Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:10

Idd dit vind ik er ook tamelijk groot uitzien zij is tenminste eerlijk en heeft respect voor die poownies daar

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:15

Ik ben ook heus wel eerlijk, ik vind zelf ook dat ik te groot voor Mist ben...
Ik heb niet veel gereden dus niemand kan tegen mij zeuren dat ik een afracer ben :)
Enne, 54 kilo is lang niet te zwaar voor een grotere pony daar hoor!
Ze kunnen makkelijk 65 kilo hebben!
En de pony's daar hebben het over het algemeen goed hoor ;)

Mist, is my life :+:

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:21

Heb er grotere mensen op zien zitten. Het is net een fabriek daar je kan de ponys onbeperkt omruilen als die moe is breng je m terug en stap je op een andere. Ik heb daar zelfs volwassene op die pony's zien zitten. Ze zakte zeker niet door maar dat kan gewoon niet.. Ik zal zelf nooit meer naar dat park toe gaan.

Jou lengte vind ik nog makkelijk kunnen hoor, Ik ben 190 65 kg en rijdt ook nog op mijn haflinger van 147,5 Wat lang maar past verder prima.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:35

Een halfinger is ook algemeen erg sterk, shetlanders ook, met mijn 1.66 en 54 kilo ben ik echt niet te zwaar om 2 uurtjes perdag te rijden/stappen.
Ik vind ook dat ze in ppc ook beter op moeten letten, gewoon streng, niet gallopperen, en niet te veel drafen en anders een looppony, of helemaal geen...
Ik ga niet op een pony zitten, galopeer weg en breng hem over 2 uurtjes weer bezweet en moe weg..
Maarja, ik ben tegen afracers:)
Mmdpvpdwa.hyves.nl
Dat is mijn hyve!
Naja de volgende x als ik daar kom, ga ik niet veel rijden in iedergeval:)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:22

Er zijn daar grote pony's.
Ben daar geweest,
Maar ik zal je zeggen;
Al die k-wijven van 16 pikken alle grote ponys voor je neus.
Die weten precies welke lief groot en leuk is.
Ook zijn er mensen die 2 ponys hebben voor 1 persoon.
Er zijn vaak alleen nog afgedankte pony's over.
Ik had fleur en jasper, ik heb kleine ritjes op fleur gemaakt en met jasper gewandelt.
Maar ook zie je veel mensen op loopponys rijden.
Zonde van die beesjes.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:33

Inderdaad, Iedereen doet er alles aan om zn lieveling te krijgen ook, ze staan er soms gewoon 12 uur snachts! Ik ga 24 tot 26 mei 2013! Wss de laatste keer en pas mijn 2e keer... Mijn ouders proberen zo vroeg mogelijk daar te zijn.. We gaan ongeveer half 8 van huis en dan zijn we er sws half 9...

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:42

Xloveskanjer schreef:
Er zijn daar grote pony's.
Ben daar geweest,
Maar ik zal je zeggen;
Al die k-wijven van 16 pikken alle grote ponys voor je neus.
Die weten precies welke lief groot en leuk is.
Ook zijn er mensen die 2 ponys hebben voor 1 persoon.
Er zijn vaak alleen nog afgedankte pony's over.
Ik had fleur en jasper, ik heb kleine ritjes op fleur gemaakt en met jasper gewandelt.
Maar ook zie je veel mensen op loopponys rijden.
Zonde van die beesjes.

Je moet er inderdaad wat voor overhebben om een grote pony te hebben. Ik sta negen uur sochtends in de rij om mijn lievelingspony daar te hebben. En die oudere 'wijven' (ik dus ook, ben alleen nog maar 12 ipv 16), pakken niet een pony omdat ze groot en lief zijn, de meesten rijden zelfs niet eens meer, ik ook niet. Talana, mijn lieveling daar is 1.03m hoog, hartstikke klein dus. Bij sommige mensen is hij ook nog eens heel langzaam. Ik pak Talana omdat ik een hele goeie klik met hem heb, en om hem een rustig weekendje te geven. niet omdat hij éen van de wat grotere pony's is, en meestal lief is.
Het is niet zonde van de looppony's, want als er mensen op rijden, hebben ze daar toestemming voor van de cowboys. Looppony's worden eerst meegegeven als wandelpony, maar as ze er klaar voor zijn, worden ze ingereden.
Jasper mag nog niet ingereden worden, omdat hij veel dingen eng vindt. Jasper is trouwens wel echt een heel leuk beestje, heb hem ook een keer gehad.
maritmistppc schreef:
Inderdaad, Iedereen doet er alles aan om zn lieveling te krijgen ook, ze staan er soms gewoon 12 uur snachts! Ik ga 24 tot 26 mei 2013! Wss de laatste keer en pas mijn 2e keer... Mijn ouders proberen zo vroeg mogelijk daar te zijn.. We gaan ongeveer half 8 van huis en dan zijn we er sws half 9...

12 uur 's nachts kan nu niet meer, er zijn nachtbewakers, en als je te vroeg in ppc bent wordt je weggestuurd. Ik geloof dat je er rond 4 of 5 uur weer terug mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:51

Op hyves staat dat een shet van BOVEN de 1 m makkelijk 70 a 80 kilo kan dragen (zegt marit mist) maar dat is NIET waar, ik weeg tussen de 70 en 80 kilo ( ja ik weet veel maar ik ben ermee bezig ) en ik KAN niet op een pony van 1 m gaan zitten, dat is gewoon echt te zwaar.

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:07

Sypol_Rawr schreef:
Op hyves staat dat een shet van BOVEN de 1 m makkelijk 70 a 80 kilo kan dragen (zegt marit mist) maar dat is NIET waar, ik weeg tussen de 70 en 80 kilo ( ja ik weet veel maar ik ben ermee bezig ) en ik KAN niet op een pony van 1 m gaan zitten, dat is gewoon echt te zwaar.

Hier ben ik het mee eens. Ik heb altijd geleerd dat een shetlander 1/5 maximaal 1/4 van zijn gezonde gewicht kan dragen. Een gezonde shetlander weegt gemiddeld 200kg (schatting, het zal vast wel iets meer of minder zijn), en je deelt dat door 5, kom je dus uit op 40, maximaal 50kg. De grotere pony's kunnen misschien maximaal 55 / 60 kg hebben, maar 80kg is toch echt te zwaar voor een shetlander.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:41

Sypol_Rawr: dat heb ik helemaal niet gezegt? Een shet onder de 1m kan maximaal 40/45 kilo dragen tenminste dat vind ik het meximale, en de gratere vorsere shets kunnen makkelijk een volwassene houden van 70/80 kilo ;)
De grotere pony's kunnen echt wel meer dat 60 kilo dragen hoor!! hein zegt bij de ponyuitleg(toen ik er was) dat een shet een volwasene kan houden makkelijk ;)
Ze kunnen 3 of 4 x hun gewicht trekken en de helft dragen ;)
En zeg zou zelf met mijn 54 kilo ben ik niet te zwaar voor mist hoor! Ik ben wel te groot !

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:44

maritmistppc schreef:
Sypol_Rawr: dat heb ik helemaal niet gezegt? Een shet onder de 1m kan maximaal 40/45 kilo dragen tenminste dat vind ik het meximale, en de gratere vorsere shets kunnen makkelijk een volwassene houden van 70/80 kilo ;)
De grotere pony's kunnen echt wel meer dat 60 kilo dragen hoor!! hein zegt bij de ponyuitleg(toen ik er was) dat een shet een volwasene kan houden makkelijk ;)
En zeg zou zelf met mijn 54 kilo ben ik niet te zwaar voor mist hoor! Ik ben wel te groot !

Het is echt ongelofelijke onzin dat een grote shet een volwassene van 70 á 80 kilo kan dragen.
Dit is gewoon simpelweg veel te zwaar. Jammer dat deze onzin nogsteeds geloofd wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:40

maritmistppc schreef:

Schat dat heb je wel gezegd, ik heb ook hyves en ik bekijk ook wel eens foto's van chimene ofzo.
Dat is zo'n onzin, ik vind trouwens 54 kilo .. net niet kunnen voor mist.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:40

Liesje1611 schreef:
maritmistppc schreef:

Het is echt ongelofelijke onzin dat een grote shet een volwassene van 70 á 80 kilo kan dragen.
Dit is gewoon simpelweg veel te zwaar. Jammer dat deze onzin nogsteeds geloofd wordt..

+1 :j

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:42

Nouja, dat zal ik dan wel gzegt hebben, maar ze kunnen wel 70 kilo hebben ;)
Mist is wel bijna 250 kilo hoor ;) Ze is echt vors gebouwd!
Nu ben ik 52 kilo in ppc was ik ook 52 kilo, omdat ik ziek ben geweest dus ben ik 2 kilo afgevallen...

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:48

maritmistppc schreef:
Nouja, dat zal ik dan wel gzegt hebben, maar ze kunnen wel 70 kilo hebben ;)
Mist is wel bijna 250 kilo hoor ;) Ze is echt vors gebouwd!
Nu ben ik 52 kilo in ppc was ik ook 52 kilo, omdat ik ziek ben geweest dus ben ik 2 kilo afgevallen...

1/5 van hun gezonde gewicht, niet hoe zwaar ze werkelijk zijn. Mist is te dik, dus nù weegt ze misschien wel 250kg, maar haar normale gewicht echt niet hoor. En het gaat niet alleen om gewicht, maar ook om lengte, dat vergeten mensen soms.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:08

Innd, mist is echt een dikzak(niet verkeerd bedoelt!!!!)
Als ze gewoon zou zijn zou ze misschien 210 wegen ofzo...
Ik ben ook te groot voor Mist ikben NU 1.67, ik was in ppc, 1.64?!?!?!
Ik had zelf niet door dat ik te groot was want dat kan je zelf niet zien...
De volgende keer, ga ik er misschien ff op zitten maar meer echt neit...
Ik ga 24 tot 26 mei trouwens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:23

Mist kan sws niet meer dan 55 kilo hoor, ze weegt tussen de 200/250 kilo , daar 20 procent van dat is 40 ong..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:34

En dan toch nog maar iets minder, omdat ze al overgewicht heeft is het voor haar sowieso al zwaarder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:20

Inderdaad..

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:26

Waarom geloofd iedereen in die onzin?

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:32

Welke onzin?

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:38

dat zon shet als mist maar 40 kilo kan dragen...

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:58

Ze kan vast wel iets meer, maar het is zèker geen onzin dat ze iets minder dan normaal kan dragen, omdat ze overgewicht heeft.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:59

De shet kan zeker meer dragen hoor!
Maar of hij/zij daar geen last van heeft is de volgende vraag.

In principe kan er ook een man van 110 kg op gaan zitten, de shet zal dan net niet
door de poten heenzakken.. Maar wil je dat het beestje aandoen?
Rijden moet ook voor het dier prettig blijven!
Er zit een verschil tussen 'kunnen houden' en 'prettig rijden'

Jij kunt ook een man van 70 kg op je rug houden, maar je zal het niet prettig vinden
om met hem op je rug rond te rennen.
En je kunt ook op een jaarling haflinger gaan zitten,
die kan je ook houden.. Maar dat betekend nog niet dat je het moet doen!!

Ik vind het in iedergeval niet kunnen dat je op een shet (met overgewicht) wilt gaan rijden
als je zwaarder bent als 40 kg!

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:01

EliseBrouwer schreef:
De shet kan zeker meer dragen hoor!
Maar of hij/zij daar geen last van heeft is de volgende vraag.

In principe kan er ook een man van 110 kg op gaan zitten, de shet zal dan net niet
door de poten heenzakken.. Maar wil je dat het beestje aandoen?
Rijden moet ook voor het dier prettig blijven!
Er zit een verschil tussen 'kunnen houden' en 'prettig rijden'

Jij kunt ook een man van 70 kg op je rug houden, maar je zal het niet prettig vinden
om met hem op je rug rond te rennen.
En je kunt ook op een jaarling haflinger gaan zitten,
die kan je ook houden.. Maar dat betekend nog niet dat je het moet doen!!

Ik vind het in iedergeval niet kunnen dat je op een shet (met overgewicht) wilt gaan rijden
als je zwaarder bent als 40 kg!

Hèlemaal mee eens _/-\o_