Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. suus_ schreef:Fenna, dat is omdat je stelling vraagt van je paard op een cirkel, je poon buigt dan.
Daarom longeer ik me tdubbele longe omdat je er dan zelf op in kan spelen. Dat is mijn enige 'hulp'.
Met rijden hang ik er geen dingen aan. Als ik ergens tegen aan loop vraag ik mijn instructrice om hulp.
Inderdaad; Waar de kundigheid van de ruiter eindigt beginnen de hulpteugels.
Of; Hulpteugels zijn alleen in goede handen bij een meester, maar een meester heeft deze niet nodig.
En zo ken ik er nog wel een paar.
)ilse86 schreef:Favorite fluid (zeg: floe-wit) is een massagelotion die wat warm wordt. Dit blijft inwerken op de spieren. Een fles kost rond de twintig euro, maar je gebruikt het iets verdund, dus je kunt er lang mee. Mijn paard vindt zo'n massage heerlijk en doordat de warmte nog even doorwerkt, is ze de dag erna heerlijk los en ontspannen!
ilse86 schreef:Het is juist super vriendelijk. Paard gaapt continu en laat scheten. Als ie dan nog niet ontspannen is, weet ik t ook niet meer. Maar je moet het helemaal zelf weten. Twintig euro is ook veel, maar ik kan twee jaar met een fles.

hij zal dan alleen maar stijfer en stijfer worden, wat ook pijn doet bij hem.