Fjorden zijn ontzettend sterk, je bent dan wel wat langer maar hij zal kwa gewicht geen last van je hebben, of je hem met je lengte gaat belemmeren in zijn bewegingsvrijheid dat zal de persoon die les geeft kunnen zeggen denk ik
Anoniem
Geplaatst: 23-03-11 23:05
Ik denk ook niet dat ik op die fjord ga kunnen blijven rijden hoor, maar moet dat eens tegen mijn leerkracht gaan uitleggen, paarden genoeg (6 om te rijden dus) de lesgever die heeft zelfs al is een leerling er opgezet die 5 cm groter, maar veel breder (en dikker sorry om het te zeggen) was als ik
En ik Dit is me vorige pony heb ik trouwens verkocht omdat ik me te groot vond wat vinden jullie ervan het is een welsh van 1,25 en ik 1,60 owja voor de foto van het strand ze was met haar hoofd aan het schudden en dit was dus een moment opname dat jullie niet denken dat ik haar aan de teugel rukte want daar ben ik nmlk zelf streng op tegen!! Alvast bedankt!!
@bailey12 het zou denk ik nog wel kunnen hoor ! Alleen voor het mooie ben je idd net iets te groot.
Fenrir
Geplaatst: 24-03-11 10:05
Het valt me trouwens wel op dat de meesten hier een slechte houding, en dan vooral beenligging hebben... ik zie bijna niemand die gewoon z'n benen netjes op de plek heeft, ze steken allemaal af naar voren. Dat vind ik toch wel belangrijk zeker als je aan de grote kant bent, anders schop je je pony bijna tegen z'n voorbenen aan.
Ik heb misschien makkelijk praten want ik heb van nature al gewoon een nette houding, maar miss toch wel een puntje om op te letten voor sommigen.
Baily12
Geplaatst: 24-03-11 10:22
ja ik weet het dit zijn fotos van vorig jaar heb nu een ander paard die groter is en kan ik me benen meer kwijt. kijk maar op deze foto heb ik het niet http://tinypic.com/r/2aad0zl/7 Ik vond van me zelf ook dat ik niet goed zat dus ik heb privé les genomen daar leer je veel meer van dus gaat al een stuk beter.
Ziet er zeker beter uit, op die kleine pony zit je ook heel ver naar achter in het zadel, misschien was het zadel ook niet helemaal passend voor jou dat kan natuurlijk ook veel uitmaken.
en omdat ze denken dat je met je hakken moet drijven.
houdt beugels gewoon op juiste lengte, anders zit je instabiel. en instabiele mensen trekken/hangen aan de teugels en belemmeren het paard erger in zijn bewegingen
s1993
Geplaatst: 24-03-11 16:02
minikatje schreef:
@fiffil, meestal hebben ze de beugels te kort om wat te smokkelen. dan kun je imo al niet netjes zitten
ben ik het wel mee eens en ik vind het vaak nog netter staan als de beugels gewoon goed op maat zitten en de benen er iets onderuit steken dan de beugels te kort en zo opgepropt zitten dat je ook helemaal achterin het zadel komt
milanka: past chalinka: gaat niet passen al zijn fjorden sterk je moet ze niet overschatten en je zal hem uit evenwicht brengen. baily12: past op bijde maar bijde 1e bijna te groot