Martie schreef:SienenIvo, je hebt een mooie pony en daar kan je gerust mee wedstrijdjes gaan rijden.
Een jury mag alleen op prestatie oordelen en niet op ras. Gewoonlijk gebeurt dat ook niet, zeker niet met een Haflinger bij de pony's. Die gelden heus wel als goede rijpony.
Maar dat wil niet zeggen dat jullie technisch al op het niveau zijn voor winstpunten ook al had je dat zelf misschien al verwacht.
Als ik het goed begrijp had je eerst 169 punten. Dat is netjes voor een eerste B-proef, het betekent namelijk dat je gemiddeld boven de 5 rijdt (en in de dressuurproeven is een 5 nog voldoende), je rijdt dus nog niet op het niveau van een winstpunt (gemiddeld een 6) maar dat krijg je pas als jullie eigenlijk al klaar zijn voor de volgende klasse, dan moet je dus laten zien dat je L-niveau al aan kan. Je hebt echter ook geen verliespunt, dus in de B zit je precies op z'n plaats. Jullie zijn samen een beginnende combinatie.
Door lessen en oefennen zal je niveau in de B steeds hoger worden (dat dat lukt al want je had laatst 173, mooie vooruitgang!). Als jullie zo ver zijn dat de jury denkt dat je het niveau van de L kan laten zien, zal je winstpunten gaan krijgen. Dat gaat echter niet zo snel, er wordt dan echt al wat meer gevraagd.
En inderdaad, wat er al gezegd werd en wat je kennelijk ook al doet: na afloop de jury om uitleg vragen als er niet zoveel aanwijzingen op je protocol staan en dit met je instructrice bespreken. Helemaal prima is je proef laten filmen en ook doorspreken. Je zal zien dat het dan steeds beter gaat en je met je mooie Haf ook steeds meer punten krijgt.
Je kan evt. een fimlpje ook hier plaatsen en vragen of mensen nog tips voor je hebben. Denk er echter aan: de aanwijzingen van je instructrice zijn het belangrijkste!
Veel succes!
Ik hoef ook helemaal geen winstpunten,maar ik kan er gewoon niet tegen dat ze een Haflinger vooroordelen...
Die doen toch ook hun best??
En die dressuur pony's hebben nu eenmaal altijd prijs!
Ik moet ook geen prijzenkast vol te hebben.
Maar iedereen vind het wel eens leuk om beloont te worden voor de tijd en energie die er in is gestoken.
Toch??