jasz schreef:ik moet zeggen dat ik die foto's niet geweldig vindt hoor. Ja, ze hebben wel (wat) ruimte, en ze zitten niet in hokjes en kunnen et soortgenoten, maar ideaal is het zéker niet.
Varkens moeten gras hebben om te rennen en wroeten, buitenlicht, zon, een plek met water om in te liggen, een plek met stro om te slapen, en ook genoeg ruimte zodat ze samen kunnen zijn, maar elkaar ook kunnen ontlopen, als ze dat willen.
Dat zie ik hier allemaal niet. Ik weet nier of zo'n ideale plek er al is, maar dat is geen reden om wat er nu is dan maar goed (genoeg) te vinden. Je streeft toch de ideale situatie na lijkt me? En niet iets dat algemeen geaccepteerd is nu, maar daarmee niet ideaal.
En ik geef de boeren hier zeker niet de schuld van, zoals al eerder gezegd, het is een vicieuze cirkel, die alleen doorbroken kan worden door bewust wording van de consument, zodat zij geld over hebben voor duurder en beter vlees, zodat meer boeren de situatie voor de dieren kunnen verbeteren.
het zijn geen wilde zwijnen als je dat wil zien gaan dan naar het wild en als je zeugen in het stro wil zien ga dan naar een biologische boederij maar daar zitten ze ook in een hok van 4 bij 4 met z'n 8 in een zo'n en dat is dan buiten of bouw zelf een stal waar varkens in het stro liggen doe dan hoe je het zelf wil maar als de je de wet dan nog wel bij houd vraag ik me af!