Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

Re: Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:15

leuk topic

toen ik mijn arabiertje nog had reden we langs een voetbalveld.
Waar een auto meeting van corrado en sirokko's dus harde muziek.
En jaar hoor mijn arabierdje gaat dribbelen en zet zijn show koppie op.
Hij moest en zou zichzelf showen dus riepen ze mooie hengst zal wel een dekhengst zijn.
en de kinderen die er waren riepen dat paard danst bijna ahahahaha ah

en ja mijn arabiertje was een showpick

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:24

'Kijk! Pony!' 'Mag ze hem aaien?'
En bij levi, als ik LL door het bos:
'Waarom zit je er niet op?'
'Aah, wat een kleintje'
'Mogen we haar aaien?'
Die van waarom zit je er niet op meestal van die mannen die er geeen verstand van hebben Nagelbijten / Gniffelen
Of;
'Paard uitlaten'
'Wat een grote hond!'
Huilen van het lachen

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:29

Laatst nog een keer:
Kwam een groepje andere paarden tegen, mijn verzorgpony dribbelen.
De ''leider'' van die groep: Pffoee, die heeft er zin in.

nynz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:31

dr mensen uit het vakantie park zijn erg tutig ze kunnen niet er niet tegen dat wij op mooie dieren kunnen rijden(geld voor mij)

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:23

Rond sinterklaas tijd.
We waren naar het strand gewandeld met mijn witte welshje en mijn fjord.
Van die kinderen:

'Ooh daar heb je het paard van sinterklaas, ze hebben hem gestolen'
Vork

En toen ik op mijn (ex) verzorgpony aan het rijden was, ik was naar huis aan het stappen:
'jeetje, heeft hij haast ofzo' hij kon nogal hard stappen Clown

En voorderest dingen zoals
'wat een mooi paardje!'
'mag ik hem aaien'
'mag ik er even opzitten'
'moet je er niet op zitten' Rolleyes zooo vervelend, heb ik nou al zo vaak gehoord.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:38

hoe slechter de tijd,hoe meer mensen tekeer gaan ,uit onbegrip?,tegen de ruiter;in de trand van :dikke nek,moet je niet gaan werken ipv ons hier de ogen te komen uitsteken ,met iets wat wij niet kunnen,hebben,of andere drogreden.laatst op een buitenrit in beauvoorde,w.vl.wij passeerden in groep langs meneer zijn buitenverblijf!de porsche stond voor de deur!triest he'.

veerle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:05

Nou ik was gewoon buiten aan het wandelen met mijn shetlander zeggen mensen die lang lopen of fietsen:
'Woow dat is een grote hond'
'Ben je je hond nu alweer aan het uitlaten'
'Ik wist niet dat honden gras aten'

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:50

Als ik met het tuig loop aan de LL dan zeggen ze altijd: Je moet erop zitten niet erachter lopen Tong uitsteken of ben je je kar verloren?

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:53

Ik was een keer met mijn tinker aan het mennen, en die is driekleur. Het paard Apache in mijn profiel Stond er zo een man met een klein kindje roept die vader : 'duo punotti' . Die had ik echt nog nooit gehoord, en moest daarom ook wel erg lachen.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:55

Ik reed een poosje een Fries die zo lang stil had gestaan dat ze flink gegroeid was *uhum*.
Als ik met haar de weg op ging werd er heel vaak gezegd:

'Aahh, kijk eens. Ze is drachtig!' (uh, nee mevrouw. Ze is gewoon te dik. En bedankt Clown )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:55

Er loopt een fietspad naast onze bak.
Ik ben aan het trainen met regelmatig stukjes back-up.
Fietser gaat staat kijken en zegt tegen zijn vrouw: 'Hey, kijk dan, er zit ook een achteruit op dat paard.'
Ik: 'jep, die zit onder de vijfde versnelling'...

Ik stapte mijn pony buiten uit, lekker op één hand: 'Wow kijk, dat meisje kan haar paard met één hand besturen!' Huilen van het lachen

Edit: duo penotti is toch twee kleuren in een potti? Huilen van het lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:57

"dat paard heeft mooie rode sokken!" (Toen ik mijn vz paardje eens rode bandage's om had gedaan)
of "Dat paard kan mooi lopen!"

Veel gehoorde opmerkingen zijn ook:
"moet je er niet op ipv ernaast lopen?"
"Wat een mooi paard"
"*klik met tong* Drrraaaaf!"

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:01

Klopt: Duo punotti is witte en bruine pasta

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:02

Regelmatig als ik met Lýsingur buitenrijd:

"Kijk een Haflinger !"

Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! grmbl.... Huilen van het lachen

En als ik met Charlie buiten wandel dan is 't heel vaak of ik m'n hond aan het uitlaten ben. Huilen van het lachen
En toen ie nog in Hoogland stond kwam ik altijd langs zo'n boerderij waar ook 2 van die meisjes van een jaar of 6 woonden en die kwamen altijd direct naar de straat lopen en wilden 'm altijd een appel of wortel geven. Tong uitsteken Pling
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 01-01-09 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:05

Kijk een pony! Clown

Dat zeggen ze altijd. Tong uitsteken En dan op het strand ofzo hoor ik die moeders zeggen: Kijk is wat een mooie pony, zelfs de naam staat op het dekje en op haar voorhoofd! [Okki heeft een frontriem met haar naam erop.]

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:22

als ik met mijn fjord aan het buitenrijden ben krijgen we meestal reacties als: kijk een paard!
en ze kijken altijd alsof ze nog nooit een paard hebben gezien.. Tong uitsteken
en van de week liepen we met de shetlander buiten en toen zei een wat oudere vrouw tegen haar hond Clown : dat is een grote hond hè..
hahahaha we lagen helemaal dubbel Haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:09

Nou.. toevallig laatst grote discussie tussen vader en dochter .. Tong uitsteken
Ik reed langs met mijn fjord en die vader zegt: Kijk ...(naam) een paard! Dat meisje ineens: NEE! Dat is een pony!

Op dat moment moest ik wel lachen, de meeste hoor je zeggen: Kijk een pony! En hier onstaat zelfs een welles/nietus discussie.. Tong uitsteken

Maarja, meeste wat ze tegen mij en mijn fjord zeggen, is: knip je die manen zelf of groeien ze zo?

En het bekende: mag ik de pony aaien..

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:31

Meestal krijg ik de standaardreactie van kinderen: Hé een paard!

Een keer in het bos kwamen we een gezinnetje tegen, wij moesten met de paarden door een poortje van het natuurgebied (foei, ik weet het...), zegt zo'n manneke van een jaar of 6 toen alleen ik er nog door moest "Ik denk niet dat dat paard er door past" ..... Ik heb een kruising Tinker en dus wat breder dan die andere paarden, maar hij past er goed door hoor! haha!

Ook een keer een opmerking van een wandelaar: "Zo die is mooi! Dat paard bedoel ik dan he" (niet ik dus haha!)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:17

zo van: wat ziet het er mooi uit (ben ik helemaal onder de bagger omdat ik ben wezen racen met de sulky onderlangs de dijk, waar het nu nogal nattig is:P(nu hard nu rijd ik er niet:P)
Onder het zadel kom ik nauwelijks op straat alleen onder langs de dijk racen, daar heb ik nog niet zoveel reacties op gehad, maar toen ik op de pony reed waar ik nu mee men (bonny) kreeg ik altijd: wat een mooi paardje, wat een drukte makertje,) en motorrijders zeggen dat ze hard kan lopen Bloos , dan rijd ik onderlangs en ga een stuk later weer de dijk op,en 2x ging een motor even hard rijden als ik, de laatste keer ging ik 50 km pu.Lachen

xMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:37

Ik was een keer aan het buiten rijden met op een shet en mijn vriendin ook maar er was een vlowassene mee op een fjord.
Komt er een man aan fietsen en zegt hij tegen die vrouw op die fjord : "wat heb jij een mooie shotse hooglander"(dat is een koe) Verdrietig
"leuk hé met je dochters buiten rijen" (alleen zij was mijn vriendin en die vrouw was nie eens mijn moeder) Verdrietig

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:41

Houd em houd em! zeggen van die oude mannetjes vaak

En als ik savonds om half 9 naar de bak rijdt bij iemand anders (best een eindje weg) doe ik altijd allemaal reflecterende bandages, lichtjes, bandjes en een hesje aan. En dan krijg ik vaak opmerkingen als: ' Ga je nog een rondje doen?' of ' Ik zie je niet hoor!'
Huilen van het lachen

En verder van kleine jongetjes op fietsjes ofz (die heb je bij ons op het dorp heeel veel) : 'een paaard een paaaard!' en dan gaan ze achter me aan fietsen Tong uitsteken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:08

Ben mijn paardje verkeersmak aan het maken gaat geweldig trouwens Bloos Haha!

Lopen we op de rotonde om het dorp in te gaan, stopt er een auto voor ons, leuk en aardig, oppeens volle toeter, en maar zwaaien, nice horse, want to be it ofzo, haha, waren polen. Clown
Balou vond het niet erg trouwens.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:09

Vaak word ik gegroet en datzelfde doe ik eigenlijk ook als ik buiten rij. Maar vroeger dat ik nog buiten reed met mijn appaloosa werd er voornamelijk vaak gevraagd of ze me konden helpen, die heeft het namelijk niet zo op buiten rijden Vork

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:11

Nu zeggen ze: oh kijk die heeft een hartje op zijn kont! Of dat die van mij een paard is (haflinger) en de welsh zijn veulen of dat hij een pony is omdat hij kleiner is. Meeste mensen zijn nogal onwetend dus veel wordt er niet gezegd eigenlijk.

Vroeger toen ik met mijn veulen wandelde in de winter zei ons kleine buurjongetje: heey mama kijk, een kameel Vork

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:34

Haha, mensen hebben meestal wel leuke reacties zoals; 'Gôh wat ziet dat er toch leuk en spectaculair uit!' Maar soms heb je ook van die patsertjes met hun; 'Kloteknollen!' Dat vind ik echt zó kinderachtig.