Hoeveel voor Bailey

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:44

Sorry TS maar dit lijkt me niet realistisch. Ik ga mee met mijn voorgangers.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:45

LoveBailey schreef:
xRooss schreef:
Heeft TS het al gevraagd?
En hoeveel geld heb je eigenlijk?

nog niet zo veel, ongeveer 170/200, ik spaar pas een maandje ofzo en ik had nog wat op m'n rekening

Ik wens je veel succes.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:16

oef, ik dacht dat je al bij de 1000-1100 zat. Je hebt dus nog een heeeele lange weg te gaaan

Soraya10

Re: Hoeveel voor Bailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:17

ja en dan nog het stalling geld en al het toebehoren en dat is dus eigenlijk gewoon onhaalbaar

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:20

Ik heb het niet goed begrepen. Gaan de ouders van TS nou ook betalen of moet ze het helemaal alleen doen?

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:20

LoveBailey schreef:
[
ik wacht ook een jaar of 2, en ik doe thuis regelmatig klusjes, ik verdien daar niet heel veel mee, maar elke keer de auto wassen is 10 euro erbij, en we hebben 2 auto's *\o/*

Wow niet zoveel? :oo Ik verdien 1,50 met de auto schoonmaken...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:23

Spaar nog even rustig door dan. Denk dat nog wel een jaar of 2 aan het sparen bent. Paarden kosten veel geld en niet alleen in de aanschaf.
Ze kosten ook veel tijd, heb jij straks nog wel genoeg tijd als je druk bent met school?

Heb even gekeken, het ziet eruit als een leuk beestje, maar een manege doet niet zo snel een paard weg wat braaf meeloopt in de lessen.
Maar wie weet over een jaar of 2 ,3, misschien mag ie op pensioen bij jou.

Afbeelding

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:27

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb het niet goed begrepen. Gaan de ouders van TS nou ook betalen of moet ze het helemaal alleen doen?

alleen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:27

jorretje schreef:
Spaar nog even rustig door dan. Denk dat nog wel een jaar of 2 aan het sparen bent. Paarden kosten veel geld en niet alleen in de aanschaf.
Ze kosten ook veel tijd, heb jij straks nog wel genoeg tijd als je druk bent met school?

Heb even gekeken, het ziet eruit als een leuk beestje, maar een manege doet niet zo snel een paard weg wat braaf meeloopt in de lessen.

[ Afbeelding ]

Zeker een leuk beestje! Je hebt een leuke pony uitgezocht, TS. Maar ik denk dat het je wel duidelijk is geworden dat je plan niet veel gaat opleveren als je ouders niet (mee)betalen.
Als alleen de aanschaf je al duur is? Binnen een jaar heb je het dubbele al uitgegeven aan je paard.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:32

*heeft topic niet gelezen* 15 jaar is al best een eind, ik weet niet waar je hem wilt stallen? Maar Friezen en Tinkers zijn gevoelig voor hoefbevangenheid en mok. Hij is best klein, denk eraan dat jij misschien nog wel een eindje kan gaan groeien, dan ben je er zo overuit.

Let niet alleen op de koopkosten, als je hem eenmaal hebt denk ik dat als hij plotseling ziek wordt, je in geldnood raakt. Vraag aan de manege hoeveel hij kost. En als je wilt sparen, gaat dat nog een eind duren met maar 200 euro

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:35

Moderatoropmerking:
Ondanks dat het topic nu weer goed loopt, wil ik hier toch nog even aandacht voor het volgende: ik heb een aantal berichten verwijderd. Posts als "lachen dit" of niet zo vriendelijke bedoelde oneliners zijn niet de bedoeling.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:04

Meid, misschien gaat Baily nu nog niet lukken, zeker niet alleen.
Maar als je dit echt wilt, zeker blijven sparen. Ik kreeg ook een eigenpaard en op de stalling na heb ik altijd de kosten zelf betaald, dan heb ik het over voer, enten, ontwormen, bekappen, tandarts en zijn spullen.
In die 7 jaar is er (gelukkig) maar een keer een dierenarts bij moeten komen omdat ik telefoontjes kreeg van stal dat hij koliekerig gedrag vertoonde... dit hebben mijn ouders wel betaald omdat ik ALTIJD alles zelf betaalde..

Ik had 2 krantenwijkjes, verdiende daarmee ruim € 300,00 per maand maar dit waren dan wel folders en deed dit vanaf mijn 13e. Mijn paardje kwam niets te kort, had later zelfs alles dubbel.

Waar een wil is is een weg, maar misschien moet je eerst sparen en zorgen dat je een bijbaantje heb en dan kijken of het realistisch is

Succes meid!

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:08

ik vindt ook dat nu beetje de realiteit hiervan mist een paard kopen is niet zomaar wat .
al die kosten die er bij komen en dingen die je moet regelen kosten veel geld en veel tijd .
en wat nou als hij wat heeft of scheef is dat je moet je toch mooi weer oplossen .
ik denk dat je bailey beter kan leasen ookal WIL JE HEM ZO GRAAG *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 *\%/* *\%/*
het is echt geen makkie hoor een paard hebben ,tuurlijk het is leuk maar ook erg moeilijk om er een te hebben ,
ik denk dat je beter de realiteit maar erweer bij kan nemen want dit blijft denk een pennydroom
mischien als je ouder bent en een baan hebt en je het echt kan betalen allemaal er dan beter dan pas over na kan denken .
iedergeval veel succes met sparen want dat kan ook nog een hele poos duren . :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:14

linn1502 schreef:
Meid, misschien gaat Baily nu nog niet lukken, zeker niet alleen.
Maar als je dit echt wilt, zeker blijven sparen. Ik kreeg ook een eigenpaard en op de stalling na heb ik altijd de kosten zelf betaald, dan heb ik het over voer, enten, ontwormen, bekappen, tandarts en zijn spullen.
In die 7 jaar is er (gelukkig) maar een keer een dierenarts bij moeten komen omdat ik telefoontjes kreeg van stal dat hij koliekerig gedrag vertoonde... dit hebben mijn ouders wel betaald omdat ik ALTIJD alles zelf betaalde..

Ik had 2 krantenwijkjes, verdiende daarmee ruim € 300,00 per maand maar dit waren dan wel folders en deed dit vanaf mijn 13e. Mijn paardje kwam niets te kort, had later zelfs alles dubbel.

Waar een wil is is een weg, maar misschien moet je eerst sparen en zorgen dat je een bijbaantje heb en dan kijken of het realistisch is

Succes meid!

:oo Vertel me je geheim! :oo Volgens mij zou ik met 2 krantenwijkjes net 50 euro verdienen per maand :')

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:58

linn1502 schreef:

!

Hoe doe je dat?! Ik doe 1x per week een stadskrantje en krijg daar €9,86 per keer voor..
Ts, zoals hierboven ergens werd genoemd; misschien is leasen een optie. Je zit er dan niet voor altijd aan vast en is misschien wel goedkoper.

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:28

Karla_1999 schreef:
oef, ik dacht dat je al bij de 1000-1100 zat. Je hebt dus nog een heeeele lange weg te gaaan

weet ik, ik hoop dat ik het in een jaar ofzo heb

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:45

sorry, maar dat gaat je echt niet lukken. Ik denk dat je eerder moet denken aan 4-5 jaar, misschien nog wel meer.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:22

Je zakgeld keer 10 in 1 jaar.. Klinkt het je nu al anders in de oren?
Dit is niet haalbaar :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:36

Citaat:
oo Vertel me je geheim! :oo Volgens mij zou ik met 2 krantenwijkjes net 50 euro verdienen per maand :')

Haha mijn geheim Arc_En_Ciel ,

Het waren gewoon die reclame foldertjes, daar kreeg ik ook gewichtstoeslag en regelematig een extra blad. Het waren altijd dikke pakketten dus kreeg altijd de hoofdprijs als het ging om gewichtstoeslag.

Als ik zo na ga was dit wel mijn best verdiende baantje, zeker als ik me bedenkt dat ik er een middag mee bezig was, en als mijn moeder mee hielp en met de auto ging het helemaal vlot.

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:13

Arc_En_Ciel schreef:

wat is TS? :o?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:14

LoveBailey schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

wat is TS? :o?

Dat ben jij :D Ts is topic starter

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:19

Arc_En_Ciel schreef:
Je zakgeld keer 10 in 1 jaar.. Klinkt het je nu al anders in de oren?
Dit is niet haalbaar :)

ik heb mijn zakgeld 3,50 x 52 per jaar, dat is wat meer haalbaar, ik leg elke week min 2 euro opzij, en doe klusjes, bovendien wacht ik nog min een jaar

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:22

jorretje schreef:

[ Afbeelding ]

LIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEF die foto <3 <3 *\o/*

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:44

LoveBailey schreef:
jorretje schreef:

[ Afbeelding ]

LIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEF die foto <3 <3 *\o/*

TS, je kan wel BLIJVEN zeggen dat Bailey OH ZO LEUK IS maar jij hebt zelf die foto ook geplaatst, en ik zou haar niet kopen, ookal is ze ZO LEUK!! :(

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:50

Ach mensen TS is jong en heeft dromen, lekker zo laten zou ik zeggen. Sparen is een goede eigenschap of het nu voor een paard is of voor een fiets. Ik zeg lekker blijven sparen en dromen en wie weet wordt het wel werkelijkheid en heb jij Bailey over een paar jaar in je eigen stalletje staan.