Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:15

_O- _O- ik rook niets in de supermarkt maar vroeg me wel af waarom de paardenvlees in hemelsnaam achter de chips verstopt was :D

Confession

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:40

Ik eet zelf geen paardenvlees,
dat komt doordat mijn lievelingspaard naar de slacht was gestuurd en ik als de dood was dat mijn lievelingspaard op mijn bord zou liggen. Sinds dien eet ik gewoon nooit meer paardenvlees. Maar ik denk niet dat ik daarom paardenvlees achter de chips zou verstoppen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:41

En je chips zijn toch al gebakken in paardenvet ;)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:43

Ik eet geen paardenvlees maar dat is omdat wij het nooit hebben. Als iemand het me voorschotelt eet ik het wel op hoor ;) . Vind het wel begrijpelijk van de TS dat je het sneu vind hoor, maar inderdaad, er worden ook zo veel andere dieren geslacht en dat eet je (denk ik?) ook.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:45

Binnenkort in de winkel: chips met paardenvleessmaak :+

Heb er geen problemen mee dat sommige het eten, ik eet het onbewust (frikandel enzo). Bewust een paardenbiefstukje bestellen krijg ik niet over mijn hartje.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:49

Hmm was dat toevallig bij mij in de supermakt?
Dat soort dingen gebeuren hier echt veel.
Maarja ik werk dan ook en de grootste gekke buurt van amsterdam. (of ze zijn dronken, of alleen truks sprekende vrouw hatende truken, of gewoon gek)
Laatst nog een klant woedend.
Want ze kwam al 25 jaar in de supermarkt en nu verkochten we lamsvlees en ze eisde dat ik het uit de schappen zou halen.
Ik uitleggen dat het niet kan.
Had ze het vervolgend allemaal in de prullenbak in de winkel gegooit.
Dus TS kom voortaan bij mij shoppen daar vindt niemand het raar en met een beetje geluk heeft iemand het al voor je verstopt.
Hihi

Nee maar echt ts dit gaat een beetje ver hoor.
Weer een paard voor niks geslacht dus nu is er weer een nodig.
Dus op deze manier vererger je dat waar je tegen bent alleen maar

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:58

Saina schreef:
Evelyne79 schreef:
nog niemand in dit topic die de geur in ZIJN/HAAR supermarkt is tegengekomen?
:Y)

Kom net uit de supermarkt en dacht toch wel een raar luchtje op te snuiven her en der........ :o

hoe rook het bij de chips? _O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:01

Paardenvlees vind ik heerlijk, ik vind het eerlijk gezecht hyporcriet (zo voelt het voor mezelf) om wel een koe te eten maar geen paard, dus af en toe gaat er wel eens paardenrookvlees naar binnen op het brood.
En natuurlijk een kroket of een frikandel.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:07

Eet jij het omdat je het anders hypocriet vindt of omdat je het lekker vindt.
Dat eerste vindt ik eigenlijk een rare reden.
Ik vindt gewoon vlees (Varken, koe enz) gewoon niet lekker dus ja dan eet ik dat niet en ik ga het echt niet eten omdat het anders hypocriet zou zijn.
Kip lust ik wel en sommig vleeswaren ook zoals ham en biestuk ook maar met een snitzel of een hamlapje doe je mij geen plezier bah

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:10

Ach doe niet zo mal.

Paardenvlees bestaat al heel lang hoor, en ze worden overal verkocht, alleen als je het niet lust hoef je niet op te eten/kopen.

Ze hebben vaak een beter leven gehad hoor dan bijv. koeien/varkens/pluimvee/ noem maar op.

Hoe kon jij zomaar al die pakken meenemen en bij de chips doen? dan gaan al het vlees bederven omdat het niet meer gekoeld wordt, zonde van goed vlees.

Doe niet zo achterlijk en ga terug en zet het weer terug naar waar het hoort.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:13

Ragdollcat schreef:
Ach doe niet zo mal.

Doe niet zo achterlijk en ga terug en zet het weer terug naar waar het hoort.

Liever niet dat vlees wat ze heeft verstopt, dat is al even geleden en als het al die tijd achter de chips heeft gelegen nu niet meer goed ;(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:14

Saina schreef:
Evelyne79 schreef:
Kom net uit de supermarkt en dacht toch wel een raar luchtje op te snuiven her en der........ :o

hoe rook het bij de chips? _O-

Beetje zurig :D , misschien een nieuwe soort van Lays die zo ruikt!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:20

Wat jij doet werkt alleen maar averechts.
Ik werk zelf in een supermarkt, maar elke idioot kan dit bedenken:

Want wat gebeurt er in een supermarkt als een vak leeg is?!
JUISTTTTTT, dan wordt hij weer gevuld en wordt er weer opnieuw besteld. Misschien zelfs wel EXTRA, omdat het vak ineens leeg is en het bij zulke producten bijna nooit gebeurd dat dit ineens zo is.

Oftewel, door mensen zoals jij wordt het aantal pakjes paardenvlees dat in een supermarkt geleverd wordt juist verdubbeld, of zelfs nog meer.

Bovendien kunnen de mensen uit de supermarkt er niets aan doen dat ze dit moeten verkopen, dit wordt meestal van bovenaf aangegeven, dus laat die mensen in de supermarkt lekker met rust. Zij kunnen er ook niks aan doen, bovendien heeft het geen zin wat je doet want er zijn nou eenmaal mensen die paardenvlees WEL lekker vinden en zolang dat zo is zal het dus ook verkocht worden in ELKE supermarkt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:23

Appieee schreef:
Wat jij doet werkt alleen maar averechts.
Ik werk zelf in een supermarkt, maar elke idioot kan dit bedenken:

Want wat gebeurt er in een supermarkt als een vak leeg is?!
JUISTTTTTT, dan wordt hij weer gevuld en wordt er weer opnieuw besteld. Misschien zelfs wel EXTRA, omdat het vak ineens leeg is en het bij zulke producten bijna nooit gebeurd dat dit ineens zo is.

Oftewel, door mensen zoals jij wordt het aantal pakjes paardenvlees dat in een supermarkt geleverd wordt juist verdubbeld, of zelfs nog meer.

Bovendien kunnen de mensen uit de supermarkt er niets aan doen dat ze dit moeten verkopen, dit wordt meestal van bovenaf aangegeven, dus laat die mensen in de supermarkt lekker met rust. Zij kunnen er ook niks aan doen, bovendien heeft het geen zin wat je doet want er zijn nou eenmaal mensen die paardenvlees WEL lekker vinden en zolang dat zo is zal het dus ook verkocht worden in ELKE supermarkt.

Men besteld na afname niet dubbel omdat het misschien ineens dubbel verkocht wordt ;)
Mijn vriend is ass.bedrijfsleider dus ook besteller in een super en als alles verdubbeld geleverd zou worden zou men een magazijn zo groot als de winkelvloer moeten hebben :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:24

Ah zo, het is een tijdje terug gebeurd?

TS: ga terug naar de supermarkt en biecht het er ff op dat je iets heel stoms had gedaan en vergoed de schade even van je zakgeld, dat is wel het minste wat je nog goed kan maken.

Enne niks meer te vernemen van TS??? zeker geschrokken he van al die reacties hier?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:27

@ Cyntje, je moet het niet zo letterlijk nemen.
Met dubbel bestellen bedoel ik dat het dus alleen maar juist dubbele aantallen zijn die er de winkel binnen komen aangezien anders die pakjes die TS weggelegd heeft gewoon verkocht konden worden.

Ik probeer ermee te zeggen dat ze zichzelf hiermee alleen maar tegenwerkt.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:29

HorseChica schreef:
heb bij de jumbo in hoogeveen nog geen paardenvlees zien liggen hoor... :o

maar inderdaad , verder verkopen ze (bijna) overal paardenvlees....
haha maar dat van de pakjes vlees achter de chips leggen is dat niet overdreven ?? :P
Ik zal ook nooit te nimmer paardenvlees eten ( en nee ook geen frikandel of knakworst o.a. waar paardenvlees in zit ) , maar het paardje is al dood dus je red er niks mee hoor...

jij zegt je red er niks mee maar ik vind van wel.
ik ben vegatier en ik doe er toch wat aan :) als 10 mensen in 1 supermarkt elke dag een pakje vlees komt halen en dan in 1x niet mer dan vernemen se dat en dan koopt die winkel 10 minder pakjes dus moet er minder geslacht worden ( dit si dan in he groot):P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:35

En als er minder geslacht wordt, waar moeten dan al die paarden naartoe die bijvoorbeeld kreupel zijn en pijn hebben?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:36

Wat een drukte van de TS! Paardenvlees is ook maar vlees! Het zit in best veel dingen, kroket frikadel.. ik zal nooit bewust paardenvlees kunnen eten bijv. een biefstuk, krijg ik absoluut niet over mijn hart :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:36

suleilitha schreef:
En als er minder geslacht wordt, waar moeten dan al die paarden naartoe die bijvoorbeeld kreupel zijn en pijn hebben?

Naar de begraafplaats? :o

leslie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:42

moet je s nadenken dat jouw paardje daar in zo'n verpakking ligt ;( ;(

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:44

ik vind dat ook een begraafplaats of wat anders maar slachten vind ik ook weer te.. :S
ik ben vegatier want ik vind gewoon dat het voor alle dieren zielig is niet speciafiek het paard ;)...
maarja :P

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:59

leslie1998 schreef:
moet je s nadenken dat jouw paardje daar in zo'n verpakking ligt ;( ;(

Aaah gosje..., verstopt jij ook de pakjes achter de chips?

Ik vind het heel schattig, maar wat eet jij vanavond?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:02

Kom op dames.....

Ieder dier word geslacht voor het vlees...

Paarden, koeien, kippen, varkens, kuikens, die ooh zo lieve lammetjes in wei, kalfjes (die worden eerst in een kist gestopt)

Ik zal maar niet vertellen wat ze met ganzen doen....

Een paard gaat meestal naar de slacht als ze op zijn, die worden niet in kist gezet met 10 tallen tegelijk.....

enne slachten van een paard wil nog wel eens diervriendelijker zijn dan inslapen....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:02

fionaf09 schreef:
ik vind dat ook een begraafplaats of wat anders maar slachten vind ik ook weer te.. :S
ik ben vegatier want ik vind gewoon dat het voor alle dieren zielig is niet speciafiek het paard ;)...
maarja :P

Dat van de begraafplaats was een grapje :D