paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:39

manon_goldy schreef:
othelloster schreef:
hier is het nu droog,
zal zometeen wel weer beginnen..

!

Nou...iets minder mag ook hoor. ;) Hoeveel mensen hebben hun paard wel niet 24/7 buiten staan zonder dek en vinden bibberen de normaalste zaak van de wereld????? (ik geloof dat ik nu mensen boos maak :+ )

manon_goldy

BrammetJee schreef:
NienkeV1994 schreef:
De vos is Sunny en de bruine is Othello

An nog is die anders hoor maar zal wel aan mij liggen

Paarden verkleuren :j

Anoniem

Mika ik ken dat soort stallingen wel...helaas wel...

Te veel, veel te veel mensen met een paard die er geen verstand van hebben, soms komen voor een hobbel ritje en alles aan de boer overlaten, want die weet het...die mannen zijn ook erg overredend hierin, geen spelt tussen te krijgen..de mensen vinden her dan wel gauw goed.

Komt er een muts die het anders wil, dan krijg je dus deze norse reakties, take it or leave en weggaan is het beste.

Ook gestaan bij een dure pension alle luxe die je kon denken, maar verzorging :n , de mensen daar vonden rijden het belangrijkste en voerden ipv genoeg goed hooi, veel sportvoer.

Maar mijn paard had hooi nodig ipv sport brok en sport muesli en kreeg het ook niet en zelf hooi kopen en basisbrok mocht niet...

Een andere boeren stal, voerde graszaadhooi, muf en stoffig...zelf mooi hooi kopen? Vergeet het maar. Moest het oplossen met brok...en wat nou mager? Moet je niet zo veel rijden en flink brok gaan voeren.

Dus smaak ze wel....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-13 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Ik snap niet dat er niet allang wat gebeurd is... Je kan toch gewoon een deken opgooien? Of je stalhouder nou zeurt of niet?

Mijn paard staat met een graaskorf, vind mijn stalhouder ook niets, maar het is mijn paard. Ookal wil ik er een complete kermis aanhangen, het is mijn paard... Soms heeft ze ook een deken op als de stalhouder het nog niet nodig vindt. Dan hoor ik het aan, dat de paaredn geen dekens nodig hebben nog, maar dan sjok ik daarna gewoon met een deken over het erf om hem om te doen. Het is mijn paard, mijn verantwoordelijkheid, en als ik vind dat ze een deken aan moet, dan doe ik hem gewoon aan...

Ik hoop voor je dat je snel een andere stalling kan vinden TS, want dit kan echt niet voor dit paard.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:40

kind, stop met klagen.
die boer mag ook best geld in zn eigen leven steken.

je bent nu alleen maar je stalhouder zwart aan het maken, maar ondertussen zit je nog wel op je luie krent niets te doen.
ja een stalling mailen, maar een paard verzorgen is niet de verantwoordelijkheid van de stalhouder maar van jou.

ach als het warm weer is geweest en je krijgt rotweer dan staan de paardjes wel even te bibberen.
als jij in je bikini op de wei ligt en je krijgt opeens een plensbui dan vind je het ook koud.
en daar komt dus het extra voer en verzorging om de hoek kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:42

het paard is dus 17...het kost mij vreselijk veel moeite om daar achter te komen,want echt duidelijk ben je niet.
De foto van twwe maanden geleden is een schraal paard.Te schraal om zonder beschutting en extra voer een beetje redelijk de winter door te komen.
Als je dit vorige winter al hebt meegemaakt loop je nu wel heel erg achter de feiten aan.

Kijk op Bokt markt voor een goede gevoerde winterdeken....je hoeft helemaal geen gloednieuwe te kopen,steek dat geld liever in een goede wormkuur of tandarts bezoek.

Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest en wanneer is hij voor het laatst ontwormd?

Dit paard is vermoedelijk,net als veel oudere paarden,moeilijk dik te houden met een kaal weiland.
Over het algemeen werkt dat alleen bij shetjes....andere rassen,en zeker een KWPN zal je echt goed moeten voeren om ze op gewicht te houden.

Zorg dat je het beter voor elkaar krijgt...paardenhouden moet je doen zoals het hoort,doen wat het paard nodig heeft.Anders moet je geen paarden hebben.

ik heb er een gevonden voor je
http://www.bokt.nl/markt/ad/197869/pago ... waterdicht
Laatst bijgewerkt door geerke op 13-10-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:47

Even rillen is geen enkel probleem, daar wordt een paard warm van. Maar... dat moet geen uren duren. Dan moet je zorgen voor continue aanvoer van ruwvoer, daar wordt ie weer warm van. Eventueel een lichte regendeken voor de extreme regendagen. Hij is waarschijnlijk te schraal doordat ie niet voldoende ruwvoer tot zich kan nemen, of misschien eens checken op wormen of z'n gebit nakijken? Goed mineralenmengsel geven. Normaal gesproken zou een paard wat vetter de winter in moeten en slank het voorjaar in.

Als dit allemaal niet kan, moet je een betere plek zoeken voor je paard.

gohya

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:48

Maar ook al zou ze nú een deken hebben,die kan ze er toch pas op leggen als het paard droog is?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:50

Paard binnen zetten bij een baal hooi en droogwrijven maar. Lukt prima hoor :j.

Maar om een deken op te kunnen leggen heb je wel een deken nodig en volgens mij is dat ook een probleem, want ts heeft geen deken.

eilleen333

Ik leg mijn deken rustig op een nat paard. Ik probeer haar altijd wel droog te krijgen voordat dat deken op gaat, maar soms lukt dat niet. Dan kwam de regen toch eerder dan verwacht, en dan is iets beter dan niets. Maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Kan me voorstellen dat je daar wel problemen mee kan krijgen, dat het gaat broeien ofzo...

Maar ik heb het nu ook over 0 grams regendekens. Een gevoerde deken doe ik eigenlijk niet op een nat paard.

onpaard

Las dat je opzoek bent naar een nieuwe stalling, goed zo. Zo snel mogelijk verplaatsen naar mensen die wel verstand van paarden hebben.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 13-10-13 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:51

gohya schreef:
Maar ook al zou ze nú een deken hebben,die kan ze er toch pas op leggen als het paard droog is?

hoeft niet,als hij ademende is de deken dan gaat het vocht er wel uit.

nog een....als ik kan zoeken dan kan jij dat toch ook TS?
http://www.bokt.nl/markt/ad/197613/wate ... interdeken
en ook nog voor een prima prijs.(ik weet alleen niet hoe groot je paard is)

zap@ :')

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:16

Is het misschien een idee om in de buurt een deken te lenen van iemand? Aangezien vandaag de winkels dicht zijn en nu een deken bestellen voor vandaag ook niets uithaalt? Dan kan je er vandaag nog een opleggen. Wie weet woont er iemand van Bokt bij je in de buurt waar je iets mee kan regelen? :-)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:17

ik geloof geen snars van het hele verhaal eerlijk gezegd, maar wanneer het wel zo is, vind ik dat jij (nou ja, vooral je moeder) veel fouter zijn dan de stalhouder. Je moeder is verantwoordelijk voor de paarden...je zegt dat er een dierenarts komt als het echt ernstig is..als dit paard er zo aan toe is als jij zegt lijkt me dat ernstig genoeg om eens even eea te checken.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je in 1 van je eerste posts al aangeeft dat je geen stalling in de buurt kunt vinden.
En nu aangeeft een stalling op 1 km afstand gemailt te hebben....die stalling heb je in je eerste poging overgeslagen ofzo???

Ook geef je geen antwoord op de vraag waarom de staleigenaar niet wil dat er een deken opkomt, en hoe het komt dat op fotos toch echt paarden met dekens op te zien zijn. Het lijkt me dat, wanneer iemand zegt dat er geen deken op mag de eerste wedervraag is: waarom niet?

En ook zeg je meerdere keren dat je nu gaat beginnen met bijvoeren ongeacht wat de stalhouder zegt, terwijl je in je eerste post al zegt dat je sowieso al bijvoert.

Het hele verhaal klopt van geen kant.

Klopt het wel. Paard inladen en zet hem hier maar neer totdat je iets beters hebt voor die 150 euro krijgt ie hier wel een goede verzorging.
En wat je ook kunt doen is subli seniores priores geven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:26

klarinebult schreef:
Is het misschien een idee om in de buurt een deken te lenen van iemand? Aangezien vandaag de winkels dicht zijn en nu een deken bestellen voor vandaag ook niets uithaalt? Dan kan je er vandaag nog een opleggen. Wie weet woont er iemand van Bokt bij je in de buurt waar je iets mee kan regelen? :-)

van die ene dag zonder deken gaat ie echt niet dood....paard staat al 6 jaar zo :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:34

listiglistje schreef:
klarinebult schreef:

van die ene dag zonder deken gaat ie echt niet dood....paard staat al 6 jaar zo :o

Maar die instelling heeft TS blijkbaar al een hele tijd, anders waren ze nu niet zo laat met 'ingrijpen' en zelfs dat moet nog gebeuren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:43

helemaal met je eens Cayenne....kop in het zand steken, dat schiet niet op!

zal wel een geldkwestie zijn anders had je die paarden toch al lang verhuist :o slechte weides, verzorging en slecht voer/hooi kan echt niet....heb ik het nog niet eens over de rest!

En dan hier op Bokt lopen miepen......doe er dan wat aan, denk ik dan :roll:

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:47

Als het jouw eigen paard is, dan zou ik er toch een deken opdoen. Dat paard is uit alle macht nu zichzelf aan het warmhouden (daarom rilt ze), dat kost zoveel energie dat ze daarom ook mager blijft. Als zij minder energie hoeft te besteden aan het warmhouden, dan zal ze waarschijnlijk ook wat dikker worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:56

listiglistje schreef:
helemaal met je eens Cayenne....kop in het zand steken, dat schiet niet op!

zal wel een geldkwestie zijn anders had je die paarden toch al lang verhuist :o slechte weides, verzorging en slecht voer/hooi kan echt niet....heb ik het nog niet eens over de rest!

En dan hier op Bokt lopen miepen......doe er dan wat aan, denk ik dan :roll:

:j

Als mijn paard zo zou staan zou ik hem nog eerder (tijdelijk) bij mij thuis in de schuur zetten, dit kan echt niet hoor. :=

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:58

Ik maak voor iederren die het onduidelijk even duidelijk!
We hebben hem pas 2 jaar, net nadat we hem overhadden gekocht, heeft hij een ongeluk gekregen en heeft daarbij een wond van 10 cm diep in zijn been opgelopen door een tak!
hij heeft een tijd op de kliniek gestaan en daarna ging het alweer wat beter en moest hij 2 maanden rust op stal.
na 3 weken niks te hebben gegeten waren we het beu,
we hebben hem op de wei gezet en laten herstellen, na dat ongeluk is het echt een moeilijke eter geworden
als hij genoeg heeft gehad eet hij niks meer tot hij weer honger heeft,
En dat is ook een reden waarom hij zo mager is, de tandarts komt deze week voor controle voor zijn tanden,
en we zijn aan het zoeken naar een goede deken die geen waterdoorlaat,
we gaan gewoon een deken opleggen en we zien wel wat de staleigenaar zegt!
is nu voor iederren allemaal een beetje duidelijk?
en we voeren hem iedere dag nu slobber en hooi als we de rest aan het verzorgen zijn,

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:01

Maar waarom zit je dan de staleigenaar zwart te maken, dat hij slechte weides heeft, slecht voer geeft en sommige dieren verwaarloost >;)

Dus het ligt aan jezelf is dan mijn conclusie......

mika11

Maar is je probleem nu de stalhouder of je paard?
De ene keer is het probleem de stalhouder en even later is het je paard zelf wat het probleem veroorzaakt.
Ik denk dat jullie beter hulp kunnen vragen van ervaren paardenmensen die jullie de komende tijd begeleiden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 13-10-13 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Sansevieria

IHN schreef:
ik geloof geen snars van het hele verhaal eerlijk gezegd, maar wanneer het wel zo is, vind ik dat jij (nou ja, vooral je moeder) veel fouter zijn dan de stalhouder. Je moeder is verantwoordelijk voor de paarden...je zegt dat er een dierenarts komt als het echt ernstig is..als dit paard er zo aan toe is als jij zegt lijkt me dat ernstig genoeg om eens even eea te checken.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je in 1 van je eerste posts al aangeeft dat je geen stalling in de buurt kunt vinden.
En nu aangeeft een stalling op 1 km afstand gemailt te hebben....die stalling heb je in je eerste poging overgeslagen ofzo???

Ook geef je geen antwoord op de vraag waarom de staleigenaar niet wil dat er een deken opkomt, en hoe het komt dat op fotos toch echt paarden met dekens op te zien zijn. Het lijkt me dat, wanneer iemand zegt dat er geen deken op mag de eerste wedervraag is: waarom niet?

En ook zeg je meerdere keren dat je nu gaat beginnen met bijvoeren ongeacht wat de stalhouder zegt, terwijl je in je eerste post al zegt dat je sowieso al bijvoert.

Het hele verhaal klopt van geen kant.

Klopt het wel. Paard inladen en zet hem hier maar neer totdat je iets beters hebt voor die 150 euro krijgt ie hier wel een goede verzorging. En wat je ook kunt doen is subli seniores priores geven.

Nou, dat is een mooi aanbod toch?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:04

Er zijn al zoveel van dit soort topics van dit meisje. Ook over haar verzorgpaarden. Het klinkt mij allemaal zeer onwaarschijnlijk in de oren dat dit echt is. Geloof er niks van. Maar als het wel zo is. Zoek een andere stal voor je paard, koop een deken en zorg dat hij het goed heeft. Al die topics die je iedere keer opent helpen naar mijn idee niets.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:04

Daar gaan we weer. Ik lees: een paard wordt warm van rillen. Nee, een paard wordt niet warm van rillen. Rillen is een compensatiemechanisme wat in werking treedt als al het andere (vacht uitzetten, bewegen, kont in de wind etc) niet werkt. Rillen kost energie, en energie kost warmte. Moraal: je paard blijft koud ondanks het rillen want rillen vraagt teveel energie. Je paard heeft het al te koud als het rilt en dat gaat alleen weg als je hem helpt met een deken, droog wrijven of binnen zetten.