Iris82 schreef:Je kunt toch helemaal niet zeggen dat 'alle wielrenners daar asociaal zijn'.
Niet alle, wel 99%

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NeverGiveUp schreef:En hoeveel procent van de ruiters? Ik denk ook aardig wat
Even offtopic, ik moest lachen om jou profiel met kill bill![]()
Ik was hopeloos fan toen ik een jaar of 12 was haha
Adil schreef:Iris82 schreef:Je kunt toch helemaal niet zeggen dat 'alle wielrenners daar asociaal zijn'.
Niet alle, wel 99%
Miseria schreef:Kimbaie schreef:Een paard kan nu eenmaal schrikken en opzij springen lijkt me een hele minimale reactie.
Jij weet dat, ts weet dat.. bijna iedere ruiter weet dat. Maar weet die wielrenner dat ook? De meesten niet hoor, die denken waarschijnlijk dat paarden op straat net zo 'foutloos' lopen als wat ze een keer bij de OS met Anky hebben gezien (als ze dat al kennen) en gaan er niet vanuit dat een paard kan schrikken.. en al helemaal niet dat een paard dan opzij gaat.
stef schreef:Vind ik niet. Ik ben met een paard de afwijkende factor in het verkeer, dus moet ik me aanpassen. Je kan iemand iets wat hij niet weet nooit aanrekenen. Maar helaas verwachten wij paardenvolk nu eenmaal dat iedereen het psyche paard snapt, en zo werkt het dus niet
Miseria schreef:Adil schreef:
Niet alle, wel 99%
Oh van die heerlijke generaliserende uitspraken, net zoals:
99% van de mensen met paarden zijn steenrijk
99% van de vrouwen komt minstens een paar keer klaar op een paard
99% van de vrouwen kan niet parkeren
enz enz
Onzin.
Adil schreef:Tja, mag je wel vinden, maar ik heb nog niet een goede ervaring met wielrenners, dus vind ik het erg coulant van mezelf dat ik 99% zeg
(Even serieus, gelet op de smilies achter mijn uitspraken moet het wel duidelijk zijn dat de uitspraken niet al te serieus moeten worden genomen, toch?)
Ffortuna schreef:Dus. Jij rijdt op de openbare weg. Jouw paard schrikt. En dan ben je boos op de wielrenner? Ik geloof dat ik iets mis. Of nee, jij mist 2 dingen: gezond verstand en een stukje fatsoen.
Miseria schreef:Adil schreef:Tja, mag je wel vinden, maar ik heb nog niet een goede ervaring met wielrenners, dus vind ik het erg coulant van mezelf dat ik 99% zeg
(Even serieus, gelet op de smilies achter mijn uitspraken moet het wel duidelijk zijn dat de uitspraken niet al te serieus moeten worden genomen, toch?)
Ik neem je ook niet ál te serieus, maar in het kader van de discussie is het misschien handiger als je het anders verwoord. Dat JIJ met 99% van de wielrenners een slechte ervaring hebt (wat me niet lijkt, want dan zou je meerdere keren per week een aanvaring hebben.. maar oke, jouw mening!) wil niet zeggen dat 99% van de wielrenners asociaal zijn.
En ja, daar voel ik me door aangesproken. Zoals ik al eerder zei, fiets (wielren) ik zelf ook, evenals mijn partner en nog meer familieleden. Nou is het misschien lastig om te zeggen over je 'eigen' groep, maar ik kan niet zeggen dat wij asociaal zijn op de weg.
Tendance schreef:Adil heel vaak ben ik het met je eens, maar je scheert nu alle wielrenners over 1 kam en dat siert je niet zo.
Ik ken echt heel veel wielrenners, die zich goed weten te gedragen.
Het zijn juist vaak de mensen, die af en toe eens op een racefiets stappen, maar eigenlijk geen wielrenner zijn, die een gevaar op de weg zijn.
De echte wielrenners hebben zulk duur materiaal, dat ze wel uitkijken, voordat ze zichzelf in gevaar gaan drukken.
Mijn dieren worden zelfs naar wielrenners vernoemd... Hoe slecht ben ik.. HAHA
Cipollini, Skibby, Cancellara en Contador.
Had volgend jaar een veulen willen nemen bij de merrie, maar door omstandigheden haar niet durven te laten dekken. Dit veulen zou Hincapie gaan heten.
Adil schreef:Tendance schreef:Adil heel vaak ben ik het met je eens, maar je scheert nu alle wielrenners over 1 kam en dat siert je niet zo.
Ik ken echt heel veel wielrenners, die zich goed weten te gedragen.
Het zijn juist vaak de mensen, die af en toe eens op een racefiets stappen, maar eigenlijk geen wielrenner zijn, die een gevaar op de weg zijn.
De echte wielrenners hebben zulk duur materiaal, dat ze wel uitkijken, voordat ze zichzelf in gevaar gaan drukken.
Mijn dieren worden zelfs naar wielrenners vernoemd... Hoe slecht ben ik.. HAHA
Cipollini, Skibby, Cancellara en Contador.
Had volgend jaar een veulen willen nemen bij de merrie, maar door omstandigheden haar niet durven te laten dekken. Dit veulen zou Hincapie gaan heten.
Oh, even een ding recht zetten: In het verhaal zoals de TS het beschrijft vind ik dat beide partijen wat te verwijten valt en vind ik het gedrag/gedachten van TS ronduit asociaal.
Zoals eerder gezegd mag het wel zijn dat ik de wielrenners over een kam scheer, ik zie dat zelfs ook in, maar ik heb helaas gewoon alleen maar slechte ervaringen met wielrenners. Op die ervaring baseer ik mijn mening. Misschien zijn er inderdaad wielrenners die zich weten te gedragen, ik ben ze alleen nog niet tegengekomen. Helaas, nogmaals. Maar wie weet, ga nu eens extra mijn ogen openhouden
Tendance schreef:Oke, dan zitten we weer deels op 1 lijn.
Verschil... Ik vind het haar eigen schuld al kan ze er niet veel aan doen, maar haar paard springt weg...
Kimbaie schreef:Tendance: je zegt in principe precies hetzelfde als adil. Ik hoor namelijk bij beide
"Ik ken heel veel wielrenners die...."
Alleen het laatste stukje is anders.
Overigens als ik wel eens met de wielrenners uit mijn omgeving praat, dan noemen ze zichzelf ook asociaal. Dat vind ik dan wel weer tekenent.
Adil schreef:Daarom vind ik beide schuldig. TS maakt dan ook nog eens de fout zich enorm asociaal op te stellen.