hestejente schreef:Een strootje in de staart! Nee, dat kan echt niet, twintig jaar geleden wist ik dat al, een paard met stro in de staart is te koop, werd er gezegd. Omdat de eigenaar zelfs niet de moeite meer wilde nemen om even het stro eruit te halen.
Tegelijkertijd... het zijn van die oppervlakkige dingen. Ik probeer er op te letten maar er hangen wel eens strootjes in, die je van de ene kant niet ziet, of die er weer in gekomen zijn. Wat doet het er ook toe? Hoeven krabben en modder weghalen bij het zadel zijn voor mij het belangrijkst, de rest is show en niet essentieel. Ik doe eerst dat wat ik voor het paard belangrijk vind, en niet voor de persoon die mogelijkerwijs vanaf de kant het paard ziet.
Zoals ik al zei: ik vind het prima dat er plekken zijn waar mensen erg hechten aan de uiterlijkheden, maar ik hoop dat er ook plekken blijven zijn waar je vooral recreatief kunt blijven rijden zonder dat dit soort dingen heel erg uitmaken.
(En wat er mis is met een joggingbroek heb ik ook nog niet ontdekt. Ik rij in de winter heel vaak met een joggingbroek over mijn rijbroek.)