Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vuurneon schreef:Ik rijd bijna 20 jaar en ik leer nog steeds bij
Maar goed, ik ben ook een stuk ouder en heb meer ervaring en heb wel een realistisch beeld over mijn kunnen ondertussen
En betaal zelf het paard, valt mij vies tegen hoor als de dierenarts weer komt enten straks
Ceriadwen schreef:Ja dat denken er veel.. daarom zeg ik.. kom gerust op mijn paard rijden.
Weet je.. ik heb 1 keer een dametje op mijn paard gehad met veel bravoure dat ze het echt super kon..
Dat er een juf staat in de bak, die roept bij C een volte, en die kudde manege ponies automatisch bij c de volte op gaan, betekent niet dat jij het dan ook kan... Dametje wat mijn paard mocht proberen vertelde ik ook bij c een volte.. maar paard ging mooi recht uit want die deed t niet vanzelf zoals op de manege...
Ik heb jaren les gehad.. maar heb leren rijden op mijn eigen paard.. blaas niet zo hoog van de toren. Zolang jij denkt dat nagevelijk een automatisch ingeprogrammeerd programma is, is iedere les weggegooid geld en puur bezigheidstherapie geweest.
BeFearless schreef:Wat wordt er soms kinderachtig gereageerd in dit topic. Meisje wil graag een paard (welk meisje wil dat niet?) Wat een goede basis bezit en ze wordt gelijk helemaal de grond in geboord. Ze verwoord dit misschien een beetje onhandig, maar om haar daar zo op af te rekenen? Het is imo juist goed dat ze een paard wil dat al het een en ander kan, ipv dat ze een jonkie wil die nog alles moet leren. Ze geeft aan dat ze wil meebetalen aan de kosten dus reacties met verwijten dat ze verwend is zijn hier ook niet terecht (verder, wij kennen ts niet en daar kun je dus verder niet over oordelen). Volgens mij heeft iedereen wel een nichtje/buurmeisje/zusje die ook een paard wil en het liefste rijdt, brand je die dan ook gelijk af?
Zelf vind ik het niet verstandig een paard te kopen op je 14e dus daar ga ik wel in mee. Pos hiervoor geeft wel aan waarom. Om even te reageren op je vraag, ik zou het gewoon op een geschikt moment voorleggen aan je ouders. Het zijn je ouders, dus ze zullen vast niet bijten!
Lindy1982 schreef:maar sommige lezen ook niet goed..
Beginnen over geld etc dat de ouders het misschien niet kunnen betalen etc..
Maar ze heeft 1,5 jaar geleden al een paard gehad.. Haar ouders zijn er dus ook bekend mee met eigen paarden..
BeFearless schreef:Wat wordt er soms kinderachtig gereageerd in dit topic. Meisje wil graag een paard (welk meisje wil dat niet?) Wat een goede basis bezit en ze wordt gelijk helemaal de grond in geboord. Ze verwoord dit misschien een beetje onhandig, maar om haar daar zo op af te rekenen? Het is imo juist goed dat ze een paard wil dat al het een en ander kan, ipv dat ze een jonkie wil die nog alles moet leren. Ze geeft aan dat ze wil meebetalen aan de kosten dus reacties met verwijten dat ze verwend is zijn hier ook niet terecht (verder, wij kennen ts niet en daar kun je dus verder niet over oordelen). Volgens mij heeft iedereen wel een nichtje/buurmeisje/zusje die ook een paard wil en het liefste rijdt, brand je die dan ook gelijk af?
Zelf vind ik het niet verstandig een paard te kopen op je 14e dus daar ga ik wel in mee. Pos hiervoor geeft wel aan waarom. Om even te reageren op je vraag, ik zou het gewoon op een geschikt moment voorleggen aan je ouders. Het zijn je ouders, dus ze zullen vast niet bijten!
XAnoukdb schreef:Dit weekend zijn mijn ouders weg dus kan ik het niet aan ze voorleggen, eventueel kan ik voorstellen om op me 16e een paard te nemen ofzo, dan kan ik ook op zaterdagen werken, en met de oude scooter van me zus ernaartoe, kost ook minder tijd