hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:24

Oef, heeeeeeeel vaak gevallen....

Raarste val: Met pony over de kop geslagen, over een heuveltje gerold (met hem bovenop me) en toen hij op probeerde te staan is hij in mijn gezicht gaan staan... Oftewel een schedelbreuk, maar gelukkig niks ernstigs... Zowel ik als pony zijn er goed vanaf gekomen!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:14

Umm... Tja, dat is een goede vraag.... Héél vaak.
Rare val: Paard op de manege draaide heel vaak snel om en ik "viel", en toen kwam ik altijd op mijn voeten terecht.
Echte pijnlijke vallen: Een keer tegen de bakrand, op mijn stuitje en op m'n arm. Met gevolg een gebroken arm :+ Achja nu kan ik er wel om lachen
Laatste val was gisteren (vrijdag) Het stormde nogal en pony ging er vandoor. Ik bleef bijna zitten maar door de laatste bok viel ik. Maar ik kwam wel netjes en pijnloos op mijn billen terecht :+

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:17

ArGieVai schreef:
Oef, heeeeeeeel vaak gevallen....

Raarste val: Met pony over de kop geslagen, over een heuveltje gerold (met hem bovenop me) en toen hij op probeerde te staan is hij in mijn gezicht gaan staan... Oftewel een schedelbreuk, maar gelukkig niks ernstigs... Zowel ik als pony zijn er goed vanaf gekomen!

Neeeuuuh..... Schedelbreuk is niks ernstigs.... :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:21

8 of 9 keer denk ik.
De ergste was samen met een paard, 2,5 jaar geleden. Nog steeds wel eens last van. Paard kwam op m'n been terecht toen
hij ervandoor ging en uitgleed. Heel veel pijn gehad, pas na 1,5 jaar diagnose ofzo. Na operatie intensieve fisiotraining kan ik bijna alles weer :D.

Ben d'r ook wel eens afgebokt en maakte een salto, dat was wel de raarste.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:46

Ik ben maar 1 keer gevallen :D de pony stopte in galop opeens en hij bokte, en toen ben ik door het hek heen gevallen :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:51

Ik heb geen idee hoe vaak ik ben gevallen maar mijn raarste val was toch wel die toen ik op een heel groot paard in het bos reed en hij maakte een soort gekke schuine bocht waarin die bokte, ik er met een salto af ging en met beide benen op de grond landde met de teugels in m'n hand. Erg vond ik het iniedergeval niet en volgendsmij zag het er ook nog best leuk uit :D

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:58

Ik denk dat ik ongeveer 5x ben gevallen
Mijn gekste val: ik zat achterstevoren op mijn vzp en toen begon ze opeens snel te stappen (had de teugels niet vast) en toen lag ik opeens in de modder :+
Mijn pijnlijkste: vanuit de hoek week de pony waar ik op reed af en toen ben ik op mijn rug gevallen toen erweer op geklommen en pony rende weer weg, hieng ik eronder en heb ik mezelf laten vallen gevolg van deze 2 vallen achter elkaar: rugblessure en dus een half jaar niet paardrijden |(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:04

Ik ben zo'n vijftien keer gevallen. Van de meeste paarden maar één keer maar toch het meeste van m'n leasepony van de manege. Dat was echt een draak en heb de grond op die twee jaar tijd dan ook héel vaak van dichtbij mogen zien :+

Heb niet echt een raarste val... Wel een pijnlijkste, van m'n vorige pony. Hij schrok, ging ervandoor, recht op de omheining af (zo'n ijzeren buizen met wat roest erop) en maakte vlak daarvoor een giga stop en een draai van 180°... Ik eraf, tegen de omheining met m'n onderrug vol op zo'n buis. M'n onderrug lag open en nu enkele jaren later zijn de zenuwen daar nog niet wat ze moeten zijn. Rug is ook ruim een jaar compleet gevoelloos geweest :=

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:39

Joycebunny schreef:
Ik ben zo'n vijftien keer gevallen. Van de meeste paarden maar één keer maar toch het meeste van m'n leasepony van de manege. Dat was echt een draak en heb de grond op die twee jaar tijd dan ook héel vaak van dichtbij mogen zien :+

Heb niet echt een raarste val... Wel een pijnlijkste, van m'n vorige pony. Hij schrok, ging ervandoor, recht op de omheining af (zo'n ijzeren buizen met wat roest erop) en maakte vlak daarvoor een giga stop en een draai van 180°... Ik eraf, tegen de omheining met m'n onderrug vol op zo'n buis. M'n onderrug lag open en nu enkele jaren later zijn de zenuwen daar nog niet wat ze moeten zijn. Rug is ook ruim een jaar compleet gevoelloos geweest :=

Dus je kon kriebelen over je rug wat je wilde maar je had het niet door? Vreeeemd

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:43

Vaak (shetlander ) en manege pony met pony en al door de balken lagen op de grond allebij gelukkig goed afgelopen is helaas gefilmd :(

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:45

joycelba schreef:
Vaak (shetlander ) en manege pony met pony en al door de balken lagen op de grond allebij gelukkig goed afgelopen is helaas gefilmd :(

Leestekens? Vind dit net n puzzel. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:46

hoe ik er gekomen ben of heelhuids van onder gekomen was weet ik niet meer (5 jaar geleden) maar ik ben ooit onder mijn pony, met de 4 benen rond mij beland

voor de rest 'standaardvallen'

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:50

DeEenhoorn schreef:
Joycebunny schreef:

Dus je kon kriebelen over je rug wat je wilde maar je had het niet door? Vreeeemd

Inderdaad :j voelde over een heel groot deel van m'n onderrug niets meer!

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:00

Zou niet weten hoe vaak ik ben gevallen :+ vooral van mijn shetlandertje vroeger. /3
Maar ben 2 jaar geleden voor het laatst gevallen van een shetje bij mij op stal. Ik was het shetje en haar baasje les aan het geven. Maar pony was erg vervelend waardoor het baasje bang werd. Ben er toen zelf opgestapt (grote shet en ik ben klein en niet zwaar :+ ) en reed de pony een aantal rondjes door de bak. Galoppeer ik een rondje, pony bokt, en ik vlieg met zadel en al in de bocht van haar af. :D
We hebben er zo hard om gelachen met zijn alle :')
Ik snap nog steeds niet hoe ik er met zadel en al af heb kunnen vallen. Check de singel altijd 1x voor het rijden en na het eerste rondje :j

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:00

vroeger struikelde de manege pony waar ik toen op reed een keer en ik gleed over zijn nek, net als een over een glijbaan, naar beneden en maakte een kop rol toen ik op de grond kwam :') moest wel lachen toen.
En iemand uit mijn les een keer. Haar paard stopte opeens en zij maakte een salto en kwam toen met haar voeten op de grond terecht, keurig naast haar paard. Leek net een circus act :')

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:06

Mijn raarste val... Op wedstrijd! Inrijden, 1e sprongetje. Zo over hem heen! :p voor het 'echie' 4 weigeringen en een landing op de hals. Nouja veiligheid gaat voor dus besloten niet meer mee te doen!
Voor de rest mijn 1e sprong ook voor Flappie OHZ, 1e ging goed ! 2e op zijn hals en er heel charmant afglijden :D
Springen is niet echt mijn sterkste kant haha :p
:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:07

ben eens 'onozel' gevallen maar mij wel serieus pijn gedaan (het is nu van september geleden en geloof mij mijn schouder weet er nog van en dokter vind/vond niks)
we waren spelletjes aan het doen (ik met mijn 4 jarige en weilandgenoot met haar 5jarige) en we hadden een bekertje water vast
nu komt er water op mijn paard, begint die van schrik te steigeren, te bokken,... en ik ben dus gewoon de grond opgegaan
ik had ook nog een hersenschudding & mijn nicht (die naast ons staat) is mij uiteindelijk komen halen, heeft mij bij haar op een bankje gelegt & mijn ouders gebelt
zowel ik al mijn pony (die opgevangen werd door weilandgenoot en haar zusje) waren serieus geschrokken, net als de 2 meiden die mij hadden zien vallen

Chapeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:44

mijn raarste val is van vanmiddag. Ik rij vanaf dat ik net acht was, in totaal 6x gevallen ofzo. Ik las gister dit topic en al 2,5 jaar niet gevallen. Ging ik vandaag met m'n boscrosser het bos weer in en net daarbuiten ligt een pad met een sloot er naast. Hij was de hele tijd al aan het klieren en ook toen. Rent hij zo achteruit de sloot in! Hij kon er wel zelf uitklimmen en loopt verder gelukkig prima . Maar van hem was ik nog nooit gevallen, en ik was ook nooit in een slot gevallen of buiten het terrein. Ook weer meegemaakt :D

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:50

Mijn pijnlijkste val is toch wel geweest dat de pony waar ik op reed, ontzettend schrok. Ze begon vreselijk te bokken en te springen. Het duurde niet heel lang of ik vloog er met een sierlijke boog vanaf. Helaas kwam ik niet zo sierlijk op de grond. Ik belandde recht op m'n hoofd, en ik had niet verder door moeten buigen of ik had m'n nek gebroken. Hij was wel bijna gekneusd en ik had ook net geen hersenschudding. Toen ik de grond raakte kraakte er ook van alles in m'n nek, doodeng.

De meest domme rare val ooit van mij is echt erg. Ik had les op een hele lieve pony, doet nooit een stap verkeerd. Hele les ging prima, echt superlesje gehad toen. Maar het had overigens wel geregend, dus het zadel was spiegelglad. Ik doe mijn beugels uit om af te stappen, buig voorover...En toen begon mijn pony zich even lekker uit te schudden.Ja hoor, daar ging ik. Ik gleed zo van haar rug af, en ook nog eens aan de rechterkant. Ik kon dus niet zeggen dat ik afstapte. M'n instructice was ontzettend hard aan het lachen, maar ik baalde ontzettend want de staleigenaar keer ook!. Naderhand kan ik er wel om lachen XD

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:53

Heel vaak :(
de ergste was dat ik in m'n beugel bleef hangen...

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:54

Ik ben een keer binnen een kwartier twee keer, op dezelfde plek en op dezelfde manier van het paard afgegooid... Was erg bijzonder! En mega dom, haha, wie overkomt dat nou?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:59

Heel vaak!!

Met me pony over de kop geslagen bij een SGW training en is hij boven op me gevallen! Ben toen met de heli naar het ziekenhuis gevlogen.. Ik weet er gelukkig zelf niets meer vanaf en me pony heeft er gelukkig ook niets aan overgehouden! Ik heb het hele ziekenhuis ongeveer gezien en overal doorheen gescand uiteindelijk had ik een gebroken sleutelbeen en me hele lichaam was gekneust ik kon echt niet meer staan en liggen van de pijn!

melk123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:02

Ik ben een beetje te vaak gevallen, altijd gewoon stommiteiten zoals domweg verkeerde been aanleggen enzo waardoor het paard de andere kant op ging dan dat ik in gedachte had, ik weet het niet slim #) en mijn raarste is dat ik erop zat zonder zadel en we een filmpje maakte (stilstaant), ze trok met der mond aan me schoen en toen gleed ik er zo af, :'), helaas heb ik dat filmpje niet meer

Nemmety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:15

mijn raarste val was dat ik over de nek van mn lievelingspaard viel en daarna op de grond een soort koprol maakte en weer op mn voeten te recht kwam. haha Nemmety stond me hartstikke hard uit te hinikken. was eigenlijk ook heel grappig :)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:18

Best vaak gevallen haha,
Pijnlijkste val: Ik had toen nog net mijn verzorgpony, en die valt aan naar andere paarden (alleen dat wist ik toen nog niet..). Dus toen viel ze aan, ik kon haar net wegtrekken.. Resultaat? Ik gevallen tegen de bakrand en sleutelbeen gebroken :(
Raarste val: Is eigenlijk niet echt een val, ben wel uit het zadel geworpen haha
1. Op ponykamp gingen we springen, en paardje van daar (1.73) had teveel biks gehad :Y) Dus die begint te bokken.. Ik vlieg zo op zn nek, zat gewoon recht op, maar dan op zijn nek haha. T is maar dat hij zijn hoofd omhoog hield, anders was ik echt gevallen!