wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:21

volgende keer maak ik een topic met de titel ' penny meisjes topic' :+

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:39

nouja, ik vind dat pennymeisje gedoe maar onzin, sommige vrouwen, die betweterig zijn omdat ze goed kunnen rijden, gebruiken het als scheldwoord, maar misschien draai ik er wel niet om heen, ik kan uren met mijn verzorgpony in de zon zitten en een beetje grondwerken, beetje vlechten, poetsen, dit doe ik ook omdat mijn vp's het geweldig vinden, als t paard t niet leuk vind ga ik dat ook niet doen, maar om nou te zeggen dat ik droom van een eigen wilde mustang, ofcourse, ik wil een eigen paard, maar ik ben al tevreden met wat ik nu heb, bovendien zou ik de naam penny meisjes meer geven aan van die manege meisjes, oo! wat heb ik soms veel aan ze :o als ik rijd dan zijn er altijd wel een paar van die meisjes van 9/10 jaar die dan een beetje opscheppen en de pony waar ik dan les op neem, willen poetsen, ik was vroeger ook zeker zo iemand, ik wou zo graag groot, gevorderd en goed zijn, maar soms gaan die meiden ook te ver, ik zag laatst dat een zo'n pennymeisje op instagram had geplaatst: 'misschien gaat mijn papa ruby van de manege overkopen en dan kan ik in een betere les enzo! ' ruby is een paard daar, dat gaat te ver, maar die manege meiden met hun roze poetskisten vind ik stiekem geweldig, lekker warm in de kantine terwijl hun de pony poetsen :)ddd

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:12

annemoonlena juist niet manegemensen want er zijn genoeg die dat niet doen op de manege. Dat is net als alle blonde mensen aardig vinden dat kan je niet vinden als je niet alle blonde mensen kent. Maar verder wel eens.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:49

Iedere paardengek heeft in zekere mate wel een pennymeisje in zich. Ik kon er zelf ook wat van toen ik op 12-jarige leeftijd begon met rijden.
Mijn penny-biecht:

Als pennymeisje...
-heb ik heel wat kilometers over het grasveld in onze straat gegaloppeerd terwijl ik mijzelf op mijn benen sloeg met de karwats.
-beeldde ik mij in dat mijn fiets mijn paard was en gaf ik hem zelfs een naam.
-gaf ik mijn fiets na ieder ritje een klopte op het stuur en als ik zeker wist dat niet niemand het zou zien een kusje op het zadel.
-waren de versnelling van mijn fiets de drie basisgangen: 1 was stap, 2 draf en in de 3e versnelling zag ik mezelf in gedachten over straat galopperen. En bij iedere versnelling dreef ik mijn fiets aan door tegen de kettingkast te trappen en met mijn tong te klikken.
-vloog ik over verkeersdrempels in de verlichte zit.
-maakte ik een groep meiden wijs dat ik een verzorgpaard had dat we ergens een keer per toeval tegenkwamen. Hij heette Charly, een naam die ik kort daarvoor in de Penny was tegengekomen.
-waren de muren van mijn slaapkamer bedekt met paardenplaatjes, hoefijzers en rozetten.

Een kleine greep uit de selectie van mijn pennyverleden. Als ik eraan terugdenk weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Ik wil niet weten hoe gênant dat er allemaal uitgezien moet hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:57

Haha ik had ooit bij het hek in de wei 2 meisjes staan, die mij vroegen wat ik bij de pony van hun vriendin deed :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:58

anemoonlena. Nou, ik heb het anders nog nooit als scheldwoord opgevat?

Ik voelde me gisteren nog een lekker pennymeisje. Huppelen en rondjes rennen met een shetlandetje.. En ja ik word dit jaar 30!! :P

Hahahaha Vuurneon, dan sta je raar te kijken. _O- _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:02

Die meiden stonden nog raarder te kijken toen ze doorhadden dat hun vriendinnetje een rijke fantasie had :') wel sneu voor hun vriendin, want haar bubbel zou snel worden doorgeprikt haha
Heb ook gelijk verteld dat ik de pony had voordat zij geboren waren, zodat die meid ook niet kan zeggen dat de pony verkocht is hahaha

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:58

hihi er komen leuke verhalen langs!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:13

Jolien87 schreef:
Iedere paardengek heeft in zekere mate wel een pennymeisje in zich. Ik kon er zelf ook wat van toen ik op 12-jarige leeftijd begon met rijden.
Mijn penny-biecht:

Als pennymeisje...
-heb ik heel wat kilometers over het grasveld in onze straat gegaloppeerd terwijl ik mijzelf op mijn benen sloeg met de karwats.
-gaf ik mijn fiets na ieder ritje een klopte op het stuur en als ik zeker wist dat niet niemand het zou zien een kusje op het zadel.
-waren de versnelling van mijn fiets de drie basisgangen: 1 was stap, 2 draf en in de 3e versnelling zag ik mezelf in gedachten over straat galopperen. En bij iedere versnelling dreef ik mijn fiets aan door tegen de kettingkast te trappen en met mijn tong te klikken.
-maakte ik een groep meiden wijs dat ik een verzorgpaard had dat we ergens een keer per toeval tegenkwamen. Hij heette Charly, een naam die ik kort daarvoor in de Penny was tegengekomen.
-waren de muren van mijn slaapkamer bedekt met paardenplaatjes, hoefijzers en rozetten.

Een kleine greep uit de selectie van mijn pennyverleden. Als ik eraan terugdenk weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Ik wil niet weten hoe gênant dat er allemaal uitgezien moet hebben.

Aaahhh zo herkenbaar!

Ik ging net doen alsof ik mijn verzorgpony aan het beleren was, wanneer er jongere kinderen langskwamen. En oooohhh wat was ze wild. :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:23

Ik was/ben ook nog steeds een Penny "meisje" (46 jaar).

Ik ging elke dag naar de kinderponyboerderij...daar konden we wegdromen en fantaseren tussen de shetlanders, poetsen, rijden, organiseerde we buitenritjes, concoursjes met prijsjes...heerlijke tijd!

Ook droomde ik weg bij de Penny verhalen, pinkte regelmatig een traantje weg door mijn enorme (verhaal)inlevingsvermogen. Een paar verhalen zijn me zelfs bij gebleven. Een ervan ging over een renpaard die afwisselend presteerde en door velen negatief benaderd werd als waardeloos paard, maar die een berijder had die in hem geloofde. Het paard had zo'n band met zijn berijder dat hij in zijn laatste race voor hem vocht en won!...maar daarna dood neerviel...het bleek dat hij geboren was met 1 long...snif..

Heb vroeger ook hele bouwtekeningen en plannen gemaakt hoe mijn stal eruit zou zien als ik een ton zou winnen bij (toen) Telebingo. Wat voor een pony/paard ik zou kopen etc.

Op mijn ongeveer 25-30e zijn de meeste dromen uitgekomen, boerderij, eigen paard, wedstrijd rijden, eigen veulen fokken...en nog blijf ik dromen...had graag nog een Totilas veulentje gefokt...maar helaas is mijn merrie te oud....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:30

Oei, is het tijd om ons Penny verleden op te biechten? Mag ik even ter verdediging zeggen dat ik onbewust Penny was? Heb het blad pas leren kennen toen ik er al bijna te oud voor was.

Dat verhaal met de fiets en de posters? Euh, schuldig!
Ik kroop ook altijd op een pony, kon toen nog niet rijden en viel er dan ook altijd af. Dat beest heeft wel wat van me moeten verdragen. Heb er ooit verpleegstertje met gespeeld en haar beentjes met eosine verzorgt. Dat rood stond wel mooi op die witte beentjes. De zoon van de eigenaar was die dag de dokter van dienst, we hebben toen beiden een fikse uitbrander gehad.
Het muurtje in een oude stal bij mijn grootouders, was mijn denkbeeldig paard. Dekens waren mijn zadel en een touw dat ik aan de muur vastmaakte, mijn teugels. Uren heb ik zo op mijn paard rondgereden!
En natuurlijk vroeg ik ieder jaar een paard aan de sint en toen krijg ik een barbie en haar paard. Wel, de pop is ergens in een hoekje verdwenen en het paard is overal mee naartoe genomen. Euh, correctie, ik ben met dat paard tussen mijn benen overal naartoe gereden.
Dat speelgoedpaard is uiteindelijk tussen de kaken van onze hond beland, dagen heb ik daarvoor geweend. Maar ik heb wraak genomen, omdat de hond mijn paard had stuk gemaakt, heb ik hem tot mijn nieuw paard gepromoveerd. Er is thuis nog ergens een foto waarop ik met de hond tussen mijn benen sta en mijn broertje in zijn speelgoedauto zit.
Maar tutten met paarden, dat heb ik verder nooit gedaan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:52

Ik had een krat op mijn fiets, en als ik mijn schouder tas daar in gooide kon ik de schouder band als teugels gebruiken, god wat was ik daar blij mee, in verlichte zit over de drempels, stiekem aansporen als niemand het zag.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:18

Jolien87 schreef:
Mijn penny-biecht:

Als pennymeisje...

Heb je nooit teugels aan de handvatten van je stuur gedaan om zo te sturen? En lichtrijden tijdens het trappen?

Hier een 40+ penny. Heerlijk frutten met mijn knollen, hengstenvlecht bij mijn merrie en zo.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:12

Ik heb autisme en "paarden" waren jarenlang mijn obsessie. Ik identificeerde me als "paardenmeisje" en wilde dan ook 'bewijzen' hoe erg ik van paarden hield. Ik weet nog dat ik voor sinterklaas een keer een verlanglijstje heb gemaakt dat begon met "paardengordijnen" en eindigde met "paardenvloerbedekking" en alles wat ertussen zat. Alles wat er bestond wilde ik een paarden-variant van. Mijn kamer hing vol met paardenposters (ja, uit de Penny) zelfs onder mijn bed, achter de boeken in de boekenkast en op andere plekken waar ze niet te zien waren.
Verder hadden mijn ouders al een pony voor ik geboren werd, maar ik was nooit zo'n fan van rijden - toen ik klein was wel, maar later ging ik het steeds enger vinden. (dit durfde ik dan weer niet toe te geven - dat hoorde immers niet bij mijn zelfverkozen identiteit als "paardenmeisje" - dus had ik vaak buikpijn als mijn zus en ik op onze pony gingen rijden en was ik duizelig tijdens de galop in de manegelessen) Ik knuffelde en poetste liever. Of vrijheidsdressuur, of longeren.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 12:15

Jolien87 schreef:
Mijn penny-biecht:

Als pennymeisje...

\
dit herken ik, de rest niet :D
tja, soms ga ik ook wel eens lichtrijden als niemand het ziet of paardje spelen.
best leuk :)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:33

Zelf proberen deze maflinger te trainen, maar het blijkt toch dat ik volledig door mijn haflinger getraind en opgevoed ben. _/-\o_[/quote]

Haha,hoe herkenbaar!!Heb sinds twee jaar een haflinger en zit nu in de fase dat ik opgevoed word.Er is een beste strijd aan vooraf gegaan....Ik was zo eigenwijs.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:47

SARINO schreef:
Zelf proberen deze maflinger te trainen, maar het blijkt toch dat ik volledig door mijn haflinger getraind en opgevoed ben. _/-\o_

Haha,hoe herkenbaar!!Heb sinds twee jaar een haflinger en zit nu in de fase dat ik opgevoed word.Er is een beste strijd aan vooraf gegaan....Ik was zo eigenwijs.[/quote]
hahaha, opgevoed worden door je paard :D

Jotach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:53

vuurneon schreef:
Een Penny meisje temt de wildste hengsten, rijdt de gekste paarden (wel in haar dromen haha) en maakt van elke pony een my little pony :D

Ik ben gek op Pennymeisjes die met hun roze poetskoffertje achterop de fiets, bij het weiland op het hek hangen en dromen van een paard :D als je ze dan vraagt of ze je mee willen helpen, dat hun enthousiasme aanstekelijk werkt en je nog nooit zo'n schoon paard hebt gehad hahaha

Ik denk juist dat penny meisjes van die meisjes zijn die denken dat ze super kunnen rijden? ;)
In mijn hoorfd zijn dat van die arrogante seutjes ;) haha wat een verschil :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:56

SARINO schreef:
Zelf proberen deze maflinger te trainen, maar het blijkt toch dat ik volledig door mijn haflinger getraind en opgevoed ben. _/-\o_

Haha,hoe herkenbaar!!Heb sinds twee jaar een haflinger en zit nu in de fase dat ik opgevoed word.Er is een beste strijd aan vooraf gegaan....Ik was zo eigenwijs.[/quote]
Jaja, een Haflinger heeft een Penny nodig die alles voor hem doet. Hier ook zo hoor. En ik ben 62 jaar oud en lees nog steeds de Penny. Paardriden is ook fantasie en dromen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:00

Ohhjaah, paardje spelen, dat bleef ik doen tot mijn 14e.
Tot mijn 12e openbaar, tot mijn 14e in de achtertuin.
En vragen mijn nichtjes nu om mee te doen? Ja hoor!!
Niet meer zo gracieus als ik vroeger kon, en houd het ook niet meer zo lang vol!

Ik maakte met stenen de letters van de bak, dressuurde met tot laat.
De stal was niet meer van mijn pony, nee, van mij.
In de bak, hindernissen? Tot een cm of 80 hoog, na een meter ging het niet meer, en ben dan ook vaak lelijk gevallen!!
Ik poetste mezelf met mijn pony zijn borstel en hoeven uitkrabben met de krabber.

Tijdens gymles had ik moeite om niet in galop aan te springen. Maar in hindernissen loop werd ik vaak eerste.
Mijn kamer was inderdaad ook een en al paard, en met 80 speelgoedpaardjes verzameling van 3 cm groot tot 45 cm groot had ik een hele manege.
De kleintjes natuurlijk als veulen.

Toen ik de Grand Champion kon sparen, kon mijn geluk niet op.
Als eerste daarvan kreeg ik een schimmel, die heette prins.
Een haflinger, goldy.
Een western valk, rusty.
Merrie met veulen, Lady en Vienna.

Alleen de specialen kregen een naam. De rest bedacht ik ter plekke.

Met de fiets inderdaad in verlichte zit over de drempels.
En als een vriendin mij vroeg om op haar shetlander te rijden, draaide ik mijn handen er niet voor om. Te groot of niet te groot.

Met mijn eigen pony, in galop langs straat in de berm naast het kanaal.
En gewoon lang leve de lol.
Roze hield ik niet van, maar alles moest in het paars.
En al hadden wij een fjord, lange manen en daar moesten vlechten en knotten in!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:42

mhh, nu iedereen hun 'penny meisje verleden' laat horen, doe ik het ook maar

waarschuwing: super genant en raar

ik woonde en curacao en ik zei al mijn dromen hard op:
-op de manege: thuis bij mijn oma, in nederlad heb ik een eigen fries. en als ik terug kom krijg ik m weer terug (kreeg laatst nog een bericht van een ouder vriendin die een foto vroeg XD

- maakte ik aan iedereen wijs dat ik nederlands kampioen poetsen was (bestaat dat XD?)

-Poeste ik iedereens pony vrijwillig

- wou ik altijd uitstappen op alle pony's. en trouwens als het mocht vroeg ik of ik nog een stukje mocht draven.

-nam ik met elke pony 10 selfie's, ookal kende ik ze niet

- zoals hierboven al werd gezegd: ik gaf mijn fiets een naam genaamd tommie, en ik reed er op paard

-natuurlijk!: ik speelde paardje met mijn vriendinnen, en iedereen wou altijd het paard zijn! en dan gingen we nep springen, nep rijden, en gewoon in de bak rondjes rennen, met een halster om mijn lichaam :P

- maakte ik een meisje met een eigen pony wijs dat ik al 10 jaar reed (terwijl ik 9 jaar was)
en mocht ik daardoor haar wilde hengst trainen, ik viel er meteen af toen ik er 1 seconden op zat, en wou aansporen, gewoon met mijn benen zwaaien natuurlijk, k wist niet beter :P en toen zei ik oh ja zo'n paard, ik doe t nog een keer, en ofcourse, ik viel weer

- ik stond een keer tegen een knuffelpaard te praten toen ik 10 jaar was en toen kwam er een heel cool meisje binnen waar ik heel graag vriendinnen mee wou zijn:P

- ik poetste mijn vriendinnen en krabde de hoefjes uit, zo neomde ik mijn schoenen

stiekem als ik naar deze dingetjes kijk,
denk ik, als dit een penny meisje is, zijn dat toch geen arrogante mensen, maar hilarische dromers?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:50

Ik ben nog steeds een Penny! Ik hou van setjes en kleurtjes! :D

En ja, ik wil er ook nog rode strikjes bij O:)
Afbeelding

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:57

Penny's beginnen al te fladderen bij het idee dat ze naar ponypark slagharen gaan. Want dan hebben ze een eigen paard voor het huis of de tent staan :D

Als penny's het idee hebben dat ze het geklik-klak van paardenvoetjes horen, hangen ze vrijwel direct uit het raam, zo nodig met verrekijker. En als ze er dan 1 hebben gespot rennen ze heel hard de straat op om toch even het paard te kunnen aaien, om vervolgens de rest van de dag aan hun ongewassen handje te ruiken, want ja daar zit toch echt een heerlijk paardenluchtje aan _O-

Penny's zijn de grootverbruikers van oa, glitterspray, glansspray en al die poedersprays.
Als je tijdens een FRNS proefje een ruitertje heel erg met het zadel ziet glijden... GLANSSPRAY :=

Ow al eens van lik-iT gehoord? Dat zijn die mierzoet ruikende ( en voor penny's smakende ) likstenen die ze ook in tabletvorm hebben. Penny's snoepen samen met hun paardenvriendje met gemak zo'n tablet op :D

Ow wat hou ik van penny's +:)+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:03

Pennymeisjes zijn lief. Ongecontroleerde passie voor paarden. Soms wat naief en onwetend, maar wie is dat niet op die leeftijd. Wel opletten dat je niet de aggressieve variant te pakken hebt. Die vind ik doorgaans wat minder. :+

huckellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:15

Mijn pennytijd bestond uit:
- Elke pauze met vriendinnetjes paardje spelen. Meestal hadden we een soort 'bak' en stond ik in het midden precies te vertellen wat iedereen moest doen :')
- Verzorgde ik een kudde shetlanders. Poetsen dus. Met mijn roze poetskoffertje natuurlijk :D (Wel met toestemming van de eigenaar ook al heb ik de man zelf nooit gezien)
- Had al mijn speelgoed iets met paarden te maken. En mijn kamer ook. Paardendekbed, posters, stickers en stapels penny's
- Rende ik als een 'paard'. Heeft nog jaren geduurd voordat ik altijd normaal ging rennen :=
- Zeurde ik om een eigen pony. Nooit verwacht dat ik er ook eentje zou krijgen. Die pony werd ook meerdere malen zonder zadel gereden totdat ie stout werd.

Eigenlijk is de pennyfase pas echt overgegaan toen mijn pony niet meer zo lief was. Toen moest ik echt serieus aan de slag. Penny werd verruild door de hoefslag en i.p.v. paardje spelen kreeg ik meerdere keren per week dressuurles.

Ik vind de term pennymeisje zeker niet negatief. Alleen als meisjes zonder toestemming van de eigenaar gaan doen met een paard/pony moet er een stop op worden gezet :)