouders hun zuurverdiende geld misschien aan iets anders uit willen geven dan de peperdure hobby van één gezinslid, dat buiten geld ook nog veel tijd en energie gaat vergen....
FabianHorse schreef:Oscarx_xfera schreef:Hoi bokkers!
Ik heb jullie hulp nodig!![]()
Vanaf dat ik klein ven wil ik al een eigen paard. We zijden altijd als we een wei tegen komen mag je een paard. Dat is nooit gebeurt. Tot gisteren. We zagen op marktplaats een wei bij ons in de buurt maar ik ga dit jaar naar de middelbateschool. En hebben pap en mam zo van ja je hebt je huiswerk en je moet gaan als het regent Enzo en dat weer ik en dat heb ik er voor over. Maar hebben jullie tips?
een mens leeft gemiddeld zo'n 90 jaar hoor.
Nabster schreef:Ik mocht vroeger niet op paardrijden wegens de kosten en omdat het best een gevaarlijke sport is. Ik heb verstandige ouders...

Anoniem schreef:Nynke; dan heb jij mazzel met paardrijden en pech met fietsen, maar met paardrijden is de kans op zwaarder letsel wel wat groter. Ik brak op m'n 18e m'n rug op 3 plaatsen, is me met fietsen nog nooit gelukt
Waarschijnlijk hebben die ouders gezegd dat ze een paard mag als ze een weitje kan vinden onder het mom 'vind ze toch niet' , een zoethoudertje dus. Er zal echt wel een reden zijn dat er op dit moment (nog) geen paard wordt aangeschaft TS. Misschien de aanschafkosten of het nog niet hebben van een paardenspaarpotje..
Nu weet ik natuurlijk niet wat je budget is, op een weitje met schuilstal is ook prima. Maar dan moet je altijd nog zelf voeren, mesten, zelf in de winter (wanneer de pomp bevroren is) water brengen voor en na school en in de avond.
Overreden worden door een truck? 
Maar dat verschilt per persoon natuurlijkFabianHorse schreef:Tevens heeft een jaartje wachten echt geen zin, want de brugklas is echt retemakkelijk in vergelijking met het examenjaar, het is niet zo dat je hele schoolcarrière (dat dan al minder belangrijk is dan je paardendromen) net zo makkelijk is als het eerste instapjaartje.
Ik vind die reacties dat er zogenaamd jaloerse mensen zijn ook grotendeels onzin, de mensen die de waarheid zeggen, worden als jaloers uitgemaakt?! Vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Lieshorses schreef:Maar wat is de waarheid dan?Overreden worden door een truck?
Kom op, wel realistisch blijven zeg alsjeblieft.. anders krijgen mensen inderdaad
een idee dat het vooral jaloerse types zijn die haar droom afwimpelen.
Vandaar mijn vraag, wat is de waarheid dan?Onali schreef:Lieshorses schreef:Maar wat is de waarheid dan?Overreden worden door een truck?
Kom op, wel realistisch blijven zeg alsjeblieft.. anders krijgen mensen inderdaad
een idee dat het vooral jaloerse types zijn die haar droom afwimpelen.
Waarom moet er aan waarheid aan zitten?
Zijn gewoon eigen ervaringen/ meningen.
Ik ben echt niet jaloers op TS omdat zij zogenaamd nu op deze leeftijd een eigen paard krijgt van haar ouders en ik niet.
Ik ben blij dat ik het met mijn eigen centen kon doen en dat ik niet afhankelijk was/ ben van anderen.
Ook heeft mijn schoolperiode nergens onder geleden omdat ik op latere leeftijd een paard had.
FabianHorse schreef:Tevens heeft een jaartje wachten echt geen zin, want de brugklas is echt retemakkelijk in vergelijking met het examenjaar, het is niet zo dat je hele schoolcarrière (dat dan al minder belangrijk is dan je paardendromen) net zo makkelijk is als het eerste instapjaartje.
Ik vind die reacties dat er zogenaamd jaloerse mensen zijn ook grotendeels onzin, de mensen die de waarheid zeggen, worden als jaloers uitgemaakt?! Vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
. Diablo schreef:FabianHorse schreef:Tevens heeft een jaartje wachten echt geen zin, want de brugklas is echt retemakkelijk in vergelijking met het examenjaar, het is niet zo dat je hele schoolcarrière (dat dan al minder belangrijk is dan je paardendromen) net zo makkelijk is als het eerste instapjaartje.
Nouja, je hebt verschillende ervaringen, maar hier hebben al drie mijn kinderen een paard gehad, op jonge leeftijd. Dan wel aan huis, maar ze moesten ook gewoon verzorgd worden. Ging prima hoor.
Er is trouwens nog nooit een vrachtwagen over onze paarden heen gereden.
bruintje123 schreef:Een persoon heeft een opmerking over een vrachtwagen gemaakt en tien man blijft er over door gaan.
Beetje flauw.
xBontfire schreef:Hi Fera (ik ben Liz van de manege!)
Wat leuk dat je binnenkort waarschijnlijk een eigen pony mag!
Ik denk dat het het slimst is om even de middelbare school af te wachten en dan aan je ouders te laten merken dat je het goed kunt redden en nog tijd over hebt voor een eigen pony.![]()
Als je al zolang moet wachten dan maakt dat half jaar ook niet zoveel meer uit toch?
Ik gun het je van harte!
Je mag me altijd een privé berichtje sturen als ik je ergens mee kan helpen.![]()
En even voor de rest van de mensen in dit topic; moeder van TS is altijd erg betrokken bij het paardrijden van dochter, denk dus niet dat TS het allemaal zelfstandig hoeft te gaan regelen.
+ vind ik dat er niet met zoveel afgunst gereageerd hoeft te worden, altijd als een kind oppert op bokt dat hij/zij een eigen pony wilt, wordt dit idee volledig de grond in gestampt. Dat vind ik zonde want ik heb op mijn 13de het geluk gehad dat ik een eigen pony kreeg en dit heeft mij heel veel steun en routine geboden in mijn leven. Misschien wordt het wel minder als ze 16 is en misschien ook niet, ze kan altijd nog een ander huisje voor de pony gaan zoeken.
Denk niet in problemen, maar in oplossingen.![]()
Edit; nog wat bijgevoegd.