Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
salinakeeuh schreef:Ik weet niks van dat zadel gedoe maar als je paard het echt erg zou vinden zou hij je er afschopen maar dat doet die niet dus hij vind het vast prima en in ppc (ponyparkcity) hebben ze geen zadels omdat het anders te zwaar is voor de pony het zal wel ok zijn
miss_lizje schreef:Horseslife schreef:Als je een goede zit hebt maakt het niet heel veel uit, wanneer je alleen maar hobbelt kan het idd heel slecht voor je paards rug zijn.
Zelfs met stille zit is het nog behoorlijk meer belastend dan met zadel.
salinakeeuh schreef:Ik weet niks van dat zadel gedoe maar als je paard het echt erg zou vinden zou hij je er afschopen maar dat doet die niet dus hij vind het vast prima en in ppc (ponyparkcity) hebben ze geen zadels omdat het anders te zwaar is voor de pony het zal wel ok zijn
xSlvna schreef:salinakeeuh schreef:Ik weet niks van dat zadel gedoe maar als je paard het echt erg zou vinden zou hij je er afschopen maar dat doet die niet dus hij vind het vast prima en in ppc (ponyparkcity) hebben ze geen zadels omdat het anders te zwaar is voor de pony het zal wel ok zijn
Die pony's weten gewoon dat het toch niet veranderd als ze laten zien dat ze pijn hebben, het boeit niemand iets
romyloverrr schreef:ik geef het ook bijna op.
alsof je het natuurkundig kan berekenen , ik zou het heel knap vinden
als jij natuurkundig kan berekenen of zonder zadel rijden mijn paard pijn doet.
ik zal het eens aan mijn natuurkunde leeraar vragen , maar ik denk niet dat hij hiertoe in staat is.
dus als jij dat wel natuurkundig kan berekenen : LAAT MAAR EENS KOMEN !
de meeste hier blijven toch bij hun standpaunt dat
zonder zadel rijden slecht ( of net goed ) is.
daar schiet je niets mee op !
miss_lizje schreef:Ooit gehoord van een drukpad/zadeldruk meting? Word soms ook gedaan bij het passen van zadels. Dit kan je ook zonder zadel doen. Dan meet je precies de druk die word gegeven.
Edit: http://www.countrymill.nl/zadelpasservi ... meten.html