Teugel aan doen/ Wat doen jullie?>

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Teugel aan doen/ Wat doen jullie?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:14

wat het best werkt verschilt per paard niet per hulpteugel (longeren)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:23

Als een paard in een cirkel loopt, en je hebt aan beide kanten een hulpteugel even strak staan.
Ligt het dan aan mij of trekt de teugel aan de buitenkant harder?
Met rijden houd je toch ook met beide teugels evenveel contact..
Het zelfde geldt voor een longeerbitstukje.

edit: bij een pessoa zet het paard zijn achterbenen beter onder het lichaam dan bij gewone touwtjes of bijzet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:31

Fenna, dat is omdat je stelling vraagt van je paard op een cirkel, je poon buigt dan.
Daarom longeer ik me tdubbele longe omdat je er dan zelf op in kan spelen. Dat is mijn enige 'hulp'.
Met rijden hang ik er geen dingen aan. Als ik ergens tegen aan loop vraag ik mijn instructrice om hulp.

Inderdaad; Waar de kundigheid van de ruiter eindigt beginnen de hulpteugels.
Of; Hulpteugels zijn alleen in goede handen bij een meester, maar een meester heeft deze niet nodig.

En zo ken ik er nog wel een paar :+.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:35

suus_ schreef:
Fenna, dat is omdat je stelling vraagt van je paard op een cirkel, je poon buigt dan.
Daarom longeer ik me tdubbele longe omdat je er dan zelf op in kan spelen. Dat is mijn enige 'hulp'.
Met rijden hang ik er geen dingen aan. Als ik ergens tegen aan loop vraag ik mijn instructrice om hulp.

Inderdaad; Waar de kundigheid van de ruiter eindigt beginnen de hulpteugels.
Of; Hulpteugels zijn alleen in goede handen bij een meester, maar een meester heeft deze niet nodig.

En zo ken ik er nog wel een paar :+.

amen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:39

Ik ga met rijden nooit meer aan een hulpteugel beginnen. ( denk ik ;) )
Alleen met longeren probeer ik de likerkant echt wat losser te maken. Als ik m daar aai, staat het echt helemaal strak gespannen. Masseren helpt ook al niet :'(

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:31

Ook niet als je masseert met favorite fluid? Dat werkt bij mijn paard echt super!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:33

Haha! :P Bedankt voor de tip alleen wat bedoel je met favorite fluit? :Y)

ilse86 schreef:
Ook niet als je masseert met favorite fluid? Dat werkt bij mijn paard echt super!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:35

Favorite fluid (zeg: floe-wit) is een massagelotion die wat warm wordt. Dit blijft inwerken op de spieren. Een fles kost rond de twintig euro, maar je gebruikt het iets verdund, dus je kunt er lang mee. Mijn paard vindt zo'n massage heerlijk en doordat de warmte nog even doorwerkt, is ze de dag erna heerlijk los en ontspannen!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:43

mmm.... het klinkt niet zo paardaardig op de een of andere manier....
Alleen rond de 20 euro is ook best duur :p

ilse86 schreef:
Favorite fluid (zeg: floe-wit) is een massagelotion die wat warm wordt. Dit blijft inwerken op de spieren. Een fles kost rond de twintig euro, maar je gebruikt het iets verdund, dus je kunt er lang mee. Mijn paard vindt zo'n massage heerlijk en doordat de warmte nog even doorwerkt, is ze de dag erna heerlijk los en ontspannen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:57

Het is juist super vriendelijk. Paard gaapt continu en laat scheten. Als ie dan nog niet ontspannen is, weet ik t ook niet meer. Maar je moet het helemaal zelf weten. Twintig euro is ook veel, maar ik kan twee jaar met een fles.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:24

Ts, als hij zo vast zit, waarom laat je dan geen osteopaat langs komen? Dat is echt veel beter dan zelf wat masseren. Deze mensen hebben ervoor gestudeerd :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:42

Owkee laat dat van mijn niet vriendelijkheid maar zitten XD ;) :+
Alleen ik moet hjet denk dan wel ZELF betalen. ...

ilse86 schreef:
Het is juist super vriendelijk. Paard gaapt continu en laat scheten. Als ie dan nog niet ontspannen is, weet ik t ook niet meer. Maar je moet het helemaal zelf weten. Twintig euro is ook veel, maar ik kan twee jaar met een fles.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 18:43

Is een ostopeaat duur?
en wat doet die precies?

Calanddra schreef:
Ts, als hij zo vast zit, waarom laat je dan geen osteopaat langs komen? Dat is echt veel beter dan zelf wat masseren. Deze mensen hebben ervoor gestudeerd :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:03

http://www.osteopathiepaard.nl/
Hier staat een boel informatie daarover :)

Tja, het is niet altijd even goedkoop, en als hij echt goed vast zit is er een mogelijkheid dat hij meerdere keren moet worden behandeld.

Maar doorrijden zonder een deskundige ernaar te laten kijken is echt niks :n hij zal dan alleen maar stijfer en stijfer worden, wat ook pijn doet bij hem.

Met zelf masseren bereik je niks, je hebt er geen opleiding voor gedaan en weet niet het hoe en wat van masseren voor een goed resultaat.

Na het lezen van jouw verhaal kan ik echt concluderen dat je paardje gigantisch vast zit, hij heeft dan ook echt hulp nodig van een deskundige.
Wacht niet te lang :)