SMNTH1 schreef:Ik begin mezelf best boos te maken over deze topic!
Ik heb alles gelezen, maar denk niet dat je weet wat het allemaal precies inhoud! Een eigen pony is niet zoiets als een nieuw paar kleren ofzoiets!
Toen ik rond die leeftijd was had ik ook een lievelingspony en die ging ook weg daar heb ik ook veel verdriet van gehad. Maar je kunt niet alles hebben. ik ben nu 21 wel een stuk ouder, maar heb 3 weken geleden voor het eerst mijn eigen paardje gekocht.
Daarvoor wou ik eerst veel ervaring opdoen! Ik heb paarden geleased misschien is dat een leuk idee als dat kan op de manege.
Dat is een stuk minder in kosten en onderhoud voor je zelf en dan kun je kijken of je de verantwoordelijkheid aan kan! want na mijn zeggen als ik alles lees kan jij dit nog niet.
En dat is nog niet alles je hebt alle kosten! Stalling bij mij is dat dan bijna 400 euro, hoefsmid 35 euro, inentingen rond de 30 euro, wormenkuur enz.
Ook kan de pony omdat hij zo oud is sneller ziek worden of wat oplopen waar onverwachte dierenkosten bij komen. Daar moet je ook geld voor apart zetten dan bedoel ik niet 100 euro maar denk maar 1000 euro.
Je zei dat je het zadel/hoofdstel erbij krijgt maar dan komt er nog meer van dekens dekjes noem maar op er is altijd wel weer iets leuk wat je wil en dat heb jij niet alleen maar ik denk alle paardenliefhebbers wel
De pony is 1.38 daar ben jij snel te groot voor! en hij is oud het klinkt nu banketstaaf wat is zeg, maar denk goed na jij wil echt niet een aantal maanden of jaren alleen met een pony aan de hand lopen. Je wilt er ook op kunnen rijden en verder komen dan wat je nu bent.
Over die kosten misschien kunnen je ouders dat wel maar denk gewoon realistisch het is erg als hij dan weg zou moeten meer zijn nog veel meer pony's/paarden waar je maatjes mee kunt worden!
Hier moet ik dan wel weer om lachen
Boos worden nog wel
Stel he, het meiske rijdt al enige jaren paard en is hotel de botel van een manegepony. Haar ouders en grootouders staan achter haar droom en zien de onvoorwaardelijke liefde tussen een jong meisje en een oude manege pony. Ze hebben de middelen en gunnen hun dochter het geluk. Enkel twijfelen ze over het feit hoeveel ze voor het beestje moeten betalen...............Moeder opent een topic, zou je dan ook alles uit de kast trekken moeder te behoeden?