Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:08

Nicky91 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens hoor. 9 vd 10 keer is het om de eigenaar uit de brand te helpen omdat ze geen tijd (meer) hebben. Bijvoorbeeld vanwege de komst van een kind, fulltime baan die ze eerst niet hadden etc etc. Ikzelf heb nog nooit een paard verzorgd waarbij de eigenaar zelf ook 7 dagen in de week kon.

Maar in hoeverre help je ze daadwerkelijk uit de brand. Als het paard gewoon volpension staat en je eigenlijk alleen maar hoeft de rijden zie ik dat niet zo als uit de brand helpen. Als je nu echt 1 of meerdere dagen per week belangrijke taken overneemt(voeren, mesten, water geven end) dan zou ik zeggen ja dan help je iemand echt uit de brand als de eigenaar die dacht echt geen tijd/zin heeft omdat zelf te doen. Maar een paard wordt er naar mijn mening niet minder van als die niet/minder gereden wordt.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:12

Tigra_ schreef:
Nicky91 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens hoor. 9 vd 10 keer is het om de eigenaar uit de brand te helpen omdat ze geen tijd (meer) hebben. Bijvoorbeeld vanwege de komst van een kind, fulltime baan die ze eerst niet hadden etc etc. Ikzelf heb nog nooit een paard verzorgd waarbij de eigenaar zelf ook 7 dagen in de week kon.

Maar in hoeverre help je ze daadwerkelijk uit de brand. Als het paard gewoon volpension staat en je eigenlijk alleen maar hoeft de rijden zie ik dat niet zo als uit de brand helpen. Als je nu echt 1 of meerdere dagen per week belangrijke taken overneemt(voeren, mesten, water geven end) dan zou ik zeggen ja dan help je iemand echt uit de brand als de eigenaar die dacht echt geen tijd/zin heeft omdat zelf te doen. Maar een paard wordt er naar mijn mening niet minder van als die niet/minder gereden wordt.

Vaak ging het niet om volpension paarden, dat is nu eigenlijk voor het eerst. Maar ook vaak weidegang(is hier best zeldzaam) dat ze maar dag delen er op stonden, dus op zetten af halen etc. Ook niet alle stallen zetten het paard buiten overdag. Dus als ik dan niet kwam, kwam het paard z'n stal niet uit tot de eigenaresse de volgende dag weer kwam.
Dat vind ik nog steeds uit de brand helpen. Alles wat jij doet met iemand anders zijn paard op het moment dat de eigenaar niet kan is hulp bieden. Of dit nu rijden, wandelen, poetsen of mesten, poep scheppen etc is.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:13

ejikas schreef:
Eoweyn_x schreef:
Waar in Noord Holland woon je TS?

Ik heb overigens een gratis bijrijdpaard. Enige voorwaarde is dat ik dingen met haar doe die ze leuk vindt, en dat ik sommige dingen wel zelf koop. Een nieuw dekje bijv.

Ik woon in de zaanstreek :j

Ik weet niet waar je precies woont, maar kinderboederij de Veldmuis heeft 2 pony's sinds kort, misschien kun je daar een beetje meehelpen?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:13

ejikas schreef:
Ja ik zoek nu al een halfjaar naar een verzorg/bijrijdpony of paard en steeds als ik een potentiele zien moet ik 50,- p/m bij betalen of reageert de persoon van wie het paard is opeens niet meer, ik bedoel zeg dan gewoon even dat je al voorzien bent of dat je geen interesse in mij hebt maar laat niet opeens niks meer van je horen, dat is toch asociaal? Heb nu ook al meerdere malen zelf een advertentie geplaatst, maar op 1 of andere manier komen daar alleen maar pedo's op af dus daar ben ik ook gauw klaar mee... Ben het echt helemaal zat dat ik gewoon geen leuke verzorgpony kan vinden! Sorry dit voegt niet echt veel toe aan het forum maar moest het ff van me af schrijven :\

Ik heb niet alle pagina's gelezen en weet niet of het al voorbij is gekomen maar,
Ik heb er 3 jaar over gedaan om een verzorgpaard te vinden, 3 jaar lang aan folders hangen en mensen vragen. En er zijn vast nog wel mensen die hier langer over gedaan hebben. Gewoon doorzetten ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:15

Dat vind ik gewoon wat overhebben voor een ander.
Als jij er niet was hadden ze wel wat andere oplossing gevonden :)
Of door een stalgenoot of door de verzorgster van een stalgenoot.

Als een paard buiten zetten al als uit de brand helpen wordt ervaren dan wil niet niet weten hoe jij een koliekaanval laat op de avond ervaart. Dat noem ik uit de brand helpen, de rest is gewoon common sense en afspraken nakomen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:20

minikatje schreef:
Dat vind ik gewoon wat overhebben voor een ander.
Als jij er niet was hadden ze wel wat andere oplossing gevonden :)
Of door een stalgenoot of door de verzorgster van een stalgenoot.

Als een paard buiten zetten al als uit de brand helpen wordt ervaren dan wil niet niet weten hoe jij een koliekaanval laat op de avond ervaart. Dat noem ik uit de brand helpen, de rest is gewoon common sense en afspraken nakomen.

Op het moment van, help je de eigenaar van het paard klaar. Hulp is hulp, waar dan ook mee. En het ging niet over het feit of dat het uit de brand helpen was maar dat ik er geen geld voor neer wilde leggen om iemand zijn paard te verzorgen.

En ik heb zelfs voor een wild vreemde 's avonds laat met haar paard gewandeld door de bak vanwege koliek, ik heb zelf een eigen paard gehad dus je hoeft mij niet te vertellen hoe en wat. Ik sta altijd klaar voor de persoon waarvan ik het paard verzorg, al is het midden in de nacht.

En zoals ik ook al vermeld heb: Is het ieder zijn mening.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:20

Ik persoonlijk wil absoluut geen bijrijder die bij voorbaat al aangeeft er niets voor te willen betalen :o. Die hebben meestal niet dezelfde instelling als ik ;). Daarom zet ik het er ook altijd netjes bij als ik een advertentie plaats.

En daarbij lekker belangrijk als een eigenaar geld vraagt; als je het er niet voor over hebt, dan klik je toch gewoon de volgende advertentie aan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:21

Sommige verzorgsters denken ook echt dat een paard op die ene middag dat zij komen kunnen overleven, hè?
Dat de eigenaar dag en nacht voor de dieren in de weer is, wordt dan even vergeten :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:28

heb je al op leasehorses.nl gekeken?

kiki1976

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:03

Nou idd Shirely ik ben gewoon 7 dagen per week bij mijn paard.
Sommige doen alsof ze de eigenaar een levensgrote dienst bewijzen

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:14

Poeh hey, sommige meiden zijn zelfs een jaar of langer op zoek naar een verzorgpony. En die horen dan ook een heel jaar lang, of het antwoord nee, of helemaal niks meer op hun reactie.
En ook due meiden gaan gewoon door met zoeken.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je echt niet de enige bent die zoekende is, maar als je nu stopt je zeker weet dat je niks gaat vinden. En volgens mij wil je het juist heel graag. Kom op! Positief blijven:))
Dat antwoord nee wordt vanzelf een dikke JA! :))

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:34

myou schreef:
ejikas schreef:

Ik woon in de zaanstreek :j

Ik weet niet waar je precies woont, maar kinderboederij de Veldmuis heeft 2 pony's sinds kort, misschien kun je daar een beetje meehelpen?

waar is dat? heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk

btw is dat amigo op je profielfoto? :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:45

Moet eerlijk bekennen dat ik pony al meer dan 8 jaar gewoon in mn eentje doe, samen met haar weidegenootjes. Als ik een dag niet kan dan pakken mn stalgenootjes het over.
3 verschillende plekken gestaan, je vindt altijd wel routine.
Daarvoor op een fokkerij geholpen, verzorgpony's gehad. Nooit geklaagd of mij ergens te goed voor gevoelt.

Dus nee, ik geloof het uit de brand helpen niet. Ik geloof in gewoon helpen en klaar staan zonder dat erover gepocht wordt hoeveel iemand wel niet doet voor een eigenaar.
Lopen met koliek? Prima. Paarden extra binnen zetten in een wolkbreuk? Prima. Goede verzorgsters krijgen hun erkenning en beloning wel. Die zijn goud waard namelijk :D
Je doet het uit vrije wil en als je het er niet mee eens bent dan zoek je wat anders.

Op dit moment zou ik liever een jonger iemand hebben als verzorgster, aangezien de 14+ over algemeen een verschrikkelijk grote mond hebben.
Heb al eens een 9-jarige gehad bij mijn zeer schuwe exmoor en die 2 waren om op te vreten samen :D (Oja, geheel kosteloos. Ik genoot er elk moment van dat ze er was)
Maar dat is dan altijd onder mijn supervisie en op dit moment zou ik er ook een bijdrage voor vragen :)

Dus de dames uit dit topic zouden kunnen voldoen, maar ik ben nog niet op zoek.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:55

ejikas schreef:
myou schreef:

waar is dat? heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk

btw is dat amigo op je profielfoto? :)

Ze hebben een site dus je kunt even googlen :)
Is idd Amigo :)

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:04

Sorry als dit al gezegd is maar ik heb niet het hele topic doorgelezen :)

Zelf heb ik 2 verzorgpony's op mijn manege, dus als je op een manege rijd kan je vragen of je daar mag helpen of verzorgen.
Ook als je niet een bepaalde pony mag verzorgen is het leuk om alle manegepony's te verzorgen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:11

Eerlijk gezegd snap ik niet dat zoveel mensen vinden dat een 14-jarige moet betalen voor een verzorgpaardje. Minimumloon is €2,80 en ze kan echt nog niet fulltime gaan werken. Als ze al tijd over heeft voor een baantje (en waar moet ze dan nog tijd vandaan halen voor een verzorgpaard? )

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:18

Ik vind het niet meer dan normaal om een bijdrage te betalen , paarden hebben kost veel geld en in sommige gevallen mag je het bijna zien als je eigen pony of paard . Daar moet wel iets tegenover staan vind ik . Vaak vragen eigenaren ook een bijdrage, zodat de bijrijder wel echt serieus is .

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:25

antje-vip ik vind niet per se dat een 14-jarige moet betalen want ik snap dat het duur is maar ik wil alleen een bijrijder die bereid is om een kleine bijdrage te betalen dus dan zou een 14-jarige voor ons niets zijn (daarbij wil ik sowieso iemand die 18+is :o )

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:42

antje_vip schreef:
Eerlijk gezegd snap ik niet dat zoveel mensen vinden dat een 14-jarige moet betalen voor een verzorgpaardje. Minimumloon is €2,80 en ze kan echt nog niet fulltime gaan werken. Als ze al tijd over heeft voor een baantje (en waar moet ze dan nog tijd vandaan halen voor een verzorgpaard? )

Voor 14- vraag ik een bijdrage want anders ben ik een heel goedkope kinderoppas :+

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:45

" ik heb al meerdere keren zelf een advertentie geplaatst maar daar kwamen alleen maar pedo's op af"

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:48

ejikas, die reactie vond ik niet zo fijn, het was een aardige reactie waarin ik mijn verhaal vertelde.
heel jammer dat jij het zo opvat!
je kan trouwens het ook in winkels proberen :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:12

anemoonlena schreef:
ejikas, die reactie vond ik niet zo fijn, het was een aardige reactie waarin ik mijn verhaal vertelde.

anemoonlena schreef:
" ik heb al meerdere keren zelf een advertentie geplaatst maar daar kwamen alleen maar pedo's op af"

Missen we iets?

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:13

Shirley schreef:
anemoonlena schreef:

anemoonlena schreef:

Missen we iets?

Idd vroeg ik me ook al af...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:23

Naar mijn mening is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er is veel vraag naar bijrijdpaarden dus kun je er geld voor vragen. Ik vind dat een matige ruiter best kan betalen, want er zijn gewoon veel matige tot slechte ruiters die wel graag een bijrijdpaard willen. Dus de eigenaren hebben veel keuze en hebben het recht om te kiezen voor degene die wat extra's te bieden heeft (geld)
Maar dit extra's kan ook rijkunst zijn. Wanneer de ruiter echt goed kan rijden wordt het een ander verhaal. Dan zegt zo'n ruiter: ja doei.. voor jouw paard 10 anderen waar ik voor betaald krijg ipv waar ik voor moet betalen. De mensen die zo'n echt goede ruiter zoeken voor hun paard.. tja... die zullen vaak moeten dokken.
Zo werkt het nou eenmaal. En ja, dan zijn onervaren 14-jarige ruiters snel de l u l want die hebben vaak weinig toe te voegen qua rijkunst.
Maar, ts, als jij echt trouw bent en zuinig op de spullen van een ander, zul je heus wel een bijrijdpaard kunnen vinden. Alleen als je niet kunt betalen zal dat misschien wat langer duren. Kwestie van geduld dus en een beetje mazzel.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:33

of jullie iets missen:
ik had hier een reactie verteld over mijn verhaal en dat ik 4 jaar zocht,
toen kreeg ik een reacti terug dat ik alles eerst goed moest doorlezen (?) en dan pas moest oordelen.

veder niets ergs ofzo.