jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:37

Ik snap echt heel goed dat je boos was! Jemig wat een stelletje 'snotapen' om het ff netjes te verwoorden. ;p

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:38

Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

dat deed ik ook altijd op de leeftijd van 7/8 _O- _O-

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:41

Mijn pennyverleden ligt al ver achter me, maar heb er veel van geleerd, als 14 jarige een shetlander impulsief van de slacht gered, ach als ze nog een leuk half jaar zou hebben, dan was het helemaal goed( mevrouw werd door da tussen 20 en 25 geschat) maar liefst twaalf jaar heb ik mogen genieten van deze ikbendooreenpennytrutgeredvandeslachtpony! Zij heeft in die jaren vele pennies geleerd wat de verzorging en hebben van een pony inhoudt, inclusief mezelf, en dat een leven van een penny niet over rozen gaat! Ik werd volwassen en zij werd oud, mijn liefde voor het ultieme pennyras de shetlander is bij mij uitgegroeid tot een passie.
Ik heb de gekste dingen mee gemaakt op vroegere stal en nu nog wel eens, maar mijn pony komt alleen maar in aanraking met penny's onder begeleiding. Pennies zijn goed voor paarden, maar een ervarendeskundige die een oogje in het zeil houdt is ooooooo zo gewenst.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:47

Ik heb trouwens ook wel eens meegemaakt dat er meiskes met mijn pony aan de wandel gingen (uit stal halen, met manege borstels en halsters mijn pony poetsen en vastzetten.) omdat ze dachten dat het een manege pony was.... :?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:47

maaike5581 schreef:
Dan zou ik het stukje tekst "stiekem penny" in je profiel ook maar eens weg halen ;)

_O- Inderdaad!

TS ik snap je frustraties maar misschien niet alle ''penny's'' over een kam scheren.
Dit heeft volgens mij meer iets te maken met het niet goed opgevoed zijn van zo'n kind.
Ik zou het vroeger niet in m'n hoofd halen zoiets te zeggen.. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Ik heb slechte ervaringen met oudere penny's. Zo kreeg mijn paard drie keer slokdarmverstopping (levensgevaarlijk en hij kreeg er nog een longontsteking bij ook). Het is maar goed dat ik steeds op tijd erbij was, anders was hij zeker gestikt. Uiteindelijk kwam ik er achter dat een 60+ jarige mevrouw steeds schapenbiks voerde, want 'dat vonden de paardjes zo lekker' _-:( Ja, maar die beseffen niet dat schapenbiks uit zet in de maag!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:54

Lynnepinny schreef:
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

OOOH god, dat deed ik ook! En mijn fiets had dan namen zoals Rakker/ Spirit.
En dan zorgen dat hij ging stijgeren(ruk aan het stuur omhoog :') )

En zorgen dat ik zo vaak met paardrijkleren naar de winkels kon!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:56

Cayenne schreef:
Ik heb slechte ervaringen met oudere penny's. Zo kreeg mijn paard drie keer slokdarmverstopping (levensgevaarlijk en hij kreeg er nog een longontsteking bij ook). Het is maar goed dat ik steeds op tijd erbij was, anders was hij zeker gestikt. Uiteindelijk kwam ik er achter dat een 60+ jarige mevrouw steeds schapenbiks voerde, want 'dat vonden de paardjes zo lekker' _-:( Ja, maar die beseffen niet dat schapenbiks uit zet in de maag!

Oei! :oo

Hoe ben je erachter gekomen?

Sabientje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:01

Penny`s

Ik stond eerst nog bij een Manege.
Toen ik er dan niet was gingen meisjes van de manege in de stal.
Dan gingen ze in de stal met hem knuffelen en allemaal dingen doen.
Of ze haalde hem zonder toestemming uit de stal.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:04

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voor..... blablabblabla

Haha ontzettend grappig! _O-

Babbelaar20

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:13

ik vlecht mijn pony altijd (ze heeft er dan ook de lange dikke manen voor) ze is mijn prinsessenpony en loopt rond met een roze dekje, frontriem en peesjes. Ben ik dan ook meteen een penny? :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:15

littlesannie schreef:
ik vlecht mijn pony altijd (ze heeft er dan ook de lange dikke manen voor) ze is mijn prinsessenpony en loopt rond met een roze dekje, frontriem en peesjes. Ben ik dan ook meteen een penny? :+

Nee, want ik neem aan dat jij geen gevaar of oorzaak van overlast voor anderen bent :)

In mijn ogen is dat de omschrijving van een echte penny :j

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:19

BOKTMANDYY schreef:
Lynnepinny schreef:

Deed ik ook, alleen dan zonder cap en zweep :)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:20

mijn vader is de schattigste penny ooit,
mijn paardjes krijgen iedere avond een appeltje als toetje van hem, eerst werden ze vol gepropt met muesli of brokken maar ik heb hem gelukkig aan het verstand kunnen brengen dat dit toch niet de manier was om ze te verwennen.

En ohja, manen trekken. Pfff wat mijn vader betreft is dat echte mishandeling: "Zal ik jou eens je haren uit je kop trekken" en dat soort dingen krijg ik dan naar m'n hoofd geslingerd.

soms is het iritant, maar ik vind het toch wel erg lief dat hij het zo goed met m'n paardjes voor heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:21

JasmijnJoy schreef:
Cayenne schreef:

Ze stond ze te voeren toen ik ze net uit de wei ging halen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:22

Arc_En_Ciel schreef:
littlesannie schreef:

Nee, want ik neem aan dat jij geen gevaar of oorzaak van overlast voor anderen bent :)

Haha precies!

mijn bijrijdpaardje loopt ook met een frontriem met haar naam in diamanten erop. En een roze dekje :=
En met mooie getrokken maantjes!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:22

Arc_En_Ciel schreef:
littlesannie schreef:

ohh oke gelukkig, ik dacht al... :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:23

Cayenne schreef:
JasmijnJoy schreef:

Ze stond ze te voeren toen ik ze net uit de wei ging halen.

Oooh, maar dat lijkt me dan toch in het contract o.i.d. staan? Of was het geen pensioenstal/manege? maar gewoon bij iemand thuis zeg maar.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:23

Hahaha, leuke reacties hier

Ik geloof dat mijn dochter(10) en nichtje(9) ook erge penny's zijn. 5 dagen per week echt rijden en tuttennen dan nog bijna elke middag in de tuin hindernissen bouwen waar ze elkaar overheen "jagen" waar ze mijn oude, kapotte dresuurzweep voor gebruiken. Elkaar "longeren" enzo

Verder moet ik toegeven dat ik zelf nog klein beetje penny ben. Ik mag altijd graag creaties bij mijn dohters haar maken en nu is helaas de pony (half arabier, half haflinger met een enorme bos manen en staart) ook het bokje. Terwijl mijn dochter poets maak ik vlechten :o :o :o

Echter hebben wij onze kinderen fatsoen bij gebracht, geloof ik, ze vragen altijd alles netjes bij anderen. En omdat mijn dochter de pony niet alleen uit het ponyland mag halen vraagt ze altijd netjes de eigenaresse of andere volwassene, als ikniet mee ben, om haar te helpen _/-\o_

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:28

ik ken zat kleine penny meisjes die denken dat ze goed kunnen rijden en wel op de gevorderde pony's kunnen

was een keer een meisje op de zaterdag, die moest op Cique, een manegepony van 21, maar gaat als 1 van de snelste. ik en een vriendin dus even helpen met zadelen enzo. lopen we met z'n 3en naar de bak, wij nog even zeggen dat Cique hard kan gaan in de galop. antwoord ze: maakt niet uit hoor, ik rijd vaker op de snelle pony's, ik heb vorige week nog op Zipora gereden. en ze loopt door. ik en mijn vriendin kijken elkaar aan, ohoh.. Zipora is ook een manegepony van 21, maar die gaat zzooooo sloom. echt een schat van beesie omdat ze zo lief is voor beginners :j dus dat meisje gaat rijden, ik en mijn vriendin blijven kijken, gaat goed, maar toen kwam de galop, de lievelingsgang van Chique :') daar ging zo hoor, in een volte om de rest van de groep heen, stuiteren, en maar roepen: HEEELLPP! STOP! STOOOPP!! uitendelijk heeft ze Chique stil kunnen zetten, meisje huilen van de schrik en heeft daarna alleen nog even gestapt

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:21

Laura_Stella schreef:
Lynnepinny schreef:

DAT DEED IK OOK! Lichtrijden, in de verlichte zit tijdens een drempel, hahaha :') Met rijkleren en zweepje etc was alleen als ik naar de manege toeging, niet dat ik daarmee voor de lol ging fietsen. En écht lang geleden, had ik een touwtje aan mijn stuur vastgebonden, een teugel :')

Geweldig topic dit, ik volg!
Haha Laura, ik wil in de vakantie echt een keer kijken of ik kan fietsen met touwtjes als teugels en dan zonder stuur vast te houden, met cap, rijbroek, rijlaarzen en zweep door de stad gaan rijden. De hele tijd mijn fiets meppen met die zweep, keihard "HUP PAARDJE HUP" roepen, lichtrijden, verlichte zit, de hele tijd klikkende geluidjes maken etc. En dan kijken hoe lang het duurt voordat ik iemand tegen kom die ik ken :+

Mijn penny ervaring... Toch wel dat ik op een manegepony reed die snel schrok en dat er een meisje langs de kant stond te praten dat ik haar verzorgster was en dat zij vel beter reed dan ik. Het andere meisje geloofde haar niet, zei dat meisje: Let maar op, als hij langskomt springt hij weg, want ik weet wat hij eng vindt want hij is mijn pony etc.
Volgende rondje staat ze daar langs de kant, begint ze ineens te springen en rare geluiden te maken, pakt ze een plastic zakje en duwt die voor zijn hoofd... Dus pony springt weg, galoppeert de hele bak door en ik lag helemaal dubbel, gewoon denken hoe dom je kan zijn... Als ik die pony niet had gekend dan was ik er gemakkelijk van af gedonderd... Heb ik even het geluk dat ik kan aftellen tot hij wegspringt, anders had ik een groot probleem gehad.

Als het gaat om het penny zijn, ik vlecht graag, maar ben er niet super obsessief mee bezig, is meer een soort therapie waar ik een keer per week van mag genieten.. Vroeger ging ik wel altijd naar de weilanden toe, pakte ik een beetje gras en voerde ik dat aan de pony's, aaide ik ze, maar meer doen? Daar dacht ik niet eens aan. Hoe vreselijk brutaal die kinderen zijn, daar kan ik gewoon niet bij.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:27

tja kakkers of enigkinderen zonder enige herseninhoud zijn vaak van dit soort gevallen prinsen en prinsesjes vinden ze zichzelf maar om ze uit de droom te helpen DIE BESTAAN ALLEEN IN SPROOKJES!

zo ook mijn verhaal...

ik ben dol op risha (aan mijn naam al te zien haha) en om haar even kort te introduceren bruine dartmoor volbloed merrie van 5 jaar jong die op een kinderboerderij gestald staat. nouw... kwam er een penny girl met d'r gang aanzetten en beweerde dat die pony vals was nouw ik en mijn vriendin weten donders goed dat dat niet zo is... en toch jawel naar de eigenaar gestapt hele verhalen opgehangen dat het een rot beest is en een valse knol (enz. ezn. nog meer scheldwoorden ziektes alles vloog de kamer rond) er ze werden nog gelooft ook! omdat de pony dus laat(er) ingereden en zadelmak gemaakt werd werd het dus ook gelooft omdat ze niet zo dol is op mensen op haar rug

pfffffffffff dank u dank u de brutaliteit! kinderen van 8!!

en raisha is dus meden door die kinderen de deurgewezen (100% zeker want dat is ons ook regt face to face vertelt) balen man :x

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:29

raichalove schreef:
tja kakkers of enigkinderen zonder enige herseninhoud zijn vaak van dit soort gevallen prinsen en prinsesjes vinden ze zichzelf maar om ze uit de droom te helpen DIE BESTAAN ALLEEN IN SPROOKJES!

zo ook mijn verhaal...

ik ben dol op risha (aan mijn naam al te zien haha) en om haar even kort te introduceren bruine dartmoor volbloed merrie van 5 jaar jong die op een kinderboerderij gestald staat. nouw... kwam er een penny girl met d'r gang aanzetten en beweerde dat die pony vals was nouw ik en mijn vriendin weten donders goed dat dat niet zo is... en toch jawel naar de eigenaar gestapt hele verhalen opgehangen dat het een rot beest is en een valse knol (enz. ezn. nog meer scheldwoorden ziektes alles vloog de kamer rond) er ze werden nog gelooft ook! omdat de pony dus laat(er) ingereden en zadelmak gemaakt werd werd het dus ook gelooft omdat ze niet zo dol is op mensen op haar rug

pfffffffffff dank u dank u de brutaliteit! kinderen van 8!!

en raisha is dus meden door die kinderen de deurgewezen (100% zeker want dat is ons ook regt face to face vertelt) balen man :x

Ouch, das inderdaad echt hel brutaal... Niet te geloven toch? Kan je haar (?) nog zien?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:32

BOKTMANDYY schreef:
Lynnepinny schreef:

Ja ik ook haha. touwtjes aan mijn stuur en dat waren "teugels". :')

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:37

Oh ik herrinner me nog weer wat, dat ik vroeger altijd met m'n buurmeisje paardje ging spelen en zij was de sterkste van ons twee dus zij mocht het paard zijn en de wc was altijd de stal, dan gingen we met springtouwen doen alsof het teugels waren en had m'n moeder lange witte sokken gekocht en daar de voet vanaf geknipt als bandages, maar toen ik echt op paardrijden ging en ik dus een zweepje kreeg etc. mocht het niet meer van onze ouders want ik sloeg mijn buurmeisje bont en blauw omdat het een wilde hengst was. :') goeie ouwe tijd :j