Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:16

Reed met één van mijn IJslandse merries door het bos, lekker aan het tolten, komt er een groep meiden achter ons aanrennen :''Mevrouw, stop!!! Uw paard loopt niet goed, hij is kreupel!"' Nadat ik bijgekomen was van het lachen, ze maar even uitgelegd wat Tolt nou eigenlijk was.

Ook de reactie "'Wat een grote shetlander"' krijgen we regelmatig nageroepen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:30

Wij waren heerlijk een buiten ritje aan het maken met 3 paarden (+ ruiters) en ik op de fiets. Komen we langs een gezinntje. Zegt dat kleine ventje opeens: "Kijk mama, 4 paarden!"
Ennnn bedankt maar weer! :') *meldt zich maar weer eens bij de sportschool*

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:45

_Sofie schreef:
Wat een leuke verhalen!

Reacties vaak genoeg gehad. Met een pony die ik eerst verzorgde reed ik veel buiten. Heb was een ruin, kruising met arabier. Kreeg een keer de vraag of het een hackney hengst was :+ En de Shet die er bij stond, daar ging ik vaak mee fietsen. Heb heel vaak naar m'n hoofd geslingerd gekregen of ik de hond aan het uitlaten was. De Shet is ook in het theater geweest, bij een kinder-toneelstuk. Ik moest even wachten tot hij op mocht, dus in de tussentijd even lekker wandelen. Het theater was in het centrum van Amsterdam. Wat doe je dan? Juist, wandelen over het Leidse plein :') We zijn toen ook in een café geweest en daar werd een heel toepasselijk lied gezongen, jullie mogen raden :P EN een keertje met m'n eigen pony was er een klein meisje wat schreeuwde: "wat een dunnen poten!". Ja, m'n pony was wat mager, maar haar benen waren niet extreem dus :') Kon er wel om lachen.

er loopt een paard in de gang/plein ? :Y)

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:48

wij waren een keer met een pony aan het wandelen en toen zei iemand is je pony drachtig. Wij zo: nee het is een ruin. Hij was wel een beetje dik maar het is wel raar als mensen dat zeggen.

Zamu

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:55

Zo kreeg mijn mede ruiter een keer de vraag ïs dat zo een TINKERBEL paard?" whahaha (was een kruizing tinker/kwpn)

En als ik ga wandelen met mijn paard, wat ik heel vaak en overal doe krijg ik altijd de opmerking "je moet er op zitten hoor, gaat er toch niet naast lopen!" Tja, ik lach wat en denk pffffffffff

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:01

Ik heb een bonte pony, net zo groot als een koe, en natuurlijk krijg ik vaak de opmerking, je rijdt op een koe.

Een keer was ik op buitenrit met de hele kudde *8 paarden* 3 shetjes, 'de koe',haflingers en een kwpn'er.
Schreeuwt een kindje, MAAAAAAAMM, kijk die hondjes lopen, ze hebben ook nog een koe!!
Moeder antwoord, nee lieverd, dat zijn paarden!
kindje: Nee ik weet zeker dat het een koe is!

Kind wist heeel zeker dat het een koe was!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:02

hahahhaa koeien zijn vierkanter :')

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:10

tijdje terug was ik wandelen met mijn haflo arabier van 24
komt er een opa langs fietsen: ' issie nog te jong om op te rijden?' :j

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:13

pas nog:
mooi paardje daar moet je heel zuinig op zijn. :)
En al een jaar of 3 geleden ging ik met mijn veulentje wandelen langs een rustige weg en in die straat zat een bed en breakfast en daar zaten heel toevallig buitenlandse mensen die hier in nederland waren en die zaten buiten te picknicken en ik kwam daar met me veulentje lang en die mensen vonden het helemaal bijzonder dus begonnen ze allemaal foto's te maken :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:40

Een keertje waren we met een groepje van 6 een buitenrit aan het maken en we passeerde op een redelijk brede weg een andere groep, netjes in stap. Mijnes begon te dribbelen, de pony erachter ook heel eventjes. Begonnen die mensen gelijk te schreeuwen: 'Stelletje mutsen, je hoort in stap te passeren! Asociaal!!!' Wij rolde haast van onze pony's af van verbazing :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:40

hahaha kneusjes

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:00

Ik heb een keer gehad dat de pony waar ik op reed een los ijzer had. Toen zei een mevrouw tegen mij: '' Meisje zijn hoef zit los". Was heel aardig van die vrouw om mij daar attent op te maken, maar heb zo gelachen met mijn vriendin.

Ook een keer tijdens het buitenrijden op Johnny, zei een man, ooh dat is een mooi KWPN paard.
Meneer het is "maar" een draver, maar ik voelde mij wel trots :D . Johnny is ook een knapperd!

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:08

Ik heb een shet en elke dag als ik buiten loop al 6 jaar lang krijg ik naar me hoofd.. Wat een grote hond! Origineel:s maar de leukste tot nu toe is toen iemand vroeg of ik hem uit madurodam had gestolen:)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:16

saswes schreef:
Mijn vriendin reed buiten met haar Tinker, toen een mevrouw zei: Wat een prachtige boerenknol heeft u.

Haha dat is toch geniaal :)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 15:16

ohh ik was aan het typen 'hoe komen ze daar nou weer bij :') 'toen snapte ik hem hahaha wist ff niet meer wat madurodam was :') _O-

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:48

eeen keer op me eigen pony werd ik aangehouden door een vrouw omdat ik op de weg stapte. dat ik me pony verknalde en dat ik haar niet verdiende, dat kwam hard aan! ze was toen net ziek!

ik reed ook een keertje op een shetje en een vriendin was mee op haar lease pony naar buiten. heel veel mensen kijken.. en op het laatst werden we gefilmd haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:53

Och heb wel eens een discussie gehad met dat ik mijn paard afbeulde
Hij was zo bezweet en helemaal vies dus zielig

Had net in galop gezeten en de mensen die sil kennen weten dat ie al met 15 min zo nat is dat het al begint te stromen
Hier was ik dus net op de terug weg van een 1,5 uurs rit :+

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:55

ik was een keer in de duinen met mijn haf.
omdat het niet heel goed weer was en het ruiterpad dus een hel was ging ik maar op het fietspad. :+
ik kreeg heel veel reacties: wat een mooie pony, hey hier hoor jij niet thuis, mag ik er ook eens op?

met mijn verzorg shet.
de duinen waren te zwaar dus reed ik ook altijd over het fietspad
toen kreeg ik een reactie van: ah dat meisje is veelste groot! mama kijk dat meisje rijd op een hond!
hahahahaa!
ik heb me ook een paar keer rotgelachen als ik van die shet af viel en hem aan het eind van de duinen bij een groepje kinderen stond! dan was ze echt heel lief <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:57

'Wat een mooie manen!' krijgt Wolder vaak
Dit is mijn pluisje met zijn manen:
Afbeelding

Of 'Wat een mooi paard'

1x een x: Oh die witte is mooi (Ik reed samen met een bruine)
En ook een x toen Wolder bij 2 schilders vol in de remmen vloog omdat er een steiger stond; 'Dat paard heeft ABS'

:P

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:01

''Wat een lief beest zeg'' (man van in de 20, leraar bij ons op school := ) geeft beest vrolijk een aai.
En z'n oudere broer ging heel voorzichtig met een trillend handje proberen te aaien... :(:)

Of als ik even eraf en weer erop spring, of even ernaast hang: ''leuke circusstunts!''
en de postbode: '' 't is dat ik m'n Blackberry niet bij me heb, anders had je 't nog een keer mogen doen!'' _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:04

Was met een groep op buitenrit, 2 bruine, 3 voskleurige, een haf, een fjord en een donkerbruine. "Ik vind die witte het mooiste mama" ik reed achteraan en heb me diep afgevraagd welke ze bedoelden _O-
fjord en haflinger waren ook niet heel licht ofzo :+

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:56

Reed vroeger vaak buiten met mijn shet en iemand anders op een fries.
Heb heel vaak gehoord dat mijn shet het veulen zou zijn van die mooie friese merrie.
Erg jammer dat die mensen dan net weg waren, als die mooie 'merrie' zijn leuter naar buiten hing om te plassen :')
En of ik mijn hond ging uitlaten als ik met hem ging wandelen.
Ook een keer een hele boze vrouw: hoe ik het in mijn hoofd haalde om op zo'n klein zielig veulentje te gaan rijden! Ponybeest was al 8 jaar, maar ach :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:59

hahaha, geniaal

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:01

Nessie schreef:
'Wat een mooie manen!' krijgt Wolder vaak
Dit is mijn pluisje met zijn manen:
Afbeelding

Of 'Wat een mooi paard'

1x een x: Oh die witte is mooi (Ik reed samen met een bruine)
En ook een x toen Wolder bij 2 schilders vol in de remmen vloog omdat er een steiger stond; 'Dat paard heeft ABS'

:P

Moet even reageren haha, WAT een hemels paard!!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 22:01

wajoo zeker wel :):)