EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:54

tenzij haar vader zn dochter graag tevreden houdt.... en als 11 jarige kun je aardig drammen. in het eerste stuk gaf ze aan dat haar vader het niks vond en toch deed ze het... dan vraag ik me af hoe goed luisterd ze naar haar vader? ik hoop maar dat haar vader genoeg verstand heeft van paarden om haar te ondersteunen. verder vind ik zonder zadel rijden op een jong paard onverstandig maar zoals ik al eerder heb gezegd kan TS op pb of email reageren. evt kunnen mensen die niet weten waarom het onverstandig is:gebruik de wiki.

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:01

Rianne1994 schreef:
tenzij haar vader zn dochter graag tevreden houdt.... en als 11 jarige kun je aardig drammen. in het eerste stuk gaf ze aan dat haar vader het niks vond en toch deed ze het... dan vraag ik me af hoe goed luisterd ze naar haar vader? ik hoop maar dat haar vader genoeg verstand heeft van paarden om haar te ondersteunen. verder vind ik zonder zadel rijden op een jong paard onverstandig maar zoals ik al eerder heb gezegd kan TS op pb of email reageren. evt kunnen mensen die niet weten waarom het onverstandig is:gebruik de wiki.

Mee eens. en ts, je hoeft het niet met ons eens te zijn maar je hoeft niet zo boos te reageren :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:02

Rianne1994 schreef:

mijn vader wou zeker wel, zo kwan het idd niet echt over, maar hij dacht dat het heel moeilijk zou wodrden. Nu is hij overtuigd en zegt hij steeds die krijgen we zo zadelmak! En dat is echt niets voor mijn vader geloof me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:02

Rianne1994 schreef:

Mijn vader houdt me ook graag tevreden maar als het te gek wordt laat hij het me met geen mogelijkheid doen. Als TS al niet naar haar vader luistert, waarom zou ze dan wel naar mensen achter een schermpje luisteren?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:06

Wie zegt dat ik niet naar mijn vader luister eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:08

LisanneElena schreef:
Wie zegt dat ik niet naar mijn vader luister eigenlijk?

Niemand. Maar Rianne wou graag een weerwoord op mijn woord hebben.. ;)
Nogmaals, de niet-leuke reacties negeren en de leuke beantwoorden! :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:10

een weerwoord? oh man en jij zegt de leuke reacties reageren. zelf lok je mij steeds uit? nee jij bent een lekkere.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:11

TS, wanneer ga je weer met jouw pony aan de slag :)?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:12

Weet ik niet, zo snel mogelijk! Dan ga ik weer het longeren oppakken. Heb er zin in!

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:14

LisanneElena schreef:
Weet ik niet, zo snel mogelijk! Dan ga ik weer het longeren oppakken. Heb er zin in!

Veel plezier

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:16

Dankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:16

Rianne1994 schreef:
een weerwoord? oh man en jij zegt de leuke reacties reageren. zelf lok je mij steeds uit? nee jij bent een lekkere.

Ik lok je niet uit, ik richtte mijn laatste woord zelfs tot TS, maar jij reageerde daarop. Als je nou verstandig was had je dat gewoon lekker laten schieten, je zet jezelf alleen maar meer en meer voor schut. Met je 3 jaar ouder dan ik en een volwassen denkwijze had je toch wel beter moeten weten.

Het valt me trouwens wel op dat de échte volwassenen wel normaal kunnen reageren..

Maargoed, weet niet wat jullie doen. Ik ga naar m'n nest. Moet morgen om half 8 weer op m'n werk staan. Jullie zoeken het maar uit.
En TS, je hebt een pb'tje! :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:18

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat fijn dat je paardje zo braaf was en je zoveel vertrouwen in haar hebt. Ik vind het onzin dat je je pony perse met een zadel zou moeten inrijden. Als jij nu heel veel plezier met je pony hebt, je pony braaf is en zometeen lekker recreatief wil rondrijden, is dat geen enkel probleem. Als je straks wel met een bitje aan de slag gaat, is het wel verstandig om begeleiding erbij te hebben. Ik zie dat je nog erg jong bent en meer ervaren mensen kunnen je goede tips geven om je pony een goede basis mee te geven. Heel veel succes met je knappe pony.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:22

Misschien handig om de discussie in pb verder te doen? Dan word het topic van ts ook niet verpest :)

@ ts, wat een leuk paardje heb je! Ik wens je er heel veel plezier mee!
Jou vader helpt je toch? Dan moet het vast goed komen!
Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat :D

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:23

Ik ken ook een paardje dat bijna ingereden wordt, wordt nu ook om te wennen heel soms stukjes op gestapt. Gaat tot nu toe heel goed :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:24

Leuk paardje heb je maar iedereen heeft het beste voor omdat je nog zo jong bent en ze niet willen dat het fout gaat. Het zadelmak maken kun je gerust met je vader doen maar laat het inrijden en doorrijden door een professional doen of vraag hulp van een professional zodat je paardje de basis goed geleerd krijgt. Een jong paard is iets anders dan een jong paard natuurlijk. ;)

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:26

ts, komen er ook foto`s? ik ben wel benieuwt hoe het verder gaat, en hoe je paardje er uit ziet

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:26

Bedankt iedereen! Ik houd jullie zeker op de hoogte!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:27

Ik probeer er zo snel mogelijk foto's op te zetten! Welterusten iedereen!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:32

Slaap lekker!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:55

Oh jeetje.. Is hier nog geen mod geweest? Ik ga even temmen. Compleet gestoord hoe sommige bokkers zich tegenover elkaar gedragen. Hoe kinderachtig!

TS; Ik raad je vooral aan om wat met de adviezen te doen en wat aan je houding te doen. Lees je eigen berichten morgen eens na, hopelijk zie je dan in dat deze nergens op slaan en nogal aandacht vragend zijn.
Veel succes met je pony.

En bokt... Are you f*cking kidding me... Een meisje van 11?! Pfff...

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:04

Lieve TS, ik kan me voorstellen dat je horendol word van het gezeur en goed bedoelde advies en dat alles omdat je even wilde laten weten hoe blij je was.
Ik heb even in je profiel gespiekt en wat een leuke haf heb je zeg, echt een knapperd! Dat word een echt plaatje als hij strakjes beleerd is :)

Ik moet zeggen ik ben het wel eens met sommige reacties. Ook ik heb een jong dier gekocht, weliswaar een shet dus inrijden gaat hem niet worden :') Toen ik hem kreeg had ik geen idee waar ik mee bezig was en in mijn uppie heb ik heel veel met hem bereikt ookal waren er bokkers die het bestempelde als stom om te beginnen zonder kennis.
Toen ik mijn paardje al weer drie jaar had heb ik toch besloten om lessen te gaan nemen en er is een wereld voor me open gegaan. Zo ver als ik ben gekomen met mijn eigen kennis zo veel meer weet ik nu! Je hoeft echt niet alles te weten om je paardje zadelmak te gaan maken hoor en ik weet zeker dat jullie een heel eind kunnen komen zo met zijn tweetjes. Het lastige, voor mij dan, was als er iets gebeurde waar ik niet mee om kon gaan, gewoon omdat ik niet genoeg kennis had. Op dat moment is het zo fijn om iemand te hebben die je even kan mailen voor advies of een les kan afspreken.

Ik denk niet dat je hoeft te kunnen rijden om een paard zadelmak te maken en in te rijden, ik denk wel dat je moet snappen hoe je een paard iets aanleert en hoe je ongewenst gedrag kan ombuigen tot gedrag wat je wel graag wilt zien.
Ik zeg niet dat je het niet zonder les kan maar voor mij was het zo fijn toen ik het eenmaal wel had. Ik zou willen dat ik vanaf het begin af aan lessen had gehad van iemand.

Maar zoals je al aangeeft je hebt het geld er niet voor en dat maakt het natuurlijk heel erg lastig. Ik vind ook echt niet dat als je geen geld hebt voor les je geen paard behoort te hebben, ook ik heb niet altijd geld voor een les en ik weet zeker dat er zo meer mensen zijn.

Kom je misschien op een manege oid. waar je kunt vragen of iemand je kan begeleiden? Of misschien een advertentie op marktplaats waar je je verhaal uitlegt en vraagt of iemand je wilt komen helpen er mee, wie weet wil iemand het wel gratis doen of voor een klein prijsje?
En let op! Dat je hulp krijgt betekent niet dat je je paardje niet zelf in gaat rijden, je krijgt alleen hulp en veel uitleg over hoe je je het beste aan kan pakken zodat het duidelijk is voor jou paardje.

En als laatste nog even naar alles bokkers die zeggen dat dit meisje het zo verkeerd doet, waarom komen jullie haar niet helpen dan? Waarom probeert niemand haar dan niet zo veel mogelijk uit te leggen via pb, of geef misschien websites waar ze wat van kan leren? Van les leer je misschien het meeste maar ook van filmpjes en tekst kan je heel veel leren.

Dus laten we haar uitleggen hoe ze het wel moet doen ipv hoe ze het niet moet doen?

Heel veel succes Lisanne en ik wens je veel plezier en succes om je paardje in te gaan rijden :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:12

Merula123 schreef:
Dat snap ik wel, maar je moet eigenlijk eerst je paard zadelmak maken voordat je op haar gaat rijden ;)

uhmm... nee dat hoeft niet
ik heb ook op een paard gezeten met halster en touw aan de longe (gestapt en gedraafd )
paard was net dag ervoor uit de opfok gekomen en had nog nooit zadel of hoofdstel gezien

dus JA het kan wel! ;)

edit: gezien je genoemde leeftijd raad ik je wel aan om het nooit alleen te doen, zorg dat er altijd iemand in de buurt blijft ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:39

ik heb haar wel een pb gestuurd en aangeboden te komen helpen-.-

Jippiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:22

leuk paardje heb je! veel succes lukt vast wel met hulp dan.. :)