De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:02

Die verhalen die hier staan, geweldig!

De 1e keer dat ik van een paard ben gevallen, vorige week, en het was ook nog eens leuk :'):
Paard stond in de bak, en ik had mijn beugels en teugels los, om even mijn jas uit te doen. Ik gaf hem aan mijn moeder, maar het paard schrok. Hij galoppeerde er vandoor, en ik maak dus een buikschuiver in het zand. Niet echt fijn, als je een beugel hebt en al het zand zit ertussen... :=
Paard mankeerde gelukkig helemaal niks! Ik ben er gewoon weer opgestapt.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:15

Lammie op pagina 3 _O- Geweldig

Ik val eigenlijk haast nooit leuk. Als ik val, val ik bijna altijd in galop tegen de muur of bakrand ofzo :P

Maar laats wilde ik zonder zadel rijden. Paard mooi naast het opstapje gezet. Een been erop, en het paard denkt, Zo zit je al ?? mooi zo dan kunnen we gaan. En toen viel ik tussen het opstapje en het paard. Hij had zoiets van huh ?? waarom zit je niet op mijn rug :+

Phoo

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:35

Ik fietste net terug van school, zie ik een meisje met een paard :+. Bijzonder, I know :Y) . In een stukje weiland, met een waterbak. Jahoor, meisje let even niet op en ik stond op de brug te kijken xD, paardje doet in een hups z'n hoofd naar beneden. Ruiter zat al ver naar voren, belandde met een harde plons op haar kont in het water. Wel lekker verkoelend :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:38

mijn broer is nog nooit echt gevallen, als in hij heeft nog nooit met zijn kont in het zand gezeten na een lancering...
hij heeft alleen een keer met de springles gehad dat ie in de nek van de pony lag na een sprong...kon niet weer terug komen dus dreigde te vallen...liep nog met de pony mee (teugels nog vast en armen om de hals), maar pony liep net iets te hard...gevolg: broerlief besloot om maar stil te gaan staan in de hoop dat de pony het ook deed, maar die liep door...gevolg: teugel brak en hij kon niet meer verder rijden...

ik reed op de zoon van die pony en ging even daarna met pony en al over de kop...krak...zadel door midden gebroken...kon dus in feite ook niet meer rijden...geprobeerd of het zadel van broer zijn pony op die van mij paste en dat paste perfect...dus ik kon de les uitrijden en broer bracht pony terug naar stal en na de les haalde broer mij en mijn pony weer op...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:41

Ene kant erop, andere kant eraf... toen met me rug midden in de plas :o

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:45

Mijn vriendin, had een shetlander.
Eeen heeeele ondeugende merrie.
Altijd gooide ze mij eraf,
een keer was best hilarisch,
twee eigenlijk;

1. Het ging vet goed enzo ze liep echt perfect, door het gras,
totdat ze het gras ondekte, noodstop, uit de rengalop, noodstop dus,
ik viel over haar nek, op me kont, me vriendin pieste bijna in haar broek,
en haar moeder ook .:P

2. Ik zat op die shet ^^^^, te stappen zonder zadel, met halster, in de bak.
Toen, ondekte ze een grasspriete in haar stal ( diestondopen, die wasin het paddock,en daar reed ik fv)
racede ze eropaf, ik viel, en wat denk je;
zand doorgeslikt in me mond en poep op me voorhoofd..

lekker hilarisch. :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:48

Dropsleutel schreef:
Mijn vriendin, had een shetlander.
Eeen heeeele ondeugende merrie.
Altijd gooide ze mij eraf,
een keer was best hilarisch,
twee eigenlijk;

1. Het ging vet goed enzo ze liep echt perfect, door het gras,
totdat ze het gras ondekte, noodstop, uit de rengalop, noodstop dus,
ik viel over haar nek, op me kont, me vriendin pieste bijna in haar broek,
en haar moeder ook .:P

2. Ik zat op die shet ^^^^, te stappen zonder zadel, met halster, in de bak.
Toen, ondekte ze een grasspriete in haar stal ( diestondopen, die wasin het paddock,en daar reed ik fv)
racede ze eropaf, ik viel, en wat denk je;
zand doorgeslikt in me mond en poep op me voorhoofd..

lekker hilarisch. :')

lekker zeg! _O- <<) ;(

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:51

@Lammie haha nog zo'n verhaal haha
ik ging op mijn eigen pony, vriendin (R) op haar eigen pony en andere vriendin (J) (onervaren) op de pony van mijn vriendin. maar die pony waar J op reed was nogal klein en echt een beginnerspony, dus wij gingen galoperen, door het bos, maar die pony ging nogal bokken, gevolg was R kwam niet meer bij en ik trouwens ook niet, dus R plast in het van stof gemaakte zadel, en andere vriendin valt er lachend af, moest ik vervolgens op dat zadel rijd wat nog nat was, haha maar dat deed ik maar nieet

me pony bokte een x, ik 'val' er af, maar val niet, maar sta op eens naast de pony haha

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:59

SoAndrea schreef:
@Lammie haha nog zo'n verhaal haha
ik ging op mijn eigen pony, vriendin (R) op haar eigen pony en andere vriendin (J) (onervaren) op de pony van mijn vriendin. maar die pony waar J op reed was nogal klein en echt een beginnerspony, dus wij gingen galoperen, door het bos, maar die pony ging nogal bokken, gevolg was R kwam niet meer bij en ik trouwens ook niet, dus R plast in het van stof gemaakte zadel, en andere vriendin valt er lachend af, moest ik vervolgens op dat zadel rijd wat nog nat was, haha maar dat deed ik maar nieet

me pony bokte een x, ik 'val' er af, maar val niet, maar sta op eens naast de pony haha

ach ja...ik heb een lichte evenwichtsstoornis dus ja dan heb je al snel last van valpartijen...van mijn 6e tot mijn 12 lag ik ongeveer 20 keer per les naast de pony...en ik had 3 x per week les...

de eerste keer op mijn eigen pony (sjablo de haflinger die broerlief had beleerd)...ik zou erop gaan en pa zou me helpen aan de longeerlijn...ging op zich goed tot sjablo schrok en die vluchte weg...de eerste reactie van mijn vader was longeerlijn straktrekken en trekt mij op die manier van de pony af...mijn voet kwam vast te zitten in de beugel en ik sleep dus achter de pony aan...
we hadden alleen geen echte bak ofzo dus dit alles gebeurde in de wei en blijkbaar lag daar een baksteen...die rechtop vast in de grond stond...pony loopt rechtop die baksteen af en ik knal daar met mijn kont overheen...dat was wel heel erg auw!...kon 3 weken niet zitten...

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:09

Ik ging zoder zadel rijden op mijn shetlander en ik wou op stappen ik zat bijna toen ze een bok gaf en er vandoor ging, gelukkig waren we gewoon in d bak :D

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:29

@Ellen
En je lag er naast, ging je zandhappen :P

marloes12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:19

ik zat op een pony die het leuk vind om spelletjes te doen.
en we gingen stoelendans doen.
ik was met 1 meisje nog over en er was nog 1 pion( dan moet je er af en de PION AAN RAKEN)
dus de muziek stopt en ik spurt er heen.
denkt die pony laat ik effe een hoge bok geven.
dus ik vlieg voorover met een salto van zijn rug af.
en precies voor de pion.
dus ik had wel gewonnen.
maar jammer genoeg ook een gekneusde arm!

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:21

Nou er net opzitten, dan naar de hoefslag stappen en hup opeens vanuit het niets.
Bokje, en je ligt eraf.
Tsja en dan is het wel opeens zo van, uhmm what happend?!

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:52

Phoo schreef:
@Ellen
En je lag er naast, ging je zandhappen :P

De eerste 10 meter hing ik half onder de nek en daarna werd het inderdaad zand happen :j

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:51

die van mij was heel lang gelden hoor ....
ik had (en heb :P) toen een shet en we gingen lekker buitenrijden pony gaat de hoek om en denkt: ''laat ik is ff die stuper deraf weken'' dus zij rend keihard dat weggetje af terwijl ze zo bokt... ging zo : ren ren ren ren bok (pony denkt: fiets waarom valt ze niet???) ren ren ren bok (pony denkt:heee persoon hoort op de grond te liggen maar ze is nogsteeds niet weg) ren ren ren bok (pony denkt: nou ze zit er nog we proberen wel wat anders) ren ren ren ren ...... stop (pony denkt : hehe) dus ik kabam maak zo'n ''met je buik op het water vallen val'' en dat doet pijn :o

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:57

Oeh, ik zelf niet zo grappig, maar een meijse bij mij op ponykamp had altijd grote verhalen, en toen had ze dr pony niet goed aangesingeld, en hing ze met zadel en al onder zn buik, ik stond te kijken en dacht dat ik nooit meer overeind kon komen van het lachen

1Moon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:19

Ik zat op een van de grootste paarden van de stal, in de middendraf, ziet hij oppeens iets buiten ofso waar hij van schrok dus hij springt in 1x naar binnen en ik vloog gewoon rechtdoor :P

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:33

Toen ik 6 was, met opstappen, er aan de andere kant weer afvallen _O-

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:37

Op de manege, toen ik een jaar of 10 was, zat ik in galop op een fjordje en hij stopte ineens in een hoek. Ik viel voorover eraf met een koprol en toen zat ik op de grond mét het hele hoofdstel in mijn handen :+

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:01

Toen ik voor het eerst ging galopperen op de manege probeerde ik de pony aan te sporen .. pony heel hard draven maar net niet in galop.
Pony had geen zin meer en besloot in een keer een scherpe bocht te maken en stil te staan midden in de bak.. en ik glee langzaam een kant van het paard af ... :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:02

Ik reed met een barebackpad op buitenrit.
Laat ik het zo zeggen, wanneer je op je paard zit in galop, is het niet handig als meneer ineens bedankt dat er gras onder hem is wat ook nog eens heel lekker smaakt.
Overigens, zo leer je wel hoe je een koprol van je paard moet maken:D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:07

Ik ben ooit vergeten aan te singelen :') Ik had een westernzadel voor de eerste keer opliggen toen, en was met een krukje opgestapt (wat ik normaal dus nooit doe :+ ). Toen sprong ik uiteindelijk aan in de galaop, ging een bocht om, en boem, daar lag ik. :') In de blubber, tegen een hek aan. :')
Wat een verhalen komen er langs hier trouwens.. Geweldig _O-

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:09

dacht een keer leuk te doen en ging zonder zadel achterwaarts op mijn pony zitten
alleen even vergeten dat ze hengstig was en toen ik benen gaf en een klikje gaf ze een flinke bok
volgens de mensen om mij heen maakte ik een perfecte salto ,ik kwam alleen op mijn achterste terecht maar precies achter mijn pony
en die kwam nog even kijken zo van he je ligt op de grond en liep toen op haar gemak de bak uit

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:11

Haha, ik ben heeeeeel lang geleden op de Alphense Ruiters van Gambler afgevallen.
Dat weet ik nog zo goed, omdat het een salto was, waarbij ik keurig op mijn voeten terecht kwam!
Waargebeurd! :)

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:14

_Kellyy schreef:
Ik denk toch echt wel door middel van een salto :))

hier nog 1 en nog wel mijn eerste les! *D