Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninatjuh01

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:46

De buitenrit was super leuk gisteren :)) Jammer dat het niet meer sneeuwde hier anders hadden we ook gelijk foto's gemaakt. Sorry voor de kwaliteit van de foto's, ik heb ze met mn telefoon gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:10

Wat een mooie paarden allemaal!

Mag ik ook nog meedoen? :)

Sinds vorige week zondag mag ik me de gelukkige eigenaar van Flora noemen!

Paspoortje
Naam: Flora XXVIII
Roepnaam: Flora
Ras: PRE
Leeftijd: 7
Afstamming: Azabache XXX x Romancera XXIII (is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen? :) )

Lieve Flora is volgens de vorige eigenaren sinds mei onder het zadel.
Dinsdag komt de zadelmaker en dan hopen dat we snel kunnen gaan rijden!

Onze doelen voor 2016 zijn:
- Werken aan aanleuning
- Toewerken naar strandritten
- Voor mij: les nemen
- Beginnetje maken met springen
- Veel vrijheidsdressuur

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:26

Mijn doelen liggen even stil. Ponylief heeft me eraf geknikkerd.. ):

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:49

Fading schreef:

Nieuwe doelen? Bijv. vertrouwen, of heb je blessure waardoor je niet verder kan?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:06

Hoi ik ben Linda, 17 jaar wonend in Brabant en studeer in Den Haag. Ook ik kom wat doelen stellen voor 2016 zodat ik die kan halen met mijn knappe hengstje <3

Paspoortje
Naam: Irocco Bleu
Roepnaam: Rocco
Ras: KWPN
Leeftijd: 2,5
Afstamming: Zirocco blue x Cavalier

Afbeelding

Afbeelding

Ons grootste en belangrijkste doel voor dit jaar is natuurlijk dat ik erop wil kunnen rijden! We zijn druk bezig met alles mak en ik wil voor maart proberen hem officieel zadelmak te hebben. Dan zal hij ingereden worden, en als hij net zo makkelijk is als hij nu met alles is denk ik dat ik er deze zomer zelf op kan! Natuurlijk houd ik jullie elke maand op de hoogte en ik hoop dat jullie ook je doelen kunnen behalen!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:10

Een KWPN met lange manen *\o/* <3

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:59

oei met 2,5 er op :oo (ik weet dat er meerdere paarden zo vroeg al bereden worden, maar zelf schrik er nog altijd van aangezien ze pas echt volgroeid zijn met 6 jaar :o )

Geweldig dat hij lange manen heeft :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:08

IsabelHx wat een prachtig paard en halster! Lekker knalroze :D

Ik ben mijn doelen voor Januari vergeten zie ik, zal die nog even zo toevoegen.
Doelen voor Januari
- Dierenarts bezoekje voor inenting en mestonderzoek
- Hoefsmid bezoek, de ijzers gaan eraf
- Weer een bak vinden, ik mag helaas niet meer lessen in de bak welke ik nu gebruik
- Eerste les weer plannen als ik weer een 'lesbak' heb

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:47

Weer een hoop leuke paardjes erbij :D Ninatjuh01 Kwaliteit van de fotos maakt niet uit, het is een herinnering en hopelijk een mooie dat is het belangrijkst :D

Iedereen rijd zijn of haar paard in op zijn of haar manier. De ene wat eerder als de andere, maar ik zou zo van de fotos niet hebben gegokt dat Irocco nog maar 2.5 jaar is ! die ziet er al goed volgroeit uit voor zijn leeftijd :D

Bamii Waarom mag je niet lessen in de bak die je nu gebruikt?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:32

Hij is van 8 juni dus ondertussen al 2,6 hihi, en voor hij echt gereden wordt is hij al weer bijna 3. Hij heeft heel december 24/7 stalrust gehad vanwege een grote wond dus heeft amper spieren en hij kwam net uit de opfok dus is eigenlijk maar "goed" geweest dat hij een maand elke dag echt in de hand geweest want god wat is ie sterk en nog onbewust van zn grote voeten die op die van mij kunnen belanden :') Even voor de duidelijkheid, er is nog niemand op geweest hoor, hij heeft zelfs pas drie keer een longeersingel omgehad en ik neem er echt wel de tijd voor, hij is gewoon erg makkelijk vandaar dat ik denk dat het reeël is om er voor maart een zadel op te kunnen hebben liggen en hem daarmee te longeren.

En jaaaaa lange manen!!! Ben er zo blij mee, vooral een keer een voorpluk die groot en dik is, zn mama heeft echt zo'n twee millimeter dik plukje dus dit is geweldig! Binnenkort mag ie toch wel naar de kapper want ik wil m ook een keer met sportcoupe op de foto hebben 8-) Maar dat is pas voor als het weer lekker warm wordt!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 14:50

Ben benieuwt :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:03

2016 is alweer een tijdje aan de gang maar ik kom nu pas achter het bestaan van dit topic :P.

Mijn naam is Lisanne, ik ben 17 jaar en ik heb 3 paarden.(2 pony's 1 paard) en wil met 2 daarvan zeker iets bereikt hebben eind dit jaar. Mijn paarden heten Beauty, Lady en Winner. Het zijn stuk voor stuk toppers. Beauty en Lady zijn echt mijn vriendinnetjes en Winner is echt mijn sportpaard. Ik geniet iedere dag van hen en wil dat ook niet ten twijfel brengen. De doelen die ik wil halen zijn voor mij belangrijk maar als ik ze niet haal baal ik daar niet van.

Afbeelding
(Winner)

Afbeelding
(Beauty)

Afbeelding

Mijn doel met mijn Shetlanders(Beauty en Lady) : Een sulky voor de jongste, en voor beiden afvallen. Zeker 100 kilo eraf.
Mijn doel met Winner: De B ingaan(volgende week *\%/* ) en knallen. Ik wil ook werken aan mijn angst die mijn vorige paard bij mij heeft voortgebracht. Ik heb dit opnieuw gekregen omdat er vorige week een incidentje heeft plaatsgevonden waarvan ik ging twijfelen. Dus ook daar wil ik aan werken.

Voor deze maand met de shets wil ik lekker aan hun conditie werken, zodat deze beter word.
Voor deze maand met Winner wil ik het liefst een winstpunt halen maar ik weet niet zeker of dat gaat lukken ivm dat ik maar 1 wedstrijd start deze maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:24

xxdomiixx schreef:
Fading schreef:

Nieuwe doelen? Bijv. vertrouwen, of heb je blessure waardoor je niet verder kan?

Helaas een blessure, heb alle vertrouwen in haar want weet waardoor het kwam. Ze fipte toen dr maatje uit de bak ging.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:55

Ai klinkt niet fijn Fading, sterkte!

Heb Kees eergisteren gewassen en gevlochten met de intentie gisteren mee met de vrachtwagen naar Bunschoten te gaan (springwedstrijd), heb ik mij met mijn domme kop verslapen :+

Ik werd om kwart voor 9 wakker terwijl de eerste om 9 uur al startte, lekker slordig gedaan dus. Ik ben uiteindelijk maar gewoon gegaan als supporter voor de rest van stal en heb Kees erna gereden (ging super, lekker over de rug + een klein sprongetje erbij gepakt)

Vandaag stapte ik op en had ik opeens een totaal ander paard onder m'n bips! Tegen de hand, achterwaarts, omhoog komen, noem het maar op. Zo frustrerend!
Hij is een enorme spiegel dus houdt er volledig mee op als je opstapt met ook maar enkele frustraties. Heb hem uiteindelijk maar lekker losgegooid en in de stapmolen gezet..

Op de planning staat dat hij 2 Feb weer naar de wei gaat, dus heb de komende twee weekenden nog wedstrijden geplant, lekker trainen dus nog! :Y)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 16:02

Januari

Ik ga mijn post van januari lekker nu al posten. Nu lekker sneeuw foto's kunnen maken en heb bijna al mijn doelen gehaald dus :D

Mephisto

Afbeelding

Afbeelding

Mephisto gaat super nu, hij doet netjes zijn halster aan en af, af en toe nog wel eens zijn hooftje omhoog gooien als ik het over zijn oren haal maar gaat al steeds beter :D

Tjabo

Afbeelding

Afbeelding

Tjabo heb ik lekker verwent met veel snoepjes, maar merk wel aan hem dat ik zijn halster alweer een aantal weken niet aan heb gehad. Borstel hem meestal gewoon los.
Nu kwam ik aan met zijn halster en hij had van houdoe :wave:

Juultje

Afbeelding

Ik heb al wel wat gekroeld met der maar de band is zeker nog niet terug merk ik in alles. Hoop snel op goed weer dat ik lekker kan gaan fietsen en wandelen met der.

Mijn doelen voor februari zijn:
- Met Mephisto beetje wandelen nog over eigen terrein
- Mephistos voetjes een keertje optillen
- Tjabo lekker veel aan zijn halster borstelen
- Met Tjabo kleine rondjes langs de weg wandelen en hopen dat we een keer iets van een tracktor of vrachtwagen tegen komen in het gat waar wij wonen.
- Juultje een keer lekker borstelen
- Juultje een paar keer longeren en misschien vrij laten springen.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:26

Ik maak alvast een overzichtje van januari, ik heb alle doelen al gehad namelijk :D

Januari Donn

Tot nu toe een goede maand, iets meer spanning dan normaal omdat we veel binnen moeten rijden door het weer, maar daarvan leren we ook alleen maar meer!
Dressuurmatig gaan we langzaam vooruit, vooral aan Donnies bespiering merken we dit.
Springen gaat fantastisch, we staan op het punt ons bb debuut te maken! :)

Doelen januari
-Winstpunt rijden op de kringkampioenschappen Niet gelukt. Voor mijn gevoel had ik best goed gereden, maar de jury was het daar niet zo mee eens :') Wel ben ik tevreden over hoe we hebben gereden daar!
-Mijn gewonnen les van Frank Buitenhuis afspreken gelukt! Erg fijne les gehad. Hier heb ik ook een topic over geopend.
-Een oefenparcours rijden op 80 cm hoogte Gelukt!

Doelen februari
-bb starten
-Een beloofde dressuurles inplannen

Hierbij laat ik het voor februari :)

Twee lekker onduidelijke screenshots van mijn springles:

Afbeelding

Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:56

Bamii schreef:

Dankje :)
mooi roze is niet lelijk haha. Om het helemaal leuk te maken is hij ook nog van een fluweel stofje :D

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:03

O; nog eventjes de doelen voor (het laatste restje van) januari:

- aan de hand een lange wandeling maken van het erf af.
- Haar meer vertrouwen geven tijdens het uitkrabben van haar achterhoeven.
- Van die rot mok af komen (was een leuk welkomscadeautje van de vorige eigenaren)
- Goed aan elkaar wennen en veel tijd met elkaar doorbrengen naast het rijden.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 05:28

Ik zou na de 4 dagen verplichte rust (na de manueel therapeut) zondag weer mogen rijden. Gezien het weer en mijn omgegooide werkrooster is het er helaas nog niet van de gekomen. Ze hebben nu dus lekker een week vrij gehad, zijn zondag helemaal uit hun plaat gegaan tijdens het losgooien (zo lekker soepel allebei! _O- ).
Tinus leek nog wel iets moeite te hebben met zijn bekken wat is losgemaakt (was ook al voorspelt), maar dat moet snel weer wegtrekken. Morgen ga ik er voor het eerst weer op, ben benieuwd hoe ze onder zadel voelen nu.

Aangezien mijn januari doelen behaald zijn, gelijk maar nieuwe voor februari:
- Hopen op dooi!! :+
- Als het bos was droger wordt weer lekker kilometers maken
- Inschrijven voor 20 maart, impulsklasse.....
- Tinus verder op dieet zetten (hij lijkt wel drachtig :x )

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:30

Citaat:
het doel voor de maand januari is
vertrouwen opbouwen door grondwerk kan nooit geen kwaad
beginnen met opbouwen om naar buiten te gaan
eerste lesje nemen
*\o/*

mijn doelen voor januari bijna behaalt alleen twijfel ik of ik een lesje kan gaan inplannen puur om het weer en enzo bak bevroren en keihard is -O-

haal ik het niet dan gaat het naar februari :j
ondertussen kan ik lekker naar buiten met hem als we hetzelfde rondje doen gaat het goed

mijn doelen voor Februari
verder met de rondjes buiten en deze langzamerhand gaan uitbreiden
trucjes aanleren
en lekker tutten

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:49

IsabelHx schreef:
Bamii schreef:

Dankje :)
mooi roze is niet lelijk haha. Om het helemaal leuk te maken is hij ook nog van een fluweel stofje :D

:oo *nee niet doen, je hebt al te veel halsters, zometeen moet je er een 2e bij voor al die halsters)... Welk merk is het O:)

spotterick schreef:
Bamii Waarom mag je niet lessen in de bak die je nu gebruikt?

Mijn buurman vond het te professioneel worden, terwijl hij prima het mijn lesgeefster kon vinden (hadden nog wat gekletst, bleken wat gezamenlijke kennissen te hebben). Maar vermoedt dat er meer dingen achter zitten want mag nu ook de stroom niet meer van de omheining afhalen en de bak na gebruik harken. Nouja, ben al lang blij dat ik hem nog wel gewoon mag gebruiken. :)

Bamii schreef:

Ik ben mijn doelen voor Januari vergeten zie ik, zal die nog even zo toevoegen.
Doelen voor Januari
- Dierenarts bezoekje voor inenting en mestonderzoek
- Hoefsmid bezoek, de ijzers gaan eraf
- Weer een bak vinden, ik mag helaas niet meer lessen in de bak welke ik nu gebruik
- Eerste les weer plannen als ik weer een 'lesbak' heb

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:42

Hier ligt flink wat sneeuw, de grachten zijn dicht en ook de bak is bevroren. Moet nog even sneeuwfoto's maken (echt trainen zit er nu toch niet in) maar het is hier steeds -6 en met de wind erbij vind ik dat toch wel een beetje koud. :=

Jackson een paar dagen geleden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:57

Citaat:
:oo *nee niet doen, je hebt al te veel halsters, zometeen moet je er een 2e bij voor al die halsters)... Welk merk is het O:)

Eppeljeck *\o/*
http://www.ej.nl/paard/halsters-touwen/ ... _6251.html

O wauwie, wat een prachtig paard is Jackson! Wat voor ras is hij?

-
Vandaag is de zadelmaker langs geweest! Kussens worden nog even gevuld en dan kan het rijden beginnen!

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:39

@Tribunals: wat een prachtig paard, en dan die laatste foto <3

Onze eerste kilometers van 2016 zitten erop. (Door mijn examens en het slechte weer heeft dit even geduurd)

Afbeelding

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:45

Vandaag geen doel van januari gehaald maar wel alvast van februari! :)

Lange lijnen gedaan met mijn paard , hij snapte het eerst niet maar toen hij het eenmaal snapte hebben we zelfs gedraafd . ( normaal rent hij dan als een idioot weg :P)