Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xloveskanjer schreef:Er zijn daar grote pony's.
Ben daar geweest,
Maar ik zal je zeggen;
Al die k-wijven van 16 pikken alle grote ponys voor je neus.
Die weten precies welke lief groot en leuk is.
Ook zijn er mensen die 2 ponys hebben voor 1 persoon.
Er zijn vaak alleen nog afgedankte pony's over.
Ik had fleur en jasper, ik heb kleine ritjes op fleur gemaakt en met jasper gewandelt.
Maar ook zie je veel mensen op loopponys rijden.
Zonde van die beesjes.
maritmistppc schreef:Inderdaad, Iedereen doet er alles aan om zn lieveling te krijgen ook, ze staan er soms gewoon 12 uur snachts! Ik ga 24 tot 26 mei 2013! Wss de laatste keer en pas mijn 2e keer... Mijn ouders proberen zo vroeg mogelijk daar te zijn.. We gaan ongeveer half 8 van huis en dan zijn we er sws half 9...
Sypol_Rawr schreef:Op hyves staat dat een shet van BOVEN de 1 m makkelijk 70 a 80 kilo kan dragen (zegt marit mist) maar dat is NIET waar, ik weeg tussen de 70 en 80 kilo ( ja ik weet veel maar ik ben ermee bezig ) en ik KAN niet op een pony van 1 m gaan zitten, dat is gewoon echt te zwaar.
maritmistppc schreef:Sypol_Rawr: dat heb ik helemaal niet gezegt? Een shet onder de 1m kan maximaal 40/45 kilo dragen tenminste dat vind ik het meximale, en de gratere vorsere shets kunnen makkelijk een volwassene houden van 70/80 kilo
De grotere pony's kunnen echt wel meer dat 60 kilo dragen hoor!! hein zegt bij de ponyuitleg(toen ik er was) dat een shet een volwasene kan houden makkelijk
Ze kunnen 3 of 4 x hun gewicht trekken en de helft dragen
En zeg zou zelf met mijn 54 kilo ben ik niet te zwaar voor mist hoor! Ik ben wel te groot !
maritmistppc schreef:Sypol_Rawr: dat heb ik helemaal niet gezegt? Een shet onder de 1m kan maximaal 40/45 kilo dragen tenminste dat vind ik het meximale, en de gratere vorsere shets kunnen makkelijk een volwassene houden van 70/80 kilo
De grotere pony's kunnen echt wel meer dat 60 kilo dragen hoor!! hein zegt bij de ponyuitleg(toen ik er was) dat een shet een volwasene kan houden makkelijk
En zeg zou zelf met mijn 54 kilo ben ik niet te zwaar voor mist hoor! Ik ben wel te groot !
Liesje1611 schreef:maritmistppc schreef:Sypol_Rawr: dat heb ik helemaal niet gezegt? Een shet onder de 1m kan maximaal 40/45 kilo dragen tenminste dat vind ik het meximale, en de gratere vorsere shets kunnen makkelijk een volwassene houden van 70/80 kilo
Het is echt ongelofelijke onzin dat een grote shet een volwassene van 70 á 80 kilo kan dragen.
Dit is gewoon simpelweg veel te zwaar. Jammer dat deze onzin nogsteeds geloofd wordt..
maritmistppc schreef:Nouja, dat zal ik dan wel gzegt hebben, maar ze kunnen wel 70 kilo hebben
Mist is wel bijna 250 kilo hoorZe is echt vors gebouwd!
Nu ben ik 52 kilo in ppc was ik ook 52 kilo, omdat ik ziek ben geweest dus ben ik 2 kilo afgevallen...
EliseBrouwer schreef:De shet kan zeker meer dragen hoor!
Maar of hij/zij daar geen last van heeft is de volgende vraag.
In principe kan er ook een man van 110 kg op gaan zitten, de shet zal dan net niet
door de poten heenzakken.. Maar wil je dat het beestje aandoen?
Rijden moet ook voor het dier prettig blijven!
Er zit een verschil tussen 'kunnen houden' en 'prettig rijden'
Jij kunt ook een man van 70 kg op je rug houden, maar je zal het niet prettig vinden
om met hem op je rug rond te rennen.
En je kunt ook op een jaarling haflinger gaan zitten,
die kan je ook houden.. Maar dat betekend nog niet dat je het moet doen!!
Ik vind het in iedergeval niet kunnen dat je op een shet (met overgewicht) wilt gaan rijden
als je zwaarder bent als 40 kg!