[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:35

Hey dat doet hij mooi braaf e :) zelf niet te veel schrik? Dat gaat goed komen hoor. Je hebt veel hulp en begeleiding en staat open te leren. Hoe meer ervaring je hebt, hoe sneller en makkelijker je de juiste oplossingen gaat vinden. Dat is echt een kwestie van proberen soms!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:18

Ik vind hem nog steeds eeeerg traag draven. Nou scheelt het dat Milou hem waarschijnlijk goed op tempo rijdt en hij zijn energie dus goed kwijt kan, maar als je het zometeen alleen gaat doen/Milou een keer niet kan is het echt belangrijk dat je hem een normaal tempo laat lopen. Dan kan die ook niet zelf dingen gaan verzinnen zoals wegrennen/bokken etc omdat hij zijn aandacht meer bij jou heeft.

Had je de zadelmaker nog laten komen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

liekec schreef:
Ik vind hem nog steeds eeeerg traag draven. Nou scheelt het dat Milou hem waarschijnlijk goed op tempo rijdt en hij zijn energie dus goed kwijt kan, maar als je het zometeen alleen gaat doen/Milou een keer niet kan is het echt belangrijk dat je hem een normaal tempo laat lopen. Dan kan die ook niet zelf dingen gaan verzinnen zoals wegrennen/bokken etc omdat hij zijn aandacht meer bij jou heeft.

Had je de zadelmaker nog laten komen?

Die zadelmaker is volgens mij ruim een maand of zelfs twee geleden al geweest.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:27

Ik kon het mij even niet meer herinneren maar bedankt :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:30

Fijn dat je weer aan het rijden bent!

Als morgen de osteopaat komt laat ook even je zadel zien. Die kijkt er toch weer op een andere manier naar als de zadelpasser

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:21

Ze moet ergens beginnen e. Tuurlijk moet dit paard veel actiever met meer aanspanning. Maar dit was de eerste keer na een heftige val. Dan vind ik dit prima. Milou had er ook eerst mee gereden.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:06

poes, ja, hij was heel braaf! (vooral omdat Milou hem al een half uur flink had gereden haha). Ik was zelf nu ook veel rustiger, omdat hij veel relaxter was. dankjewel!
liekec, klopt zeker. Maar we doen het nu nog even rustig aan, omdat ik anders weer wat bang wordt. En dan heb ik liever dat hij wat te traag draaft, dan veel te snel. En hij was ook al flink moe natuurlijk. Ja, de zadelmaker was volgens mij ergens in oktober geweest.
genja, ja ben er ook heel blij mee! Oh ja, dat kan ik wel doen als ze er naar vraagt ofzo.

Vandaag zou eigenlijk de tandarts komen, maar dat redde ik helaas niet met school. De osteopaat komt nog wel. Daarna mag hij wss even een tijdje niet lopen, maar ik moet even vragen hoe ik dat moet doen. Want dan heeft hij natuurlijk wel heel veel energie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:10

Als de osteopaat is geweest mag ie wel lekker in de wei, het is juist goed dat ze dan beweging krijgen. Dus zou dan wel zorgen dat ie iets doet, of rustig aan de longe en minimaal aantal uur buiten. Maar dat zal ze er vast nog wel bij vertellen.

Ik vind de tiedeman trouwens heel weinig doen zoals ie er nu aan zit als in hij wordt niet in de krul getrokken, dus al fijn dat het voor jou al wel wat helpt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:12

Marjan, ah mooi. Dan ga ik dat doen.
Ja, de thiedeman zit er nu aan alleen voor de momenten dat hij even geen leiding krijgt van mij. En normaal zou hij dan zijn hoofd heel hoog doen en in paniek raken. Maar nu heeft hij die thiedeman als leiding.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:00

Afhankelijk van wat ze tegenkomt, krijg je wel bewegingsadvies van de Osteo.

De Thiedeman doet zeker heel weinig. maar dat is toch alleen maar goed? En als Kim zo haar vertrouwen terug kan krijgen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:36

damian, ah mooi. Ik wil ook zeker niet helemaal in de kruk trekken haha. Is ook nergens voor nodig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:42

damian23 schreef:
Afhankelijk van wat ze tegenkomt, krijg je wel bewegingsadvies van de Osteo.

De Thiedeman doet zeker heel weinig. maar dat is toch alleen maar goed? En als Kim zo haar vertrouwen terug kan krijgen.

Jup dat bedoelde ik er ook mee :D Dat ie net dat stukje eruithaalt wat ze niet red maar dat ie niet stoort/frustreert

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:55

Vandaag kwam dus de osteopaat. Hij zat echt enorm vast in zijn lijf. Vooral onder het zadel en zijn hals. Ook heeft hij last van buikpijn. Ze heeft hem behandeld en hij werd maar twee keer boos, en dat was echt bij het zadel. Ze denkt ook dat het probleem bij het opstappen ook eraan lag aan dat het zadel pijn deed, de singel aan zijn buik etc. etc. Die blokkades komen wss door de manier hoe hij in Ierland is ingereden. Ook hebben ze hem daar niet laten uitgroeien. En hij is ook nogal schraal, maar daar werken we aan.
Ik moet met hem gaan buigen met een wortel. En meer gaan voeren. Vooral ruwvoer. En ook misschien speedi pulp. Nu moet ik hem eerst vier dagen volledige rust geven. Lekker poetsen en wandelen. En als hij los in de bak wil rennen, vooral doen. Daarna twee dagen longeren aan een halstertje, op zijn eigen manier. Daarna een dag longeren met zadel. En de dag daarna mag ik (oftewel Milou) er weer op.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:58

Arme Shan :(:)
Maar dat zou ook meteen een heel stuk van zijn gedrag kunnen verklaren,
En bijvoorbeeld waarom hij met grondwerk superbraaf is, maar meer rijden af en toe iets minder

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:08

Dat had ik wel verwacht. Goed dat hij nu behandeld is. Als hij echt flink vast zat, vermoed ik dat er over een aantal weken een nabehandeling volgt? En geef hem zeker ook de rust die ze zeggen na de behandeling, de spieren moeten zich nl ook aanpassen en dat kan de eerste dagen goed pijn doen. Met rust bedoel ik zeker niet stilstaan, maar geen houding vragen en niet rijden. Ga met hem wandelen of zo, ernaast bedoel ik. En uiteraard ook buiten zetten zodat hij zelf kan doen wat goed voelt. En je niet druk maken over zijn energie, want als hij buiten staat kan hij lopen als hij dat zelf wil.
Als ik dit zo lees, is hij nog heel braaf gebleven met rijden. Stel je maar eens in zijn plaats, je rug zit potvast en dan gaat er nog iemand bovenop zitten.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:23

Moet je maar eens bedenken wat voor braaf paard je straks dan hebt :). Fijn dat de osteopaat zo snel is gekomen, jammer van de tandarts, maar ja dat komt dan nog wel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:44

gerlindie, ja klopt zeker.
abc, er volgt geen nabehandeling. De behandeling werkt sws zes weken door, maar als ik iets geks zie, mag ik altijd een berichtje sturen. Ik ga de eerste vier dagen ook gewoon lekker wandelen met hem.
Myrthe, ja ik ben echt benieuwd of ik verschil merk!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:56

Denk wel dat je het merkt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:32

Ik hoop dat hij niet zo'n napijn heeft als ik de vorige keer bij de osteo. Maar het helpt wel! Ik vind het eigenlijk echt een leuk paard :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:40

Kimmie25501 schreef:
En de dag daarna mag ik (oftewel Milou) er weer op.

Dan zou ik kiezen voor Milou erop. Hij kan zich wel eens heel lekker gaan voelen :D :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:15

Babootje schreef:
Kimmie25501 schreef:
En de dag daarna mag ik (oftewel Milou) er weer op.

Dan zou ik kiezen voor Milou erop. Hij kan zich wel eens heel lekker gaan voelen :D :D

Jup Haha ik heb vaak gehad dat ze vrolijk waren na een behandeling :') heb wel eens gehad dat ik met een piepend paard door de bak ging die het leuk vond om met 4 voeten tegelijk omhoog te springen. Beest was altijd enorm braaf maar toen was ze wel heel jolig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:16

Verwacht eerlijk gezegd dat de behandeling dan wel meeviel als je de volgende dag er weer op mag Kim.
Mijn paard moest een halve week aan de longeerlijn en daarna heel langzaam opbouwen.
Maar fijn dat ze geweest is. Ben benieuwd of je iets gaat merken met rijden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:18

suikermeisje schreef:
Verwacht eerlijk gezegd dat de behandeling dan wel meeviel als je de volgende dag er weer op mag Kim.

Misschien moet je eerst eens goed lezen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:31

suikermeisje schreef:
Mijn paard moest een halve week aan de longeerlijn en daarna heel langzaam opbouwen.
Maar fijn dat ze geweest is. Ben benieuwd of je iets gaat merken met rijden.

Ze mag er niet direct de volgende dag weer op :) Ze moet hem eerst 4 dagen rust geven, daarna 2 dagen aan het halster longeren en daarna 1 keer met zadel. 7 dagen dus :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:22

Oohw sorry verkeerd gelezen. Excuses