Mag dit wel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:48

SienenIvo schreef:
Ik kan wil helemaal geen Haflingerwedstrijden rijden...

Waarom kan dat niet? Als je het nou eens een keer doet,en dan de punten gaat vergelijken. Dan weet je of het inderdaad aan je haflinger ligt,of dat je gewoon niet goed genoeg rijdt.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:49

welmoed__ schreef:
hafjelinger schreef:
Ik vind het jammer dat je kritiek hebt op de jury.
Heb je wel eens aan de jury GEVRAAGD waarom je niet zo hoog scoort?
'Andere zeggen dat ik goed rijd' is natuurlijk geen argument. Het gaat om het oordeel van de jury, die is belangrijk. De jury houdt (als het goed is) geen rekening met ras, afkomst ect.

En daarbij, jij kiest er toch ZELF voor om die wedstrijden te rijden? Dan moet je ook het commentaar van de jury accepteren, die mensen zitten daar ten slotte voor jou!

pfoe hee, doe es niet zo geïrriteerd.
En dressuur blijft een jury sport en er word wel degelijk naar het uiterlijk van een paard gekregen. Ik had een bonte en kreeg zo een paar punten aftrek hoor omdat de jury dan niet van een bonte hield.

''En dressuur blijft een jury sport en er word wel degelijk naar het uiterlijk van een paard gekregen.''
Dat klopt, het is een jurysport. En dat betekend dat er inderdaad verschillen kunnen ontstaan bij de scores. Dat betekend ook dat je verschillende meningen hebt. Maar we kiezen er zelf voor om te komen rijden, dus moeten we dit accepteren.
Een jury kijkt (als het goed is) niet naar het uiterlijk van het paard, maar naar de verzorging van het paard. Een slecht gevlochten vies paard krijgt natuurlijk minder punten dat een lelijke fjord die wel netjes is gewassen en geknipt ;)

''Ik had een bonte en kreeg zo een paar punten aftrek hoor omdat de jury dan niet van een bonte hield.''
Je hebt de jury dit echt horen zeggen, of denk je dit gewoon? >;) Daar zit namelijk nogal een verschil tussen.

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:50

ik heb een vriendin met een haflinger en die behaalde enorm veel punten (heel goed in dressuur ;p)
, maar ik denk niet dat het aan de jury kan liggen?
er zijn namelijk genoeg mensen die met een haflinger z dressuur kunnen rijden....

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:51

Martie schreef:
SienenIvo, je hebt een mooie pony en daar kan je gerust mee wedstrijdjes gaan rijden.
Een jury mag alleen op prestatie oordelen en niet op ras. Gewoonlijk gebeurt dat ook niet, zeker niet met een Haflinger bij de pony's. Die gelden heus wel als goede rijpony.

Maar dat wil niet zeggen dat jullie technisch al op het niveau zijn voor winstpunten ook al had je dat zelf misschien al verwacht.
Als ik het goed begrijp had je eerst 169 punten. Dat is netjes voor een eerste B-proef, het betekent namelijk dat je gemiddeld boven de 5 rijdt (en in de dressuurproeven is een 5 nog voldoende), je rijdt dus nog niet op het niveau van een winstpunt (gemiddeld een 6) maar dat krijg je pas als jullie eigenlijk al klaar zijn voor de volgende klasse, dan moet je dus laten zien dat je L-niveau al aan kan. Je hebt echter ook geen verliespunt, dus in de B zit je precies op z'n plaats. Jullie zijn samen een beginnende combinatie.

Door lessen en oefennen zal je niveau in de B steeds hoger worden (dat dat lukt al want je had laatst 173, mooie vooruitgang!). Als jullie zo ver zijn dat de jury denkt dat je het niveau van de L kan laten zien, zal je winstpunten gaan krijgen. Dat gaat echter niet zo snel, er wordt dan echt al wat meer gevraagd.

En inderdaad, wat er al gezegd werd en wat je kennelijk ook al doet: na afloop de jury om uitleg vragen als er niet zoveel aanwijzingen op je protocol staan en dit met je instructrice bespreken. Helemaal prima is je proef laten filmen en ook doorspreken. Je zal zien dat het dan steeds beter gaat en je met je mooie Haf ook steeds meer punten krijgt.

Je kan evt. een fimlpje ook hier plaatsen en vragen of mensen nog tips voor je hebben. Denk er echter aan: de aanwijzingen van je instructrice zijn het belangrijkste!

Veel succes!

Ik hoef ook helemaal geen winstpunten,maar ik kan er gewoon niet tegen dat ze een Haflinger vooroordelen...
Die doen toch ook hun best??

En die dressuur pony's hebben nu eenmaal altijd prijs!
Ik moet ook geen prijzenkast vol te hebben.
Maar iedereen vind het wel eens leuk om beloont te worden voor de tijd en energie die er in is gestoken.
Toch??

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:51

En wat denken we van Guus,fjordxhaflinger. En die is Z dressuur,als het niet hoger is. Dus het ligt grotendeels aan de ruiter.

orienta

Je word pas beloont voor je tijd en energie als er resultaat is eerder niet

Jitske

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek of jullie erop willen letten dat deze TS pas 12 jaar oud is! Inmiddels zijn we al van de on-topic-vraag afgeweken. Dat maakt niet uit als jullie haar advies willen geven, TS staat daar volgens mij ook zeker voor open. Maar het afbranden, penny en eigenwijs noemen is nergens voor nodig. Ik heb dan ook een aantal reacties verwijderd die helemaal niets met het topic te maken hebben.
Willen jullie hier alsjeblieft allemaal op letten?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:52

MarjanB schreef:
Denk niet dat het aan je haf ligt hoor! Ik heb pas wedstrijd gereden en daar was een meisje met een ontplofte half witte pony (lange vacht en niet gewassen) tussen de paarden die werd 2 keer eerste en had 3 wp! Ze reed gewoon erg netjes!

Verzorging word blijkbaar ook niet naar gekeken. Jury sport blijft een rare sport en daarom rijdt ik ook geen dressuur wedstrijden (meer).
Laatst bijgewerkt door welmoed__ op 29-02-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:52

Dat doe ik toch ook??

Of is dat alleen voor de mensen die wel HEEL netjes rijden??

En voor mij dan niet??

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:52

Dat kan ook nog altijd,ga dan naar de springsport.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:53

Misschien hebben die "dresuurpony's" er wel nog veel meer tijd en energie in gestoken, en worden ze daarvoor beloond?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:53

SienenIvo schreef:
Dat doe ik toch ook??

En voor mij dan niet??

Heb je wel is aan je instructrice gevraagd wat er fout is dan?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:54

Ik wil toch helemaal niet springen??

Wat heeft dat er nu mee te maken??

Dan had ik dat er wel ingezet dat ik wil doen...

En ik kan trouwens niet gaan springen als ik geen winstpunt heb...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:54

En heb je de jury horen zeggen van: zucht een haflinger...laten we die maar minder punten geven want dat paard hoort helemaal niet in de dressuur thuis.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:55

Vjestagirl schreef:
Misschien hebben die "dresuurpony's" er wel nog veel meer tijd en energie in gestoken, en worden ze daarvoor beloond?

Wat is dat nou voor antwoord??

Ik stop er ook veel tijd en energie in hoor!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:55

SienenIvo schreef:

Nou bij de springsport gaat het om tijd en geen strafpunten rijden. Tenminste...nu nog wel...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:55

SuzanLarissa schreef:
SienenIvo schreef:
Dat doe ik toch ook??

En voor mij dan niet??

Heb je wel is aan je instructrice gevraagd wat er fout is dan?

Ja,maar die is er nooit als ik een wedstrijd rijd...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:55

Je komt er wel, blijf oefenen en oefenen, zo is iedereen er gekomen.
Anky is ook begonnen als een meisje die nog niet kon paardrijden en is nu een geweldige dressuur amazone.
Nu zeg ik niet dat jij dit gaat/wilt worden (voordat ik weer uitbranders krijg van bokker), maar wat ik er mee wil zeggen is dat je met oefenen het verst komt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:56

Zertab schreef:
SienenIvo schreef:

Nou bij de springsport gaat het om tijd en geen strafpunten rijden. Tenminste...nu nog wel...

Ik moet 1 wp hebben....

Wat bedoel je met nu nog wel??

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:56

welmoed__ schreef:
Anky is ook begonnen als een meisje die nog niet kon paardrijden en is nu een geweldige dressuur amazone.
Nu zeg ik niet dat jij dit gaat/wilt worden (voordat ik weer uitbranders krijg van bokker), maar wat ik er mee wil zeggen is dat je met oefenen het verst komt.

Dank je wel voor het VERTROUWEN!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:56

Je filmt het toch? Kijk het dan met haar een keertje terug,voor de les. Dan kan je daarna ermee aan de slag.

Nou ik heb gehoord dat ze tijdens de springsport ook meer op de houding gaan letten enzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:57

SienenIvo schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat is dat nou voor antwoord??

Ik stop er ook veel tijd en energie in hoor!

Jij vraagt of tijd en energie beloond moeten worden. Maar misschien hebben zij er nog wel veel meer tijd en energie in zitten, en worden zij dus beloond.

Mag ik trouwens vragen hoe een jury moet weten hoeveel tijd en energie je erin hebt zitten? Die zien jou alleen maar daar op dat moment rijden.

orienta

welmoed__ schreef:

Ze stuurt wel een kaartje over 10 jaar vanaf de olympische spelen :D

welmoed__

SienenIvo schreef:
welmoed__ schreef:

Dank je wel voor het VERTROUWEN!!

Graag gedaan.;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:58

Ik heb toch gezegt dat ik dat ook gebruik voor mijn les...