Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:59

Ik kwam vroeger best wel veel in ppc, ik vind het echt een superleuk park en als je dan jong bent, voel je je als een echte cowboy :o
Alleen zoals ik lees is er een hoop verandered, maar vroeger werd er wel zielig tegen die pony's gedaan.
Gewoon heel de dag rijden en dan in galop telkens, of die pony's helemaal gek maken door te trekken in de mond en alles. Maar ik las hier dat ze nu geen bitten meer hebben, alleen halstertjes nu? Dat is wel beter :) !

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:13

EskeGirl schreef:
1906 schreef:
Ik heb wel veel slechte verhalen over ponyparkcity gehoord.
Ik vindt zowieso dat die shetlanders geen goed leven hebben daar.
Het lijkt mij echt niet fijn om elke keer een ruiter op je rug te hebben die of
veel te zwaar is of die je de hele tijd in je buik loopt te schoppen.
Zowieso lijkt het me dat die pony,s daar bijna geen rust hebben.
Maar dat is mijn mening. ;)

Ik ben het met je eens, maar over die rust heb ik andere dingen gehoord:
Alleen in het vakantieseizoen moeten ze namelijk werken, verder hebben ze 'vakantie' of gaan ze naar een gastgezin.
Hoewel dat die te grote kinderen en alles niet goedpraat...

Ze krijgen dan idd wel rust.
Ik vindt het alleen wel belachelijk dat als kinderen zo,n pony bij hun vakantiehuisje krijgen, dat ze er dan zo vaak op mogen rijden als ze zelf willen.
Die beestjes worden dan toch volledig uitgeput?

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:29

Ik weet niet of ze ook mogen galoperen.
Maar in ieder geval mogen ze dus wel stappen&draven,
en als je dat maar al te lang doet(terwijl het misschien wel erg warm weer is)
kan je een pony daar behoorlijk mee uitputten. ;)

Christiene

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:05

als je met een zeiknatte uitgeputte ponty daarrond loopt, zien mensen van het park dat wel, of andere mensen, die kinderen rijden echt niet ergens in hun eentje zonder toezicht de gehele dag.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:45

yellowhorse schreef:
Als ik de site zo een bekijk ziet het mij er maar een grote commerciële boel uit, vind het zielig.
Als je een vakantie wil met paarden ga je toch gewoon naar een paardenkamp en niet naar zoiets.
Vind ik dan ...

Ben ik het mee eens :j waarom kopen ze of fokken ze alleen shetlanders, en geen grotere en betrouwbare pony's waar ze wél op passen? En ik zou denken ; waarom geven ze die kinderen niet gewoon een goede paardrijles, waarin je leert hoe je echt goed met een pony om kan gaan! :Y)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:24

Ik gruwel van de ouders die hun kinderen hier mee naar toenemen. Ook al ben je geen paarden kenner volgens mij dan iedereen ziet dat dit niet heel diervriendelijk is. Maar zolang er mensen blijven komen zal het wel gewoon blijven bestaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:38

yellowhorse schreef:
paardenfreak schreef:
als je met een zeiknatte uitgeputte ponty daarrond loopt, zien mensen van het park dat wel, of andere mensen, die kinderen rijden echt niet ergens in hun eentje zonder toezicht de gehele dag.

ik denk dat die mensen daar niet al te veel aandacht aan besteden

oke mensen die er werken waarschijnlijk niet.

ik ben er vaak genoeg geweest, ik heb geen drijfnatte uitgeputte dieren gezien.

eerder pony;s die zonder ruiter weer terug rennen, richting de stal.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:42

Ja misschien wel uit angst ofzo.

Dat ze gewoon van die ruiter af willen en dat ze snel naar hun stalletje willen met vers hooi en lekker warme stro ( tenminste warm? nee dat niet xd ) :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:46

PaardenliefJ schreef:
Ja misschien wel uit angst ofzo.

Dat ze gewoon van die ruiter af willen en dat ze snel naar hun stalletje willen met vers hooi en lekker warme stro ( tenminste warm? nee dat niet xd ) :Y)

Ik denk eerder dat ze de stal associeren(hoe schrijf je dat :+) met eten en rust...(hoewel, rust is een groot woord).

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:48

Ik gruwel van heel ponyparkcity, veel makkelijker :Y)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:54

Ach ja, sommige mensen zijn tegen het park, sommige tegen. Maar zoals iemand al zei ;; zolang er mensen blijven komen met hyper kinderen, sluit het park niet.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:02

Ik ben echt enorm vaak in Ponypark city geweest, en elke keer vond ik het weer geweldig ! Maar wat mensen met die pony's doen, is niet normaal. Mijn zusje en ik gingen altijd rondjes door het park rijden en naar huisjes toe, kijken of de pony's wel goed waren verzorgt ect. Maar het is echt niet normaal wat ze allemaal met die pony's doen, verschillende keren gezien, dat volwassen ouders op die arme shetlander pony's gaat zitten, en ook een rondje park doen. Kinderen die hun pony vast zetten aan het bit, met al hun geweld in die pony's hun mondjes trekken, wat ze pony's te eten geven; chocolade, koekjes, snoep en zo kan ik nog wel even door gaan. Van mij mag het park gesloten worden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:20

het is wel een leuk idee / concept.. maar sommige dingen die erbij komen zijn inderdaad niet goed,
die mensen die rare dingen gaan voeren.

maar volwassen die daar op de shetlanders gaan rijden dat is wel helemaal gestoord.

kunnen ze niet investeren in een camera systeem ofzo? dan maar beetje big brother..
en zodra je wat ziet ingrijpen / pony weg..
maar dan voorkom je dat soort rare dingen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:52

Ik ben er geweest met mijn kinderen en de pony's worden echt niet slecht verzorgd.
De kinderen zijn echt knettergek op die beesten en veel shetlanders zouden jaloers zijn op zoveel aandacht en verwennerij. Ze hoeven echt niet de hele dag te lopen. Ik denk persoonlijk dat er paarden of pony's zijn in dit land die het echt veel slechter hebben.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:13

Ik vind ppc echt sppr!! <3 Het is zo dat sommige pony's niet goed worden behandeld, maar dat is juist een rede om ernaar toe te gaan! Als jij goed voor een pony zorgt, hoef je je daar geen zorgen om te maken ;) Er is idd te weinig controle, maar gelukkig zijn er altijd wel nog een paar kinderen die opletten en het zeggen als ze niet goed worden behandeld! Hier ben ik één van! :D

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:58

Ik vind het wel leuk!
Maar hoe kinderen die pony's behandelen!
Galopperen terwijl het niet mag en dan eerst zeggen tegen andere kinderen je mag niet galopperen. Pony's die naar elkaar trappen!
Vreselijk!
En als je dan zo'n pony gaat halen dan lopen er van die mannen die gewwon een pony grijpen! En ze lopen de heledag met bit in(tot 16.00 uur).

Maar de leukste pony daar is toch wel Snap <3

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:59

cayenne123 schreef:
Ik vind het wel leuk!
Maar hoe kinderen die pony's behandelen!
Galopperen terwijl het niet mag en dan eerst zeggen tegen andere kinderen je mag niet galopperen. Pony's die naar elkaar trappen!
Vreselijk!
En als je dan zo'n pony gaat halen dan lopen er van die mannen die gewwon een pony grijpen! En ze lopen de heledag met bit in(tot 16.00 uur).

Maar de leukste pony daar is toch wel Snap <3

nee hoor ze hebben geen bitten meer alleen halsters ;) gelukkig!! en ze lopen tot 18.00uur hoor |(

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:50

LoveMickey schreef:
Ik vind ppc echt sppr!! <3 Het is zo dat sommige pony's niet goed worden behandeld, maar dat is juist een rede om ernaar toe te gaan! Als jij goed voor een pony zorgt, hoef je je daar geen zorgen om te maken ;) Er is idd te weinig controle, maar gelukkig zijn er altijd wel nog een paar kinderen die opletten en het zeggen als ze niet goed worden behandeld! Hier ben ik één van! :D

Dat is juist een reden om weg te blijven als niemand er mee heen gaat houden ze daar ook geen pony's meer

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:54

Nou, ik vond het echt een geweldig park! ( ik hou veel van paarden ) alleen onze pony was vervelend ( rusty ) we dachten dat zij heeeeel rustig zou zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:58

Ben vroeger als kind destijds nog wel naar "Collendoorn" geweest.
Als de pony's genoeg van hun ruitertjes hadden, dan gooiden ze die er af en rende ze terug naar de ingang van het park :D

Heb er toen geen echt "gekke" dingen gezien.
En de pony's die wij mee hadden, hadden het erg goed bij ons. Zowel ik als mijn zusje reden al erg goed en behandelden de pony's netjes.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet bij álle gezinnen zo is....
Wat dat betreft zou er best een stuk meer toezicht op mogen komen :j

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:49

paardenfreak schreef:
yellowhorse schreef:
ik denk dat die mensen daar niet al te veel aandacht aan besteden

oke mensen die er werken waarschijnlijk niet.
ik ben er vaak genoeg geweest, ik heb geen drijfnatte uitgeputte dieren gezien.

eerder pony;s die zonder ruiter weer terug rennen, richting de stal.

en het zijn juist die mensen die daar moeten op letten !

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:03

Ik vind ppc een mooi park en ben het er mee eens dat het wel fel veranderd is maar ik heb er eigelijk nog niet veel slecht van gezien of gehoord waarom zouden ze nog reclame maken van ppc als het zo slecht is ??

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:40

Happie schreef:
Ik gruwel van de ouders die hun kinderen hier mee naar toenemen. Ook al ben je geen paarden kenner volgens mij dan iedereen ziet dat dit niet heel diervriendelijk is. Maar zolang er mensen blijven komen zal het wel gewoon blijven bestaan.

Dit vind ik nogal bot.. Mijn vader is gek van paarden en als wij te ruw omgingen met de pony's (vroegah) kregen we echt op onze donder. We deden een rondje, toentertijd mocht je nog galopperen in het park dus dat was altijd een stukje draf en galop en weer terug lekker stappen. Neemt niet weg dat 95% van de ouders en kinderen helemaal niets met paarden hebben of iets van paarden weten..

Ik zeg niet dat PPC goed is, er zijn veel, heel veel dingen die veranderd kunnen worden.

Toen ik als klein meisje (ging er al heen vanaf baby zijnde, dat krijg je met een grotere broer) hadden ze ook nog grotere pony's en zelfs wat paarden ertussen lopen. TOEN gingen de grotere meisjes ook op grotere pony's en had je de problemen nog niet van groot meisje/ jongen op kleine pony..

Die grote pony's/paarden zijn toen allemaal verkocht want het was te gevaarlijk. Was helemaal terecht want die grotere jongens/meisjes die gingen wel alleen maar racen onderling op die beesten waardoor de een na de ander afgeschreven werd..

Maak het een park voor de echt kleinere kindjes, de kindjes die lol erin hebben en niets geven om bandages, galopperen, hele dagen rijden etc. Niet die 12/13/14 etc. jarige meisjes die gewoon nog met pony's wegkomen. Als PPC dat zo graag wilt, laat ze dan weer wat grotere pony's ertussen zetten en als ze dat niet doen, laat ze dan inderdaad kijken naar gewicht en lengte. Ben je zwaarder en/of langer dan ..? krijg je gewoon geen pony mee. :n

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:37

Ik vind PPC opzich wel een mooi idee, zo'n vakantiepark met allemaal shetlanders maar de kinderen die je er soms op ziet rijden zijn idd soms VEEL te groot. Ook de omgang met de pony's is niet altijd zo fijn. Natuurlijk zijn er wel kinderen die verantwoordelijk genoeg zijn om rustig en respectvol om te gaan met die kleine pony's maar je hebt ook wel altijd kinderen die dat juist niet zijn en voor het minste een tik met de zweep, trekken in de mond of juist heel de tijd het arme beestje te laten lopen.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:42

ik vindt het een leuk idee maar jammer dat zo iets nooit goed gaat :n
al die grote meisjes op van die kleine shetjes... nee geen succes :n