Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 11:42

miekel92 schreef:
Leuk weer Gerbrich!
Jammer dat Serena het wandelen niet zo leuk vind, maar het is wel heel positief dat zij graag wil werken:)

Ach dat neem ik dan maar voor lief, je kunt niet alles leuk vinden natuurlijk :D ik ben allang blij dat ze zo fanatiek mee doet met het 'echte' werk en nu Smokey het wandelen wél leuk vindt heb ik natuurlijk niks te klagen.

Ik zal vandaag met Rav aan zijn vetjes werken :Y)

Younique

Re: Volgtopic: Serena wordt beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:03

Hey! haha leuke foto's! wat staat Sam weer lekker fabulous de andere kant op te kijken hahah

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 20:22

Hierbij de foto's van de tweede keer lange lijnen. Mijn zus en de nieuwe verzorgster hielpen mij dus het ging allemaal niet heel soepel, omdat mijn zus echt een paardenleek is en het verzorgstertje nog veel moet leren en ook geen ervaring heeft met mennen, maar dat maakt niet uit. Lol hebben we in ieder geval gehad! Dit was de eerste keer met kaptoom en ik ben erg blij met dat ding!

Waar ik zelf nog aan moet werken is het gebruik van de zweep als stuurmiddel, ik was nu maar wat aan het klooien met leidsels en zweep tegelijk :') Wat Serena betreft, die pakt het heel goed op. Ik wil nog wat werken aan een actiever tempo en dat ze zelfstandig voorwaarts blijft lopen zonder iemand ernaast.

De eerstvolgende keer zal ik weer een filmpje plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deleted_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:27

Ahw, ik ben echt verliefd op ide pony!
Wel elke keer foto's he?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:04

Ik doe mijn best :D alleen erg lastig als je alleen bent, de leidsels vasthouden, de zweep, en een camera, hahaha.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 21:05

Zijn er hier nog mensen met leuke ideeën? Mijn hengstje is hier vrijdag alweer 2 weken en ik heb nog steeds geen naam bedacht :o. Hij heet officieel Teddy, maar dat vind ik echt niks. Ik wilde iets dat met Serena matched en toen bedacht iemand Williams. Williams als roepnaam vind ik ook niet leuk, dus zoek ik een leuke roepnaam. Iemand een leuk idee? Will of Willie vind ik te suf, haha.. (lastig ben ik he :+)

Younique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:59

smigel :)F _/-\o_

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:01

gerbrichs schreef:
smigel :)F _/-\o_

Doei Gerbrich _O- :wave:

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:08

Liam zit in Williams :D
Maar dat past niet zo bij Serena, vind Williams ook niet bij Serena passen overigens. :o :+
Dus misschien vind jij Liam er wel bij passen. Of wil je echt 3 lettergrepen?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:19

Ik vind Williams ook eigenlijk een stomme naam, maar dat komt van Serena Williams en dat vond ik nog wel geinig. Ik had gehoopt op een geniale roepnaam maar dat lijkt enigszins onmogelijk :+ Liam was ook mijn ingeving, maar dat doet me denken aan One Direction.

3 lettergrepen hoeft niet :) tis al lastig genoeg zo, hahaha

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:21

Haha en je wilt geen naam die je doet denken aan 1D dus? :P
Kyano/Keano dan? :))

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:24

Ik wil een naam die me nergens aan doet denken behalve aan hem :+ super lastig dus. Ik had Smokey, maar ik ken al een pony die zo heet + eindigend op ie of y vind ik niet stoer.

Keano vind ik best leuk, maar voelt zo random bij Serena. Of zit er iets achter? :) bedankt voor het meedenken trouwens!

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:47

Keano is baaaas! Doen! Moet het persé met Serena te maken hebben?

http://en.wikipedia.org/wiki/Serena_(Roman)

''Serena was a noblewoman of the late Western Roman Empire. In 384, Theodosius arranged her marriage to a rising military officer, Stilicho.[1] Stilicho's marriage to Serena ensured his loyalty to the House of Theodosius in the years ahead.'' (Bron: Wikipedia)

Stilicho it is. :') Roepnaam: Stitch. Adorable. <3

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:50

Drogon schreef:
Keano is baaaas! Doen! Moet het persé met Serena te maken hebben?

http://en.wikipedia.org/wiki/Serena_(Roman)

''Serena was a noblewoman of the late Western Roman Empire. In 384, Theodosius arranged her marriage to a rising military officer, Stilicho.[1] Stilicho's marriage to Serena ensured his loyalty to the House of Theodosius in the years ahead.'' (Bron: Wikipedia)

Stilicho it is. :') Roepnaam: Stitch. Adorable. <3

Stitch is leuk <3

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:05

Afgelopen maandag en woensdag heeft mijn verzorgstertje Serena gedaan, vandaag was ik weer aan de beurt :D
Ik heb het tuig weer om gehad en gelangelijnd, voor het eerst alleen, zonder dat er iemand naast liep. Wat doet ze het ge-wel-dig! Ondanks dat ze het wel nog lastig vindt (dat merk ik aan slingeren, af en toe toch naar mij toe draaien) merkte ik wel duidelijk verbetering in het halfuurtje dat ik met haar bezig was! En omdat het zonnetje zo lekker scheen, besloten om heerlijk door het bos uit te stappen --> 1e keer buiten gelangelijnd dus :D
van in het bos heb ik foto's en filmpjes gemaakt, die ga ik nu uploaden.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:33

Ziet er leuk uit :)
Ik wil ook wel een bos zo dichtbij hahah!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:20

Super leuk !

Mooi tuigje, zou mijn shet ook wel staan :Y)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 18:46

Ja echt fijn hoor, een bos om de hoek :D maak er dan ook regelmatig gebruik van, zolang dat nog kan.

Nou Hielke, ik hoop dat je dan een flinke spaarpot hebt, want dit tuig is niet goedkoop :+

Ik heb me maar net in kunnen houden vandaag niet direct weer te gaan lange lijnen, het was zo leuk gister :D. Maar dat zou wat teveel van het goede worden. In plaats daarvan heb ik mijn tuig maar eens goed ingevet :p

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:07

Ssssssstappen.. Ssssssstappen. Ssstappen! STAPPEN! :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:44

Niet pesten Isa!

Vandaag ben ik weer met Serena te langelijnen geweest. Ik had een kruis in de bak gemaakt met tonnen, zodat ik daar omheen kon slalommen e.d. om het sturen te oefenen. Dit ging eigenlijk hartstikke goed! Ze reageert fantastisch op de kaptoom, daar ben ik echt heel blij mee.
Vervolgens ben ik maar weer het bos in gegaan, nog even lekker genieten. Daar ging het helaas even wat minder vanwege een man met een hond. Serena vindt honden heel interessant dus die wilde er lekker vlot achter aan, ik wilde de andere kant op... :')
In het bos naast ons land is ook een parcours die gebruikt wordt bij de jaarlijkse marathon, daar heb ik weer wat stuuroefeningetjes gedaan. Het gaat de goede kant op, ze leert veel sneller dan verwacht (hoewel...)!

Maandag en woensdag is mijn verzorgster geweest, zondag gaan we samen grondwerken. Dus Serena heeft het deze week druk zat gehad!

Stitch daarentegen, haha. Die heeft de hele week nog niks gedaan. Morgen pak ik hem weer even, ik moet nog even nadenken over wat ik ga doen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:15

Vandaag heb ik dus Stitch gepakt, zoals ik gister al zei. Ik heb eerst wat grondwerkoefeningetjes van hem gevraagd. De dingen waarvan ik had verwacht dat het wel wat tijd zou kosten (halthouden zonder mij voorbij te lopen, naar achteren stappen) gingen bijna foutloos, terwijl het halthouden terwijl ik naast zijn middehand stond helemaal niet lekker ging. Hij bleef tijden naar mij toe draaien. Dus daar moet nog wat meer aan gewerkt worden en anders eens een lesje meepakken met hem.
Daarnaast moet ie ook leren dat ie uit mijn ruimte moet blijven, hij dringt zich af en toe flink op en dat i.c.m. zijn neiging om snel te gaan steigeren, is niet fijn.

Na een kwartiertje heb ik dit afgerond (toen hij eindelijk stil bleef staan!) en heb ik een dubbelsprongetje gebouwd, toen heeft hij samen met een andere pony nog even vrij gesprongen. Toen was de energie er wel uit, haha! Daarna met z'n vieren nog lekker uitgestapt door het bos, brokjes en een borstel erover en het land weer op. Die heeft dus ook flink zijn best gedaan :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:04

Wie is Stitch?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 22:23

Dat is de naam van mijn nieuwe pony ;)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:27

Ik volg een beetje laat, maar leuk! Zo leuk altijd op de kar :))