Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marigold schreef:ja maar een haf en een fjord vallen ook onder de paarden, maar bij die rassen is het geen gewoonte om er op te rijden als je statistisch gezien te groot bent.
ik bedoelde met mijn vraag vooral: waarom zou een ijslander geen last hebben van lengte dus hefboomeffect, en dat soort dingen, en eigenlijk elk ander ras wel, inclusief de shet, waar kinderen al snel te groot voor zijn?
want een shet hoor je ook pas op zijn 4e of 5e in te rijden meen ik nog te weten.
superwoman schreef:Ok, ok, ik word al liever... ik bedoel het absoluut niet verkeerd, maar ik wil wel eerlijk mijn mening geven... sorry als het bot overkwam, is niet zo bedoeld...ik ben het met jullie eens!
Een zadel wat niet past, dat verschuift. Een niet passend zadel is niet goed voor de rug.
Ik ben wel van mening dat ze niet zo "lang" en "zwaar" voor de pony is, dat hij daar last van heeft.
Wel vind ik dat ze beter een andere ruiter daarvoor kan gaan zoeken, hij is immers licht gebouwd.
En zelf op zoek gaan naar een grotere of een zwaarder gebouwde pony.
Helaas krijgt dit meisje gewoon verkeerde informatie.
Niet te streng zijn voor haar, probeer haar juist goede info te geven zodat ze er van kan leren, zonder zich rot te voelen
Ik vind jullie een beetje te hard

superwoman schreef:DeEiken schreef:Yamcha en Superwoman: Ik bedoelde dus of het voor een keertje niet intensief sjokken kwaad kan voor haar rug, dat ze er bijv. last van krijgt, want ik weet dat ik te groot ben en dit was de enige keer dat ik erop sjok.
Als jij even iets heel zwaars tilt, krijg je spierpijn. Spierpijn is een beschadiging/overbelasting,
dat weer tijd nodig heeft te herstellen.
Ik ben geen d.a maar het lijkt me zelfs voor heel even niet gezond en ik vind het zeker niet correct.
Je bent dan ook een voorbeeld voor anderen, die het zien en daaruit zichzelf wijsmaken dat het wel kan en vrolijk blijven rijden op hun te kleine pony.
Vandaar dat ik ook tegen dat soort foto's op bokt ben
suus1991 schreef:heey
ik ben 1.53 m wat zouden jullie voor mij die perfecte pony-maat vinden (wel erbij zetten of het een brede of smalle is dan)
Ik heb geen eigen paard maar rij op een manege ik vind een grote pony of klein paard het beste bij m'n lengte passen.
Kan nog makkelijk dus.

DeEiken schreef:Oke, Tijger het spijt me, maar Superwoman ik wist dus niet dan ze spierpijn kon krijgen, kun je er iets tegen doen? (en oja ik ben niet te zwaar, eerder te licht voor haar:P), maar ik maak jouw niet wijs dat ik nog doorkan rijden.
Want ik weet zelf heus wel dak te groot ben en ik rijd ook nooit op haar, maar ik wilde weten of het voor 1 keertje kwaad kon, ja dus.
Het spijt me, ik klim nooit meer op haar rug....

martientje19 schreef:hey ik ben 1.65m en me pony 1.52....
en je me buigels zaten wat te kort zag ik ook al...rij liever met wat langere buigels....
Yinari schreef:Sorry hoor, maar ik vind witvoetje helemaal niet te groot of te zwaar voor haar pony. Ik begin me zelfs af te vragen of ik misschien andere foto's in beeld krijg dan jullie?
ik vind het ook wel mee vallen, maar de pony is heel licht gebouwd, dus ze kan niet lang meer doorrijden. Zij zelf is ook heel licht, maar wel wat lang.
Vraag me af hoe zwaar ze is en hoe groot de pony is
Verder is het niet zo dat de IJslander 'erop gebouwd is' om lange en zware mensen te dragen. Voor een IJslander is het net zo goed schadelijk om mensen die uit balans zitten te dragen. Wat niet wegneemt dat ze oer- en oersterk zijn, maar dat is (in mijn ogen) totaal iets anders.
Dat lijkt mij ook.
DeEiken schreef:Oke, Tijger het spijt me, maar Superwoman ik wist dus niet dan ze spierpijn kon krijgen, kun je er iets tegen doen? (en oja ik ben niet te zwaar, eerder te licht voor haar:P), maar ik maak jouw niet wijs dat ik nog doorkan rijden.
Want ik weet zelf heus wel dak te groot ben en ik rijd ook nooit op haar, maar ik wilde weten of het voor 1 keertje kwaad kon, ja dus.
Het spijt me, ik klim nooit meer op haar rug....