ponysade schreef:Dankje voor jullie hulp ik ben al een stuk verder gekomen ik zal alles aan mijn vader laten zien
Fijn om te lezen dat je de reacties zo goed oppakt. Hopelijk kun je er wat mee.
Als je, je pony gewoon recreatief wil gebruiken, dan hoeft hij echt niet dagelijks bereden of getraind te worden hoor. Die paar dagen dat jij er niet bent zal hij echt niet erg vinden. De meeste paarden en pony's kunnen echt genieten van een dagje vrij. Als jouw vader er dan ook nog is om een oogje in het zeil te houden dan heb je niks om je druk over te maken.
Heb je al enig idee wat je met je pony wil gaan doen trouwens? Is daar een manege waar je bijvoorbeeld eens heen kan voor les? Of is er een mooi gebied waar je kan buitenrijden? Ken je nog andere ruiters die in de buurt wonen waar je eventueel mee samen kunt rijden? Misschien vind je het wel net zo leuk om gewoon lekker alleen bezig te zijn met je pony, maar je zou eens kunnen nadenken over wat je allemaal wil en kan gaan doen als het eenmaal zover is.
Je zegt dat je geen voorkeur hebt voor een bepaald ras, maar afhankelijk van je plannen kun je ook wat specifieker op zoek gaan naar een pony. Zoek je een brave pony, of zoek je wat meer uitdaging? Wil je uiteindelijk ook dressuur- en/of springgericht rijden, of zoek je meer een "huis-, tuin- en keukenpony"? Als je dit voor jezelf een beetje duidelijk kan maken, dan zal het zoeken naar een pony ook makkelijker worden. Er zijn namelijk zóveel pony's te koop dat je beter eerst kan kijken naar wat bij jou pas. Anders zie je straks door de bomen het bos niet meer. Zo te zien ga je ook nog een stuk groeien, dus ik zou dan toch voor een grotere D- of E-pony gaan zodat je er nog lang van kunt genieten.