Ik zit inderdaad wat apart op dit zadel, haha. Mijn pony heeft een heel vlakke, brede rug zonder schoft waardoor een passend zadel moeilijk te vinden is. Dit is de enige die nog vrij goed ligt tot nu toe, maar is een 16,5 inch terwijl ik een 17 of 17,5 inch nodig heb. Donderdag a.s. komt de zadelmaker om een zadel op maat te maken. Dit kon helaas niet eerder. Omdat ik er nog maar 2 keer heb opgezeten en ik alleen nog stap gebruikte ik eerste deze. Hier wordt dus aan gewerkt!
Ik heb voor deze pony gekozen omdat het enorm klikt tussen ons. Ik kan lezen en schrijven met het dier. Omdat ik niks meer weeg dan een gemiddeld mens van 1.65/1.70m leek het mij niet zo'n probleem. Overigens heb ik absoluut geen wedstrijdambities en zal ze nooit zwaar in training komen ofzo. Ik wil verder met NH en op de grond dubbele lange lijnen. Ik ga haar na verloop van tijd ook voor het karretje zetten. Wel blijf ik ook op haar rijden hoor. Ik ben van plan om buiten met haar te gaan rijden. Als ze eenmaal is beleerd neem ik 1x per week een half uur dressuurles en ga ik verder hooguit nog 2x per week op buitenrit. Een pony leek mij daarom geen probleem. Bovendien spreken pony's mij ook gewoonweg veel meer aan dan paarden.
Ik hoop dat ik jullie vragen zo goed beantwoord heb.