Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xXEviIXx schreef:jonges deze reacties gaan niet over de desbetreffende pony,
dit gaat over een topic waar al een hele discussie is geweest,
nogmaals, normaal rijd ik niet zo!
als je het topic doorleest zie je waarom!
ik heb geeen zin om deze discussie weer te houden.
xXEviIXx schreef:ik weet al wel over welke foto je het hebt,
dat is niet die pony!
dat is de pony van een vriendin, heir is al een heel topic over geweest.
nogmaals, zij vroeg mij mijn handen zo te doen en meer met mijn teugels te doen, zo rijd ik normaal noooit!
over mijn ogen ofso dat ik naar ze hoofd kijk weet ik echt niet...
Nooit eraan gezeten, nooit over nagedacht, want je mag 'aan de teugel' nooit als doel hebben. Jij mag niet denken: 'Ik wil dat mijn pony aan de teugel gaat lopen'. Het komt vanzelf, met goede begeleiding en veel rust/activiteit/ontspanning kom je er vanzelf. Ook al duurt het net als bij mij een jaar, je hebt wel een paardje die jou vertrouwt als ruiter en je kunt ook verder komen.

Cherellee_ schreef:Bokt kent jou en de pony waar het over gaat niet en kan daar door middel van een verhaaltje en een paar foto's ook niet over oordelen.
Verder kan ik zeggen dat de manege het gebruik van een bijzetteugel BIJ DEZE PONY over het algemeen verplicht stelt. De pony is moeilijk ontspannen en nageeflijk te rijden. Aangezien de meeste manegeruiters de handigheid niet hebben om haar daadwerkelijk zo ver te krijgen dat ze haar rug gebruikt, wordt er gebruik gemaakt van bijzetteugels. Deze bijzetteugels zijn meer een psychisch spelletje, want ze hangen doorgaans gewoon los.. Zodra de bijzets vastgemaakt worden ontspant de pony veel makkelijker en is ze makkelijker te bewerken. Naar mijn mening is het dan beter om die bijzetteugels verplicht te stellen, dan om stuiterende kinderen/volwassenen op een pony te hebben die haar rug wegdrukt. Het blijft immers een manege, dus de ruiters zijn nog in de leer en over het algemeen niet zo handig..
Je zegt als laaste verplicht stellen van Bijzetteugels dat vind ik al helemaaaaal een slecht idee. Die pony moet dus EN heel netjes lopen (sommige pony's gaan met bijzet alleen nog meer de rug wegdrukken) EN met een stuiterend kind op de rug.

Cherellee_ schreef:2. Wat lijkt jou dan de beste oplossing voor deze pony?
Met stuiteren bedoel ik overigens niet mensen die voor de eerste keer op een paard zitten, maar manegeruiters die niet altijd een even goed balans hebben en dus niet altijd stabiel zitten. Lijkt me voor de pony fijner dat haar rug dan in ieder geval los is in plaats van weggedrukt.
Verder heb je mij in de post nergens horen zeggen dat ze nageeflijk MOET lopen en dat dat dan moet omdat het mooi is. Zoals ik al zei, de bijzets hangen zo goed als los. Het is een psychisch spelletje bij deze pony, niet een krachtmiddel om maar haar kin op de borst te krijgen omdat het mooi is
Het verplicht stellen van bijzetteugels vind ik helemaal geen goed idee, dat staat ook nergens. Sommige pony's drukken inderdaad hun rug alleen maar meer weg, maar dat is bij deze pony dus niet het geval... In dit geval heeft de bijzetteugel alleen maar een positieve werking, dus vind ik het -alleen bij deze pony - wel een goed idee.
Nogmaals, ik ben heel benieuwd wat jouw oplossing voor dit probleem zou zijn!
(Het is ochtend he! xd ) 
Iris_C schreef:tsja.. wel uitkijken met al die hulpmiddelen, je moet ook zonder kunnen.
ik ken iemand die alleen maar met bijzetjes reed, en nooit meer zonder.
dat paardje gooit nu bij een klein beetje druk steeds zijn hoofd omhoog.
Citaat:''Ik vind dat het zonder bijzets MOET lukken
Elke pony moet het kunnen zonder bijzets of slofteugel''
''Veel oefenen , goede les nemen. Duurt langer dan met bijzets maar je bouwt er echt eenband mee op en vooral je kan later trtos zijn dat je het zelf hebt gedaaan''
Cherellee_ schreef:Eef, dit soort dingen moet je gewoon met je instructeur bespreken. Ik denk in jouw geval Michel? Laat hem weten wat je wil bereiken en kijk samen met hem wat de beste manier is om dat voor elkaar te krijgen. Bokt kent jou en de pony waar het over gaat niet en kan daar door middel van een verhaaltje en een paar foto's ook niet over oordelen.
Verder kan ik zeggen dat de manege het gebruik van een bijzetteugel BIJ DEZE PONY over het algemeen verplicht stelt. De pony is moeilijk ontspannen en nageeflijk te rijden. Aangezien de meeste manegeruiters de handigheid niet hebben om haar daadwerkelijk zo ver te krijgen dat ze haar rug gebruikt, wordt er gebruik gemaakt van bijzetteugels. Deze bijzetteugels zijn meer een psychisch spelletje, want ze hangen doorgaans gewoon los.. Zodra de bijzets vastgemaakt worden ontspant de pony veel makkelijker en is ze makkelijker te bewerken. Naar mijn mening is het dan beter om die bijzetteugels verplicht te stellen, dan om stuiterende kinderen/volwassenen op een pony te hebben die haar rug wegdrukt. Het blijft immers een manege, dus de ruiters zijn nog in de leer en over het algemeen niet zo handig..