Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anemoonlena schreef:ik vind t niet goed aangezien t slecht word geslacht, slaan, schoppen, en dan afslachten, als ik t zal eten, doe het dan in ieder geval biologisch, anders ben je echt raar en geen echte paardenliefhebber, al t vlees biologisch toch?
anemoonlena schreef:ik vind t niet goed aangezien t slecht word geslacht, slaan, schoppen, en dan afslachten, als ik t zal eten, doe het dan in ieder geval biologisch, anders ben je echt raar en geen echte paardenliefhebber, al t vlees biologisch toch?
Dan kun je daar ook geen oordeel over vellen, en dan zou je weten dat wat jij hier beweert echt enorme flauwekul is.
).
en het daarom dus niet weg krijg. Ik zou dan ook nooit bewust een stukje paard eten (of ander -voor mij- 'vreemd' vlees), maar ik ben er ook niet op tegen. JoyCiej007 schreef:anemoonlena schreef:ik vind t niet goed aangezien t slecht word geslacht, slaan, schoppen, en dan afslachten, als ik t zal eten, doe het dan in ieder geval biologisch, anders ben je echt raar en geen echte paardenliefhebber, al t vlees biologisch toch?
Misschien moet je eens op bezoek bij van Veen in Nijkerk, of een andere paardenslachter in Nederland.
Zo te horen ben jij nooit bij een paardenslachter geweest.Dan kun je daar ook geen oordeel over vellen, en dan zou je weten dat wat jij hier beweert echt enorme flauwekul is.
AlwaysH schreef:Hm, ik denk niet dat er mensen überhaupt graag op bezoek gaan bij een paardenslager?
Ik denk dat dot oordeel van haat te danken is aan video's. Het is geen flauwekul, maar het gebeurt niet hier. Betekent niet dat je het ook niet eet.
elle108030 schreef:Zelf naar de slacht brengen en het eten van de paarden uit amerika is een andere zaak, het was voor jou paard beter.
JoyCiej007 schreef:En ja zelfs, paardenmelk. Ook dat heeft dat iets zoetige. Ik heb jaren melk gedronken van mijn eigen shetmerrie. Schijnt behalve heel gezond, ook goed te zijn voor allerlei lichamelijke klachten en huid/exceemklachten.
Behoorlijk duur ook trouwens; een litertje paardenmelk kost al gauw € 18,00. Vandaar dat ik wel blij was met m'n eigen melk-shet
JoyCiej007 schreef:elle108030 schreef:Zelf naar de slacht brengen en het eten van de paarden uit amerika is een andere zaak, het was voor jou paard beter.
Jij hebt het meerdere malen over 'paarden uit amerika'.
Daaruit kan ik opmerken dat je blijkbaar niet op de hoogte bent van het feit dat er in Amerika helemaal geen paarden geslacht MOGEN worden? Helaas trouwens, ontzettend jammer.
Ze hebben er zelfs een wettelijk verbod op het slachten van paarden.
Dan krijg je dus het hele 'ik dump mijn paard en/of verwaarloos het, want in laten slapen kost geld wat ik nu al helemaal niet heb, dus wacht ik net zo lang tot'ie uit zichzelf eens ooit het loodje gaat leggen'.
elenaMM77 schreef:in frikandel maar een heel klein percentage volgens mij,
zo ook in de ragout van kroketten.
in 2007 zat in meer dan 30 procent van alle snacks paardenvlees verwerkt als ik het mij goed herinner.
Friet met stoofvlees, in Belgie, is meestal ook paardenvlees
zelfs de vlaamse friet wordt regelmatig in manenvet (van het paard) gebakken.
ik denk dat iedereen onbewust wel ergens paardenvlees eet.
bewust een stuk minder, immers we hebben een emotionelere band met onze paarden dan met een koe.
ik zal niet snel paardenvlees kopen, maar als iemand het voor mij bereid, wil ik het best opeten. Het is een stuk magerder en ijzerrijker dan rundvlees.

(ik eet geen stoofvlees bij de frituur, het enige stoofvlees dat ik lekker vind is dat volgens het recept van mijn moeder en dat is een recept dat hier niet zo vele gebruikt wordt dus ik pas eigenlijk altijd bij voorbaat al.
)
En gezien de alternatieven (ik eet sowieso maar beperkt vlees overigens.
) voel ik ook niet de nood het te kopen. maralyn schreef:Paardenvlees. Heerlijk!
Stoofvlees, rookvlees, biefstuk. Ik houd er van. Werkelijk waar.
Vorig jaar, op een lente fair paardenvlees in worst versie geproefd. Die smaak is zoveel fijner als een cervelaatworst.
Die beste man keek mij verontwaardigt aan "Jij eet paard?" Ja, heerlijk!! Geen probleem.
Ik ben op meerdere vleesbedrijven geweest, kip, varken, koe. En allemaal vind ik het prima.
En voel me niet behoeven om te stoppen met vlees eten. Wát mensen ook willen zeggen en met welke argumenten ze gooien.
Ik ben dol op vlees, ook paardenvlees. Maar hert, konijn, kip, rund, varken en vis gaan er ook heerlijk in.
Wil ook nog graag slang proberen, en cavia lijkt me ook niet verkeerd.
Hond en kat, ook geen probleem mee.
anemoonlena schreef:maralyn schreef:Paardenvlees. Heerlijk!
Stoofvlees, rookvlees, biefstuk. Ik houd er van. Werkelijk waar.
Vorig jaar, op een lente fair paardenvlees in worst versie geproefd. Die smaak is zoveel fijner als een cervelaatworst.
Die beste man keek mij verontwaardigt aan "Jij eet paard?" Ja, heerlijk!! Geen probleem.
Ik ben op meerdere vleesbedrijven geweest, kip, varken, koe. En allemaal vind ik het prima.
En voel me niet behoeven om te stoppen met vlees eten. Wát mensen ook willen zeggen en met welke argumenten ze gooien.
Ik ben dol op vlees, ook paardenvlees. Maar hert, konijn, kip, rund, varken en vis gaan er ook heerlijk in.
Wil ook nog graag slang proberen, en cavia lijkt me ook niet verkeerd.
Hond en kat, ook geen probleem mee.
ik vind dit wel niet normaal ver gaan,
wie eet er nou een slang of een cavia.
en een hond of kat? dit gaat echt te ver,
je moet denk ik naar een psycholoog want dit is echt niet goed,
en als je dit niet wilt doen verhuis dan naar china daar eten ze helaas ook hond