oji schreef:Dan neem je me niet serieus, helemaal prima hoor. Maar wat doe je in een discussie topic als je mensen met een andere mening niet serieus neemt?
Zoals ik al aangaf, ik heb ook totaal geen problemen met sponsorcontracten voor profesionele ruiters. Als je je druk maakt om ziekenkosten premies, ga dan gewoon helemaal niet paardrijden, of welke andere sport dan ook. Wees dan consequent en doe niets wat een extra risico met zich meebrengt. Ik ben in ieder geval blij dat we in nederland nog enigzins eigen keuzes hebben en niet ons leven en keuzes helemaal door de verzekeringsmaatschappijen te hoeven laten bepalen.
En wat betreft je voorbeeldfunctie. Nee, waar ik rij heb ik geen voorbeeldfunctie, komen geen jonge ruitertjes, komt eigenlijk niemand, niemand die het ziet, niemand die mijn slechte voorbeeld overneemt. Op wedstrijd heb ik altijd een cap op.
En als ik gewoon in de bak rij, rij ik alleen. Ik ken de bewegingen van mijn paard, ik en de schrikreacties ik weet dat ik die onder controle heb en uitzit. Omheining is van beukenhaag, de bodem van zand....Als ik dat afzet tegen de risico's van fietsen in het verkeer. Jij hebt jouw fiets wel in de hand...maar niet je medeweggebruikers. Bodem is van asfalt of klinkers. Heb een ernstig fietsongeval voor mijn neus zien gebeuren. Man op fiets op weg naar zijn werk (ook een gewone fiets), student met mobieltje appent op fiets, onverwachte maneuvre, man op weg naar het werk in coma en schedelbreuk, afgevoerd in kritieke toestand (ik was de enige omstander en degene die 112 moest bellen) Appende student 3 tanden uit de mond. Rustig straatje. Dus ja, dat risico schat ik veel hoger in als het risico met mijn paard dat ik ken en vertrouw, de reacties van kan inschatten. Draag ik een helm sinds ik dat gezien heb bij het fietsen? Nee...want zoals ik al aangaf, je kunt je niet voor alles beschermen. Kijk ik sindsdien wat beter uit op de fiets, ja. Droeg ik een helm toen ik nog aan wielrennen deed...ach in die tijd was het nog een netje...en ja bij wedstrijden wel, bij trainingen niet want dat was toen heel normaal.
Wat betreft namen die ga ik niet noemen dat vind ik nl niet netjes, maar ik bedoel uiteraard ook niet de buurvrouw als we het hebben over sponsorcontracten. Ben overigens totaal niet bekend met bekende dressuurruiters, ik kijk meer rond in de spring en eventing wereld en ja hoor daar zijn er ook zat die wel altijd een cap ophebben....
Ik neem je bericht niet serieus, ik neem jou wel serieus.
Ik zou niemand willen beperken in zijn/haar keuzes om risicovolle(re) sporten te doen.... Sporten is gezond en zolang men de risico's ziet en zich daarop aanpast en zijn/haar best doet om deze risico's in te perken, heb ik geen enkel probleem met ongevallen en de kosten die daar achterweg komen. Ik zie de wereld liever niet zo zwart wit en denk dat niemand zonder hypocrisie leeft, tenslotte fiets ik ook nog altijd zonder helm en rij ik ook vaak genoeg te hard.
Ik ken en vertrouw mijn paard ook, dat weerhoudt mij er echter nog niet van om een cap op te zetten. Juist omdat ik weet dat het zo vaak gebeurd in alle onschuld van het paard en ruiter. Het spreekwoordelijke ongelukje zit in een klein hoekje... is gewoon 100% waar. De grote risico's zie je als ervaren ruiter heus wel. Die ontwijk je... Maar de rest... Valt nog niet mee...