Volg je paard in 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: Volg je paard in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:50

Ooh supermooie paardjes!
echt geweldig leuk!
en voor het tinkertje kan je toch ook doelen opstellen?:)
héél eerlijk zie ik niet echt verschil kwa bespiering..
Krijgt ze de juiste voeding? Train je doelgericht/ Heb je een instruceur?
Véél voorwaarts-neerwaarts rijden is trouwens altijd goed!
succces!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:55

nanoukkie schreef:
Ooh supermooie paardjes!
echt geweldig leuk!
en voor het tinkertje kan je toch ook doelen opstellen?:)
héél eerlijk zie ik niet echt verschil kwa bespiering..
Krijgt ze de juiste voeding? Train je doelgericht/ Heb je een instruceur?
Véél voorwaarts-neerwaarts rijden is trouwens altijd goed!
succces!

Met mijn tinker hobbel ik een beetje rond buiten, en alles heel ontspannen, zou niet weten wat voor doelen ik daarmee wil bereiken! :)
Ja helaas komt het niet zo goed over op de foto als in het echt :+ hij was eerst net een giraffe zo'n lange dunne nek had hij, nu al een stuk minder :j
Hij krijgt 5 keer per dag flink kuilvoer, eenmaal daags een aantal wortelen en tweemaal daags brok, alles word aangepast per paard!
Voorwaarts-neerwaarts zijn we heel erg mee bezig, gaat steeds makkelijker :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:04

oke dan zou ik zeggen doe zo verder! het neemt eenmaal veel tijd in beslag!

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:36

Januari Bono

Deze maand erg weinig gereden, vindt hem niet helemaal goed lopen.
Veel gewandeld en vrijheidsdressuur gedaan.
Gewerkt aan een aantal oefeningen verbeteren waaronder het steigeren.
Heb mailtjes gestuurd voor lessen in vrijheidsdressuur en een mailtje naar de vereniging waar ik wil rijden.
Voor de les in vrijheidsdressuur moet ik alleen nog een datum prikken en voor de vereniging moet ik even bellen (nouwja eigenlijk mijn moeder :+ )
Vandaag een rustig buitenritje gemaakt dat best goed ging!
Lekker aan een lang teugeltje, de galop was alleen iets teveel gevraagd want het was bit vastpakken en gaan met die banaan -O-.
Helaas is alles hier erg nat waardoor er bijna niks mogelijk is.

Afbeelding

kan iemand mij uitleggen hoe de bokt upload werkt O:)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:52

Nouska januari

Zo ook mijn eerste maand overzicht.
Gisteren 1 meter gesprongen, zo blij! Dat ze daarna niet meer wou doet er niet toe :')
Heb eigenlijk deze week heel weinig gereden. Zit in een echte dip en geruzie op stal maakt dat er niet beter op :(
Aan het begin van de maand les gehad, ze was heel braaf en veel tips van gekregen.
Nous is nu echt een beetje aan de dikke kant, maar omdat ze dagelijks de weilanden in gaat en ik haar niet meer zo fanatiek train, snap ik dat ook.
Ook hadden we onze eerste sneeuw, niet kunnen rijden in verband met ijzers, maar ze was wel heel blij met de sneeuw.

Mijn doelen voor volgende maand zijn:
1. Het rijden weer oppakken.
2. Wat vaker springen.
3. Veel lol hebben :D

Dit is toch wel een echte Nous foto, ondanks dat het ontzettend koud was en er bakken met hooi in de wei staat, wil zijn alleen maar gras. Heerlijk beest!
Afbeelding

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:31

Januari Spirit & Rianne

Deze maand was onwijs nat waardoor ik niet zoveel met de pony's heb kunnen doen, ik heb Rianne welgeteld 2 keer gereden :') Maar we hebben ons prima vermaakt op de grond :)

Spirit
Begin januari heb ik voor het eerst in plaats van Rianne Spirit eens meegenomen naar de grondwerkles, zodat ik met hem ook iets zou hebben om naartoe te trainen. Hij pakte het heel leuk op dus dat was zeker een succes! Deze maand zijn we dus lekker bezig geweest met het grondwerken en we hebben veel gewandeld.

Rianne
Met Rianne heb ik ook grondwerk geoefend en als de bak een beetje te doen was heb ik met haar gespeeld in de bak. Van dressuur is het niet echt gekomen ivm de regen en sneeuw. Eind van de maand kreeg Rianne een ontstoken oog, maar dat gaat inmiddels gelukkig alweer de goede kant op.
Ook hebben we deze maand een trailer gekocht, en aangezien Rianne daar al niet meer op was geweest sinds ze 3,5 jaar geleden bij mij kwam moest daar mee geoefend worden. We zijn dus met de trailer naar familie gereden en hebben daar even over het erf gelopen. De trailerrit vond ze wel spannend maar eenmaal uit de trailer was ze best rustig en de terugweg was al een stuk relaxter :) Ik ben van plan om als ik 18 ben voor m'n trailerrijbewijs te gaan zodat ik straks zelf met de pony's op pad kan :D

Ik hoop dat ik in februari wat meer dressuur kan trainen met Rianne. Half februari ga ik met haar een clinic rijden. Dat is een hele stap voor ons, maar het is een goede oefening omdat het bij m'n eigen instructrice is die weet hoe spannend we het allebei vinden. Verder hoop ik dat ik in februari een leuke verzorger vind voor Spirit en dat ik met hem wat meer kan oefenen aan de grotere vrijheidsdressuur kunstjes.

We hebben ons natuurlijk ook helemaal vermaakt in de sneeuw! :)
Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:37

Spianne schreef:
Januari Spirit & Rianne

Deze maand was onwijs nat waardoor ik niet zoveel met de pony's heb kunnen doen, ik heb Rianne welgeteld 2 keer gereden :') Maar we hebben ons prima vermaakt op de grond :)

Spirit
Begin januari heb ik voor het eerst in plaats van Rianne Spirit eens meegenomen naar de grondwerkles, zodat ik met hem ook iets zou hebben om naartoe te trainen. Hij pakte het heel leuk op dus dat was zeker een succes! Deze maand zijn we dus lekker bezig geweest met het grondwerken en we hebben veel gewandeld.

Rianne
Met Rianne heb ik ook grondwerk geoefend en als de bak een beetje te doen was heb ik met haar gespeeld in de bak. Van dressuur is het niet echt gekomen ivm de regen en sneeuw. Eind van de maand kreeg Rianne een ontstoken oog, maar dat gaat inmiddels gelukkig alweer de goede kant op.
Ook hebben we deze maand een trailer gekocht, en aangezien Rianne daar al niet meer op was geweest sinds ze 3,5 jaar geleden bij mij kwam moest daar mee geoefend worden. We zijn dus met de trailer naar familie gereden en hebben daar even over het erf gelopen. De trailerrit vond ze wel spannend maar eenmaal uit de trailer was ze best rustig en de terugweg was al een stuk relaxter :) Ik ben van plan om als ik 18 ben voor m'n trailerrijbewijs te gaan zodat ik straks zelf met de pony's op pad kan :D

Ik hoop dat ik in februari wat meer dressuur kan trainen met Rianne. Half februari ga ik met haar een clinic rijden. Dat is een hele stap voor ons, maar het is een goede oefening omdat het bij m'n eigen instructrice is die weet hoe spannend we het allebei vinden. Verder hoop ik dat ik in februari een leuke verzorger vind voor Spirit en dat ik met hem wat meer kan oefenen aan de grotere vrijheidsdressuur kunstjes.

We hebben ons natuurlijk ook helemaal vermaakt in de sneeuw! :)
[ [url=m/kbY6Oo.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D
Die gele vlek in de sneeuw doet t m :')

Hoi Brenda

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:40

xLisaMaxime schreef:
:D
Die gele vlek in de sneeuw doet t m :')

Hoi Brenda

Daar had Spirit gerold oke :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:54

ooh wat mooi daar!
@spianne

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:04

Hier dan ook maar eens een update van de maand :)

Ondertussen heb ik een fotoshoot gedaan! Daaronder zijn deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Maar we hebben ook een zadelkast gemaakt! 2 Doelen dus al :=
Veder is er niet echt iets gebeurd. Ik heb al wat doelen voor deze maand:
-Meer gaan genieten van de kleine momentjes tussen elkaar.
-Met de ezel én Floris eens samen naar buiten gaan ( Ezel heeft nog nooit gewandeld, of naja van het erf af :) )
Verder niet echt iets :D

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:19

@_SnowBall Gave foto's! :)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:20

Dankjewel! <3

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:00

Januari

Een maand met hoge ups en kleine downs. Op oudjaarsdag heb ik mijn nieuw zadel op gehaald (en direct paard letterlijk getest op bomproof-heid := ) en sindsdien gaat we met sprongen vooruit! Dat een zadel zoveel verschil kan maken. Galop gaat een stuk beheersder en de hoeken zijn steeds minder een probleem. Maar helaas heeft Dieuwke mijten gekregen... oa door het slechte weer. Ik dacht eerst dat er gewoon aangekoekte modder en zand op de benen zaten maar toen ik het probeerde af te borstelen bleken het grote wondjes te zijn :oo .Dat betekend dus voor februari wassen, en wassen, en wassen.

Ondanks dat we soms 2 weken achterelkaar niet konden rijden en de mijten, wel een fijne maand gehad. Zelfs een mini 'sneeuwshoot' gedaan :D.

Afbeelding
Met haar nieuw Fryso zadel.

Afbeelding
Afbeelding
In de sneeuw :brr:

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 22:06

Wat een vooruitgang al!!
Wel vraag ik jullie maar twee foto's per paard te posten(stond in de Op), zodat het niet te veel foto's word.

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:06

Update van mij :D

Doelen voor januari:
-Ons selecteren voor de Drentse kampioenschappen in het M2 - Niet gelukt helaas, bak was erg spannend. Hij deed braaf z'n oefeningen maar door de spanning werd hij erg strak in zijn lijf en was de souplesse ver te zoeken. Toch nog mooi in de middenmoot geëindigd dus heb er zeker vertrouwen in als de spanning weg blijft.
-De oefeningen van de Z1 nog meer perfectioneren - Tja echt gelukt kan je niet zeggen. Het is zeker beter geworden, maar goed genoeg is het nooit natuurlijk dus we trainen rustig verder.
-Ons laatste wp voor de Z1 erbij rijden - Gelukt :D Wij zijn nu officieel Z1 start rechtig. Wanneer we de overstap echt gaan maken weet ik nog niet, dat hangt af van wanneer ik helemaal tevreden ben over de oefeningen.

Doelen voor Februari:
De pasjes passage die ik af en toe aangeboden krijg van hem meer uitwerken.
De vliegende wissels beter onder controle krijgen en ze kunnen rijden zonder bokkensprongen
Mijn 1e kür op muziek rijden.
De galop/draf appuyementen scherper en gecontroleerder krijgen

Helaas geen foto op mijn laptop van deze maand dus voor het idee maar een oudere foto:

Afbeelding

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:05

Top ik doe mee!

Ik ons even voor. Ik ben suzette en ik heb nu 2 jaar mijn eigen paard, een Friese ster merrie Orienta. Ze is al wat ouder maar merk je niks van, kwa bouw en gedrag ziet ze en doet ze alsof ze nog heel jong is.

Doelen van 2015

- Gezond veulen krijgen rond 27/5
- Meer marathons rijden
- Lekker genieten
- Veel buiten rijden
- Lekker door lessen en nog meer leren
- er komen nog meer bij !

Doelen van Januari

- Veel foto's van haar maken
- Zolang het nog kan eerst nog even lekker door trainen
- Verder trainen met de overgangen van stap naar galop

Ik heb een foto van deze maand in de sneeuw!

Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:10

Zou ik mijn ook mogen melden? Is een goed idee om onze voortgang bij de te houden. Ik zal ons eens voorstellen :D Naam: Nard de bigorre. Ras:merens. Geboren:05-07-2001 v: enzo de fouge. Mv:sultan decastelmir. Ruiter: Ashley. Nard is een Harstikke braaf paard. Hij is snel wil graag voor je werken. De punten waar ik deze maand aan wil werken is op een eigen tempo rijden en in de galop meer op de hoefslag te rijden.
Afbeelding

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:41

:+ Heel verslag getypt druk ik op het verkeerde knopje

Januari

Deze maand heb ik weinig gereden, zoals ik een paar weken geleden had laten weten, is mijn paard door de prikkeldraad gerend, en is het rijden hierdoor compleet stil gevallen.
Ze heeft nu 3 weken rust gehad, en sinds zaterdag zijn we rustig weer begonnen met longeren, de wondjes zijn al een heel stuk genezen, en ze gaf aan weer aan de slag te willen. Ik denk dat ik er volgende week wel weer een stukje op kan gaan rijden, eindelijk :D
Hier twee fototjes van de 2 plekken met de meeste schade:
http://www.bokt.nl/img/yZIsho.jpg
http://www.bokt.nl/img/W5R8cZ.jpg

Doordat ik niet kon rijden met Lola had ik extra tijd over, die heb ik voornamelijk gericht op mijn kleine baby, Heike. Daarom heb ik besloten om ook haar vorderingen bij te gaan houden, omdat ze nu toch wel kleine stapjes begint te maken :)
Ik heb Heike sinds november 2014, ze is geboren op 19/05/2014. Toen ik haar net had kon je niet in haar buurt komen, ze was redelijk schichtig, nu nog steeds als je te snel handelt. Met veel geduld, en vele uurtjes zitten in de wei, kwam ze steeds dichterbij en uiteindelijk nam ze eten aan uit de hand. Maar zodra je zelf een hand naar haar uitstak rende ze weg, of kreeg je een been naar je toe geslingerd :o Alles ging nog op haar manier, en haar tempo.
Sinds ongeveer 2 weken kunnen we haar aaien in haar hals en op haar rug (soms ook op der billen), dit doen we nu ook iedere keer, en ook op de wei gaat dat steeds beter. Ze geniet hier zichtbaar van, en begint (als je een beetje bukt) ook terug te kriebelen, eerst lief met haar lip, maar later ook met tandjes :') We hebben haar ook al een paar keer geborsteld, over haar rug en hals en dat begint ze nu ook te snappen. Nog een lange weg te gaan, maar eindelijk zijn er de kleine stapjes vooruit *\o/*
Hier een foto van de kleine baby, en van de twee dames samen
Afbeelding
Afbeelding
Het halster van de foto's heeft ze niet meer om, dat begon veel te strak te zitten, sindsdien staat ze zonder halster

Doelen voor februari:
Lola:
- Terug spieren opbouwen, dmv longeren/rijden
- Terug de lessen oppakken
- Veel knuffelen en poetsen
- geen ongelukken krijgen :D

Heike:
- Aaien uitbreiden naar hoofd/benen
- Zorgen dat ze het borstelen echt snapt
- laten wennen aan het halster, misschien zelfs omdoen
- wandelen als het halster gelukt is

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:49

Amiigo schreef:
Ik doe ook wel mee :P

Naam: Fay
Ras: kwpn
Leeftijd: 4
Doelen voor het eind vh jaar:
- alleen naar buiten kunnen
- punten hebben voor het L2 of L2 gestart zijn
- de rest zie ik wel wat dit jaar ons brengt!

[ [url=m/WmSlO7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maand voorbij, ondertussen 3 wedstrijden, 3 prijzen en 6 winstpunten verder en weer een keer naar buiten geweest.

Doelen februari:
- naar links en rechts laten buigen zonder dat ze meteen afslaat
- meer controle in galop

Fototje in de sneeuw:
Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:08

xLeoniee schreef:
Oeeh ik doe ook mee! Zal aan t einde van de maand mn bericht quoten met achter mn doelen of ik ze heb behaald :j

Naam: Mareja van Steenbergen
Ras: Haflinger (elite, sport)
Leeftijd: 14
Onze doelen deze maand:
- Deze maand ons eerste M1 puntje te halen
- Onderlinge menwedstrijd na 4jaar niet voor de koets te hebben gelopen
- En vooral veel plezier maken en lekker genieten samen!

[ [url=m/wg2bur.jpg]Afbeelding[/url] ]

* Het eerste doel niet gehaald.. Voor mezelf 2 winstpuntwaardige proeven gereden maar daar dacht de jury anders over.. :(
* 2e doel wel gehaald! We hebben zelfs 184 punten gehaald met een B proefje :+
* en het 3e doel doen we eigenlijk altijd wel <3

Doelen voor Februari:
- Toch weer dat eerste M1 puntje :=
- Meer de lang en laag houding trainen..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:20

nog geen enkel doel gehaald tot nu toe
de doelen voor februarie
B starten
veel meer springen
foto met nieuwe deken
Afbeelding

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:25

ElineCath schreef:
Heeee Franka :+

Ik doe ook mee en plaats ook einde van de maand de foto('s)

Naam: Max van de Kollenburg
Ras: nrps
Leeftijd: 6

Doelen:

- Voor zijn 7e verjaardag (7 mei) L2 startgerechtigd te zijn.
- Voor het einde van het jaar M1 startgerechtigd te zijn.
- Voor het einde van het jaar minimaal één keer een officiële springwedstrijd rijden.

Helaas niet dichter bij mijn doelen gekomen deze maand. Ik heb niet mee kunnen doen met selecties door school. De enige wedstrijd die ik deze maand gereden heb, heb ik niet eens de eerste proef uit kunnen rijden. Helaas is het vertrouwen ook weer enorm kapot gegaan..

Doelen voor Februari:

- Weer (alleen) kunnen opstappen en wegrijden
- Werken aan het wijken
- Rondje door de nieuwe buitenbak maken

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:29

@ElineCath Das kl*te.. Mag ik vragen wat er gebeurd is? :(:)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:31

Ik heb je een pb'tje gestuurd!

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:39

Ik meld me nu tussendoor ook nog even hihi :=
Binnen 2 weken mag ik me trotse eigenaar noemen van een superleuke shetlander !
Even een klein paspoortje :D
Naam: in haar paspoort heet ze Floortje maar wij noemen haar Bella <3
Leeftijd: nu nog 6 maar alweer bijna 7! *\%/*
Geslacht: een superhotte merrie :#
Ras: het beste ras ooit dus je kan het al wel raden denk ik want ze is een echte shetlander! O:)
Schofthoogte: ze is 90 cm groot :))
Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen dus kan iemand me hiermee helpen? Ik heb maar een beetje gefrutseld dus weet niet of jullie hem kunnen zien %)
Ik heb maar gewoon de advertentie link erin gefrutseld Y;(
http://www.bokt.nl/markt/ad/321327/supe ... p-verkocht Jaja dit is haar dan hoor! Vinden jullie haar niet leuk? :):)

Oké ik ga nu wel een lijstje maken van mijn doelen voordat ik weer een heel verhaal bij elkaar ga kakelen 8)7
Mijn doelen voor komend jaar :list: :
- natuurlijk eerst lekker kennis met d'r maken en een beginnetje maken aan grondwerk :j
- vrijheidsdressuur! :))
- heeeeel veel foto's maken en misschien een fotoshoot? *-:)
- lekker veel wandelen, mennen, ritjes maken met mijn neefje en nichtje erop en lekker dollen *\%/*
- een goede band opbouwen :+:
- heel veel leuke dingen doen, plezier maken en fun beleven! :+

Ik hoop hier welkom te zijn := zodra ze er is krijgen jullie natuurlijk gelijk foto's van haar ! *-:) :o? /3