Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
trysteffy schreef:Ik meld me aan. Heb niet gelezen alleen de op.
Ik longeer best weinig maar vandaag dan gelongeerd en daarna nog lange lijnen met de longeerlijnen voor het eerst voor ons beide hij vond het best leuk volgens mij snapte het eerst niet echt maar begon het snel te snappen
Mayra9148 schreef:Aaaaaah!!! Dat lijkt me zoooooooooow leuk, ik mag dat niet want bij mijn manege word zbz ( zo goed als) nooit gelongeerd, en ik ben maar 1 uur p/w op de manege voor rijden, en mijn BFF die met auto 10 min van me vandaan woont haar buren hebben een connemara die 24/7 in de wei en nooit word bereden poetsen we maar 10 minuten want ik ben maar 1x in de 5 maand ofz bij die pony en we lopen ook nooit meer met halster in de wei omdat ze een keer naar mij ging steigeren enz en ik toen vast zat in een andere wei zonder uitweg....... maar alsnog lijkt me super leuk om te longeren, ik heb het al vaak gezien!
JenW schreef:trysteffy schreef:Ik meld me aan. Heb niet gelezen alleen de op.
Ik longeer best weinig maar vandaag dan gelongeerd en daarna nog lange lijnen met de longeerlijnen voor het eerst voor ons beide hij vond het best leuk volgens mij snapte het eerst niet echt maar begon het snel te snappen
Niet gek staan springen toen de lijn achter de kont kwam?
een shet, ga daar naast mijn andere verzorgpony ooko mee longeren,veranadautje schreef:dat is het probleem spoortjes of zweep reageerd ze niet op alleen als iemand in het midden van de bak met longeer zweep staat reageerd ze. Ik heb haar overigens gekocht toen dit al zo was ze loopt al 18 jaar niet in de bak
Normaal gezien werk ik vaak aan de dubbele longe omdat ik daarmee het best het werk voor de koets kan benaderen.
veranadautje schreef:dat is het probleem spoortjes of zweep reageerd ze niet op alleen als iemand in het midden van de bak met longeer zweep staat reageerd ze. Ik heb haar overigens gekocht toen dit al zo was ze loopt al 18 jaar niet in de bak
maralyn schreef:Euhmm. Dat advies zou ik niet geven. Maargoed.
Eerst bij jezelf te rade gaan.
Voor hetzelfde geld geef je wél per ongeluk steeds onbedoeld been.
En heb je dat niet door...
Kijk dan met je instructeur waar dit door komt. Dat je een wiebelbeen hebt.
Dan eerst daar aan trainen.
Waarom ze het buiten niet doet is logisch.
Pas dan met consequentie en vooral beloning gaan trainen.
Slaan heeft vaker geen zin dan wel.
Ze voelen zelfs jouw hartslag door het zadel en dekje heen. Dus been voelen ze echt wel.
Tis vaker niet snappen dan niet willen..
En met zon oudje?
Gewoon lekker van zn dag laten genieten en avonturen buiten de bak zoeken
Dát is mijn advies
maralyn schreef:Dat is wat jij vind en daar ben ik het niet mee eens.
Een tik is hoe dan ook slaan. Hoe je het ook bekijken wil.
Het is gewoon slaan.
Nee vaak is het géén spel maar een ruiter die niet weet wanneer hulpen door komen.
En over leiderschap?
Dat leer je op de grond en ook niet door n tik.
Nee door lichaamstaal.
Paarden doen niet vervelend omdat ze er een spelletje van maken
Maar omdat de ruiter niet duidelijk is.
Als jij mij een filmpje kan laten zien met een rijdend paard die er een spelletje van maakt.
Kom maar op.
maralyn schreef:Owww btw. Paarden doen niet alsof....