[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky_Star

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:32

xLienepienx schreef:
Lucky_Star schreef:

Of je te zwaar bent kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar ik vind je wel wat te groot. Ligt er wel aan wat je met hem doet..

ik rij hooguit 3 keer in de week in de bak en soms buiten (heb haar net, dus buiten is allemaal nog wennen)
verder staat ze gewoon op de wei en ze heeft het heel erg naar haar zin...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:53

Dat heeft er niks mee te maken natuurlijk, of je bent te zwaar of niet Knipoog

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:59

karoliena schreef:
Dat heeft er niks mee te maken natuurlijk, of je bent te zwaar of niet Knipoog

neej dat weet ik wel, maar mocht je zomaar een keertje voor de lol een rondje rijden of is het echt jouw rijpaard.. Ik vind 3x per week wel veel

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:16

karoliena schreef:
Welke maat heeft de pony uit je profiel suus?

die is ietsje hoger dan 1.30 m we moeten hem nog officieel laten meten

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:18

lucky_star: het valt me op dat je je benen heel erg lang hebt zitten en je hakken nogal hebt uitgedrukt, ik denk dat je hierdoor sneller te lang lijkt

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:22

Luckystar: Ik lees dat je haar net hebt. Ik vind je wel degelijk te groot voor haar, sorry. Ik snap ook niet dat je een pony koopt waar je zoveel te groot voor bent.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:23

[***] schreef:
Luckystar: Ik lees dat je haar net hebt. Ik vind je wel degelijk te groot voor haar, sorry. Ik snap ook niet dat je een pony koopt waar je zoveel te groot voor bent.

Dat vind ik ook een beetje raar. Je koopt toch een pony die bij je lengte en gewicht past..

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:30

weet je...ik vroeg alleen maar of ik miesgien te groot kon zijn, en ik ben misien een beetje lang, maar het is een Fell,,,en die zijn sterk, zet als dat ijslanders ook klein maar sterk zijn...en ik vraag niet om commentaar op mijn fotos, zeker niet als ik het al van te voren uitleg waarom ze er zo op staat...dus laat maar, wantik weet dat ik NIET te zwaar ben, ik ben 46 kilo, dus niet te zwaar voor deze pony... sorry dat ik het vroeg hoor..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:31

Witvoetje schreef:
weet je...ik vroeg alleen maar of ik miesgien te groot kon zijn, en ik ben misien een beetje lang, maar het is een Fell,,,en die zijn sterk, zet als dat ijslanders ook klein maar sterk zijn...en ik vraag niet om commentaar op mijn fotos, zeker niet als ik het al van te voren uitleg waarom ze er zo op staat...dus laat maar, wantik weet dat ik NIET te zwaar ben, ik ben 46 kilo, dus niet te zwaar voor deze pony... sorry dat ik het vroeg hoor..

Wij geven ook alleen maar ons mening. We bedoelen dit helemaal niet kwaad hoor maar laten alleen weten wat wij ervan vinden. Daar vroeg je tenslotte om Lachen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:32

Lucky_Star: que lengte vind ik het niet zo heel erg storend.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:33

ja, snap ik, dat is ook zo, maar bij sommige komt het over dat ik het dierje mishandel enz...en das nie zo leuk snap je Knipoog
Maar qua gewicht zit ik nog wel goed, toch? Verdrietig

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:34

Witvoetje: qua gewicht wel maar ik vind je toch te lang.
Je zit ook te ver naar voren.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:35

Je zit ook te ver naar voren: ja, kan kloppen, ze heb een te root zadel. Maar dat word vaak geconroleerd hoor Haha!
op die fgoto waren we in het bos, en dat was de eet pause, en daarna heb ik et zadel weer oedgelegd Lachen ik moet nu naar bes -_- tot morgen bokkertjesssss

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:37

Slaapse Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:52

wie kan mij uitleggen waarom men op een ijslander wel mag rijden terwijl men veel te lang is, dus met de tenen de voorbenen kan raken, en op bijvoorbeeld in dit geval een fell niet?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:53

een ijslander is hierop gebouwd

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:59

Ben ik te groot?

De pony op de foto is [***], 12 jarige welsh merrie van 1.47. Zelf ben ik 1.76 en 60 kg. Ik rij meestal met vrij korte beugels zodat ik niet teveel onder mijn zadel uitkom. Hier de foto:

Afbeelding

*edit: wat ik nog vergeten was te zeggen: Ik rij de pony voor iemand anders, begin volgend jaar gaat ze weer weg, dus ze hoeft ook niet de rest van haar leven onder mijn gewicht te lijden ofzo Knipoog Toen ze bij ons kwam wisten we dat ik aan de grote kant was voor haar, maar omdat het maar voor tijdelijk was hebben we haar toch maar gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:08

Je bent idd wat aan de grote kant, maar het kan nog wel, hoor... Pas wel op dat je je beugels niet te kort doet, dat is niet zo goed voor je houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:15

Marigold schreef:
wie kan mij uitleggen waarom men op een ijslander wel mag rijden terwijl men veel te lang is, dus met de tenen de voorbenen kan raken, en op bijvoorbeeld in dit geval een fell niet?
Een Fell pony is veel ranker, en kan dus ook minder hebben. Een IJslander is, net als een Fjordenpaardje erop gebouwd om sterk te zijn. Een Fell pony is meer een luxe paardje, veel minder sober ook dan een IJslander.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:39

bovendien groeien IJslanders later en beter uit zeg maar, die worden pas ingereden als ze tussen de 5 en 7 jaar zijn, net als barokke paarden. ze gaan ook langer mee, en zijn harder. een IJslander wordt niet voor niets een paard genoemd ipv pony....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:24

ja maar een haf en een fjord vallen ook onder de paarden, maar bij die rassen is het geen gewoonte om er op te rijden als je statistisch gezien te groot bent.
ik bedoelde met mijn vraag vooral: waarom zou een ijslander geen last hebben van lengte dus hefboomeffect, en dat soort dingen, en eigenlijk elk ander ras wel, inclusief de shet, waar kinderen al snel te groot voor zijn?
want een shet hoor je ook pas op zijn 4e of 5e in te rijden meen ik nog te weten.

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:46

Witvoetje schreef:

meid: maak je niet druk, als jij op een pony wil rijden en toch niet luisterd moet je dat vooral doen!
enne als je geen commentaar op je fotos wil moet je ze hier ook niet plaatsen Knipoog
Die meiden proberen je alleen maar te helpen hoor!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:47

@ elja: het kan nog wel ff hoor Lachen
en je beugels gewoon lekker op je eigen lengte doen,
dat is veel beter voor je houding Lachen
die foto ziet er netjes uit!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:07

Yamcha schreef:
Marigold schreef:
Een Fell pony is veel ranker, en kan dus ook minder hebben. Een IJslander is, net als een Fjordenpaardje erop gebouwd om sterk te zijn. Een Fell pony is meer een luxe paardje, veel minder sober ook dan een IJslander.

Ik ben totaal niet bekend met ijslanders, maar wat ik af en toe zie, heb ik daar ook m'n bedenkingen bij Bloos Ik zou er iig niet op gaan zitten met m'n 1.72 en 63 kg.

[***]: kan nog prima, alleen je beugels hé Knipoog

Lucky_Star: ik vind je al best groot en zwaar. Die pony is gelukkig wel breed en compact.
verder ben ik het met [***] eens, waarom heb je haar gekocht? Ik snap dat niet.

Witvoetje: je bent geen dierenbeul!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:04

Witvoetje schreef:
Je zit ook te ver naar voren: ja, kan kloppen, ze heb een te groot zadel. Maar dat word vaak geconroleerd hoor Haha!

Ook al controleer je het 100 keer, daardoor
word ie niet ineens kleiner.

Een meisje die eigenlijk al te groot is voor een pony
en dan ook nog een zadel dat niet eens past.