Manege pony overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:39

linda_arnold schreef:
Citaat:
Daar lees je dus overheen kennelijk. Bijvoorbeeld of je ouders alle kosten betalen voor de pony?

Wat doet dat er toe dan???

Zij vraagt hoe duur of goedkoop een oude manege pony in AANSCHAF is :D

Zij vraagt niet of BOKT wil beoordelen of haar zakgeld hoog genoeg is, of de financiele situatie van haar ouders te bepalen. Tevens vraagt ze ook niet om het advies voor de aankoop van een andere pony.

Het kind heeft 1 PAAR ouders, die volwassen en wijs genoeg zijn te beslissen of die pony er wel of niet komt en laten het meiske echt niet met 800 euro naar de manege vertrekken als zij daar niet achter staan.

Precies
Jij stapt mij

Al die dingen die jullie sturen was mijn vraag niet
Dank je wel

Tabaluga12

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:42

Geeft niets, dit meisje is gewoon aan het dromen en hopen maar waaschijnlijk komt er helemaal geen pony. 1 tip ga serieus in geprek met je ouders wat de bedoeling is. Je kunt zo naar de mange om te overleggen en haar misschien te kopen dan is ze voor altijd bij jou :)

SMNTH1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:43

Je vraagt hier aan ons, wij geven alleen maar advies en als dat niet op je goede plek valt dan moet dat hier niet neer zetten!

Shirley

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:44

Kan het iets vriendelijker, SMNTH1 ?
Niet echt een leuke binnenkomer op Bokt zo ...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:44

Ach, je leven stort niet zomaar in hoor.

Als ik jou was zou ik lekker een leuk bijrijderspaardje zoeken, daar een hoop lol mee beleven en dan als je wat ouder bent eens na gaan denken over een eigen paardje.
Tuurlijk wil de deze hebben en ben je er verliefd op maar besef heel goed dat het ook veel geld kost.

Hoeveel springen je ouders en oma/opa bij
Het is niet alleen je paardje, maar ook je hoefsmid, tandarts, vooral als ze wat ouder worden.
En ik denk dat je wel graag met hem zou willen wandelen maar als je je andere vriendinnetjes zie die dan wel op hun paardjes leuk kunnen rijden en jij MOET wandelen want jouw paardje kan niets meer dan kan hij nog zo leuk en lief zijn maar dan denk ik dat je ook wel eens denk.... had ik maar een jonger paardje gekocht dan had ik er nu opgezeten ipv naast gewandeld.

Je moet niet nu denken maar aan de toekomst.

Straks ga je verder met school, meer huiswerk kan je dan ook nog iedere dag naar je paardje.

Het is super wat je idee is maar denk dat je wel met beide benen op de grond moet blijven staan.

Succes met je beslissing... ik hoop voor je dat je de goede maakt.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:46

SMNTH1 schreef:
Ik begin mezelf best boos te maken over deze topic!

Ik heb alles gelezen, maar denk niet dat je weet wat het allemaal precies inhoud! Een eigen pony is niet zoiets als een nieuw paar kleren ofzoiets!
Toen ik rond die leeftijd was had ik ook een lievelingspony en die ging ook weg daar heb ik ook veel verdriet van gehad. Maar je kunt niet alles hebben. ik ben nu 21 wel een stuk ouder, maar heb 3 weken geleden voor het eerst mijn eigen paardje gekocht.

Daarvoor wou ik eerst veel ervaring opdoen! Ik heb paarden geleased misschien is dat een leuk idee als dat kan op de manege.
Dat is een stuk minder in kosten en onderhoud voor je zelf en dan kun je kijken of je de verantwoordelijkheid aan kan! want na mijn zeggen als ik alles lees kan jij dit nog niet.

En dat is nog niet alles je hebt alle kosten! Stalling bij mij is dat dan bijna 400 euro, hoefsmid 35 euro, inentingen rond de 30 euro, wormenkuur enz.
Ook kan de pony omdat hij zo oud is sneller ziek worden of wat oplopen waar onverwachte dierenkosten bij komen. Daar moet je ook geld voor apart zetten dan bedoel ik niet 100 euro maar denk maar 1000 euro.

Je zei dat je het zadel/hoofdstel erbij krijgt maar dan komt er nog meer van dekens dekjes noem maar op er is altijd wel weer iets leuk wat je wil en dat heb jij niet alleen maar ik denk alle paardenliefhebbers wel

De pony is 1.38 daar ben jij snel te groot voor! en hij is oud het klinkt nu banketstaaf wat is zeg, maar denk goed na jij wil echt niet een aantal maanden of jaren alleen met een pony aan de hand lopen. Je wilt er ook op kunnen rijden en verder komen dan wat je nu bent.

Over die kosten misschien kunnen je ouders dat wel maar denk gewoon realistisch het is erg als hij dan weg zou moeten meer zijn nog veel meer pony's/paarden waar je maatjes mee kunt worden!

Hier moet ik dan wel weer om lachen :D Boos worden nog wel 8-)

Stel he, het meiske rijdt al enige jaren paard en is hotel de botel van een manegepony. Haar ouders en grootouders staan achter haar droom en zien de onvoorwaardelijke liefde tussen een jong meisje en een oude manege pony. Ze hebben de middelen en gunnen hun dochter het geluk. Enkel twijfelen ze over het feit hoeveel ze voor het beestje moeten betalen...............Moeder opent een topic, zou je dan ook alles uit de kast trekken moeder te behoeden?

SMNTH1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:46

Nee maar zij reageert nou ook niet zo vriendelijk terug

Ik geef 1 tip

Zet alles op een rijtje wat het kost wat je wilt gaan doen en wat je ouders er aanbetalen of dergelijke en dan kijken of het haalbaar is!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:47

SMNTH1 schreef:

Ik geef 1 tip

Zet alles op een rijtje wat het kost wat je wilt gaan doen en wat je ouders er aanbetalen of dergelijke en dan kijken of het haalbaar is!

Penny is 11 en jij 21... :D

SMNTH1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:47

Ik vind het wel nodig dat je goed moeten weten waar je aan begint!
want zo kwam het in deze topic niet over namelijk

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:49

SMNTH1 schreef:

Ik geef 1 tip

Ze weet toch wat het kost?? Daar vraagt ze toch ook niet naar?

Jij geeft geheel ongevraagd een complete post over iets wat totaal niet gevraagd wordt.

Het is fijn dat het bij jou zou gelopen is en jij daar zoveel van geleerd hebt.

Ieder mens is anders! :Y) respecteer dat ;)

SMNTH1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:51

Dat respecteer ik ook

ik laat alleen even weten hoe het precies zit en of er misschien andere mogelijkheden zijn.
Als haar ouders het kunnen en willen betalen is de keuze niet moeilijk!

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:51

Ik vind dat sommige dingen hier 10x worden gezged. Haar begin vraag was: hoeveel zouden jullie voor deze pony geven. Ik denk dat de TS nu snapt dat het veel geld kost en dat ze met haar ouders moet gaan kijken.

TS voor jou ik hoop dat het lukt.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:55

Shirley schreef:
Kan het iets vriendelijker, SMNTH1 ?
Niet echt een leuke binnenkomer op Bokt zo ...

Inderdaad
Als het nog even zo door gaat stop ik alweer met bokt

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:58

Mossje_bobb schreef:
Ik vind dat sommige dingen hier 10x worden gezged. Haar begin vraag was: hoeveel zouden jullie voor deze pony geven. Ik denk dat de TS nu snapt dat het veel geld kost en dat ze met haar ouders moet gaan kijken.

TS voor jou ik hoop dat het lukt.

Dank je wel
Iedereen reageerde zo raar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:59

Ik begrijp niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over iemand die een pony wil kopen.
Stél TS en/of haar ouders kan/kunnen het niet betalen,denk je nou echt dat haar ouders die pony dan kopen? Laat dat meisje dromen over haar lievelings pony en zeur niet over het betalen/onderhoud.
Anderen hebben er geen nadelen van als de pony niet [meer] betaald kan worden.Dan word het heus wel opgelost door de ouders hoor.
TS vraagt alleen maar wat wij voor zo'n pony zouden geven.Verder vraagt ze niets.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:00

linda_arnold schreef:
SMNTH1 schreef:

Ik geef 1 tip

Ze weet toch wat het kost?? Daar vraagt ze toch ook niet naar?

Jij geeft geheel ongevraagd een complete post over iets wat totaal niet gevraagd wordt.

Het is fijn dat het bij jou zou gelopen is en jij daar zoveel van geleerd hebt.

Ieder mens is anders! :Y) respecteer dat ;)

Ja
Ik heb alles al lang op een rijtje gezet

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:01

gohya schreef:
Ik begrijp niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over iemand die een pony wil kopen.
Stél TS en/of haar ouders kan/kunnen het niet betalen,denk je nou echt dat haar ouders die pony dan kopen? Laat dat meisje dromen over haar lievelings pony en zeur niet over het betalen/onderhoud.
Anderen hebben er geen nadelen van als de pony niet [meer] betaald kan worden.Dan word het heus wel opgelost door de ouders hoor.
TS vraagt alleen maar wat wij voor zo'n pony zouden geven.Verder vraagt ze niets.

Idd bednkt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:02

_Mondy_ schreef:
Ik krijg het idee dat je niet helemaal beseft hoeveel een eigen pony kost.... je geeft aan dat je bijna het aankoop bedrag hebt maar dan ben je er nog lang niet. Dan zet je erbij dat je ouders meehelpen, maar dat is niet meehelpen maar gewoon voor de pony betalen aangezien je zelf geen inkomsten hebt. Weet je heel zeker dat je ouders en jij in de gaten hebben hoeveel het gaat kosten ? Aangezien je die vraag blijft negeren denk ik van niet.
Besef ook dat je miss heel snel te groot gaat worden voor de pony. Blijft de pony dan nog bij jou, zo ja ga je dan weer op eem manege lessen of komt er weer een pony bij en kunnen je ouders dat betalen. Zo niet dan kan het dus zijn dat je een tijd niet meer kunt rijden ed. Wat als je dat toch wilt, de pony weer verkopen ??

Ts jammer dat je bewust of onbewust over mijn berichtje heen leest. Zou je er nog op willen reageren ?
Misschien een idee, maar waarom vraag je niet of je de pony mag leasen of verzorgen zodat je kan leren hoe het is om een eigen pony te hebben en niet gelijk alle kosten voor je ouders hebt.
Ik snap dat je erg van de pony houd maar je kan zeker wel zonder de pony hoe moeilijk ook. Houd daarom niet perse vast aan dat idee aangezien je ook kans hebt dat iemand anders de pony koopt enz.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:05

SMNTH1 schreef:
Dat respecteer ik ook

ik laat alleen even weten hoe het precies zit en of er misschien andere mogelijkheden zijn.
Als haar ouders het kunnen en willen betalen is de keuze niet moeilijk!

Als je op het forum rond neust kom je de vraag 'vaak zat' tegen;

Wat is mijn paard waard?
Hoeveel is een paard x waard met afstamming a x b en sportprestaties in de DRS/SPR/SGW

Manegehouder kan bijwijze van 3000 VRAGEN, maar de vraag hier is hoeveel reeel is :j . Geld als water of niet, iedere potentiele koper wil een EERLIJKE prijs betalen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:05

Ze hoeft ook helemaal geen antwoord te geven _Mondy_. Ze zal wel een reden hebben om er niet op te reageren. Haar ouders zullen er wel voor zorgen dat er over nagedacht wordt. Ze kan alleen geen pony kopen dus waarom zo door blijven drammen. Zonder haar ouder kan ze hem niet kopen dus dat komt wel goed hoor.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:10

Tigra_ schreef:
Ze hoeft ook helemaal geen antwoord te geven _Mondy_. Ze zal wel een reden hebben om er niet op te reageren. Haar ouders zullen er wel voor zorgen dat er over nagedacht wordt. Ze kan alleen geen pony kopen dus waarom zo door blijven drammen. Zonder haar ouder kan ze hem niet kopen dus dat komt wel goed hoor.

Idd
M'n reden is: ik word er gek van
De hele tijd: je kan het niet wraken
Je kan dit niet je kan dat niet
IK RIJ AL 5 JAAR HOOR
Ik ben heus niet zo'n beginneling

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:14

Persoonlijk vind ik het geen verstandige beslissing, maar je hebt voor jezelf al bepaald dat je deze pony wilt en geen andere.
Wat ik ervoor zou geven? helemaal niets! een beetje manege-eigenaar moet blij zijn dat zo'n beestje naar zoveel jaren trouwe dienst uberhaupt nog ergens de kans krijgt op een pensioen en daarnaast kan je je gespaarde geld het beste opzij zetten voor de eventuele dierenarts kosten die er toch aankomen bij een oudere pony.
veel wijsheid toegewenst en laat je even weten hoe het allemaal gelopen is?

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:15

Vraagje hoe oud ben je?
Want als je pony rond de 1.38 is dan kan je er als je nu 14 bent ook niet lang op zitten.
Btw stel je gaat die pony kopen terwijl je te groot bent ga dan ook vrijheidsdressuur ofzo met m doen en niet alleen rijden.

En je moet niet je bankrekening leeg gaan maken voor een pony, maar overleg het eerst met je ouders.

Voor de pony zou ik niet meer dan 2000 geven als ik jou was omdat ie al zo oud is.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:17

mobick schreef:
Persoonlijk vind ik het geen verstandige beslissing, maar je hebt voor jezelf al bepaald dat je deze pony wilt en geen andere.
Wat ik ervoor zou geven? helemaal niets! een beetje manege-eigenaar moet blij zijn dat zo'n beestje naar zoveel jaren trouwe dienst uberhaupt nog ergens de kans krijgt op een pensioen en daarnaast kan je je gespaarde geld het beste opzij zetten voor de eventuele dierenarts kosten die er toch aankomen bij een oudere pony.
veel wijsheid toegewenst en laat je even weten hoe het allemaal gelopen is?

Dank je
Zal ik doen

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:18

marijacindy schreef:
Vraagje hoe oud ben je?
Want als je pony rond de 1.38 is dan kan je er als je nu 14 bent ook niet lang op zitten.
Btw stel je gaat die pony kopen terwijl je te groot bent ga dan ook vrijheidsdressuur ofzo met m doen en niet alleen rijden.

En je moet niet je bankrekening leeg gaan maken voor een pony, maar overleg het eerst met je ouders.

Voor de pony zou ik niet meer dan 2000 geven als ik jou was omdat ie al zo oud is.

Ik ben geen 14
Ik ben 11
En ongeveer 1.50
En ik scheef dat hij 1.38 is maar als ik ff goed ma denk weet ik dat hij ongeveer even groot is als ik
Laatst bijgewerkt door Ramboxxx op 24-07-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt