Cap af tijdens rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Cap af tijdens rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:33

Maar dat is een verzekeringskwestie onderling. Dat zoeken ze maar lekker uit :P
Zelf ga je daar niets van merken.
En dan heb ik het over rijden op je eigen paard.

Overigens op mijn paard wordt door derden (overigens ook door mezelf) altijd met cap gereden.
Beseffende dat iemand ook zijn nek of rug kan breken.
En dan ben ik net zo aansprakelijk als met de (ontbrekende) cap.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:36

bruintje123 schreef:
Maar dat is een verzekeringskwestie onderling. Dat zoeken ze maar lekker uit :P
Zelf ga je daar niets van merken.
En dan heb ik het over rijden op je eigen paard.

Overigens op mijn paard wordt door derden (overigens ook door mezelf) altijd met cap gereden.
Beseffende dat iemand ook zijn nek of rug kan breken.
En dan ben ik net zo aansprakelijk als met de (ontbrekende) cap.

True (allemaal :P )... Maar een verzekering moet daar toch achter komen?
Ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die dat weten hoor. Ouders wiens dochter een bijrijdpaard hebben?

Zo werd de eigenaar van mijn paard vorig jaar gebeld door een moeder van een 14-jarig meisje. Of haar dochter daar mocht rijden. Eigenaar heeft nee gezegd vanwege de leeftijd. Een paard stond er namelijk wel. Moeder begreep niets van aansprakelijkheid... :oo Best erg...
Maar ja, zo zijn er ook genoeg ouders die nog steeds niet begrijpen dat een paard geen fiets is. :+

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:37

Janine1990 schreef:
Zal het niet zo zijn dat ze dan gaan onderzoeken of het paard wel van jou is, en dat anders de eigenaar aansprakelijk wordt gesteld? Als eigenaar ben je tenslotte wel aansprakelijk voor de schade die jouw dier aan derden toebrengt. Dan kan de verzekering namelijk wél van de betaling af. Plus dat er dan nog andere schade bij kan komen kijken, immaterieel...

Ik zie nu (zat gisteren op telefoon) dat het gestelde voorbeeld plaatsheeft in België.

18 jaar geleden was dat idd aan de orde, het betrof niet mijn paard, ik reed deze ook niet professioneel, dus eigen risico. Mijn verzekering betaalde niet uit. Mijn enige optie was de eigenaar aansprakelijk stellen, dat heb ik toen niet gedaan.
Afgelopen november heeft de verzekering nergens naar gekraaid? Dus of de regels nog hetzelfde zijn? Ook niet gevraagd naar cap of laarzen (beide gedragen verder)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:42

Dan neem je me niet serieus, helemaal prima hoor. Maar wat doe je in een discussie topic als je mensen met een andere mening niet serieus neemt?

Zoals ik al aangaf, ik heb ook totaal geen problemen met sponsorcontracten voor profesionele ruiters. Als je je druk maakt om ziekenkosten premies, ga dan gewoon helemaal niet paardrijden, of welke andere sport dan ook. Wees dan consequent en doe niets wat een extra risico met zich meebrengt. Ik ben in ieder geval blij dat we in nederland nog enigzins eigen keuzes hebben en niet ons leven en keuzes helemaal door de verzekeringsmaatschappijen te hoeven laten bepalen.

En wat betreft je voorbeeldfunctie. Nee, waar ik rij heb ik geen voorbeeldfunctie, komen geen jonge ruitertjes, komt eigenlijk niemand, niemand die het ziet, niemand die mijn slechte voorbeeld overneemt. Op wedstrijd heb ik altijd een cap op.
En als ik gewoon in de bak rij, rij ik alleen. Ik ken de bewegingen van mijn paard, ik en de schrikreacties ik weet dat ik die onder controle heb en uitzit. Omheining is van beukenhaag, de bodem van zand....Als ik dat afzet tegen de risico's van fietsen in het verkeer. Jij hebt jouw fiets wel in de hand...maar niet je medeweggebruikers. Bodem is van asfalt of klinkers. Heb een ernstig fietsongeval voor mijn neus zien gebeuren. Man op fiets op weg naar zijn werk (ook een gewone fiets), student met mobieltje appent op fiets, onverwachte maneuvre, man op weg naar het werk in coma en schedelbreuk, afgevoerd in kritieke toestand (ik was de enige omstander en degene die 112 moest bellen) Appende student 3 tanden uit de mond. Rustig straatje. Dus ja, dat risico schat ik veel hoger in als het risico met mijn paard dat ik ken en vertrouw, de reacties van kan inschatten. Draag ik een helm sinds ik dat gezien heb bij het fietsen? Nee...want zoals ik al aangaf, je kunt je niet voor alles beschermen. Kijk ik sindsdien wat beter uit op de fiets, ja. Droeg ik een helm toen ik nog aan wielrennen deed...ach in die tijd was het nog een netje...en ja bij wedstrijden wel, bij trainingen niet want dat was toen heel normaal.

Wat betreft namen die ga ik niet noemen dat vind ik nl niet netjes, maar ik bedoel uiteraard ook niet de buurvrouw als we het hebben over sponsorcontracten. Ben overigens totaal niet bekend met bekende dressuurruiters, ik kijk meer rond in de spring en eventing wereld en ja hoor daar zijn er ook zat die wel altijd een cap ophebben....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:51

oji schreef:
Dan neem je me niet serieus, helemaal prima hoor. Maar wat doe je in een discussie topic als je mensen met een andere mening niet serieus neemt?

Zoals ik al aangaf, ik heb ook totaal geen problemen met sponsorcontracten voor profesionele ruiters. Als je je druk maakt om ziekenkosten premies, ga dan gewoon helemaal niet paardrijden, of welke andere sport dan ook. Wees dan consequent en doe niets wat een extra risico met zich meebrengt. Ik ben in ieder geval blij dat we in nederland nog enigzins eigen keuzes hebben en niet ons leven en keuzes helemaal door de verzekeringsmaatschappijen te hoeven laten bepalen.

En wat betreft je voorbeeldfunctie. Nee, waar ik rij heb ik geen voorbeeldfunctie, komen geen jonge ruitertjes, komt eigenlijk niemand, niemand die het ziet, niemand die mijn slechte voorbeeld overneemt. Op wedstrijd heb ik altijd een cap op.
En als ik gewoon in de bak rij, rij ik alleen. Ik ken de bewegingen van mijn paard, ik en de schrikreacties ik weet dat ik die onder controle heb en uitzit. Omheining is van beukenhaag, de bodem van zand....Als ik dat afzet tegen de risico's van fietsen in het verkeer. Jij hebt jouw fiets wel in de hand...maar niet je medeweggebruikers. Bodem is van asfalt of klinkers. Heb een ernstig fietsongeval voor mijn neus zien gebeuren. Man op fiets op weg naar zijn werk (ook een gewone fiets), student met mobieltje appent op fiets, onverwachte maneuvre, man op weg naar het werk in coma en schedelbreuk, afgevoerd in kritieke toestand (ik was de enige omstander en degene die 112 moest bellen) Appende student 3 tanden uit de mond. Rustig straatje. Dus ja, dat risico schat ik veel hoger in als het risico met mijn paard dat ik ken en vertrouw, de reacties van kan inschatten. Draag ik een helm sinds ik dat gezien heb bij het fietsen? Nee...want zoals ik al aangaf, je kunt je niet voor alles beschermen. Kijk ik sindsdien wat beter uit op de fiets, ja. Droeg ik een helm toen ik nog aan wielrennen deed...ach in die tijd was het nog een netje...en ja bij wedstrijden wel, bij trainingen niet want dat was toen heel normaal.

Wat betreft namen die ga ik niet noemen dat vind ik nl niet netjes, maar ik bedoel uiteraard ook niet de buurvrouw als we het hebben over sponsorcontracten. Ben overigens totaal niet bekend met bekende dressuurruiters, ik kijk meer rond in de spring en eventing wereld en ja hoor daar zijn er ook zat die wel altijd een cap ophebben....

Ik neem je bericht niet serieus, ik neem jou wel serieus.

Ik zou niemand willen beperken in zijn/haar keuzes om risicovolle(re) sporten te doen.... Sporten is gezond en zolang men de risico's ziet en zich daarop aanpast en zijn/haar best doet om deze risico's in te perken, heb ik geen enkel probleem met ongevallen en de kosten die daar achterweg komen. Ik zie de wereld liever niet zo zwart wit en denk dat niemand zonder hypocrisie leeft, tenslotte fiets ik ook nog altijd zonder helm en rij ik ook vaak genoeg te hard.

Ik ken en vertrouw mijn paard ook, dat weerhoudt mij er echter nog niet van om een cap op te zetten. Juist omdat ik weet dat het zo vaak gebeurd in alle onschuld van het paard en ruiter. Het spreekwoordelijke ongelukje zit in een klein hoekje... is gewoon 100% waar. De grote risico's zie je als ervaren ruiter heus wel. Die ontwijk je... Maar de rest... Valt nog niet mee...

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:54

_AnnelotD schreef:
Hee allemaal,

ik ben vast niet de enige die een cap hartstikke vervelend vind, zeker nu de zomer er weer aankomt! Dat ding is zoooooo warm :P

Heb daarom een paar vragen voor jullie:

1: rijden jullie altijd met cap?
2: wat vinden jullie van rijden zonder cap?
3: zou je zelf graag zonder cap rijden?

*\o/* *\o/* /3

Als je je cap vervelend en te warm vind heb je een verkeerde. Slecht excuus om geen cap te dragen.
Mijn kep italia zit hartstikke lekker en helemaal niet warm. Hou van dat ding!

Evenals dat ik in de reacties las dat iemand een hoedje mooier vind, ben ik het niet mee eens.
De caps van tegenwoordig zijn echt wel mooi en zoveel keus!
Ik vind dat z'n stoffig hoedje heel oudbollig is :=

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:25

Maar dat is precies mijn punt. Mensen niet beperken in hun keuzes, accepteren dat mensen andere keuzes en afwegingen maken. Lees in dit topic, geen goede reden gehoord om zonder cap te rijden. Klopt, er is geen goede reden, je hoeft ook geen reden te hebben, het is een keuze. Net zoals het een keuze is om zonder helm te fietsen, minstens net zo'n groot risico, alleen maatschappelijker veel meer geaccepteerd. Waarom, omdat wij allemaal nog hebben leren fietsen zonder helm. Ook daarvoor geldt waarom zou je het niet doen, er zijn prima ademende helmen te vinden. Wat ik al zei, ik denk wel na over risico's maar mijn keuze valt op andere risicowerende maatregelen. Men kiest voor datgene wat je past, en waar je je prettig bij voelt, wat jou plezier geeft. Waarom rijden er mensen in old-timers zonder airbac? Hartstikke onveilig vergeleken met een ubersafe Volvo....gewoon omdat die mensen enorm plezier beleven aan het rijden met die old-timer en het extra risico voor lief nemen.

Ik kan geen andere reden aanvoeren voor rijden zonder cap als dat ik het prettig vind de wind door mijn haren te voelen tijdens het rijden. Dat geeft een soort vrijheidsgevoel, gewoon prettig. Ik heb goede caps (jazeker meerdere) die ventileren. Als ik mij onzeker voel (en dat voelde ik mij de afgelopen 2 jaar ivm met eigen blessures en daardoor minder balans) zet ik een cap op. Maar als ik mij helemaal vertrouwd voel, geef ik de voorkeur aan dat prettige vrijheidsgevoel. Geen zweethoofd want ik heb een goede cap, geen stoerheid want niemand die het ziet, geen ijdelheid, want paard staat in polder dus heb sowieso coupe windhoos na het rijden....maar het prettige gevoel. Raad ik het andere aan? Nee, ik vind dat iedereen die keuze zelf moet maken.

Maar het is denk ik allemaal wel een tijdsbeeld. Toen ik leerde rijden, was het nog heel gewoon dat die cap vaak afging, was het nog heel gewoon dat je vaak van de ponies viel, dat je builen opliep en soms iets meer....werd allemaal niet zo'n drama van gemaakt. Dat heeft denk ik gemaakt dat ik en leeftijdsgenoten zich gewoon ook veilig voelen zonder cap, van vallen niet zo'n drama maken en dat je soms schade oploopt. Valt mij ook op dat degene die het met mij eens zijn allen de 20 ruimschoots zijn gepasserd :+
De laatste jaren wordt er enorm gehamerd op veiligheid. Je zal mij niet horen zeggen dat dat slecht is, maar vraag me wel eens af, waar is het plezier. Had ik werkelijk blijven paardrijden als ik nu als kind op een manege was begonnen? Ik vind er nl geen lol aan als ik naar kinderlessen kijk. Waar worden er nog bokkensprongen op ponies gemaakt om er op te komen om met dezelfde vaart eraf te vliegen, wordt er nog echt geravot met de ponies. Kinderen van nu leren vooral netjes te rijden, leren de risico's en vooral dat je die niet proefondervindelijk mag leren. Alle schrammen en builen moeten maar voorkomen worden. Leren niet dat vallen en opstaan erbij hoort. Als ik nu op maneges kijk rijden bijna alle kinderen met een bodyprotector...al dan niet passend. Ponies worden uitgezocht op braafheid, waar vroeger ook ponies waar iedereen vanaf vloog op maneges stonden. Dat wordt nu ook niet meer geaccepteerd maar ik vraag mij af of ik paardrijden niet dodelijk saai had gevonden als ik nu was begonnen. Voor mij kon het als kind nl niet wild genoeg.

Denk ook dat de huidige generatie kinderen, dat tegen de tijd dat die volwassen zijn, dezelfde discussies worden gevoerd over het wel/niet fietsen zonder helm, het wel niet rijden zonder bodyprotector, terwijl dat voor ons nu nog hele normale keuzes zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:30

oji
Ik ben nog uit de tijd dat niemand een cap had, alleen op wedstrijd. Waar het elastiekje af was geknipt. :P
En ja ik ben het zeker met je eens dat er teveel wordt getrut in de manegelessen en de moeders daar te snel staan te panikeren.
Ja vallen is wat er wel eens bij hoort. Dat is paardensport.
Maar waar de vroeger de cap gewoon niet veilig was, is hij dat tegenwoordig wel.
En ben nu, zeker onder de 18 wel voorstander er 1 te dragen.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:39

Ik ben ook uit de tijd van het elastieken capbandje, en ja de huidige generatie wordt betuttelt....

Hier rijden wat dames op mijn welshponies en ja daar pleuren ze ook vanaf, jammer joh, paar builen erbij prima.... maar hersenletsel vind ik toch echt niet nodig. Van mij mogen ze achterste voren, zonder tuig een handstand oefenen, maar wel een cap op! Wat verder wel en niet kan leren ze wel, hersenletsel vind ik een ietwat te verregaande leerschool.

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:47

1: rijden jullie altijd met cap?
Ja!

Eigen verantwoording, maar dan ook niet gaan zeuren als het fout gaat. Eigen schuld dikke bult. Daar heb ik dan ook totaal geen medelijden mee.

3: zou je zelf graag zonder cap rijden?
Nee, nooit. Ik ben er meerder malen afgevallen en door het dragen van een cap leef ik nog. :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:50

Over 20 jaar worden de caps van nu ook niet veilig meer geacht. Sterker nog. 2 jaar geleden (zo ongeveer...) zijn de eisen aan caps weer aangescherpt en is een 3 jaar oude cap als ie niet van Kep of Samshield is, nu "niet veilig meer". Toen wij nog met de dopjes met afgeknipt elastiek reden, werden die ook als veilig geacht. Dat is gewoon ontwikkeling van de techniek, de verandering zit hem in de ontwikkeling van de moraal.

Maar ik vind ook zeker dat kinderen met een cap op moeten rijden hoor. Maar wel een passende, niet 1 op de groei gekocht. Ben echt niet het "vroeger was alles beter" type. Vind het ook geen enkel probleem dat mensen wel voorstander van een cap zijn en die altijd willen dragen. Vind het alleen dat mensen niet jouw keuzes moet opdringen. Het is bij wet niet verplicht, dus bij wet heb je die vrije keuze. Ik zeg, respecteer dan ook gewoon die keuze, ook al doe je het zelf anders.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:52

Willemina_L schreef:
Zelf rij ik altijd met cap. Helaas is het in de western wereld nog steeds grotendeels not done om met cap te rijden. Ik ben dan ook vaak de uitzondering.

Je bent niet alleen. Ik rijd ook western en ik draag ook een cap.

(Ik ben in 1988 gaan westernrijden, omdat het me paardvriendelijker leek. Ik ging vooral voor de andere techniek, de looks waren ook wel heel cool, maar dat was bijzaak voor mij.
Ik rijd nu alleen nog met westernspullen. Ik rijd geen western. Daar zit ook wel een verschil in, vind ik. Zoals ik dat ik een westernzadel heb omdat het lekker ligt en lekker zit, en mijn paard een westernhoofdstel heeft zonder neusriem omdat ik dat fijner vind voor haar, maar ik doe geen reining bijvoorbeeld. Sliding stop ben ik ook allang van afgestapt. Ik doe wel traildingen, maar meer uit natural horsemanship principe, dus grondwerk, dan dat het western is.)

Maar ik doe waar ik zin in heb. Ik heb van alle technieken en stijlen de dingen eruit gepakt die mij en mijn paard goed bevallen.
En dat is dus westernzadel EN cap.

Er zijn trouwens wel westernhoeden te koop met cap erin verwerkt, maar dat vind ik niet zo fraai.

Dus om de ts te antwoorden, ik zou het zeker doen een cap op.

Daarbij weet ik niet zit hoe het zit met bepaalde verzekeringen. Als jij voor je leven gehandicapt blijft omdat je hersenletsel krijgt door geen cap te dragen, wat zegt een (aanvullende) ongevallenverzekering dan? Geen idee hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:53

Ik bedoelde met niet veilig dat die caps toen bij een val niet eens op je hoofd bleven zitten.
Sinds ze dat veranderd hebben met andere pasvorm en goede bandjes vind ik ze veilig.
En nee die dopjes werden toen niet veilig geachte maar als onderdeel van je tenue.
Dat de ontwikkeling in wat veilig is in een cap prima, dat doen ze maar.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:57

Vronie schreef:
Eigen verantwoording, maar dan ook niet gaan zeuren als het fout gaat. Eigen schuld dikke bult. Daar heb ik dan ook totaal geen medelijden mee.

Dit geldt dan toch voor alles wat je aan narigheid overkomt als je op een paard gaat zitten. Daarmee neem je bewust een risico....dus alles wat je daarna overkomt moet je dan maar geen medelijden mee hebben want ze hebben er zelf voor gekozen. Niemand kiest voor ellende. Misschien rijdt jij wel zonder veiligheidsbeugels, denk ik ook niet eigen schuld dikke bult als je blijft hangen in de beugel en je hoofd ondank je veilige cap vertrapt wordt.

Vind dat echt zo'n onzin. Net zoals ik het gewoon diep triest vind voor die amazone uit het voorbeeld van Janine. Dan denk ik niet eigen schuld dikke bult, en ik heb WEL medelijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:58

oji schreef:
Lees in dit topic, geen goede reden gehoord om zonder cap te rijden. Klopt, er is geen goede reden, je hoeft ook geen reden te hebben, het is een keuze.

Maar hoe komt die keuze dan tot stand?
Als je weet dat er goede redenen zijn om een cap te dragen, en geen redenen om hem niet te dragen dan snap ik dat niet helemaal hoe de afweging uitkomt bij 'niet opzetten'. Misschien ben ik te rationeel hoor, maar ik snap het oprecht niet :)

edit; Ik rijd dus wel altijd met cap (en bodyprotector en veiligheidsbeugels). Ik heb al een chronische ziekte en weet hoe heftig het is als je ineens iets niet meer kan wat je voorheen wel kon. Simpele keuze dus om het rijden zo veilig mogelijk te maken. Ook al is mijn pony een schat en ben ik er in de 7 jaar dat ik hem heb nog nooit afgevallen (en ook nooit bijna), hij kan altijd een keer struikelen en vallen waardoor ik er naast beland.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:02

Net zoals hoe voor het gross van de maatschappij de keuze tot stand komt om zonder helm met de fiets het verkeer in te gaan. Alles heeft te maken met wat maakt dat jij je veilig voelt. Wat ik al aangaf, ik rij zelf niet meer zonder veiligheidsbeugels. Als ik in de bak ben en denk, oh cap vergeten, denk ik lekker...als ik denk...oh chaps vergeten, stap ik af en doe ze aan....

Maar hey...het gaat niet om mij en waarom ik die keuze maak. Het gaat erom dat de keuzevrijheid er is dus gun mensen die vrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:05

Oke, dankjewel :)

En wat betreft keuzevrijheid, dat vind ik een lastige. Ja, ik ben voor keuzevrijheid maar vind in zekere mate ook dat je mensen in bescherming moet nemen tegen zichzelf (zeker minderjarigen zoals TS), bijvoorbeeld door een autogordel te verplichten, alcohol achter het stuur te verbieden/beperken, veiligheidskleding in bepaalde beroepen etc. Een cap dragen hoort wat mij betreft ook in dat rijtje :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:45

Sinds ik een jaar of 8 geleden van een paard ben gevallen buiten en in volle rengalop (paard sloeg op hol en vluchtte de dicht beboste wandelpaden in) keihard met hoofd en borstbeen tegen een grote kastanjeboom geklapt ben, draag ik altijd een cap. Mijn cap lag toen letterlijk in tweeën en ik had mijn kaak, pols en sleutelbeen gebroken. Maar dat had heel veel erger kunnen aflopen :=

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:45

schuldig: ik ben zo een kuiken dat niet altijd met cap rijdt en ook ik heb super goede redenen smoesjes, waarom niet

Ben het eens met het argument van keuzevrijheid en het argument van eigen verantwoordelijkheid.

Daarnaast is die veiligheid ook nog een behoorlijk subjectief als je het mij vraagt. Volgens mijn bron komen bovenste extremiteiten-blessures nog het meeste voor in de paardensport (41%). (dus arm/shouder-fracturen etc) daar hebben we nog niks tegen gevonden.
En een bodyprotector die zou kunnen helpen tegen die 19% aan romp-blessures (dus wervelfracturen en ruggenmerg beschadigingen) draagt ook nog lang niet iedereen

Als er overigens iemand is die een goede cap weet voor mensen met een heel ovaal/eivormig hoofd, hoor ik dat heel graag: dan heb ik een belangrijke smoes minder om geen cap te dragen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:58

Kep Italia, de amerikaanse pasvorm is speciaal voor ovale hoofden :-) (de standaard pasvorm hier is dus voor gewone/ronde hoofden) Speciaal om de amerikaanse vragen!

En wat betreft bodyprotectors. Die zij primair bedoeld om je ribben en daarmee je ingewanden, mn je hart en longen, te beschermen tegen grote impact. Ze doen maar zeer beperkt dienst voor het beschermen van je rug. Wel als je met je rug op een balk klapt ofzo, maar de meeste gebroken ruggen nav vallen van paard zijn compressiebreuken van de L1/L2 door vallen op zitvlak. Daar doet een bodyprotector helemaal niets voor. De enige die daar iets aan extra bescherming leverde was de oude Rodney Powell...en die gaf maar iets van 20% bescherming. Om je rug te beschermen kun je veel beter een airjacket die bij opblazen ook je stuitje beschermd dragen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:09

Ik draag hem meestal, maar niet altijd.

Op andermans paard overigens wel altijd.

Met mijn eigen pony ben ik soms wat impulsiever, als ik bijvoorbeeld lekker met haar aan het wandelen ben en ik kom een bankje tegen. Dat ik er dan toch even opklim, ook al heb ik geen cap bij me.
Ook heb ik hem voor een fotoshoot een keer af gedaan. Oh en in de bak rijd ik ook wel eens zonder, omdat dat fijner voelt. En op stal als ik languit op mijn pony lig, dan lig ik met cap niet lekker en dat staat dan het fijne knuffelmomentje in de weg.

Nu ik dit typ realiseer ik me dat ik hem eigenlijk vaker af heb dan ik zelf dacht. Misschien toch tijd om er wat bewuster mee om te gaan...

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:20

Bedankt voor de tip Oji, ik ga toch maar eens op zoek dan (en gelijk gaan sparen pff wat een prijzen)
En bedankt voor de heldere uitleg over rompblessures/bodyprotectors

HappyHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:52

1. Ja, ik rijd altijd met cap. En als ik hem vergeet, leen ik hem van iemand.
2. Ik vind het super dom. Caps zijn er niet voor niks.
3. Nee, ik wil liever dat mijn schedel intact blijft :')

HappyHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:53

HappyHorsess schreef:
1. Ja, ik rijd altijd met cap. En als ik hem vergeet, leen ik hem van iemand.
2. Ik vind het super dom. Caps zijn er niet voor niks.
3. Nee, ik wil liever dat mijn schedel intact blijft :')

Maar, mensen zijn daar geheel vrij in. Sorry voor dubbelpost.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:01

1: Ja, tegenwoordig wel, vroeger niet
2: begrijpelijk, maar niet verstandig
3: Nee, sinds ik moeder ben draag ik een cap

Sinds ik een Uvex cap heb draag ik hem graag, licht en ventileert goed