Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elmars_Floor schreef:https://youtu.be/1wSRXUaUhz0 dit is mijn dochtertje 5 Jr. Op grease (van bokker grease) zonder zadel![]()
schitterend, lekker spelenderwijs met de pony aan de gang! 
Sababber schreef:Elmars_Floor schreef:https://youtu.be/1wSRXUaUhz0 dit is mijn dochtertje 5 Jr. Op grease (van bokker grease) zonder zadel![]()
schitterend, lekker spelenderwijs met de pony aan de gang!
Ik lees hier veel mensen die trouwens beweren dat een kind van 6 niet kan opzadelen? Sorry maar hier leren ze vanaf 4 jaar om zo zelfstandig mogelijk een paard te verzorgen en te zadelen. Kunststof zadeltjes dragen ze helemaal zelf en ja er op leggen lukt ze vaak ook zelfstandig. Als het echt niet gaat krijgen ze hulp, maar eerst zelf proberen.
Verder tillen ze wel zelf het zadel en hoofdstel na het afzadelen (hier helpen sommige overigens wel mee) en maken keurig het bit schoon
gwennndolyn schreef:Op de manege waar ik help bij de guppen doen we dit vooral uit veiligheid voor de kindjes!
Pony's waar de kindjes op rijden staan bijna allemaal in een loopstal, we willen het risico niet lopen dat er wat gebeurdVerder tillen ze wel zelf het zadel en hoofdstel na het afzadelen (hier helpen sommige overigens wel mee) en maken keurig het bit schoon
Sababber schreef:gwennndolyn schreef:Op de manege waar ik help bij de guppen doen we dit vooral uit veiligheid voor de kindjes!
Pony's waar de kindjes op rijden staan bijna allemaal in een loopstal, we willen het risico niet lopen dat er wat gebeurdVerder tillen ze wel zelf het zadel en hoofdstel na het afzadelen (hier helpen sommige overigens wel mee) en maken keurig het bit schoon
De kinderen hebben niks in de stal te zoeken hier.. ja, pony er uithalen. Buiten vast zetten met een door de kindjes zelf gelegde paardenknoop. Vervolgens lekker poetsen, tutten, kroelen, hoeven krabben, zadelen en als er dan nog tijd is, dan gaan ze er nog even op.
Veiligheid boven alles, niet onder de pony, achterlangs is hand op de billen en praten, singelen doen ze op het 1e gaatje, om de handeling te kunnen. Maar ik singel aan. Ze mogen de paarden niet voeren, ook geen suikerklontjes of snoepjes. Worden ze alleen maar vervelend van.
Ouders mogen best kijken. Maar blijven buiten de hekken, en bemoeien zich niet met de kinderen of de les.
sardientje schreef:willen jullie dit alsjeblieft lezen voor je een reactie plaatst?Hmmmmm, ik snap jullie wel, maar een ding: ik wil (echt FF sirieus:NEVER) kleine kinderen niet aan de kant schoppen en afkeuren, sirieus niet. Zo ben ik niet. Alleen, misschien ben ik wel bezorgd ja, kan toch? Ik kan er ook niets aan doen, vaak help ik ook in de stallen.dat vind ik harstike leuk, alleen ze moeten toch ook zelf leren? Mijn moeder zei altijd: ook zelf leren, niet alleen anderen om hulp vragen. In het begin sjauwde natuurlijk ook iedereen een zadel voor me, maar na 3 maanden rijden, kon ik het al zelfstandig
oefening baart kunst, dat is waar. Ik ben niet jaloers, maar jullie hebben me wel aan het denken gezet: hoe was ik vroeger? eigenlijk precies hetzelfde, dus ik geef toe, jullie hebben gelijk. Ik hoop dat me dit bericht je de discussie stopt. Groetjes
elenaMM77 schreef:dit meisje is er ook duidelijk al aan toe..
hoelang doen de meesten erover om zo te kunnen zitten..
dit meisje is 3
[ Video ]
de oplettende kijker ziet dat het paard het meisje gehoorzaamt en niet de stem van mama aandraaft en galoppeert.. als er enige twijfel is, dan kun je het bij deel twee overduidelijk zien, na het omdraaien van het paard op de andere hand, zet ze hem zonder opdracht van mama in galop.
Sababber schreef:Ts, wat wil je nou? Je start een discussie over dat kinderen onder de 6 jaar niet op een paard zouden moeten rijden in jouw opinie.
Vervolgens komt er tegenlicht, ga je er ineens in mee. En mag er eigenlijk niet verder meer op ingehaakt worden?
Barbet schreef:Nee natuurlijk zou je dat nooit doen, dat begrijp ik ook wel.
Als ik me verplaats in jou (en zoals ik was met 11 jaar, ik denk precies hetzelfde als jij) ben je aan de ene kant al heel ervaren vergeleken bij de kleintjes en voel je jezelf al heel wat.![]()
En kijk je aan de andere kant weer heel erg op tegen de oudere ruiters die al zoveel meer kunnen.
Zo gaat dat nu eenmaal, ik denk dat iedereen dat wel een beetje zo heeft gehad rond die leeftijd, hoor.
Ik vind er niks raars aan.

sardientje schreef:Barbet schreef:Nee natuurlijk zou je dat nooit doen, dat begrijp ik ook wel.
Als ik me verplaats in jou (en zoals ik was met 11 jaar, ik denk precies hetzelfde als jij) ben je aan de ene kant al heel ervaren vergeleken bij de kleintjes en voel je jezelf al heel wat.![]()
En kijk je aan de andere kant weer heel erg op tegen de oudere ruiters die al zoveel meer kunnen.
Zo gaat dat nu eenmaal, ik denk dat iedereen dat wel een beetje zo heeft gehad rond die leeftijd, hoor.
Ik vind er niks raars aan.
Weet je, inderdaad. Alleen wat ik zo erg vind, is dat ik mezelf juist zo'n. Verschrikkelijke prutser vind tegenover de oudere ruiters, en probeer dan zo netjes mogelijk te gaan zitten om maar te laten zien en te bewijzen. Dat ik ook goed kam rijden!
Sababber schreef:Ts, wat wil je nou? Je start een discussie over dat kinderen onder de 6 jaar niet op een paard zouden moeten rijden in jouw opinie.
Vervolgens komt er tegenlicht, ga je er ineens in mee. En mag er eigenlijk niet verder meer op ingehaakt worden?