Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:47

dyoka schreef:
Lianne86 schreef:
Nee, natuurlijk schiet ik hem niet neer ;) maar ik vind het voor hem bijna vriendelijker om dat te doen dan hem 24/7 op stal op te sluiten. Dan heb ik geen happy paard...

Er onder staat toch ook dat ik mijn paard alleen om die reden niet bij mij in de buurt staat, maar op een goede stal, waar hij wel happy is. Hier zou ik een ongelukkig, vervelend paard hebben :) Daar komt ie buiten :) Dus ik denk niet dat ik geen concessies heb gedaan he? :)

Ja JIJ zou een ongelukkig vervelend paard hebben. Het blijkt dus het voor ieder paard anders is. Je kunt gewoon niet oordelen over perfecte en stabiele omgevingen.

Ja, ik heb het ook alleen OVER MIJN paard gehad.. en ik heb niets gezegd over perfecte en stabiele omgevingen? Dankje voor de geweldige aanval, maar quote dan de goede persoon :')

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:48

Het was meer algemeen bedoeld, dat laatste.

xLeoniee

Re: Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:49

Mijn oudere merrie staat 's nachts in de winter op stal en overdag gewoon op wei.. Mn 4jarige staat 's nachts gewoon buiten omdat ze nog niet zo hoog in training staat.. Ze vind t trouwens ook echt een ramp om binnen te moeten staan, terwijl de ander het heerlijk vindt en de hele dag staat te wachten tot ze weer dr stal in kan... :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:50

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee, ik doelde meer op cassidy die vond dat ik geen recht op spreken heb omdat ik niet een eigen paard heb en mijzelf moet voorzien in alles omdat papsie en mamsie dat doen. Want zij weet hoe het harde leven werkt!!! Want ik heb immers nog nooit wat meegemaakt in mijn leven, en ik weet niet hoe het is om voor een paard te zorgen! Ik mag dus niet oordelen, maar zij doet het net zo hard.

Wat zei zegt is toch ook waar? je hebt geen eigen paard, je hoeft alleen te betalen voor je hoefsmid.
Je werkt nog niet, je hebt toch ook nog geen tegenslagen meegemaakt qua geld . (ik anders ook niet hoor :+ ) dus wat heb je moeten mee maken?

Ik mag alles met mijn pony's wat jij ook met je paard mag, en ik moet er denk ik nog wel meer voor betalen dan jij doet.
Maar waarom mag jij dan wel een mening hebben, want jouw moeder/ouders betaald je stalling.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:50

MarlindeRooz schreef:
Hier heb ik al eens over nagedacht, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk belangrijke keuzes altijd goed overweeg. En ik zou geen abortus plegen, zou ik niet over mijn hart verkrijgen. En hoe het dan verder moet met financiële zaken... dat kan je nooit inschatten. Maar ik zal van familie zeker steun krijgen, en zou ik dat niet krijgen dan kan je in Nederland nog altijd bij de overheid aankloppen.
Maar dat is geheel offtopic.

Is het echt zo offtopic? Jij begon over het feit dat je je zaakjes op orde moet hebben voordat je aan dingen begint. En een weloverwogen keuze als je ineens door de pil zwanger raakt? Dat noem ik geen weloverwogen keuzen, dat overkomt je gewoon. En nu ga je uit van een ondersteunend thuisfront, en een overheid die nog bijspringt. Een kind is wat meer dan alleen een financiele aanslag op je portemonnee.

Het leven valt niet altijd te uit te stippelen. Dingen overkomen je en daar ga je naar handelen. En of dat nu is bij een onverwachtte zwangerschap, of een paard wat nu net niet de hele dag op het land kan het hele jaar door, maakt dan niet uit.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:51

Je mag wel een mening hebben maar Cassidy legt je uit dat wat jij vindt en wilt en ideaal en perfect vindt, voor velen niet haalbaar is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:51

Haha ik dacht al... :p (Voordat er vanalles in mijn mond wordt gelegd zodat ik liever mijn paard doodschiet :') het was bij wijze van spreken, voor mijn paard zou het echt vriendelijker zijn :'))

Ik kan alleen over mijn paard oordelen, ken er ook die er goed tegen kunnen om 24/7 binnen te staan en niets vervelender worden of wat dan ook... Maar nog heeft het niet mijn voorkeur. Je merkt het gewoon... Als mijn paard meer binnenstaat, ben ik langer bezig met hem losrijden. Geen probleem, maar hij is wel stijver dan wanneer hij recht van het land af komt. Verder is het ook zijn happyheidsfactor natuurlijk...

Maar het heeft gewoon heel simpel gevolgen. Zeg niet dat een paard per se 24/7 per dag buiten moet staan maar wat vrije beweging vind ik heel noodzakelijk :) En wat voor een paard "goed is" is verschillend :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:52

Cassidy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hier heb ik al eens over nagedacht, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk belangrijke keuzes altijd goed overweeg. En ik zou geen abortus plegen, zou ik niet over mijn hart verkrijgen. En hoe het dan verder moet met financiële zaken... dat kan je nooit inschatten. Maar ik zal van familie zeker steun krijgen, en zou ik dat niet krijgen dan kan je in Nederland nog altijd bij de overheid aankloppen.
Maar dat is geheel offtopic.

Is het echt zo offtopic? Jij begon over het feit dat je je zaakjes op orde moet hebben voordat je aan dingen begint. En een weloverwogen keuze als je ineens door de pil zwanger raakt? Dat noem ik geen weloverwogen keuzen, dat overkomt je gewoon. En nu ga je uit van een ondersteunend thuisfront, en een overheid die nog bijspringt. Een kind is wat meer dan alleen een financiele aanslag op je portemonnee.

Het leven valt niet altijd te uit te stippelen. Dingen overkomen je en daar ga je naar handelen. En of dat nu is bij een onverwachtte zwangerschap, of een paard wat nu net niet de hele dag op het land kan het hele jaar door, maakt dan niet uit.

Ja natuurlijk overkomt het leven je, niks weet je zeker. Maar toch zou ik als werkeloze oid geen paard aanschaffen, of als ik student was.

Edit:
Mijn ideaal is een paard aan (een koop)huis. Of ergens 24/7 op land. Kan ik dit bij aankoop niet garanderen dan koop ik geen paard.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-01-14 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:52

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

Wat zei zegt is toch ook waar? je hebt geen eigen paard, je hoeft alleen te betalen voor je hoefsmid.
Je werkt nog niet, je hebt toch ook nog geen tegenslagen meegemaakt qua geld . (ik anders ook niet hoor :+ ) dus wat heb je moeten mee maken?

Ik mag alles met mijn pony's wat jij ook met je paard mag, en ik moet er denk ik nog wel meer voor betalen dan jij doet.
Maar waarom mag jij dan wel een mening hebben, want jouw moeder/ouders betaald je stalling.

omdat ik niet doe alsof ik alles weet.

fourseasons

Marlinderooz, ga je nog reageren op mijn argument om alle paarden maar los te laten? Als het hier toch over 'basisbehoefte' gaat.

Over dat verharden, wie betaalt dat voor mij? :D
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 01-01-14 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

huppelz

Persoonlijk denk ik dat iedereen elke dag wel weer bij leert.
Zelf kan ik me wel vinden in gevalletjes: ik wil uit de wei.

Onze Fries wil ook perse uit de wei als ze ziet dat de pony uit de wei gaat om naar les te gaan. En nee ze blijft dan niet in haar eentje over.
Ze vindt het fijn om wat te doen te hebben en ze geniet enorm van de buitenritten bijv..
Over inloopstal gesproken: onze buren hebben dat. Ik sta ervan te kijken hoe vaak ze in verhouding in de stal staan en niet op het land ervoor lopen.

Onze pony moet ik soms overhalen uit zijn stal te komen. Het paddock vindt hij niet veel aan (ter grootte van een rijbak dus ruimte zat), maar zodra hij weet dat we naar de wei gaan loopt hij een pasje vlotter.
Onze Fries heeft altijd zin om naar buiten te gaan maar wil, zodra het weer verandert, rond een uurtje of 17.00 uur perse naar binnen.
In de zomer staat ze ook het liefst een tijd binnen vanwege de vliegen en ze is wat eczeem gevoelig.

De stal hoeft niet perse een soort gevangenis te zijn denk ik. Een bench hoeft ook niet perse een gevangenis te zijn.

Elk paard is uniek, ook in gedrag dus ik vind een stelling als: ' elk paard is het gelukkigst buiten 24/7' nogal een zware over het algemeen.

xSogno

Cassidy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hoe bedoel je? deze snap ik niet?

Ik deel de mening van mijn ouders, dat je eerst een back-up moet hebben en een stabiele omgeving voordat je aan iets begint wat veel verantwoordelijkheid met zich mee brengt. (het zij een kind, hond of een paard)

Denk er nog maar een keer over na. Heeft wat mee diepgang en ook met andere dingen te maken dan nu alleen de paarden.

De vraag aan jou: als je overwachts zwanger zou raken (en nee, geen verkrachting oid) en je hebt je dingen niet op orde, geen stabiele omgeving, geen financiele pot voor noodgevallen, zou je abortus laten plegen? Zou jij je laten dwingen door je omgeving om een keuze te maken waar jij niet helemaal achter staat?

Waarom doe je zo neerbuigend en begin je over een totaal irrelevant onderwerp. Meisje heeft gewoon recht op een mening, ook als ze geen eigen paard heeft. Dat heeft niet per se met 'het echte leven' zoals jij dat noemt te maken. Weet jij veel wat ze allemaal doet? Als ze die pony's al 6 jaar lang verzorgd, alles betaalt, studeert en achter de kassa zit bij de AH is ook redelijk het echte leven hoor.
Ik vond ook dat een paard minstens een dagdeel buiten hoort met vriendjes, uitzonderingen daargelaten.
Ik studeer nu, woon in de randstad met moeilijke bodem, werk, eigen huis, vriendq. En guess what? Denk er nog precies hetzelfde over.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 01-01-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:53

naomi_g1998 schreef:
Marlinderooz, ga je nog reageren op mijn argument om alle paarden maar los te laten? Als het hier toch over 'basisbehoefte' gaat.

Nee dat is ronduit onmogelijk, weidegang in tegendeel niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:54

Wat heeft een abortus met een paard dat buiten loopt te maken? (Even heel simpel gezegd, want ik zou gewoon abortus plegen dan... maar stel dat ik dat niet zou doen, dan moet mijn paard goedkoper staan, komt ie op een weitje bij een boer te staan :') dus nog meer buiten....)

En nu niet doorgaan over abortus en al dat gezeik ;) dingen kunnen altijd gebeuren, maar als je iets hebt, moet je er voor zorgen en/of anders wegdoen. En ervoor zorgen is in mijn ogen zorgen dat het beest gelukkig is!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:55

Esmeej333 schreef:
Waarom doe je zo neerbuigend en begin je over een totaal irrelevant onderwerp. Meisje heeft gewoon recht op een mening, ook als ze geen eigen paard heeft. Dat heeft niet per se met 'het echte leven' zoals jij dat noemt te maken. Weet jij veel wat ze allemaal doet? Als ze die pony's al 6 jaar lang verzorgd, alles betaalt, studeert en achter de kassa zit bij de AH is ook redelijk het echte leven hoor.
Ik vond ook dat een paard minstens een dagdeel buiten hoort met vriendjes, uitzonderingen daargelaten.
Ik studeer nu, woon in de randstad met moeilijke bodem, werk, eigen huis, vriendq. En guess what? Denk er nog precies hetzelfde over.

Je mag die mening ook wel hebben, maar niet verwachten dat wij die ook delen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:55

Esmeej333 schreef:
Cassidy schreef:
Denk er nog maar een keer over na. Heeft wat mee diepgang en ook met andere dingen te maken dan nu alleen de paarden.

De vraag aan jou: als je overwachts zwanger zou raken (en nee, geen verkrachting oid) en je hebt je dingen niet op orde, geen stabiele omgeving, geen financiele pot voor noodgevallen, zou je abortus laten plegen? Zou jij je laten dwingen door je omgeving om een keuze te maken waar jij niet helemaal achter staat?

Ik studeer nu, woon in de randstad met moeilijke bodem, werk, eigen huis, vriend, werk. En guess what? Denk er nog precies hetzelfde over.

Ik doe een hartstikke zware opleiding, op het volwassene onderwijs, ik werk zoveel als ik kan. Dagen van 7:30 tot 18:30 en dan zit ik niet stil. Daarbij heb ik 2 verzorgpony's en een leasepony, waar mijn zusje op rijd en die ik begeleid. En ik heb ook het nodige meegemaakt in mijn leven hoor.

Maar voor de rest ben ik wereldvreemd hoor.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:56

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Wat is onmogelijk? Paarden horen van nature in het wild los te lopen hoor. Is hartstikke zielig om ze binnen een hek te houden, er op te rijden, ze een halster om te doen etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:56

dyoka schreef:
Esmeej333 schreef:

Je mag die mening ook wel hebben, maar niet verwachten dat wij die ook delen.

Dat verwacht ik ook niet, maar IK snap PERSOONLIJK niet hoe je je goed kan voelen bij een paard op stal. Omdat IK me er schuldig bij zou voelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:57

naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat is onmogelijk? Paarden horen van nature in het wild los te lopen hoor. Is hartstikke zielig om ze binnen een hek te houden, er op te rijden, ze een halster om te doen etc.

Ik ga hier niet eens meer op in, lekker blijven sarren jôh.

Natuurlijk zie ik het liefst paarden in het wild, maar dat is onmogelijk, dat kan je dus ook niet eisen.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:57

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Nee hoor, want alles kan toch.
Net zoals wij even een weide moeten toveren.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:58

Die kinderachtige opmerken zijn niet nodig toch?
Laatst bijgewerkt door dyoka op 01-01-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Er word hier op een hele vervelende manier modder gegooid naar elkaar en zaken bijgehaald die er helemaal niet toe doen.

Maar er zit nog steeds een heel groot verschil van 24/7 buiten en zeker tot bijna 24/7 op stal.
Er bestaat ook nog zoiets als een een middenweg :)*

MarlindeRooz

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee hoor, want alles kan toch.
Net zoals wij even een weide moeten toveren.

Dus álle paarden bij jou in de buurt staan de hele dag op stal?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

MarlindeRooz schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ik ga hier niet eens meer op in, lekker blijven sarren jôh.

Natuurlijk zie ik het liefst paarden in het wild, maar dat is onmogelijk, dat kan je dus ook niet eisen.

Ik eis niks, dat ten eerste. Jij bent hier degene die zeikt over stallen dus dan kan ik ook zeiken over weides. Bovendien is het ook niet onmogelijk want vroeger was het ook zo. Alleen moeten wij mensen ons pleziertje hebben en dus houden wij paarden. Super zielig toch?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

Nee maar ik ga mijn paard ook niet bij een ander in de wei zetten.